Yamaha MT-07 topic, deel 4

Zojuist de proton 500 knipperlichten besteld voor de MT, komt echt gruwelijk veel licht vanaf.
Morgen of overmorgen even kijken of de tank grips beter blijven zitten als ze met de fohn er op geplakt worden, anders gelijk even kijken welke goede vervangers zijn.
Heb er een paar op het oog, allemaal goede merken (oem Yamaha, R&G, Stompgrip en Techspec) alleen nog ff kijken welke het mooiste is. :)
Deze week komen de staalomvlochten remleidingen er ook nog op en dan is ie klaar *O*
 
Welke heb je besteld?
Deze, witte leidingen met zwarte banjo's. Zijn de goedkoopste die ik tegenkomen ben (thanks to Energyre) en het enige merk wat ze volledig met zwarte banjo's levert.


DSC_0108.JPG
 
Zojuist de proton 500 knipperlichten besteld voor de MT, komt echt gruwelijk veel licht vanaf.
Morgen of overmorgen even kijken of de tank grips beter blijven zitten als ze met de fohn er op geplakt worden, anders gelijk even kijken welke goede vervangers zijn.
Heb er een paar op het oog, allemaal goede merken (oem Yamaha, R&G, Stompgrip en Techspec) alleen nog ff kijken welke het mooiste is. :)
Deze week komen de staalomvlochten remleidingen er ook nog op en dan is ie klaar *O*
Techspec!!!
 
Vandaag en gister bezig geweest met een verkorte kentekenplaathouder + led knipperlichten te monteren op mijn MT. Helaas niet gelukt met als eindstand dat mijn knipperlichten überhaupt niet meer werken? Zowel met de led relais als met de normale relais. Zowel voor als achter doet het nu niet. tijdens het testen hoorde we was rondom de buddyzit (licht klapperend geluid). Accu staat spanning op, zekeringen gecheckt (zelfs vervangen voor de zekerheid) maar daar lag het probleem niet. Heb alles nu weer teruggeplaatst naar het origineel maar helaas zonder werkende knipperlichten. Toevallig iemand hier die mij kan helpen dit probleem te verhelpen of denkt (ik zit nu zoveel thuis, ik heb wel zin om wat te knutselen:p) en een beetje uit de buurt van Amersfoort komt? #HelpABrotherOut

Alvast bedankt!
WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.53.53.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.53.54 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-03-24 at 18.53.54.jpeg
 
Vandaag en gister bezig geweest met een verkorte kentekenplaathouder + led knipperlichten te monteren op mijn MT. Helaas niet gelukt met als eindstand dat mijn knipperlichten überhaupt niet meer werken? Zowel met de led relais als met de normale relais. Zowel voor als achter doet het nu niet. tijdens het testen hoorde we was rondom de buddyzit (licht klapperend geluid). Accu staat spanning op, zekeringen gecheckt (zelfs vervangen voor de zekerheid) maar daar lag het probleem niet. Heb alles nu weer teruggeplaatst naar het origineel maar helaas zonder werkende knipperlichten. Toevallig iemand hier die mij kan helpen dit probleem te verhelpen of denkt (ik zit nu zoveel thuis, ik heb wel zin om wat te knutselen:p) en een beetje uit de buurt van Amersfoort komt? #HelpABrotherOut

Alvast bedankt! Bekijk bijlage 1477544Bekijk bijlage 1477545Bekijk bijlage 1477546
Als ze het voor en achter niet meer doen, heb ik het vermoeden dat je het bij je knipperlichtrelais moet zoeken, die al gecheckt? Zie er volgens mij eentje liggen, is die wel goed?

Als ik nieuwe knippers monteer, dan knip ik de oem stekker er vanaf en zet ik die over op de nieuwe knippers. Dan blijft dat voor het gemak plug&play.
 
Vandaag en gister bezig geweest met een verkorte kentekenplaathouder + led knipperlichten te monteren op mijn MT. Helaas niet gelukt met als eindstand dat mijn knipperlichten überhaupt niet meer werken? Zowel met de led relais als met de normale relais. Zowel voor als achter doet het nu niet. tijdens het testen hoorde we was rondom de buddyzit (licht klapperend geluid). Accu staat spanning op, zekeringen gecheckt (zelfs vervangen voor de zekerheid) maar daar lag het probleem niet. Heb alles nu weer teruggeplaatst naar het origineel maar helaas zonder werkende knipperlichten. Toevallig iemand hier die mij kan helpen dit probleem te verhelpen of denkt (ik zit nu zoveel thuis, ik heb wel zin om wat te knutselen:p) en een beetje uit de buurt van Amersfoort komt? #HelpABrotherOut

Alvast bedankt! Bekijk bijlage 1477544Bekijk bijlage 1477545Bekijk bijlage 1477546

Zekeringen al gecontroleerd?
 
Als ze het voor en achter niet meer doen, heb ik het vermoeden dat je het bij je knipperlichtrelais moet zoeken, die al gecheckt? Zie er volgens mij eentje liggen, is die wel goed?

Als ik nieuwe knippers monteer, dan knip ik de oem stekker er vanaf en zet ik die over op de nieuwe knippers. Dan blijft dat voor het gemak plug&play.

Heb beide gepropeerd (zowel de originele als degene die ik bij de LED knipperlichten heb gekregen. Bij beide doet doen de knipperlichten het niet.
 
Check ook de zekering voor "parking light". Deze geeft ook deze rare storingen als die stuk is.

Held! dat was het inderdaad. Heel vaag, want die zat in een andere zekeringskastje op een andere plek maar die was inderdaad doorgebrand. Heb die vervangen en nou werken de knipperlichtjes weer netjes. Bedankt!:}
 
Held! dat was het inderdaad. Heel vaag, want die zat in een andere zekeringskastje op een andere plek maar die was inderdaad doorgebrand. Heb die vervangen en nou werken de knipperlichtjes weer netjes. Bedankt!:}

Top dat het is opgelost! :)
 
Werkt goed hoor, mits je je wel aan de handleiding houd. Hier wordt bijv in aangegeven dat je hem niet moet gebruiken van 1 naar 2 omdat hier de Neutraal tussen zit. Is makkelijk te installeren volgens handleiding.
Je moet hem niet gebruiken bij weinig gas, dus wel minimaal bij 50%-100% acceleratie. Iets wat je op de 09 nog wel kan doen.
En als je hem gebruikt ga je wel serieus hard naar illegale snelheden. Maar dat merk je vanzelf wel als je besluit er 1 aan te schaffen
Dan binnenkort maar een aanschaffen, kan mn geld nu niet uitgeven in het cafe dan maar aan de motor 😅
 
Heb een 2018 mt09 SP....
Echt ,een boefje, zo'n etterbakje van de klas, zeg maar... Het ding heeft een naam, en dat is niet voor niets.. maar wat een feestje is het.. betrekkelijk zuinig ook met 1op 17 in speel kwartier.. schijnt dat hij ook gauw 1op 23 kan doen bij woon werk ...

Maar goed, ik zit altijd tussen de 16 en 18km op een liter. Bij een toertocht heb ik 1 op 26 gehaald, ik mag vertellen dat het aantal kilometers per liter, recht onevenredig was met het plezier...
 
Heb een 2018 mt09 SP....
Echt ,een boefje, zo'n etterbakje van de klas, zeg maar... Het ding heeft een naam, en dat is niet voor niets.. maar wat een feestje is het.. betrekkelijk zuinig ook met 1op 17 in speel kwartier.. schijnt dat hij ook gauw 1op 23 kan doen bij woon werk ...

Maar goed, ik zit altijd tussen de 16 en 18km op een liter. Bij een toertocht heb ik 1 op 26 gehaald, ik mag vertellen dat het aantal kilometers per liter, recht onevenredig was met het plezier...
Haha mijn Yamaha mt 10 rijdt nu in de inrij periode 1-13. Ben al bang voor wat er na die 1000km gaat gebeuren als het gas open gaat😱
 
De 10 is een zuipert, da's bekend. Heb overwogen deze te nemen , maar na proefrit was de 09 , veel lichtvoetiger, en met name op lage snelheid, ook nog heel erg wendbaar, ik vond de 10 daar gewoon lomp...
Bij inrijden van mijn 09 kwam was hij erg zuinig, dat viel me wel op..De, CBR 1000rr, was onder de 40km ook net een tank..

Had ook een cd650f, deze moest je echt opnaaien, in speelkwartier deed dat ding ook 1 op 16, en bij normaal ongeveer 1 op 18 a 19, Aangezien ik voor mijn plezier rijd, is de 09 zuiniger ook nog...
1 ding valt me wel vies tegen van de 09, achterband met 3200km kaal.. (s20). De Honda,s deden daar veel langer mee...
 
De 10 is een zuipert, da's bekend. Heb overwogen deze te nemen , maar na proefrit was de 09 , veel lichtvoetiger, en met name op lage snelheid, ook nog heel erg wendbaar, ik vond de 10 daar gewoon lomp...
Bij inrijden van mijn 09 kwam was hij erg zuinig, dat viel me wel op..

Had hiervoor een cd650f, deze moest je echt opnaaien, in speelkwartier deed dat ding ook 1 op 16, en bij normaal ongeveer 1 op 18 a 19, Aangezien ik voor mijn plezier rijd, is de 09 zuiniger ook nog...
1 ding valt me wel vies tegen van de 09, achterband met 3200km kaal.. (s20). De Honda deed daar veel langer mee...

Ik heb de mt 10 ook gekocht omdat ik een vakantie zou gaan rijden dit jaar door europa waar niks meer van komt door het coronavirus. Maarja een mt 10 met tour pakket stuurt ondanks zn gewicht nog steeds zeer speels en precies😁
 
Was er iemand hier met een kabel voor ft ecu? Zodat ik evt alleen een harnass en license hoef te kopen? Wil je er wel een vergoeding voor geven😁
 
Weet iemand hier of Akrapovic een remap heeft voor een volledig systeem, en laad de dealer deze dan in ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan