Yamaha MT-07 topic, deel 4

Heren sinds 12 maart 2020 ben ik trots eigenaar van en MT-07 die ik nieuw heb gekocht.
ondertussen heb ik 700 km achter de rug en ik heb 6 keer moeten tanken tussen 7-8 liter (meer gaat niet),de inhoud is toch 14 liter? heeft deze moto en reserve tank van 6 liter ??? ik kom er gewoon niet aan uit ,wanneer ik 1 streepje over heb tank ik (enkel shell vpower 98) dit komt overeen dat ik met en volle tank amper 115km behaal ... kan iemand hier graag even meedelen hoeveel km je doet met en volle tank graag in liter/100km alvast bedankt

Nog even meedelen sinds 0km werdt hier en akrapovic uitlaat geinstalleerd door de dealer zelf ,voor de rest is de moto origineel..
op het moment dat je tank "leeg is" en hij gaat knipperen gaat hij ook tellen hoeveel km je op reserve hebt gereden. Er zit dan nog 3 liter in.
Gemiddeld rijd een MT na een andere uitlaat zo rond de 1:20-1:23 . Dus kan je nog 60km rijden.

Tank jij bij het laatste streepje dan kan je nog behoorlijk verder rijden. Vandaar ook dat je er niet zoveel in krijgt.
Afgelopen zaterdag reed ik een 6km knipperend in de reserve, hierna ging er 10.5liter in. Je kan dus makkelijk verder dan je nu rijd
 
Ja maar wat is tot de nok, voorbij het ijzeren plaatje of niet?

Ik bedoel je wilt ook niet te hoog uitkomen dat het uiteindelijk door je overflowslang onder je motor ligt
tot het ijzeren plaatje idd, niet hoger want denk dat als je het slot dan dichtdrukt en benzine omhoog komt en je tank onder zit
 
hallohallo even een vraagje, afgelopen zaterdag nieuwe bandjes onder de fiets laten zetten. Vanmiddag ging ik hem wassen en zag ik dat de velg beschadigd is. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Is dit acceptabel? Denk dat ik maar even contact met de dealer ga opnemen want vind het echt klote! De velgen waren nog als nieuw Hier onder een fototje alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • DD39604D-FE40-46F9-856D-39D6D8E66960.jpeg
    DD39604D-FE40-46F9-856D-39D6D8E66960.jpeg
    795,1 KB · Weergaven: 37
hallohallo even een vraagje, afgelopen zaterdag nieuwe bandjes onder de fiets laten zetten. Vanmiddag ging ik hem wassen en zag ik dat de velg beschadigd is. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Is dit acceptabel? Denk dat ik maar even contact met de dealer ga opnemen want vind het echt klote! De velgen waren nog als nieuw Hier onder een fototje alvast bedankt!
Maakt niet uit wat wij vinden toch? Jij wil terug , gaan!

Mijn mening is dat ik nog de 1e bandenboer moet tegenkomen die zegt dat dit erbij hoort
 
Deze zijn wel erg, ook nog ingekleurd met zo'n watervast stift ,zo lijkt het....
Dus dan wisten ze al, dat men fout zat. Voorkomen kun je het niet, maar deze horen tot een ander kaliber, dan waar ik het over heb. Nu zijn deze wielen,ook van de mt09, erg dun qua laklaag en beschadigen ze snel, maar dan nog..
 
Dat zijn idd flinke schades. Als ik dat zo zie, vraag ik me echt af hoe oud de schep was waarmee ze de band er af hebben gerost...
 
Kwam er gister middag pas achter toen ze al gesloten waren ga vanmiddag meteen langs! Thnx voor de reacties was gewoon benieuwd naar de mening van van een ander, misschien heeft iemand anders het eerder meegemaakt ik namelijk niet maar ga sowieso langs
 
Ik zou ook teruggaan hoor! Ik hoop voor je dat dit niet zo'n discussie gaat worden van bewijs maar dat dit er niet al op zat... Succes!
 
F5B3AF27-D12D-4314-A6A3-F4568AFF0FB9.jpeg
5E0E1BDC-E0BA-4BEB-840F-E69CA53EFB2B.jpeg
Gister avond mn 1e wrap gedaan. 20:00 begonnen 1:15 pas klaar... wat een ellende om die vormen er mooi in te krijgen. Het zou ik een folie zijn met air bubble free systeem maar dat werkte voor geen meter. Het is redelijk maar niet perfect.
 
Net even terug gekeken op het Mt07 forum, hierover staat het een en ander over het flashen van de ECU, ik heb hier wel oren naar, maar levert dit veel op? Aangezien het wel behoorlijk prijzig is. (€340-380)
Daarnaast ook verdiept in een quickshifter, dit zit ook op €300 is dit het geld waard?
 
Net even terug gekeken op het Mt07 forum, hierover staat het een en ander over het flashen van de ECU, ik heb hier wel oren naar, maar levert dit veel op? Aangezien het wel behoorlijk prijzig is. (€340-380)
Daarnaast ook verdiept in een quickshifter, dit zit ook op €300 is dit het geld waard?

Ik heb de healtech quickshifter besteld voor 265 euro. Een ecu flash verandert het gedrag van je motor helemaal. Iig dat is wat ik hoor van mensen die de motor laten flashen. Dit wil ik ook een keer gaan doen met een ft ecu kit. Maar voor nu is een quickshifter en een mt 10 genoeg voor mijn portomonnee😅😢
 
Vandaag bij de dealer geweest, na een praatje en een bezichtiging afgesproken dat de velg op hun koste word over gespoten gelukkig!! Hij meende eerst dat de beschadiging er misschien al zat omdat hun het niet zo zouden oplossen Zoals het weggewerkt was, maar dit liet ik me niet wijsmaken dus zijn samen tot een mooie oplossing gekomen naar mijn mening 😜
 
Hoi, Marc hier uit zuid-Limburg. Loop kwa leeftijd tegen de 50. Heb ruim 20 jaar mijn rijbewijs en na het behalen ervan, een fazer 600 gekocht. Daar heb ik een jaar of 7/8 op gereden om 'm daarna te verkopen wegens tijdgebrek.

Echter, nu ga ik weer opstappen; keuze is voor 95% gemaakt.... een Yamaha MT-07 moet het gaan worden..... hopelijk deze week gaan kijken/proefrijden....

Verder ben ik getrouwd, we hebben 2 kids en mijn andere hobby's: drummen en flipperen....

Deze is het dus geworden.... een 2018 versie.

mt-o7_1.jpg



mt-07_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wat mods gedaan aan de moto *D
-foot peg removal
yQRnXVJ.jpg

-GPS Tracker met en verborgen Switch (voor als de moto lang stil staat)
UDGnc7v.jpg

Rararaa waar zit het switch ? 8-)
jY1QNNl.jpg

Plaatje voor de remvloeistof gewoon bij Ome Ali gehaald?

En wat kost zo'n GPS tracker? En heb je deze aangesloten op de accu of moet je deze om de zoveel tijd opladen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan