Yamaha MT-07 topic, deel 4

Vanavond weer even een rondje gereden en nu viel het mij op dat mijn remlicht blijft branden. Nu heb ik aan de remmen gevoeld of deze erg warm zijn en misschien aanlopen, maar dit is niet het geval. Iemand ervaring mee?
IMG_20200409_203556~2.jpg
 
Vanavond weer even een rondje gereden en nu viel het mij op dat mijn remlicht blijft branden. Nu heb ik aan de remmen gevoeld of deze erg warm zijn en misschien aanlopen, maar dit is niet het geval. Iemand ervaring mee?

Ja heb ik ook gehad, is hoogstwaarschijnlijk de schakelaar, deze zit achter de voetplaat aan de rechterkant. Deze kan je in "gevoeligheid" stellen.
 
Ziet er netjes uit! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
DSC_0033.JPG


Polijstmiddel en schrobben maar.
Het schijnt ook met wc-eend te kunnen, met een kwastje er op smeren, in laten trekken en dan met iets van brillo er af vegen/schrobben. Maar dat heb ik nog niet getest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Syll
Hoi iedeeen,

Mijn naam is Ricky, 23 en sinds vorig jaar rijd ik de Yamaha MT07 uit 2019 met 35KW. Sinds ik over een paar maanden 24 word kan ik ook op wat zwaardere motoren rijden. Nou is mijn vraag of iemand ervaring heeft tussen het verschil met de 35KW versie en de 55KW versie. De reden dat ik het wil laten ontgrenzen is omdat deze MT zo heerlijk en zuinig rijdt waarmee ik met een volle tank tot dik boven de 300km kan afleggen. Ik hoor graag als iemand weet of ik veel verschil zal merken als ik hem laat ontgrenzen!

2020-04-12 16.40.47.jpg
 
Met 14 l zou dat betekenen dat je dan minstens 1 : 21 moet rijden. Als ik me een beetje inhoud en geen snelwegkilometers maak, dan lukt dat wel. Dus als je begrenst bent op 35 kW kan ik me voorstellen dat het niet heel moeilijk te halen is. Het schiet alleen niet op. Vermogen is juist een van de dingen die het leuk maakt. Mijn 125 cc’tje doet af en toe 1 : 40, maar je mist toch wel wat...
 
Dan moet die 35kw echt wel een klap langzamer zijn als je ruim 300km op een tank kan halen 😳

Ik rijd gemiddeld 1:23,5. Verder qua vermogen trek ik hem zonder moeite naar de 160. En heb ik met de 35kw de 185 aangetikt, wat overigens geen pretje is met zulke naked bikes :].
 
Bij aanschaf zeiden ze al dat hij wel terug kon naar origineel vermogen, is elektronisch begrensd.
Ik zal bij de dealer wel vragen of ik zelf nog iets moet regelen en voor de zekerheid even bellen met de verzekering.
merk je veel verschil tussen begrensd en vol vermogen?
 
Ik rijd gemiddeld 1:23,5. Verder qua vermogen trek ik hem zonder moeite naar de 160. En heb ik met de 35kw de 185 aangetikt, wat overigens geen pretje is met zulke naked bikes :].
Ik vind een berg vermogen/koppel erg fijn rijden, niet om ermee 200 kmh te kunnen, dat boeit me niet. Het gaat erom hoe snel je fiets van zijn plek komt en het is erg handig om altijd genoeg reserve te hebben, bv. bij inhaalacties. Pas zodra je vermogen mist, dus als je van 55 naar 35 kW terug zou moeten, besef je wat je mist. Daarintegen went meer vermogen ook heel snel...
 
Gooi em hier ook ff in de groep, omdat ik zelf twijfel.
Wat staat mooier? De originele pijp of dit monster?
 

Bijlagen

  • 1586792306189133147532083886535.jpg
    1586792306189133147532083886535.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 27
Ik vind de originele ook niet je van het, denk dat de Termignoni er dan mooier onder staat, het geluid is ook vast lekkerder :9

Het mooie van de MT vind ik dat het een lekker ranke bike is, alles wat uitsteekt krijg ik een beetje jeuk van, zo eigenlijk ook van de carbon Akra die er bij mij onder hangt. Ben nog steeds in dubio of ik die ga vervangen door de titanium Akra, maar op het moment heb ik even andere prio’s... :/
 
Laatst bewerkt:
Sinds een jaar rij ik rond op een ice fluo mt07, met veel pleier.
Echter vind ik de engine breaking heftiger dan ik zou willen, kan een power commander daar iets aan veranderen of is dat enkel aan te passen met een ECU flash?

Ik ben ook benieuwd of iemand een slipper clutch heeft op zijn/haar mt heeft en wat daar de bevindingen van zijn?
 
Sinds een jaar rij ik rond op een ice fluo mt07, met veel pleier.
Echter vind ik de engine breaking heftiger dan ik zou willen, kan een power commander daar iets aan veranderen of is dat enkel aan te passen met een ECU flash?

Ik ben ook benieuwd of iemand een slipper clutch heeft op zijn/haar mt heeft en wat daar de bevindingen van zijn?

Enige wat dan zou helpen is een slipper clutch. Geen ervaring mee op mijn MT-07. Ik had er wel één op mijn racer.

Hoe schakel je trouwens terug (is dat in één keer van 5 naar 2 en koppeling op laten komen, of laat je bij het terugschakelen naar de 2 in elke versnelling de koppeling even op komen)?
 
Enige wat dan zou helpen is een slipper clutch. Geen ervaring mee op mijn MT-07. Ik had er wel één op mijn racer.

Hoe schakel je trouwens terug (is dat in één keer van 5 naar 2 en koppeling op laten komen, of laat je bij het terugschakelen naar de 2 in elke versnelling de koppeling even op komen)?

Blipje van gas en tussen elke versnelling koppeling laten opkomen uiteraard.
Op een goeie dag gaat dit ook redelijk soepel, maar een slipper zoals op de mt09 zou geen kwaad kunnen op de dagen dat ik mindere timing heb...
 
Ik heb ook een SP1, in vergelijking met dat apparaat vind ik de MT erg tam wbt het afremmen op de motor. Als ik lekker in toeren zit met de SP en ik gooi het gas los, heb ik aan het eind van de rit blauwe ballen.

Maar wat Wim al zei, een slipperclutch zal het smoother laten verlopen, ook het wat te enthousiast terugschakelen. Heb er zelf geen ervaring ermee.
 
Sinds een jaar rij ik rond op een ice fluo mt07, met veel pleier.
Echter vind ik de engine breaking heftiger dan ik zou willen, kan een power commander daar iets aan veranderen of is dat enkel aan te passen met een ECU flash?

Ik ben ook benieuwd of iemand een slipper clutch heeft op zijn/haar mt heeft en wat daar de bevindingen van zijn?
Naar wat ik online allemaal heb gelezen, zou een ECU flash hier zeker bij kunnen helpen. Hierdoor zou je motor minder bokkerig kunnen worden door hem beter af te stellen.

Ik laat mijn motor over 3 weken op de dyno bank ECU flashen, en laat hier dan ook naar kijken. Zal tzt laten weten wat de bevindingen zijn 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan