Yamaha MT-07 topic, deel 4

Lieve mensies!

Hoe zetten jullie je telefoon vast? Als ik een beetje google zie ik mensen hun 1000 euro telefoon vastzetten met een 12 euro ali kitje maar ook mensen die een sp connect van 100 euro gebruiken. Ben benieuwd!

Check ook de How-to's in de opening post. Maar idd RAM mount werkt perfect. Kan ik je aanraden. Je bent een paar tientjes kwijt (ligt ook aan welke mount je gebruikt), maar zit super goed vast.
 
Lieve mensies!

Hoe zetten jullie je telefoon vast? Als ik een beetje google zie ik mensen hun 1000 euro telefoon vastzetten met een 12 euro ali kitje maar ook mensen die een sp connect van 100 euro gebruiken. Ben benieuwd!Bekijk bijlage 1398551


Ik gebruik zelf op mijn MT-07 een RAM Mount, horizontaal zodat m'n telefoon goed boven de display zit: symmetrisch.

Wat ik heb ontdekt is dat nu met de RAM 1" ball en de socket arm er nu een soort 'samenwerking' loopt met QuadLock Case: in plaats van de "X-GRIP" die je moet kopen van RAM op je socket arm koop je deze: 1 en gebruik je die met je QuadLock Case hoesje: lijkt mij een iets betere bescherming.

Ik ben zelf erg tevreden met mijn volledige set-up van RAM. Echter ben ik soms wat nerveus met 180km/h over de snelweg als m'n iPhone Xs van 1000€ zit te shaken: vandaar dacht ik, ik presenteer ook even de andere optie (die mij nu ook aantrekkelijk lijkt...)

Succes!
 
Ik heb het overal op het internet proberen te vinden, echter kom ik er zelf niet uit. Ik hoop jullie expertise te kunnen lenen!

I.v.m. nieuwe Bar-end mirrors op de MT wil ik graag weten wat de stuurdiameter buitenmaat is. Ook ben ik benieuwd naar het schroefdraad, is dit M8?

Alvast bedankt! :]
 
Ben aandachtig mee aan het lezen ivm smartphone vastzetten..
Ga denk ik toch voor de X-grip gaan van Ram.
Quadlockcase ziet er ook wel zeer netjes uit, maar ze verkopen enkel hoesjes voor iphones / samsung?
Ik heb dus een huawei :+
 
Ben aandachtig mee aan het lezen ivm smartphone vastzetten..
Ga denk ik toch voor de X-grip gaan van Ram.
Quadlockcase ziet er ook wel zeer netjes uit, maar ze verkopen enkel hoesjes voor iphones / samsung?
Ik heb dus een huawei :+
Ze verkopen een Universal - Universal Adaptor, deze bevestig je d.m.v. 3M tape op je telefoon. Niet ideaal, maar het kan wel!
 
Ze verkopen een Universal - Universal Adaptor, deze bevestig je d.m.v. 3M tape op je telefoon. Niet ideaal, maar het kan wel!

Thx! Inderdaad was mooier geweest als het hoesje en de adaptor 1 geheel was.. En sterker. Nu zit ik wat research te doen, voorlopig wel nog geen verhaal/filmpje gezien waar die 3M tape zou lossen en je gsm foetsjie is :+
Eerst eens kijken voor een degelijk hardcase hoesje. Nadeel is dan wel weer dat ik via bol.com ofzo moet bestellen, en die cases zijn niet gemaakt met in het achterhoofd ze op een rijdende motor te hangen..
 
Ze zeggen van wel maar vond hem er zelf heel ielig uitzien en heb dus deze gehaald:
Als die binnenkomt zal ik hier fotos posten!
Ik heb deze ook besteld! Als ik er niet uit kom met de elektra dab vraag ik het wel bij de lokale dealer :)
 
Ik heb het overal op het internet proberen te vinden, echter kom ik er zelf niet uit. Ik hoop jullie expertise te kunnen lenen!

I.v.m. nieuwe Bar-end mirrors op de MT wil ik graag weten wat de stuurdiameter buitenmaat is. Ook ben ik benieuwd naar het schroefdraad, is dit M8?

Alvast bedankt! :]

de buitenmaat is uit mijn hoofd 22mm, het schroefdraad is 100% M16.
 
Ben aandachtig mee aan het lezen ivm smartphone vastzetten..
Ga denk ik toch voor de X-grip gaan van Ram.
Quadlockcase ziet er ook wel zeer netjes uit, maar ze verkopen enkel hoesjes voor iphones / samsung?
Ik heb dus een huawei :+


Voor iedereen die zich nog aan het bekommeren is over een set-up voor mobiele telefoon op de MT-07 heb ik de volgende tip, al eens gegeven in hetzelfde topic Deel 3:

Voor de MT-07 van RAM de specifieke onderdelenlijst:

- 1" Motorcycle base 9mm Hole & 1" ball (BOL.COM)
- RAP-B-201U - Double socket voor 1" ball (CAMERANU.NL)
- RAM-HOL-UN10BU Universal X-Grip IV Large Phone/Tablet Cradle (CAMERANU.NL)

Dit is mijn 'customised' set-up die het volgende resultaat oplevert:

Wanneer het stuurt recht staat en ik aan het rijden ben, ligt mijn navigatie pal recht boven de display van de MT: symmetrisch. Erg fijn en makkelijk om zo alles af te lezen zonder elders te hoeven kijken (zoals b.v. bij QuadLock die op je stuur gemonteerd zit.)

Ik heb hiermee 200km/h+ mee gereden voor lange(re) stukken, soms denk ik: "God, gaat dit wel goed?" tot zover in ieder geval altijd goed gegaan.

*Foto snel gemaakt t.b.v. voorbeeld: normaliter laat ik het scherm horizontaal draaien in de navigatiedisplay.
**Zoals je kan zien, 1 rubber hulsje ontbreekt: TIP: lijm ze vast met secondelijm. Ik zit te wachten op nieuwe (die ik dan vast ga lijmen...)




IMG_5931.jpeg
IMG_5933.jpeg
IMG_7182.jpg
 
Voor iedereen die zich nog aan het bekommeren is over een set-up voor mobiele telefoon op de MT-07 heb ik de volgende tip, al eens gegeven in hetzelfde topic Deel 3:

Voor de MT-07 van RAM de specifieke onderdelenlijst:

- 1" Motorcycle base 9mm Hole & 1" ball (BOL.COM)
- RAP-B-201U - Double socket voor 1" ball (CAMERANU.NL)
- RAM-HOL-UN10BU Universal X-Grip IV Large Phone/Tablet Cradle (CAMERANU.NL)

Dit is mijn 'customised' set-up die het volgende resultaat oplevert:

Wanneer het stuurt recht staat en ik aan het rijden ben, ligt mijn navigatie pal recht boven de display van de MT: symmetrisch. Erg fijn en makkelijk om zo alles af te lezen zonder elders te hoeven kijken (zoals b.v. bij QuadLock die op je stuur gemonteerd zit.)

Ik heb hiermee 200km/h+ mee gereden voor lange(re) stukken, soms denk ik: "God, gaat dit wel goed?" tot zover in ieder geval altijd goed gegaan.

*Foto snel gemaakt t.b.v. voorbeeld: normaliter laat ik het scherm horizontaal draaien in de navigatiedisplay.
**Zoals je kan zien, 1 rubber hulsje ontbreekt: TIP: lijm ze vast met secondelijm. Ik zit te wachten op nieuwe (die ik dan vast ga lijmen...)




IMG_5931.jpeg
IMG_5933.jpeg
IMG_7182.jpg
Dit zelfde resultaat heb je ook met een plaatje van bruut.de. Is een Nederlander die bij Coevorden over de grens motoronderdelen maakt. Samen met een kort stukje zit hij dichter bij de tellerunit wat in mijn ogen mooier lijkt.
 
Ik heb het overal op het internet proberen te vinden, echter kom ik er zelf niet uit. Ik hoop jullie expertise te kunnen lenen!

I.v.m. nieuwe Bar-end mirrors op de MT wil ik graag weten wat de stuurdiameter buitenmaat is. Ook ben ik benieuwd naar het schroefdraad, is dit M8?

Alvast bedankt! :]
Ik heb mijn oem bar-ends af laten draaien en er draad in laten tappen, ik kan nu alle aftermarket bar-ends (met volgens mij M6 draad) er op schroeven.

1399320
 
Laatst bewerkt:
Dit zelfde resultaat heb je ook met een plaatje van bruut.de. Is een Nederlander die bij Coevorden over de grens motoronderdelen maakt. Samen met een kort stukje zit hij dichter bij de tellerunit wat in mijn ogen mooier lijkt.


Ik vind niets als ik zoek op Bruut.de i.c.m. Coevoorden. Kan je een linkje of foto sturen?
 
Thanks voor advies.
Uiteindelijk heb ik een nieuw hoesje voor men gsm besteld , waar hopelijk de 3M sticker van quadlock op zal blijven zitten.
Ik ga dan de hulpstukken van RAM gebruiken , precies hetzelfde zoals @5th Ave .. maar ipv de x-grip v heb ik de quadlock besteld.
Mocht dit toch niets blijken te zijn kan ik nog een X-grip bestellen later.. De setup blijft hetzelfde, zowel x-grip als quadlock is een 1" bal.

Als alles binnen is volgende week post ik sowieso een paar foto's met het resultaat.
 
Ik twijfel nog steeds heel erg over mn telefoon op het stuur. denk dat ik dan toch eerder voor een tomtom 550 zou gaan.
Dit ook omdat een tomtom me veel beter lijkt als navigatie en route planner.
 
Ik twijfel nog steeds heel erg over mn telefoon op het stuur. denk dat ik dan toch eerder voor een tomtom 550 zou gaan.
Dit ook omdat een tomtom me veel beter lijkt als navigatie en route planner.

Ik heb geen ervaring met een telefoon als navigatie op de motor. Ik rijd met een Tom Tom 550 en ben daar super tevreden over. Het beeld op de Tom Tom is goed te zien en de navigatie is duidelijk. Werkt super. De telefoon heb ik in mijn jaszak of in de motor liggen. Zo wordt ik tijdens het rijden ook niet gestoord met appjes die ik kan zien. Heb de Tom Tom ook niet gekoppeld met mijn telefoon. Tijdens het rijden wil ik niet gestoord worden, maar alleen met rijden bezig zijn.
 
Waze werkt super voor navigatie en flitsers, ongelukken en files in real time! Ik ben stiekem van mening dat een TomTom e.d. op een GS en dergelijke touring motoren thuishoort en niet op een MT07. *O*
 
Ik vind niets als ik zoek op Bruut.de i.c.m. Coevoorden. Kan je een linkje of foto sturen?

Ik heb deze icm een korte RAM mount koppeling en daarop een 1" bal met een SP connect koppeling.
Heb ook nog een RAM mount bal op de linker spiegel gemonteerd met 1,25 pitch draadeinde, dit ging omdat ik toch bar end mirrors heb.
Ik kan dus afwisselen qua montage met gopro/telefoon..

Universele mount van SP connect heb ik ook achter op de navigatie gezet, blijft ook prima zitten. Gebruik op dit moment alleen nog maar de iPhone eigenlijk..

1399547


lijstje:
universal sp connect: https://snelbalie.gps.nl/artikel:53148
sp connect 1" bal head mount https://snelbalie.gps.nl/artikel:53144
ram mount korte arm https://snelbalie.gps.nl/artikel:RAM-B-201U-A
ram mount 1" bal met 1,25 pitch voor linker spiegel plek https://snelbalie.gps.nl/artikel:RAM-B-349U
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afscheid genomen van mijn mt.
Toen broertjelief ook een mt kocht en door de motorzaak dezelfde updates uit liet voeren die ik er aan had gedaan was voor mij de lol eraf.

Sinds afgelopen week staat er een vervanger in de garage namelijk een Duke 690R
63E8BF45-7403-42AB-A0D9-3DDA119A8C61.jpeg
 
:t veel veilige km! Nette fiets!


@Theodt Mag ik vragen welk type ruitje je erop hebt zitten? Ziet er mooi uit zo, ben zelf aan het bekijken welk ik ga bestellen..
Motor ziet er als nieuw uit , netjes gepoetst :Y
 
Ik heb afscheid genomen van mijn mt.
Toen broertjelief ook een mt kocht en door de motorzaak dezelfde updates uit liet voeren die ik er aan had gedaan was voor mij de lol eraf.

Sinds afgelopen week staat er een vervanger in de garage namelijk een Duke 690R Bekijk bijlage 1399924
Nu maar wachten tot broertjelief ook met een KTM op de proppen komt.... :P :+

Gave bike, gefeliciteerd ermee :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan