Yamaha MT-07 topic, deel 4

Andere motor kopen Wim...:X😂😜

Ga jij nu maar naar het Triumph topic :9 😂 ;).

Bij mijn ZRX is de voorvork verder ook standaard en niet instelbaar, maar bij Rooske is ie helemaal vebetert met andere dingen erin. Vraag met niet wat, heb er geen kaas van gegeten verder, maar het was een aanmerkelijk verschil, in goede zin!

Ah, dat klinkt goed. Rooske is idd een heel goed veringsspecialist. Mijn racer reed ook veel beter na zijn service en lichtere achterveer. Daar zat een achterveer in voor iemand die rond de 100 kg weegt en dat weeg ik lang niet :X . Dus dat reed niet echt fijn.
 
Besloten toch maar voor nieuw rubber te gaan.

Kan mijn onervarenheid zijn, maar better safe than sorry 😬
Je kan iig weer lekker rijden.... :]

Een paraplu wordt van binnenuit er doorheen gedaan en aan de binnenkant rondom het gat vast gelijmd. De druk houdt alles op zijn plek en zo kan je ‘m gewoon oprijden. Er zijn plekken op de band waarbij je dat dan niet kan gebruiken, maar deze leende zich er goed voor. Evt voor een volgende keer ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor is niet instelbaar bij de MT-07. Achter wel (zit nu een Hyperpro schokdemper onder). Ik hoop dat er voor iets aan de demping is te doen, zodat ie beter op de weg blijft.
Ik heb er progressieve Wilbers veren inzitten met zwaardere olie. Scheelt als een malle! En was niet zo heel duur.. 130-140 euro ofzo...
 
Omdat de MT behoorlijk wil afremmen op de motor (kan je met een ECU flash uitzetten) maak je het sportieve gedrag van je voorvork voor een groot deel ongedaan. Wil je een sportiever gedrag ui t je MT halen zou je graag dit willen doen Why You Need to Be Trail Braking. Je maakt dan tijdens remmen je fiets korter of langer waardoor je wegligging anders wordt (beter in bochten of beter rechtdoor). Onze MT is daar niet goed in juist omdat deze teveel gaat afremmen op de motor waardoor je dit voorvork effect gedeeltelijk ongedaan maakt. Wil je dat gedrag veranderen UCU flash of zelf een flashkabel & licentie aanschaffen. Ik heb er ook de Hyperpro set op liggen en ben nog steeds een beetje huiverig in de bocht. Maar het is al veel beter dan het was.

Bij het bovenstaande moet dus ook je rijstijl veranderen:)
 
Laatst bewerkt:
Omdat de MT behoorlijk wil afremmen op de motor (kan je met een ECU flash uitzetten) maak je het sportieve gedrag van je voorvork voor een groot deel ongedaan. Wil je een sportiever gedrag ui t je MT halen zou je graag dit willen doen Why You Need to Be Trail Braking. Je maakt dan tijdens remmen je fiets korter of langer waardoor je wegligging anders wordt (beter in bochten of beter rechtdoor). On ze MT is niet niet goed in juist omdat jij teveel gaat afremmen op de motor waardoor je dit voorvork effect gedeeltelijk ongedaan maakt. Wil je dat gedrag veranderen UCU flash of zelf een flashkabel & licentie aanschaffen. Ik heb er ook de Hyperpro set op liggen en ben nog steeds een beetje huiverig in de bocht. Maar het is al veel beter dan het was.

Bij het bovenstaande moet dus ook je rijstijl veranderen:)

Dank Marski. Het filmpje bekeken. Moet zeggen dat ik meestal zo rijd, behalve die bocht in vorenstaand stukje ;). Zonder druk op de voorvork insturen voelde de voorkant als een "ongeleid projectiel" aan. Hoe ik meestal bochten instuur: op het rechte stuk remmen met de voorrem, bij het insturen houd ik de voorrem vast, maar laat ik de rem wat vieren. Hoe meer de bocht vordert, hoe meer ik de rem laat vieren. Dan halverwege de bocht de voorrem los en dan kan het gas er weer op*. De MT voelt zo vóór meer vertrouwd aan. Kennelijk door de uitleg in het filmpje. Al kan het nog wel beter naar mijn idee. Net hoe jij het schetst, al is het nu wel beter dan met de standaard veren! Ik gebruik mijn achterrem trouwens vrijwel nooit. Met terugschakelen en bij elke versnelling de koppeling ff laten opkomen remt ie ook wel op de motor af :9.

* disclaimer, mochten mensen dit willen proberen, rustig oefenen. Dit is voor eigen risico ;).

Edit: heb jij de motorrem met de ECU flash uitgezet? Bij mij is ie nog helemaal standaard.
 
Ik heb leren rijden op een 4 cilinder, dus toen ik mijn MT had opgehaald en een stukje ging rijden was dat remmen op de motor nog een beetje nieuw voor me.

Met tot gevolg 2 of 3 keer een slippend achterwiel door te agressief downshiften :$

Dat ongeleide projectiel-gevoel herken ik overigens wel, onbewust eindig ik steeds pal met mijn ballen op de tank net voor een bocht om het gewicht maar naar voren te krijgen. Dat aanremmen ga ik eens proberen
 
Ik heb leren rijden op een 4 cilinder, dus toen ik mijn MT had opgehaald en een stukje ging rijden was dat remmen op de motor nog een beetje nieuw voor me.

Met tot gevolg 2 of 3 keer een slippend achterwiel door te agressief downshiften :$

Dat ongeleide projectiel-gevoel herken ik overigens wel, onbewust eindig ik steeds pal met mijn ballen op de tank net voor een bocht om het gewicht maar naar voren te krijgen. Dat aanremmen ga ik eens proberen

Een 4 cilinder rijdt idd heel anders. Laat je met het terugschakelen bij elke versnelling de koppeling opkomen? Of trap je in één keer een paar versnellingen terug?
 
In het begin iedere keer laten opkomen, maar ondertussen trap ik af en toe meerdere versnellingen tegelijk terug. Dit ligt heel erg aan de verkeerssituatie op dat moment

Heb nu wel een gevoel met mijn motor opgebouwd.

Zeker van zijn 3 terug naar zijn 2 laat ik hem heel geleidelijk opkomen om een schrikreactie van mijn achterligger te voorkomen

Edit: De 1ste versnelling gebruik ik alleen vanuit complete stilstand. Als je een beetje met je koppeling speelt heb je die verder helemaal niet nodig
 
In het begin iedere keer laten opkomen, maar ondertussen trap ik af en toe meerdere versnellingen tegelijk terug. Dit ligt heel erg aan de verkeerssituatie op dat moment

Heb nu wel een gevoel met mijn motor opgebouwd.

Zeker van zijn 3 terug naar zijn 2 laat ik hem heel geleidelijk opkomen om een schrikreactie van mijn achterligger te voorkomen

Edit: De 1ste versnelling gebruik ik alleen vanuit complete stilstand. Als je een beetje met je koppeling speelt heb je die verder helemaal niet nodig

Aha, ik laat de koppeling altijd even opkomen bij het terugschakelen als ik op een bocht af om. Zo kom je niet voor verassingen te staan. Dus van 4 naar 2, naar 3 koppeling laten op komen en naar 2, koppeling laten opkomen. Als ik op een stoplicht af kom tik ik hem wel in één keer terug. Hangt dus ook van de situatie af. De 1 gebruik ik in vrijwel geen enkele bocht. Dan is ie veel te giftig/vel 😂 .
 
Ook in zijn 2 wil hij zijn wiel nog een beetje opgooien zonder de koppeling te gebruiken als je wat naar achteren zit.

Dat kwam in het begin nogal onverwacht, bij een XJ6 kon je doen wat je wilde, gebeurde niks.

Ik weet dus wel zeker dat ik een paar keer voor aso ben uitgemaakt na het wegrijden bij een stoplicht 8)7
 
Ik heb mijn best gedaan met de zoekoptie, maar ik zoek denk ik verkeerd.

Als het goed is was er hier iemand die een kettingsmeer systeem had op zijn MT 07 die nauwelijks zichtbaar was.

Hoe heb je dit gedaan en welke spullen heb je gebruikt?
 
Je hebt meerdere systemen.
Dit is er 1: scottoiler
- Handbediening (goedkoop)
- Electrische (duurder)

Ik greep net mis voor een nieuwe 2de hands versie Vacuum van scottoiler anders zat deze er ook op:
Vacuum-vsystem

Ik heb het maar even los gelaten omdat ik mijn MT toch wel om de 2 weken was en smeer.
Maar handig is het zeker!
 
Misschien een rare vraag 😇

Als ik mijn motor in zijn vrij voorruit/achteruit duw maakt hij een licht "wrijvingsgeluid" (ik weet het even niet beter te benoemen) bij het voorwiel. Net alsof de voorrem heel ligt aangrijpt. Is dit normaal?
 
Je hebt meerdere systemen.
Dit is er 1: scottoiler
- Handbediening (goedkoop)
- Electrische (duurder)

Ik greep net mis voor een nieuwe 2de hands versie Vacuum van scottoiler anders zat deze er ook op:
Vacuum-vsystem

Ik heb het maar even los gelaten omdat ik mijn MT toch wel om de 2 weken was en smeer.
Maar handig is het zeker!

Thanks, die ga ik eens nader bekijken!

Ik weet dat er meerdere systemen zijn, maar die zijn allemaal zo “zichtbaar aanwezig”, het liefst zou ik het reservoir in de buddy wegwerken of een andere loze onzichtbare ruimte
 
Misschien een rare vraag 😇

Als ik mijn motor in zijn vrij voorruit/achteruit duw maakt hij een licht "wrijvingsgeluid" (ik weet het even niet beter te benoemen) bij het voorwiel. Net alsof de voorrem heel ligt aangrijpt. Is dit normaal?

Eigenlijk nooit op gelet. Ik hoor het rubber van het band altijd een kleine beetje met duwen.

Voor zover ik weet is het normaal dat de remblokken wel altijd “op” de remschijf staan.
 
Hoe ik meestal bochten instuur: op het rechte stuk remmen met de voorrem, bij het insturen houd ik de voorrem vast, maar laat ik de rem wat vieren. Hoe meer de bocht vordert, hoe meer ik de rem laat vieren. Dan halverwege de bocht de voorrem los en dan kan het gas er weer op*. De MT voelt zo vóór meer vertrouwd aan. Kennelijk door de uitleg in het filmpje. Al kan het nog wel beter naar mijn idee. Net hoe jij het schetst, al is het nu wel beter dan met de standaard veren! Ik gebruik mijn achterrem trouwens vrijwel nooit.
* disclaimer, mochten mensen dit willen proberen, rustig oefenen. Dit is voor eigen risico ;).

Afhankelijk hoe de situtatie is maak ik juist gebruik van het afremmen van de motor en hoef je je rem niet te gebruiken.
Verder rijd ik net als jij @Snelle Wim en dan kan je ver komen met de MT07.
 
Misschien een rare vraag 😇

Als ik mijn motor in zijn vrij voorruit/achteruit duw maakt hij een licht "wrijvingsgeluid" (ik weet het even niet beter te benoemen) bij het voorwiel. Net alsof de voorrem heel ligt aangrijpt. Is dit normaal?
Zijn dat niet gewoon je banden..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan