Yamaha MT-07 topic, deel 4

Heren sinds 12 maart 2020 ben ik trots eigenaar van en MT-07 die ik nieuw heb gekocht.
ondertussen heb ik 700 km achter de rug en ik heb 6 keer moeten tanken tussen 7-8 liter (meer gaat niet),de inhoud is toch 14 liter? heeft deze moto en reserve tank van 6 liter ??? ik kom er gewoon niet aan uit ,wanneer ik 1 streepje over heb tank ik (enkel shell vpower 98) dit komt overeen dat ik met en volle tank amper 115km behaal ... kan iemand hier graag even meedelen hoeveel km je doet met en volle tank graag in liter/100km alvast bedankt

Nog even meedelen sinds 0km werdt hier en akrapovic uitlaat geinstalleerd door de dealer zelf ,voor de rest is de moto origineel..
 
Als die knippert, het laatste balkje, dan moet ik tanken... of na 33km lopen...
Da's wel met een mt09, maar gok dat de 07 een gelijk soort systeem heeft.. , dus een knipperend 1ste balkje?
 
Ja bij de MT-07 knippert het ook ,maar bij mij is de situatie vreemd hij knippert en binnen 5 minuten staat er weer één balk , ik rij nogal rustig max 6000rpm aangezien deze nog ingereden moet worden...
 
Ik haal op een gemiddelde tank wel 180-200km en dan rij ik niet rustig... vorig jaar ooit een keer 230 ongeveer aangetikt en dat was wel zweten😅
 
Ja bij de MT-07 knippert het ook ,maar bij mij is de situatie vreemd hij knippert en binnen 5 minuten staat er weer één balk , ik rij nogal rustig max 6000rpm aangezien deze nog ingereden moet worden...

Het laatste streepje moet knipperen, en dan krijg je ook Trip F te zien, hier kan je nog 25km veilig mee rijden zonder stil te komen, hoe agressief je ook rijdt

Daarna is het op de gok, maar ik geloof dat de meeste iets van 45km op de reserve kunnen rijden
 
Ik ben momenteel bezig Om een usb 12v adapter aan te sluiten op mijn MT07 (2018).

Er zou een witte stekker los moeten hangen echter krijg ik deze niet gevonden.

Op basis van filmpjes/foto’s vermoed ik dat het deze is;
1019FA50-7756-4176-AEA1-FEEECEA302DE.jpeg

CAE68AB6-4E4C-44F5-9C73-DC9885DB17EA.jpeg

Echter zit deze al ergens op aangesloten. Nu heb ik ook al gezien op internet dat er een dummy dop op zit alleen zit die hier mee getaped in de kabelboom en kan ik dus niet zien of het een dummy dop is of dat deze kabel al ergens anders voor dient.

Iemand hier toevallig ervaring ermee?
 
Ik ben momenteel bezig Om een usb 12v adapter aan te sluiten op mijn MT07 (2018).

Er zou een witte stekker los moeten hangen echter krijg ik deze niet gevonden.

Op basis van filmpjes/foto’s vermoed ik dat het deze is;
Bekijk bijlage 1479027
Bekijk bijlage 1479029
Echter zit deze al ergens op aangesloten. Nu heb ik ook al gezien op internet dat er een dummy dop op zit alleen zit die hier mee getaped in de kabelboom en kan ik dus niet zien of het een dummy dop is of dat deze kabel al ergens anders voor dient.

Iemand hier toevallig ervaring ermee?
Dat is hem!
 

Thanks!!

klopt het ook dat iedere connector anders is op een motor? Zodat je niet de verkeerde aansluit? Staat me iets van bij toen ik m’n verkorte kentekenplaathouder had gemonteerd. Ikke netjes kleurtjes op de connectors gedaan bleken ze achteraf anders van vorm te zijn. 🙈 Terwijl ze van buiten hetzelfde leken.

of was dit toeval?
 
Thanks!!

klopt het ook dat iedere connector anders is op een motor? Zodat je niet de verkeerde aansluit? Staat me iets van bij toen ik m’n verkorte kentekenplaathouder had gemonteerd. Ikke netjes kleurtjes op de connectors gedaan bleken ze achteraf anders van vorm te zijn. 🙈

of was dit toeval?
Voor dit maakt het niet uit welke waar gaat voor tomtom bijv...
 
Ff een vraagje...

Ik heb de proton knipperlichten besteld (ze zijn nog onderweg), maar zie ik op diverse foto's waarbij het kuipknipper-model aan de voorzijde gemonteerd zit, een uitstekend deel waarop ze gemonteerd zijn. Volgens mij heb ik dat uitstekende niet op mijn MT, is dat een deel van de originele knipperlichten? Of is dat een kapje wat los te bestellen is (zo ja, waar?)? Zie foto...

_20200328_184018.JPG


Nu kan ik de protons ook op de huidige plek monteren, maar als ze net iets uitsteken als op de foto, denk ik dat het net weer ff wat beter te zien is....
 
Nogmaals dank @Theodt 😃

Viel allemaal reuze mee en toen ik de connector eruit haalde kon ik aan de binnenkant idd zien dat het om een dummy ging. (Voor degene welke hier na een search terecht komen 😉)

Ik ben ook zeer tevreden met het resultaat;
B4DE0228-C416-4AD1-8E6E-D65D63DA28D9.jpeg

48651232-C7C2-490A-8E0B-9F343206E2BF.jpeg

29C78F90-7263-4756-B62D-3474B8595599.jpeg


Kwa aanzicht vind ik hem ook nog niet eens zo in de weg zitten. Als je op de motor zit zie je hem zelfs niet eens zitten. Andere optie was aan het stuur maar dan zat hij redelijk dicht op de ram mount en bleef er maar weinig ruimte bij de sleutel over. Daarnaast zit je ook nog eens telkens tegen die knop aan te kijken als je op de motor zit.
 
Nogmaals dank @Theodt 😃

Viel allemaal reuze mee en toen ik de connector eruit haalde kon ik aan de binnenkant idd zien dat het om een dummy ging. (Voor degene welke hier na een search terecht komen 😉)

Ik ben ook zeer tevreden met het resultaat;
Bekijk bijlage 1479133
Bekijk bijlage 1479134
Bekijk bijlage 1479135
Kwa aanzicht vind ik hem ook nog niet eens zo in de weg zitten. Als je op de motor zit zie je hem zelfs niet eens zitten. Andere optie was aan het stuur maar dan zat hij redelijk dicht op de ram mount en bleef er maar weinig ruimte bij de sleutel over. Daarnaast zit je ook nog eens telkens tegen die knop aan te kijken als je op de motor zit.
Gelukkig is het gelukt👍🏻
En ziet er goed uit!
 
Heren sinds 12 maart 2020 ben ik trots eigenaar van en MT-07 die ik nieuw heb gekocht.
ondertussen heb ik 700 km achter de rug en ik heb 6 keer moeten tanken tussen 7-8 liter (meer gaat niet),de inhoud is toch 14 liter? heeft deze moto en reserve tank van 6 liter ??? ik kom er gewoon niet aan uit ,wanneer ik 1 streepje over heb tank ik (enkel shell vpower 98) dit komt overeen dat ik met en volle tank amper 115km behaal ... kan iemand hier graag even meedelen hoeveel km je doet met en volle tank graag in liter/100km alvast bedankt

Nog even meedelen sinds 0km werdt hier en akrapovic uitlaat geinstalleerd door de dealer zelf ,voor de rest is de moto origineel..

Ik weet niet precies hoeveel ik op een tank haal maar zal inderdaad tussen de 150/200km liggen. De boordcomputer geef in ieder geval aan dat ik +-5L/100km haal als ik een beetje aan het doorrijden ben.

Misschien even je verbruik en dag teller resetten nadat je getankt hebt en even testen hoeveel je er echt meer kan rijden.
 
Hoi, Marc hier uit zuid-Limburg. Loop kwa leeftijd tegen de 50. Heb ruim 20 jaar mijn rijbewijs en na het behalen ervan, een fazer 600 gekocht. Daar heb ik een jaar of 7/8 op gereden om 'm daarna te verkopen wegens tijdgebrek.

Echter, nu ga ik weer opstappen; keuze is voor 95% gemaakt.... een Yamaha MT-07 moet het gaan worden..... hopelijk deze week gaan kijken/proefrijden....

Verder ben ik getrouwd, we hebben 2 kids en mijn andere hobby's: drummen en flipperen....
 
Vriendin haalt zo een 280km km uit een tank, dit is dan wel voornamelijk snelweg en 80wegen 40km heen en weer 40km terug.

Misschien een open deur intrappen dit maar, tank je hem vol terwijl je erop zit of terwijl die op zn standaard staat? Kan een ruime 2liter(40-50km) schelen.
 
Vriendin haalt zo een 280km km uit een tank, dit is dan wel voornamelijk snelweg en 80wegen 40km heen en weer 40km terug.

Misschien een open deur intrappen dit maar, tank je hem vol terwijl je erop zit of terwijl die op zn standaard staat? Kan een ruime 2liter(40-50km) schelen.
Altijd vol tot de dop tanken toch?:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan