Yamaha MT-07 topic, deel 4

Waarom niet gewoon registreren ipv meegluren? Hoppa.

Mijn MT07 uit 2017. Vorig week een Puig Sport windschermpje gemonteerd. Verder alleen nog maar een zwarte radiator guard erop gezet.
 

Bijlagen

  • MT.jpg
    MT.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 46
Even paar pagina's terug kijken. Ik heb een Yamaha r6 throttle tube (gashendel assembly) geïnstalleerd. Hierdoor hoef je de gashendel minder ver te draaien om naar 100% te gaan.
Waar heb je de r6 throttle tube gekocht?

En even een foto van mijn mt 07:9~
Ondanks het licht naar rechts trekken met de handjes los rijd ze verder verdomd lekker
 

Bijlagen

  • 1D2BE435-6730-48A8-ADBA-B9DD11E804A7.jpeg
    1D2BE435-6730-48A8-ADBA-B9DD11E804A7.jpeg
    203,8 KB · Weergaven: 32
Heb vandaag maar eens nieuwe spiegels geplaatst. Het zijn puig barend spiegels geworden, de gefreesde versie,Bekijk bijlage 1391257
Eigenlijk nog even nieuwe handvatten bestellen zodat het mooier aansluit links.

Hier nog fotootje samen met de mt07 van m’n broertje Bekijk bijlage 1391258

Mooi! Kan je me linkje sturen naar waar je de spiegels vandaan hebt? Ik vind te veel Puig Bar-ends om het risico te nemen verkeerde te bestellen...

Trouwens, heb je er ook al veel (en hard) mee gereden? Hoe is je ervaring op hoge snelheid en kijkgedrag t.a.v. de originele spiegels? Benieuwd of ze gaan trillen of mindere zichtbaarheid. Thanks!
 
Kijk het is niet zo alsof die keihard naar rechts trekt. Als je je handen op het stuur houdt merk je er 0.0 van het is iets heel lichts naar rechts als je het stuur loslaat. Ik wil geen zeikerd zijn en problemen bij de dealer veroorzaken. Het zal ook niet zo zijn dat de motor uitmekaar valt door dit._O-
Ik heb zelf nog nooit getest wat mijn motor doet als ik het stuur loslaat maar komt het niet gewoon door de ronding van de weg? Alle wegen lopen af voor water afvoer dus is niet echt heel vreemd als hij naar de lage kant van de weg neigt lijkt me. Misschien even kijken wat er gebeurt als je links rijdt op een 2 baans weg(mocht je dit nog niet gedaan hebben). Veel plezier met je nieuwe motor:t
 
Mooi! Kan je me linkje sturen naar waar je de spiegels vandaan hebt? Ik vind te veel Puig Bar-ends om het risico te nemen verkeerde te bestellen...

Trouwens, heb je er ook al veel (en hard) mee gereden? Hoe is je ervaring op hoge snelheid en kijkgedrag t.a.v. de originele spiegels? Benieuwd of ze gaan trillen of mindere zichtbaarheid. Thanks!

Ik heb ze via een motorzaak gekocht, maar ze staan ook op de site van puig zelf, zicht opzich vind ik niet verkeerd.
Heb er nu nog maar 150km mee gereden en bij wat hogere snelheid blijven ze prima op hun plek zitten
 
Ik heb zelf nog nooit getest wat mijn motor doet als ik het stuur loslaat maar komt het niet gewoon door de ronding van de weg? Alle wegen lopen af voor water afvoer dus is niet echt heel vreemd als hij naar de lage kant van de weg neigt lijkt me. Misschien even kijken wat er gebeurt als je links rijdt op een 2 baans weg(mocht je dit nog niet gedaan hebben). Veel plezier met je nieuwe motor:t

Thanks! dit klopt tot een zekere zin ja.
Alleen heb ik op meerdere wegen op en neer gereden en het blijft hetzelfde.
Heb op een Amerikaanse forum gelezen dat de streepjes niet erg goed overeen komen met elkaar en daardoor het wiel scheef kan staan.
Zal wel heel byzonder zijn als die van mij daardoor naar rechts zou trekken...
 
Thanks! dit klopt tot een zekere zin ja.
Alleen heb ik op meerdere wegen op en neer gereden en het blijft hetzelfde.
Heb op een Amerikaanse forum gelezen dat de streepjes niet erg goed overeen komen met elkaar en daardoor het wiel scheef kan staan.
Zal wel heel byzonder zijn als die van mij daardoor naar rechts zou trekken...

Zou dat zo zijn dan wordt dit later zichtbaar in ergens meer slijtage.
Goed in de gaten houden dus....
 
Thanks! dit klopt tot een zekere zin ja.
Alleen heb ik op meerdere wegen op en neer gereden en het blijft hetzelfde.
Heb op een Amerikaanse forum gelezen dat de streepjes niet erg goed overeen komen met elkaar en daardoor het wiel scheef kan staan.
Zal wel heel byzonder zijn als die van mij daardoor naar rechts zou trekken...

Ik kan je vertellen dat dit klopt, mijn achterwiel stond altijd strak uitgelijnd via de streepjes op de achterbrug. Helemaal gelijk.
Echter was mijn ketting na 17000km naar zijn grootje. Onderhoud mijn spullen zeer zeer goed dus daar kon het niet aan liggen.
Toen de ketting uit gaan lijnen zonder naar de streepjes te kijken en wat bleek, ketting recht, streepjes ongelijk.
 
Ik kan je vertellen dat dit klopt, mijn achterwiel stond altijd strak uitgelijnd via de streepjes op de achterbrug. Helemaal gelijk.
Echter was mijn ketting na 17000km naar zijn grootje. Onderhoud mijn spullen zeer zeer goed dus daar kon het niet aan liggen.
Toen de ketting uit gaan lijnen zonder naar de streepjes te kijken en wat bleek, ketting recht, streepjes ongelijk.

Hoe heb je dat uitlijnen gedaan Rembrandt?
Of heb je dit laten doen?
 
Ik kan je vertellen dat dit klopt, mijn achterwiel stond altijd strak uitgelijnd via de streepjes op de achterbrug. Helemaal gelijk.
Echter was mijn ketting na 17000km naar zijn grootje. Onderhoud mijn spullen zeer zeer goed dus daar kon het niet aan liggen.
Toen de ketting uit gaan lijnen zonder naar de streepjes te kijken en wat bleek, ketting recht, streepjes ongelijk.

Check. Dit had ik op mijn oude Honda CB500 (volgens mij was het een 1994-er) ook. De afstel streepjes op de achterbrug kwamen niet overeen met elkaar. Dus als je het wiel op deze streepjes afstelde stond het wiel een beetje scheef.

Ben idd ook wel benieuwd hoe je dat opgemeten hebt :-).
 
Ik heb een stuk vierkant aluminium bij de bouwmarkt gehaald. De reden voor vierkant is dat je dit 100% recht kan kopen, buizen of hoeklijnen willen nogal eens krom zijn.
1 boutje aan de linkerkant van je ketting beschermer/achterspatbord moet je weghalen want anders zit deze in de weg.
Nu leg je het stuk aluminium tegen je achterwiel aan. Je meet nu hetgeen van je ketting dat nog zichtbaar is tussen (zoals je hier beneden kunt zien in de afbeelding) LET op, de 5mm die ik aangeef is als voorbeeld. Het gaat erom dat de afstand hetzelfde is waar je ook meet.

Om uit te sluiten dat je tandwiel krom is of je band/velg niet recht herhaal je deze meting 4x door het achterwiel steeds een kwart slag te draaien.
Je zou 4x dezelfde meting moeten krijgen.

Zet hierna alles weer vast volgens specificaties uit de handleiding en controleer hierna weer je uitlijning. Het gebeurd wel eens dat met vastzetten het achterwiel alsnog verschuift.

Je hebt nu een perfect uitgelijnde aandrijflijn waarbij je zeker bent dat je tandwielen en ketting gelijkmatig zullen slijten, geen ratelende ketting en er geen power verloren gaat naar een scheef lopend achterwiel, geen scheeftrekkende motor, geen extra slijtage achterband.

(mijn kettingbeschermer/achterspatbord was eraf ivm vervangen ketting maar dat is voor deze actie niet perse nodig.

uitlijnen.jpg
 
Potver, dat ga ik ook maar eens doen, ik was namelijk 100% zeker dat ik ze goed recht gezet had, maar heb nog steeds een ratel...
 
@ Rembrandt ; Hoe lang is dat stuk alluminum?
Ik kom natuurlijk met een te kort of veel te lang stuk thuis... 8)7
 
Als je een meter pakt zit je altijd goed, te lang is niet erg, te kort is wat minder handig

Vergeet het linker boutje van je kettingbeschermer/spatbord niet weg te halen, anders loopt het alu er tegen aan en krijg je hem nooit recht ;-
 
Ik bezit momenteel (nog) geen Mt07 maar wat vinden jullie van het comfort? Ik ben zelf 1.83m lang. En is de motor comfortabel genoeg voor een mede-passagier?
 
Comfort voor de rijder is uitstekend, ik ben niet de grootste, rond de 1.68, maar heb begrepen dat de wat langere rijders hier er geen problemen mee hebben. Qua comfort op de 'achterbank' is het niet heel erg goed toeven. Het zadel is smal en glad waardoor de passagier vaak de neiging heeft om tegen je aan te schuiven. Of er bepaalde broeken zijn die het glijden wat tegengaan weet ik zelf niet.

Succes met je zoektocht! 🙂
 
Ik bezit momenteel (nog) geen Mt07 maar wat vinden jullie van het comfort? Ik ben zelf 1.83m lang. En is de motor comfortabel genoeg voor een mede-passagier?
Ik ben 1.90 en zit er comfortabel op. Vwb duo passagier kan ik niets zeggen, heb alle passagier-onderdelen er vanaf gehaald omdat ik en mijn vrouw allebei motorrijden.
Nu lijkt het mij alleen comfortabel achterop zitten op een Honda Goldwing, het duo gedeelte van de MT is toch een heel stuk kleiner. Weet niet of je met regelmaat een duo meeneemt, of dat het eens een keer is? In het laatste geval zal het goed genoeg zijn. Buiten dat, jij zit toch voorop... :P :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan