Yamaha MT-07 topic, deel 4

Is dat een Dnepr?
Volgens mij wel. Buurman schenkt er weinig aandacht aan, banden staan plat, het is meer een ornament En als ie wil starten, staat heel de straat blauw van de rook, meurt als de neten. Apparaat klinkt ook erg gaar.... :/
Als ze mooi en goed zijn, zijn het erg grappige apparaten, deze :N
 
Wat zijn jullie verwachtingen met betrekking tot het potentiele 2020 model van de MT-07? Ik heb de 'spy-beelden' gezien, en ben daardoor wel nieuwschierig geworden.

Met de onthulling van de 2020 versie van de MT-03 hoop ik dat er ook snel een 2020 versie van de MT-07 komt, en als het aan mij ligt met o.a. de LED-koplamp van de nieuwe MT03/MT09. De 2019 versie van de 07 was in december 2018 beschikbaar, dus inmiddels bijna een jaar 'oud'.

Persoonlijk hoop ik dat hij er uiterlijk ergens in het voorjaar is, want ondergetekende is nog op zoek naar een nieuwe MT-07, en wil dit best even over het winterseizoen heen tillen :P
 
Geen flauw idee wat ik nou van die spy beelden moet vinden, lijkt wel een gewone gare stuntbike. Ben wel benieuwd naar het nieuwe model...
 
Wat zijn jullie verwachtingen met betrekking tot het potentiele 2020 model van de MT-07? Ik heb de 'spy-beelden' gezien, en ben daardoor wel nieuwschierig geworden.

Met de onthulling van de 2020 versie van de MT-03 hoop ik dat er ook snel een 2020 versie van de MT-07 komt, en als het aan mij ligt met o.a. de LED-koplamp van de nieuwe MT03/MT09. De 2019 versie van de 07 was in december 2018 beschikbaar, dus inmiddels bijna een jaar 'oud'.

Persoonlijk hoop ik dat hij er uiterlijk ergens in het voorjaar is, want ondergetekende is nog op zoek naar een nieuwe MT-07, en wil dit best even over het winterseizoen heen tillen :P

hoe is het met je achterlicht dan 😂😂
 

Bijlagen

  • 80FD68D7-9588-4004-B43E-569E321D332E.jpeg
    80FD68D7-9588-4004-B43E-569E321D332E.jpeg
    207,9 KB · Weergaven: 29
hoe is het met je achterlicht dan 😂😂
Honda heeft dat ook met een paar modellen gedaan (600RR en NC700/750), echt werkelijkwaar geen porum. Net of ze klaar waren met het ontwerp en dachten; "shit, er moet nog een achterlicht op. Ja, wat nu? Weet je wat, we pleuren er wel daar eentje, problem solved..." |(
 
Laatst bewerkt:
Vraag: ik heb een erg leuke MT07 gezien uit 2015 welke momenteel begrensd is op 35KW en zo'n 7500km heeft gelopen. Het is mogelijk deze weer op 55KW te zetten. In hoeverre maakt het uit dat deze motor tot op heden enkel op 35KW heeft gelopen voor het inrijden van het blok? En wat zou ik hiervan kunnen merken zodra ik direct start met rijden op 55KW?
 
Vraag: ik heb een erg leuke MT07 gezien uit 2015 welke momenteel begrensd is op 35KW en zo'n 7500km heeft gelopen. Het is mogelijk deze weer op 55KW te zetten. In hoeverre maakt het uit dat deze motor tot op heden enkel op 35KW heeft gelopen voor het inrijden van het blok? En wat zou ik hiervan kunnen merken zodra ik direct start met rijden op 55KW?
Er staat in de openingspost in de FAQ wat over hoe of wat met 35/55kw vermeld. De eerste paar km's worden de nieuwe delen "ingesleten" (of hoe je het mag noemen) inrijden is dus al gedaan, daar zal je niets van merken als ie op volvermogen is gezet.
 
Nog even terugkomen op mijn ervaringen met het terugvoeren van 35kwh naar 55kwh.
Ik ben vandaag terug geweest naar de dealer en daar een proefrit gemaakt op een originele 55kwh MT07. Deze had voor mijn gevoel veel meer vermogen, toen kwamen ze erachter dat het niet alleen elektronisch omgezet moet worden maar er moeten ook 2 slangen van de luchtfilter naar de injectie aangepast worden.
Deze zijn nu besteld, ik was de eerste in europa die ze bestelde volgens de dealer.
Hopen dat het volgende week beter is🙂

Daarnaast ook een proefrit gemaakt op een MT-09SP... godallemachtig wat een machine.
Ik kon mijn motor inruilen +€5000 dan was die voor mij geweest.
Nog ff sparen en dan denk ik dat er in de toekomst wel een komt
 
Nog even terugkomen op mijn ervaringen met het terugvoeren van 35kwh naar 55kwh.
Ik ben vandaag terug geweest naar de dealer en daar een proefrit gemaakt op een originele 55kwh MT07. Deze had voor mijn gevoel veel meer vermogen, toen kwamen ze erachter dat het niet alleen elektronisch omgezet moet worden maar er moeten ook 2 slangen van de luchtfilter naar de injectie aangepast worden.
Deze zijn nu besteld, ik was de eerste in europa die ze bestelde volgens de dealer.
Hopen dat het volgende week beter is🙂

Daarnaast ook een proefrit gemaakt op een MT-09SP... godallemachtig wat een machine.
Ik kon mijn motor inruilen +€5000 dan was die voor mij geweest.
Nog ff sparen en dan denk ik dat er in de toekomst wel een komt

De mt 09 heeft natuurlijk een berg meer vermogen maar ik vond hem zelf geen haar beter rijden.
Een hele ruwe power delivery zorgde ervoor dat ik geen mt 09 meer wou halen :P
 
Manmanmam, wat klinkt dat weer lekker betrouwbaar allemaal.
Tijd voor een andere dealer misschien?
Dat denk ik niet.

Ik vindt dat ze me er goed geholpen hebben.
Was gewoon voor het eerst dat ze zoiets deden voor dit model.

Vanuit Yamaha hadden ze een uitleg gekregen hoe dit moest, en daar staat het ook allemaal behoorlijk krom in, die heb ik zelf nog even bekeken.

Daarnaast zijn we allemaal mensen dus kan een foutje zo gemaakt zijn, helaas dat dat mij moest overkomen maar dat is dan maar zo.
 
De mt 09 heeft natuurlijk een berg meer vermogen maar ik vond hem zelf geen haar beter rijden.
Een hele ruwe power delivery zorgde ervoor dat ik geen mt 09 meer wou halen :P

Mee eens, ik reed hiervoor een paar jaar mt09. Ben nu naar een mt 07 gegaan. De motor past zoveel beter bij het frame. Echt een geweldige fiets. Alles klopt.
 
Wat zijn jullie verwachtingen met betrekking tot het potentiele 2020 model van de MT-07? Ik heb de 'spy-beelden' gezien, en ben daardoor wel nieuwschierig geworden.

Met de onthulling van de 2020 versie van de MT-03 hoop ik dat er ook snel een 2020 versie van de MT-07 komt, en als het aan mij ligt met o.a. de LED-koplamp van de nieuwe MT03/MT09. De 2019 versie van de 07 was in december 2018 beschikbaar, dus inmiddels bijna een jaar 'oud'.

Persoonlijk hoop ik dat hij er uiterlijk ergens in het voorjaar is, want ondergetekende is nog op zoek naar een nieuwe MT-07, en wil dit best even over het winterseizoen heen tillen :P
Woensdag zullen we het weten... vermoedelijk nieuwe vork + facelift voorkant
 
Iemand die een link kan geven naar onderhoudschema/kostenschema van een mt07? Ik wil graag wat rekenen tegenover een Zero...

In mijn geval was de vergelijking iets gemakkelijker omdat de SRF er kwam ipv een GS waar ik ook 21k voor betaalde. Onderhoud daarvan is elke 10k afwisselend groot /klein voor resp. 278 en 455 EUR. Brandstof bespaar je ook veel op.

Van range is 150km realistisch bij normaal gecombineerd gebruik inclusief sportief rijden. Enkel snelweg zakt dat nog naar 120km afhankelijk van de omstandigheden 10 km meer of minder. Alleen binnendoor aan lagere snelheden van max 90kmh kun je echt 200km ver geraken.

Energica heeft snelladen maar kan zonder dc dan weer max 3kW laden. SRF premium heeft standaard 6kW en mits optie 12kW. Voor dat laatste moet je dan weer 22kW palen vinden. Veel zijn 11kW.

Een mt07 gaat volgens mij niet vervelen. Ik heb de mt09 destijds getest dat is gewoon 1 groot feest. Ik had een Street triple wat ook echt leuk is. Allemaal fietsen die heel betaalbaar zijn.

Als je voor 10k koopt ipv 20k moet je al veel kilometers doen om die 10k in te halen (wat ik doe) of heel graag elektrisch rijden. Op 3 jaar en 65.000 km op de GS heb ik 6.000 EUR Brandstof en 2.373 EUR onderhoud betaald.

Was 9 jaar om de 23k van de premium te besparen mits zelfde kilometers de komende jaren en thuis op nachttarief laden.

10k prijsverschil huidige waarde GS en aankoop SRF heb ik dan terug op 4 jaar. Maar dan moet ik de GS wel verkopen natuurlijk.

Of meer kilometers gaan rijden :-). En dan is er ook nog tweedehands waardoor je zo'n motoren nog goedkoper kunt aankopen.
 
Vraagje; wie heeft er een origineel zadel over of in de aanbieding? Mag schade hebben. Gaat om de oer-MT. Eerste type.
Als winterproject ga ik proberen een beter zadel te maken. Ik wil alleen niet mij huidige opgeven omdat ik natuurlijk wel gewoon door wil blijven rijden.
Gaat dus alleen om de riderseat.
#durftevragen
 
Wel gaaf ding. Maar die MT-07 moet ook wel eenzelfde soort front krijgen nu. Stuk moderner en gaver! en in lijn met de MT-09 en Mt-10
 
Wel gaaf ding. Maar die MT-07 moet ook wel eenzelfde soort front krijgen nu. Stuk moderner en gaver! en in lijn met de MT-09 en Mt-10

Ja laten we hopen dat Yamaha met wat moois komt op de Eicma volgende maand. Hoewel ik vandaag een dealer had gesproken die zei dat er volgens zijn contact bij Yamaha geen nieuwe MT07 zal komen in 2020, enkel hooguit een aanpassing in een van de kleuren. We'll see, je zou zeggen dat ze dan niet meer lang zouden wachten met een aankondiging, maar het blijft speculeren.
 
Aangezien de bladeren aan het vallen zijn en het slechtere weer op komst is ben ik opzoek naar een druppellader (teminste dat is me aangeraden voor het behoud van de accu). Welke druppellader gebruiken jullie voor de MT? En is de accu makkelijk los te halen uit de MT?
 
Aangezien de bladeren aan het vallen zijn en het slechtere weer op komst is ben ik opzoek naar een druppellader (teminste dat is me aangeraden voor het behoud van de accu). Welke druppellader gebruiken jullie voor de MT? En is de accu makkelijk los te halen uit de MT?
Ik heb een optimate 3. Zit een kabeltje vast aan de accu, dat is erg easy aansluiten elke keer.

Accu ben je zo bij volgens mij, dacht onder het zadel. Moet binnenkort een nieuwe hebben, dus moet ik ook weer ff kijken hoe dat ook alweer zit...
 
Aangezien de bladeren aan het vallen zijn en het slechtere weer op komst is ben ik opzoek naar een druppellader (teminste dat is me aangeraden voor het behoud van de accu). Welke druppellader gebruiken jullie voor de MT? En is de accu makkelijk los te halen uit de MT?

CTEK of Optimate kopen. Noco Genius schijnt ook prima te zijn. Let wel op de laadstroom, wil je alleen druppellader (0,8 A) of ook snel een accu opladen? Dan kun je kijken naar laders met hogere laadstroom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan