Yamaha MT-07 topic, deel 4

Goedenavond,

Ik ben sinds kort lid hier dus zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Jeroen en woon in Hoogvliet. Sinds 2 maanden in het bezit van een MT-07.

Ook gelijk een vraag; ik zie bij sommige mensen een ruitje voorop en heb daar ook voor zitten kijken, maar ik ben bang dat ik dan juist de wind in mijn gezicht krijg. Hoeveel merken jullie van het ruitje?
 

Bijlagen

  • IMG_20190412_135044.jpg
    IMG_20190412_135044.jpg
    248,9 KB · Weergaven: 22
Welkom! Ik heb zo'n Ali express ruitje gehaald om eens te proberen. Geen succes voor mij. Kreeg daardoor juist meer wind op m'n helm. Heb het er vrij snel weer afgehaald. Heeft wel met lengte te maken natuurlijk, ik ben 1.78m
 
Goedenavond,

Ik ben sinds kort lid hier dus zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Jeroen en woon in Hoogvliet. Sinds 2 maanden in het bezit van een MT-07.

Ook gelijk een vraag; ik zie bij sommige mensen een ruitje voorop en heb daar ook voor zitten kijken, maar ik ben bang dat ik dan juist de wind in mijn gezicht krijg. Hoeveel merken jullie van het ruitje?
Welkom regiogenoot :W

Ik heb van Energyre een hoog ruitje gekregen, deze werkt voor mij gewoon goed. Echt meer wind op de helm ervaar ik niet (ben 1.90m), mijn vrouw voelt dat wel weer wat meer dan ik. Dat had ze met het lagere ruitje ook, alleen met de hogere ruit heb je weer wat minder wind op je lichaam. Misschien dat de stand van het ruitje wat kan schelen (door er een paar ringetjes tussen te doen). Ik heb dat ruitje nog liggen, maar je hebt het nieuwere model, dus dat gaat helaas niet passen, anders had je die wel even kunnen testen.
 
Welkom! Ik heb zo'n Ali express ruitje gehaald om eens te proberen. Geen succes voor mij. Kreeg daardoor juist meer wind op m'n helm. Heb het er vrij snel weer afgehaald. Heeft wel met lengte te maken natuurlijk, ik ben 1.78m

Ik ben 1.76 dus ik denk dat ik tegen hetzelfde probleem aan ga lopen.

Welkom regiogenoot :W

Ik heb van Energyre een hoog ruitje gekregen, deze werkt voor mij gewoon goed. Echt meer wind op de helm ervaar ik niet (ben 1.90m), mijn vrouw voelt dat wel weer wat meer dan ik. Dat had ze met het lagere ruitje ook, alleen met de hogere ruit heb je weer wat minder wind op je lichaam. Misschien dat de stand van het ruitje wat kan schelen (door er een paar ringetjes tussen te doen). Ik heb dat ruitje nog liggen, maar je hebt het nieuwere model, dus dat gaat helaas niet passen, anders had je die wel even kunnen testen.

Ik ben wel bang dat ik zo'n hoog ruitje te lelijk vind voor op een MT-07. Dus dan maar even nekspieren kweken haha.
 
Ik ben 1.85m maar heb met of zonder ruitje tot 160 niet echt last van wind of mn nekspieren_O-

Korte kentekenhouder is wel gemonteerd!
 
Laatst bewerkt:
Hallo aangezien ik geen MT07 rijder ben .
Wilde ik samen met mijn buurman , een mening geven over aliexpress.
Daarbij moet ik zeggen , dat ik voor mijn buurman zijn MT07 bestel.
Onze ervaring met ali is zeer positief .
Hebben daar al aardig wat besteld voor de MT07
Alles wat cnc is gerfeesd , en het carbon ziet er zeer goed uit .
Ook past het allemaal perfect .
Alleen bij het carbon , moet af en toe een pukkeltje weggeschuurd worden ( binnenkant ) .
De prijsverhoudingen met hier , zijn belachelijk natuurlijk .
Verzenden , Ja dat is bekend *D .
Maar varieert nogal .
Eenmaal een douane contole gehad , dat was op een duurder stuk carbon .
Al met al tevreden dus .
Ben er van overtuigd , door ervaring en zoekmogelijkheden .
Dat alles wat hier in de motorzaken ligt voor 90% uit china , india en thailand enz.... komt .
Dus je bent een dief van je eigen portomonnee , als je het niet een keer probeerd .

( Tip : Lees de reviews.
Hier een aantal fotokes
 

Bijlagen

  • IMG-20190621-WA0000.jpg
    IMG-20190621-WA0000.jpg
    169,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG-20190621-WA0001.jpg
    IMG-20190621-WA0001.jpg
    204,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG-20190621-WA0004.jpg
    IMG-20190621-WA0004.jpg
    214,9 KB · Weergaven: 39
  • IMG-20190621-WA0003.jpg
    IMG-20190621-WA0003.jpg
    204,6 KB · Weergaven: 36
  • IMG-20190621-WA0002.jpg
    IMG-20190621-WA0002.jpg
    185,8 KB · Weergaven: 34
  • IMG-20190621-WA0006.jpg
    IMG-20190621-WA0006.jpg
    175 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20190621-WA0005.jpg
    IMG-20190621-WA0005.jpg
    198,4 KB · Weergaven: 34
  • IMG-20190621-WA0007.jpg
    IMG-20190621-WA0007.jpg
    193,9 KB · Weergaven: 34
@AriGold hou je je wel aan de maximum rij en rusttijden wet?

Lol, nou nee. Ik weet alleen dat ze in Duitsland wel strenger zijn met dat soort dingen.. ook met een db-killer. Als ik niet de grens zou over willen gaan met de motor dan zou die reflector me een worst wezen.
 
Hallo aangezien ik geen MT07 rijder ben .
Wilde ik samen met mijn buurman , een mening geven over aliexpress.
Daarbij moet ik zeggen , dat ik voor mijn buurman zijn MT07 bestel.
Onze ervaring met ali is zeer positief .
Hebben daar al aardig wat besteld voor de MT07
Alles wat cnc is gerfeesd , en het carbon ziet er zeer goed uit .
Ook past het allemaal perfect .
Alleen bij het carbon , moet af en toe een pukkeltje weggeschuurd worden ( binnenkant ) .
De prijsverhoudingen met hier , zijn belachelijk natuurlijk .
Verzenden , Ja dat is bekend *D .
Maar varieert nogal .
Eenmaal een douane contole gehad , dat was op een duurder stuk carbon .
Al met al tevreden dus .
Ben er van overtuigd , door ervaring en zoekmogelijkheden .
Dat alles wat hier in de motorzaken ligt voor 90% uit china , india en thailand enz.... komt .
Dus je bent een dief van je eigen portomonnee , als je het niet een keer probeerd .

( Tip : Lees de reviews.
Hier een aantal fotokes

Heb je aandelen bij Aliexpress dat je er zo reclame voor maakt? :+
Ali verkoopt soms best prima spul daar niet van, maar er zit ook een hoop rommel tussen. Ook vind ik dat als er veel van die CNC dingen op zitten met een geanodiseerd kleurtje dat je echt een "goedkope" Ali look krijgt. Ieder z'n eigen ding natuurlijk. Dat carbon ziet er echter wel erg goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Heb je aandelen bij Aliexpress dat je er zo reclame voor maakt? :+
Ali verkoopt soms best prima spul daar niet van, maar er zit ook een hoop rommel tussen. Ook vind ik dat als er veel van die CNC dingen op zitten met een geanodiseerd kleurtje dat je echt een "goedkope" Ali look krijgt. Ieder z'n eigen ding natuurlijk. Dat carbon ziet er echter wel erg goed uit.

Hahaha :+ , nee absolut geen aandelen .
Was dat maar waar .
Wat die kleurtjes betreft heb je helemaal gelijk , het moet geen kermisfiets worden .
En wat rommel aangaat heb je ook gelijk .
Vandaar mijn tip .
En als je zelf wat gekocht hebt , en het is goed bevallen .
Neem dan ook even de tijd om een review te geven .
Wel zo handig , voor een andere klant .
:t
 
Lol, nou nee. Ik weet alleen dat ze in Duitsland wel strenger zijn met dat soort dingen.. ook met een db-killer. Als ik niet de grens zou over willen gaan met de motor dan zou die reflector me een worst wezen.
Nou, als ze je aanhouden dan zeg je maar dat het van mij mocht!

Gekheid. Ik ben nog nooit aangehouden tijdens mijn Duitsland tripjes. Zou het dus niet durven zeggen. Heb nooit een reflector gehad de afgelopen 30 jaar op de motor.
 
Nou.. Ik heb ook weer een top dagje gehad. Ik dacht het lekker weer, dus ga ik even een rondje rijden. Net 2 minuten onderweg word ik geschept door een bestuurder van rechts. Ik reed zelf op een voorrangsweg, bestuurder stopte maar zat alsnog 2 meter op de weg. Ik kon helaas niet snel genoeg reageren en aangezien de auto 45 graden naar mij toe stond, vloog ik op de andere weg helft. Gelukkig geen andere weggebruikers anders kon het wel anders aflopen. Lig nu zelf in het ziekenhuis en moet een nachtje blijven. Stay safe guys.
 
Nou.. Ik heb ook weer een top dagje gehad. Ik dacht het lekker weer, dus ga ik even een rondje rijden. Net 2 minuten onderweg word ik geschept door een bestuurder van rechts. Ik reed zelf op een voorrangsweg, bestuurder stopte maar zat alsnog 2 meter op de weg. Ik kon helaas niet snel genoeg reageren en aangezien de auto 45 graden naar mij toe stond, vloog ik op de andere weg helft. Gelukkig geen andere weggebruikers anders kon het wel anders aflopen. Lig nu zelf in het ziekenhuis en moet een nachtje blijven. Stay safe guys.

Dat is echt balen zeg! Sterkte. Is je motor er nog goed vanaf gekomen?
 
Sterkte, het is altijd goed opletten..

Heeft er iemand ervaring met dit setje?

https://nl.aliexpress.com/item/JMCR...expid=1ef6765c-3e76-4dbf-a0f3-1962440381d3-46
Heb ik ook nog naar zitten kijken, lijkt mij een prima setje.

Ik heb er niet voor gekozen, wilde achter zo'n protector hebben met bobbins zodat ik 'm gelijk op kon bokken. Maar dan heb je weer het nadeel dat je dan het achterwiel er niet uit kan halen. Dus maar voor andere kettingstellers met bobbins. Misschien later nog eens kijken voor een setje van die protectors....

1404118
 
Hallo alle mooie mensen van het motor forum!

Vorige week heb ik mijn eerste motor aangeschaft, namelijk een mooie night fluo MT-07 uit 2016 (Hij is helaas wel 35kw :9).
Ben er erg blij mee en heb al aardig wat kilometers in het zadel gehad.

Nu had ik alvast een vraagje. Ik wil een ram mount op de voorkant hebben, net zoals in de video die in de OP was geplaatst.
Deze manier van monteren wilde ik ook gelijk combineren met een ruitje ervoor, maar ik weet niet precies of dat past. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hierbij alvast een beauty shot van het kleine monstertje

1404125


Het volgende is alvast besteld:

- Barracuda Kentekenplaathouder
- Bar end mirror LS6

Ik ga proberen actief te zijn op dit forum, dus ik hoop graag meer MT-07 rijders te ontmoeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan