Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik heb nu deze website gevonden in de eu dus geen belasting iig ft ecu mt 07 veloxracing 350 euro is toch best pittig...
Maar dan heb ik wel die kabel en hoef ik voor mn andere motoren aleen een bike harnas plas licentie te kopen...
Ja, het is niet goedkoop.. Maar ik doe het liever 5x zelf voor die prijs, dan dat ik 2x naar een tuner ga en elke keer hetzelfde neer moet tellen.
Volgende motor enkel bike harnass er op en klaar..
 
Ja, het is niet goedkoop.. Maar ik doe het liever 5x zelf voor die prijs, dan dat ik 2x naar een tuner ga en elke keer hetzelfde neer moet tellen.
Volgende motor enkel bike harnass er op en klaar..

Ja precies maar hoeveel heb jij er aan uitgeven totaal?
 
Ja precies maar hoeveel heb jij er aan uitgeven totaal?
Ha! Te veel.. maar dat komt omdat ik inmiddels ook al een ECU om zeep heb geholpen door hem te laten vallen en proberen te vangen en juist daardoor tegen de garage muur aangegooid heb.. Darwin actie van het jaar... |(|(
Dat kost dus ook weer een extra licentie a 80 dollar
Set koste toen iets van 290 dollar dacht ik, 250 euro ongeveer.
 
Ik had net je eerdere forum post met foto opgezocht, bij jou lijken ze iets strakker te staan, bij mij zie je echt die opening rechtsboven omdat de brug tegen t apparaatje stoot..
Bij mij zit ie aan een kant ook minder strak dan aan de andere kant, het zit toch gewoon goed. Maar ik vind ze bij jou ook netjes zitten hoor :t
 
Die rechterkant gaat altijd een beetje lastig, ook bij de originele kettingspanners van de MT.
 
Is een beetje lastig te zien op de foto's, maar je ziet eigenlijk alles. Ik irriteerde me bij de standaard spiegels aan het feit dat ik de helft van het zicht kwijt was aan mijn lichaam. Ik moest mijn armen intrekken om achter me te kunnen kijken. Dit is absoluut niet nodig met de bar end spiegels.

Het trillen is ook minder dan bij de standaard spiegels. Dit is omdat je bijna de spiegels vast houd. Met een snelheid van ~130 wordt het zicht wel wat blurrig maar het je kan nog steeds zien wat er achter je gebeurd.

Bekijk bijlage 1407854

Bekijk bijlage 1407856

En over de RAM mount. Ik heb zelf een OnePlus 6. Dit is een grote telefoon, die niet makkelijk tussen deze mount gaat. Ik moet eigenlijk de grotere versie aanschaffen. Voor de tijd dat ik hem heb is ook al wat minder leuks mee gebeurd.

Ik reed op de autobahn, met aardig wat snelheid. Laten we zeggen ~180 km/u. Ik remde af op de motor om weer een redelijke snelheid aan te gaan houden. Dit zorgde ervoor dat mijn telefoon uit de houder schoot en op de snelweg belande. Ik ben snel op de vluchtstrook geparkeerd en ben terug gaan rennen om mijn mobiel te halen (Is niet slim, maar ik ben best gehecht aan mijn mobiel :D). Gelukkig lag hij op de witte streep tussen de vluchtstrook en de eerste baan.

Zie hier de aftermath:

Bekijk bijlage 1407857

Waarschijnlijk is de telefoon of los getrild, of hij zat er niet goed in. In ieder geval heb ik hiervan geleerd hem nog beter vast te maken en het netje wat bij de RAM mount komt beter te gebruiken (Ik had hem alleen om 2 kanten gedaan.).

EDIT:
De voorkant is trouwens nog helemaal heel. Daarmee heb ik heel veel geluk gehad.

Misschien is dit ook wel interessant voor je, ik heb ze gekocht.

 
Iemand al eens ervaren hoe makkelijk de MT07 op het voorwiel gaat bij een pittige rem-actie? Je bent gewaarschuwd in ieder geval.
Ik had dat gisteren met een MT07 Tracer,..
 
Iemand al eens ervaren hoe makkelijk de MT07 op het voorwiel gaat bij een pittige rem-actie? Je bent gewaarschuwd in ieder geval.
Ik had dat gisteren met een MT07 Tracer,..

De MT-07 staat erom bekend dat hij duikt bij een stevige rem actie. Maar dat kun je prima opvangen met je achterrem. Ik hoop dat je die ook gebruikt hebt...
 
Ik gebruikte een MT 07 in politie-uitvoering bij een rijopleiding (training) gebruikte beide remmen en hopla het achterwiel een meter de lucht in. De Yamaha bevalt me trouwens veel beter dan de BMW GS die hij opvolgt (geen meter meer op gereden sinds de Yamaha er is)
 
Ik gebruikte een MT 07 in politie-uitvoering bij een rijopleiding (training) gebruikte beide remmen en hopla het achterwiel een meter de lucht in. De Yamaha bevalt me trouwens veel beter dan de BMW GS die hij opvolgt (geen meter meer op gereden sinds de Yamaha er is)
Wat voor rem acties zijn dat dan op de training dat je je achterwiel omhoog remt? (vraag dat uit interesse)
 
Wat voor rem acties zijn dat dan op de training dat je je achterwiel omhoog remt? (vraag dat uit interesse)

Een noodrem actie bij 50 kilometer per uur. (Dus zo snel mogelijk stilstaan als mogelijk) Bij BMW kun je in zo,n geval ook het achterwiel van de grond krijgen maar niet zo extreem als bij de Yamaha. Ik moest het remhendel iets loslaten om niet over de kop te slaan en dat verwachtte ik niet ABS grijpt niet in dus
 
En over de RAM mount. Ik heb zelf een OnePlus 6. Dit is een grote telefoon, die niet makkelijk tussen deze mount gaat. Ik moet eigenlijk de grotere versie aanschaffen. Voor de tijd dat ik hem heb is ook al wat minder leuks mee gebeurd.

Ik reed op de autobahn, met aardig wat snelheid. Laten we zeggen ~180 km/u. Ik remde af op de motor om weer een redelijke snelheid aan te gaan houden. Dit zorgde ervoor dat mijn telefoon uit de houder schoot en op de snelweg belande. Ik ben snel op de vluchtstrook geparkeerd en ben terug gaan rennen om mijn mobiel te halen (Is niet slim, maar ik ben best gehecht aan mijn mobiel :D). Gelukkig lag hij op de witte streep tussen de vluchtstrook en de eerste baan.

Zie hier de aftermath:

Bekijk bijlage 1407857

Waarschijnlijk is de telefoon of los getrild, of hij zat er niet goed in. In ieder geval heb ik hiervan geleerd hem nog beter vast te maken en het netje wat bij de RAM mount komt beter te gebruiken (Ik had hem alleen om 2 kanten gedaan.).

EDIT:
De voorkant is trouwens nog helemaal heel. Daarmee heb ik heel veel geluk gehad.
Daarom adviseerde ik een SP Connect.. :) Jammer van je telefoon!

1408582
 
Een noodrem actie bij 50 kilometer per uur. (Dus zo snel mogelijk stilstaan als mogelijk) Bij BMW kun je in zo,n geval ook het achterwiel van de grond krijgen maar niet zo extreem als bij de Yamaha. Ik moest het remhendel iets loslaten om niet over de kop te slaan en dat verwachtte ik niet ABS grijpt niet in dus
Ik heb dat nog niet voor elkaar gekregen, ik krijg het ABS voor wel ge-activeerd als ik wil. Nu staat de tracer wellicht nog iets hoger op ze poten en daardoor hoger zwaartepunt dat wat meer hefboom effect heeft.
 
Ik heb dat nog niet voor elkaar gekregen, ik krijg het ABS voor wel ge-activeerd als ik wil. Nu staat de tracer wellicht nog iets hoger op ze poten en daardoor hoger zwaartepunt dat wat meer hefboom effect heeft.
Of je hebt nog niet echt hard geremd :P
 
Valbeugels, zware achterkoffer, extra backup accu erin allerlei toeters en bellen. Nog een wonder dat de kont omhoog komt als al dat gewicht achterop gooit. Ik schat ruim 20 kilo meer dan standaard.
 
Ik heb toch echt wel pittig moeten remmen en de vering dook echt vrij ver in, maar zover ik weet bleef het achterwiel aan de grond
Gelukkig maar ik wilde het alleen maar even opmerken. Maar kennelijk komt het met een MT 07 niet voor zoals bij een Tracer
 
Kan er ook nog niet helemaal vriendjes mee worden. Heb onlangs remvloeistof vervangen en iets betere pads erop gezet, minimaal verschil.
Ligt denk ik echt aan de rempomp.
 
Ach, je komt er mee tot stilstand.

Ik heb geen circuit ambities en ik ben ook niet van plan om deze motor eeuwig bij me te houden. Ik ga er dus niks aam veranderen.

Eventueel zouden stalen remleidingen kunnen bijdragen aan beter remmen, had ik al eerder gelezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan