Yamaha MT-07 topic, deel 4

Gisteren de MT terug gehad met de nieuwe remleidingen er op, ben erg content met het resultaat :)
_20200401_133723.JPG

DSC_0003.JPG

DSC_0004.JPG
 
Had eerder nog gevraagd of iemand wist waar de bredere koplamp kapjes (zoals op de foto aangegeven) te verkrijgen waren.
_20200401_152533.JPG


Ik kwam (ook op onze MT, zie onderstaande foto) alleen maar de smalle versie tegen.
_20200401_133626.JPG


Ben er inmiddels achter gekomen dat de USA versie van de MT07, daar de FZ-07, deze kapjes heeft.
Zodra de proton 500 knipperlichten binnen zijn, ga ik eens kijken of ik de originele kapjes behoud, of dat ze mooier uitkomen als ze op de bredere versie gemonteerd zitten.

Zijn de delen 11 en 13 op beide plaatjes...
_20200402_214749.JPG


En die van de FZ-07...
_20200402_215212.JPG
 
Laatst bewerkt:
De healtech quickshifter gemonteerd! Montage viel reuze mee! 4 stekkers voor je bougie 1 massa kabel en een sensor! Instellen is ook bijna geen werk. Het spul zelf werkt ook goed schakelt soepel. Er stond ook dat je van 6 tot 4e versnelling kan terugschakelen als je zelf rev-matched en dat werkt ook wel mooi! Dus de 265 euro zeker waard😄
 
Hallo allemaal,

Ik zou mijzelf even voorstellen. Ik ben Matthijs, kom uit Meerkerk (omgeving Gorinchem) en ben sinds zaterdag (gister) eigenaar van deze MT:
IMG_20200404_121544.jpg


Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om wat betere foto's maken.
 
20° en we gaan weer lekker plat🤪

Haha, dat ken ik. Had ik op mijn MT-07 ook. Heb je de standaard achterschok demper nog? Met de Hyperpro set had ik er minder last van. Later heb ik die pennetjes er ook uit gehaald.

Merk op de Tracer 900 GT ook dat de grondspeling niet super is. Heb aan beide kanten de slijtnokjes van de stepjes aan de grond gehad. Ik laat ze wel mooi zitten. Er zit ook een middenbok onder en die wil je liever niet aan de grond hebben :X.
 
Haha, dat ken ik. Had ik op mijn MT-07 ook. Heb je de standaard achterschok demper nog? Met de Hyperpro set had ik er minder last van. Later heb ik die pennetjes er ook uit gehaald.

Merk op de Tracer 900 GT ook dat de grondspeling niet super is. Heb aan beide kanten de slijtnokjes van de stepjes aan de grond gehad. Ik laat ze wel mooi zitten. Er zit ook een middenbok onder en die wil je liever niet aan de grond hebben :X.

Ik heb alles nog standaard! Maarja hoe dieper je gaat hoe meer ze slijten maakt niet uit welke vering je eronder hebt:9
 
Ik heb alles nog standaard! Maarja hoe dieper je gaat hoe meer ze slijten maakt niet uit welke vering je eronder hebt:9

Dat is waar, maar met een andere veer zal ie wel wat beter gedempt zijn waardoor de slijtnokjes van de stepjes minder gauw de grond raken. Denk dat ie met een andere achterveer wellicht ook wat hoger op de poten zal staan?!

En niet té diep/plat gaan natuurlijk, anders heb je geen band meer op de weg en is het floeps en glijd je weg ;) .
 
Dat is waar, maar met een andere veer zal ie wel wat beter gedempt zijn waardoor de slijtnokjes van de stepjes minder gauw de grond raken. Denk dat ie met een andere achterveer wellicht ook wat hoger op de poten zal staan?!

En niet té diep/plat gaan natuurlijk, anders heb je geen band meer op de weg en is het floeps en glijd je weg ;) .
B794E997-4284-4302-AD67-5118FCF95CA6.jpeg

haha ik heb nog wel een mm of 2👀
 
Ik weet niet of deze site hier al eerder is gepost, maar ik heb laatst nieuwe bekleding voor mijn zadel op deze site gekocht:


Tot nu toe vindt ik de kwaliteit super en je kan je zadel zelf samenstellen!

Is dit bedrag inclusief zadel, of moet je deze toesturen zodat zij dat maken op je huidige zadel?
 
Is dit bedrag inclusief zadel, of moet je deze toesturen zodat zij dat maken op je huidige zadel?

Op de site:

The order of the specific product concerns only the seat cover and not the foam nor the motorcycle seat base.
Installation instructions are included but if you wish you may send us your seat and we will install the seat cover for you with an extra fee.
 
Aha dit trek je dus (als een soort kous) over je bestaande zadel heen. Jammer want als er wat aangepast foam gebruikt gaat worden zal mijn gevoelige bips daar wel blij van worden. Op de foto ziet de aangeschafte cover er goed uit! Maar als ik dan toch €100 euro ga uitgeven zou ik ook wel €100 extra neerleggen voor mijn bips tevreden te houden na een lange rij sessie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan