Yamaha MT-07 topic, deel 4

Flashkit is voor maar 1 ECU, dus dat gaat niet op helaas.

Ik denk dat een offerte voor 4 Flashkits de prijs wel gaat drukken.
Dus met een beetje onderhandelen is de prijs wel haalbaar.....

Ik heb zelf de data-kabel
Draai je ook een custom map?
Of heb de orginele map aangepast?
Heb je inmiddels ook andere uitlaat? (Op foto zie ik orginele uitlaat)
 
Ik denk dat een offerte voor 4 Flashkits de prijs wel gaat drukken.
Dus met een beetje onderhandelen is de prijs wel haalbaar.....

Ik denk dat 1 flashkit, een 3-pack ecu licenties en 3 losse harnas kits voor enkel aan de motor voldoende zijn, scheelt mega.
Weet niet of iedereen per se de laptop kabel nodig heeft, die is het duurste.

Draai je ook een custom map?
Of heb de orginele map aangepast?
Heb je inmiddels ook andere uitlaat? (Op foto zie ik orginele uitlaat)
Heb nu wel een custom map met enkel de DNA filter + cap
Uitlaat komt er komend weekend op, daarna ga ik de mapping Akra + DNA testen of die goed werkt.
Mocht dat niet lekker werken wil ik eigenlijk die ActiveTune er nog tussen zetten :+
 
Ik heb wel interesse om een licentie en harnas aan te schaffen en dan gebruik maken van het aanbod van RVB om met zijn Flashkit er een custom mapping op te zetten. Ja lastig als je terug wil naar een andere setting dat je hem niet kan terugzetten, maar alsnog een goedkopere oplosssing dan wat dan ook.
 
Ik heb wel interesse om een licentie en harnas aan te schaffen en dan gebruik maken van het aanbod van RVB om met zijn Flashkit er een custom mapping op te zetten. Ja lastig als je terug wil naar een andere setting dat je hem niet kan terugzetten, maar alsnog een goedkopere oplosssing dan wat dan ook.
Terugzetten is geen probleem, je kan een backup maken van te voren :) (heb ik al een paar keer moeten doen :+:+)
 
Beste mensen hij is binnen!

Alleen merk ik dat als ik het stuur loslaat hij iets naar rechts trekt? Iemand ervaring mee gehad en het kunnen fiksen? Anders bel ik de dealer morgen op.
 

Bijlagen

  • 2CBC36EA-E03B-42E4-8A35-B9845EAC6A4D.jpeg
    2CBC36EA-E03B-42E4-8A35-B9845EAC6A4D.jpeg
    211,4 KB · Weergaven: 38
Ja precies!
Dusja morgen even het wiel los paar keer goed inveren en kijken of die goed is en anders dus toch echt terug gaan...
 
Zou het met de nieuwe banden te maken kunnen hebben? Maar inderdaad better safe than sorry! In ieder geval, veel plezier ermee 😄
 
Beste mensen hij is binnen!

Alleen merk ik dat als ik het stuur loslaat hij iets naar rechts trekt? Iemand ervaring mee gehad en het kunnen fiksen? Anders bel ik de dealer morgen op.
Nice, veel rijplezier ermee *O* :]

Naar rechts trekken kan allerlei oorzaken hebben, zal niet zo spannend zijn, maar toch zeker even mee terug gaan :Y
 
Ja precies!
Dusja morgen even het wiel los paar keer goed inveren en kijken of die goed is en anders dus toch echt terug gaan...

Veel plezier ermee Theodt! Ik zou idd ook even terug gaan en er niet zelf aan pielen. Ja, ik heb die neiging ook, maar dat doe ik nu niet meer ;). Zit garantie op, dus laat hun dat maar doen. Mijn nieuwe racefiets schakelde niet goed en daar ben - ook al was de neiging groot de versnellingen zelf af te stellen - hier drie keer mee terug geweest naar de fietsenzaak :o.
 
Ik heb de dealer vanmorgen gebelt en die zei dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken en dat hij er 70 heeft verkocht ongeveer en nog nooit met dit probleem. Dusja als het over 4-500km er nog is dan ga ik zeker terug en eisen dat het onderzocht wordt. Hij zei ook dat yamaha gaat zeggen dat je je handen aan het stuur moet houden tijdens het rijden...
 
Goh je zou een scheve vork of slechte kroonplaat hebben met je nieuwe MT....
Productiefout of montagefout.
Handen aan het stuur! Hahahaaaaa

Wel een heel slecht advies van de dealer/Yamaha.

Wat Rembrandt al zei de machine moet gewoon perfect recht rijden met de handjes los.
Anders is er ergens iets in onbalans/scheef.
 
Ik ben niet zo van de name and shame mocht ik na 300-400km er nog last van hebben dan zal ik het toch gaan aankaarten en mocht het niet netjes opgelost worden dan kan ik altijd nog de naam neer plensen...

Edit: ik ging wel even voelen aan mijn remleiding bij de kroonplaten deze voelde wel erg strak aan/ onder spanning? zou het zijn dat deze de kroonplaat iets naar links duwt en de motor iets naar rechts duwt?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de r6 throttle tube geïnstalleerd en stukje wezen rijden. Man wat een verschil. Het voelt alsof dit standaard zo had moeten zijn.

Wel jammer dat op weg naar huis een duif zo nodig mijn motor moest koppen... Overal bloed |(

@Theodt ik zou die kilometers niet afwachten, dat kan dan net het verschil maken in een noodsituatie. Meteen teruggaan en eisen dat er naar gekeken wordt. Je bent niet voor niks naar de dealer gegaan. Andere optie is om een andere Yamaha dealer te benaderen.
 
Ik ben niet zo van de name and shame mocht ik na 300-400km er nog last van hebben dan zal ik het toch gaan aankaarten en mocht het niet netjes opgelost worden dan kan ik altijd nog de naam neer plensen...

Edit: ik ging wel even voelen aan mijn remleiding bij de kroonplaten deze voelde wel erg strak aan/ onder spanning? zou het zijn dat deze de kroonplaat iets naar links duwt en de motor iets naar rechts duwt?

Je bent nu al onzeker over je motor zijn stuurgedrag en blijft daar nog 400km mee doorrijden. Sorry maar als er iets mis is met je motor dan fiks je dat of laat je fiksen. Omdat een dealer zegt dat het niets is zonder ernaar gekeken te hebben ga jij risisco's nemen?

sorry maar ik snap dit echt niet
 
Kijk het is niet zo alsof die keihard naar rechts trekt. Als je je handen op het stuur houdt merk je er 0.0 van het is iets heel lichts naar rechts als je het stuur loslaat. Ik wil geen zeikerd zijn en problemen bij de dealer veroorzaken. Het zal ook niet zo zijn dat de motor uitmekaar valt door dit._O-
 
Kijk het is niet zo alsof die keihard naar rechts trekt. Als je je handen op het stuur houdt merk je er 0.0 van het is iets heel lichts naar rechts als je het stuur loslaat. Ik wil geen zeikerd zijn en problemen bij de dealer veroorzaken. Het zal ook niet zo zijn dat de motor uitmekaar valt door dit._O-
Dan nog, je hebt de dealer net een berg met geld gegeven. Je mag gewoon verwachten dat je een kwalitatief product ontvangt. Daar krijg je bij een goede dealer geen problemen mee! Anders is de dealer je geld niet waard!
 
Beste mensen hij is binnen!

Alleen merk ik dat als ik het stuur loslaat hij iets naar rechts trekt? Iemand ervaring mee gehad en het kunnen fiksen? Anders bel ik de dealer morgen op.
Het stuur loslaten??? Ben je gek of zo?

Gekheid hoor. De mijne doet dat ook. Ik besteed er geen aandacht aan, gewoon de andere kant op leunen.
Als je dealer een oplossing er voor heeft wel ff delen aub.
 
Even paar pagina's terug kijken. Ik heb een Yamaha r6 throttle tube (gashendel assembly) geïnstalleerd. Hierdoor hoef je de gashendel minder ver te draaien om naar 100% te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan