Yamaha MT-07 topic, deel 4

Wel deze dan. *D

xfEXFD9.jpg
Jaloers! Deze had ik ook besteld. Helaas niet meer leverbaar -O-
 
Ik ben van plan om een telefoonhouder te bestellen voor op de mt.
Nu heb ik een tijdje terug een filmpje gezien en die gozer had z’n telefoon strak boven z’n display gemonteerd. Vind dat persoonlijk mooier staan dan naast het display.
Welke houders gebruiken jullie en wat is jullie ervaring daarmee? :]
 
Ik zit met een vraag. Het viel me laatst op dat er zwarte “spetters” op het sierstuk van m’n uitlaat zaten. Dit heb ik toen schoongemaakt maar na 1 ritje was het weer een beetje.
Ik vroeg me nu dus af of dat normaal is of dat er iets niet goed is?

Dat is normaal, door temperatuurs verschillen krijg je waterdamp in je uitlaat, dit neemt wat roet mee naar buiten als je je motor gebruikt en dat zijn de vieze spetters. Niks om je zorgen over te maken
 
Ik ben van plan om een telefoonhouder te bestellen voor op de mt.
Nu heb ik een tijdje terug een filmpje gezien en die gozer had z’n telefoon strak boven z’n display gemonteerd. Vind dat persoonlijk mooier staan dan naast het display.
Welke houders gebruiken jullie en wat is jullie ervaring daarmee? :]

Zie inderdaad het filmpje van @Henri_RD. Ik heb deze ook gevolgd en ben zeer tevreden met het resultaat!
In het filmpje heeft hij het echter over 4 onderdelen. Echter heb je deze "RAM® Double Socket Arm" niet nodig. Deze had hij gebruikt i.v.m. zijn windscherm geloof ik.

Wat voor telefoon heb je? Dit kan ook nog wel uitmaken welke formaat houder je kiest.
 
Zie inderdaad het filmpje van @Henri_RD. Ik heb deze ook gevolgd en ben zeer tevreden met het resultaat!
In het filmpje heeft hij het echter over 4 onderdelen. Echter heb je deze "RAM® Double Socket Arm" niet nodig. Deze had hij gebruikt i.v.m. zijn windscherm geloof ik.

Wat voor telefoon heb je? Dit kan ook nog wel uitmaken welke formaat houder je kiest.
Ik heb er ook een geïnstalleerd, enige nadeel is dat icm met een Samsung de houder knoppen indrukt omdat zowel links als rechts knoppen zitten en dan voornamelijk die verschrikkelijke bixby knop
 
Ik ben van plan om een telefoonhouder te bestellen voor op de mt.
Nu heb ik een tijdje terug een filmpje gezien en die gozer had z’n telefoon strak boven z’n display gemonteerd. Vind dat persoonlijk mooier staan dan naast het display.
Welke houders gebruiken jullie en wat is jullie ervaring daarmee? :]
https://www.motorkledingcenter.nl/universele-telefoonhouder-x-grip.htmlDeze van motorkledingcenter werkt ook super goed vind ik en heeft als voordeel tov de X-grip dat de telefoon echt vast geklemd zit en er echt niet uit kan. (en de X-grip is duuuur en als je je telefoon net niet goed vast zet is het bye bye telefoon :W) Bij MKC istie 20€, maar bij Aliexpress ook voor 3€ tot 5€ te vinden. Heb er al 150km/u mee gereden op de MT07 en zat nog gewoon op z'n plekkie :)
 
enige nadeel is dat icm met een Samsung de houder knoppen indrukt omdat zowel links als rechts knoppen zitten

Vandaar ook mijn vraag welke telefoon hij heeft. Ikzelf heb een iPhone XS en las al wat reviews van mensen welke ook tegen het probleem aanliepen dat de poten de volume of aan/uit knop indrukte. Daar heb ik wat verder onderzoek naar gedaan en er is ook een grotere versie van de X-Grip houder (Universal X-Grip™ Large voor Phones/Phablets)
1564491280805.png

Zoals je ziet is er echter weinig spelingsruimte dus ik wist niet goed welke ik moest bestellen. Uiteindelijk zowel de grote en kleine besteld zodat ik kon testen en er een terug kon sturen.

Mijn keus is toch op de grote uitvoering gevallen. Deze drukt namelijk geen knoppen in en zit zo goed vast dat hij echt nagenoeg tot niet verplaatst. Zelfs niet op hobbelige wegen en hoge snelheden.

Daarnaast kun je hem uit voorzorg ook nog vastmaken met de meegeleverde rubberen bandjes en dan gaat hij helemaal geen kant meer op.
1564491475732.png
 
https://www.motorkledingcenter.nl/universele-telefoonhouder-x-grip.htmlDeze van motorkledingcenter werkt ook super goed vind ik en heeft als voordeel tov de X-grip dat de telefoon echt vast geklemd zit en er echt niet uit kan. (en de X-grip is duuuur en als je je telefoon net niet goed vast zet is het bye bye telefoon :W) Bij MKC istie 20€, maar bij Aliexpress ook voor 3€ tot 5€ te vinden. Heb er al 150km/u mee gereden op de MT07 en zat nog gewoon op z'n plekkie :)

Maar dan zit hij niet zo mooi op je motor bevestigd. Die van mij loopt naadloos over op de LCD display. En met de bovengenoemde opties zit hij ook muurvast en gaat echt geen kant op.

Maar ieder zijn keus natuurlijk 😇 je bent er idd wel zo'n€60,- voor kwijt.
 
Let even op met telefoon houders als je een telefoon hebt met optische stabilisatie in de camera. (iPhone X/XR/XS, Samsung Galaxy S10(?) bv)
Deze trilt kaduuk, wat bij mijn iPhone XR al 3x gebeurt is. Bij de 3e keer gaf Apple toch aan het niet meer onder garantie te willen doen.
Toen bleek het dus door erge trilling naar de knoppe te gaan... Bij mijn 6S was dit geen probleem omdat die dit nog niet had..
 
Als beginnende motorrijder moet ik nu met regelmaat nieuwe, vaak ook maar kleine/goedkope, dingen kopen. Om even wat voorbeelden te noemem;
- poetsdoeken
- shampoo
- ketting ontvetter
- ketting olie
- Inbus setje

Nu loop ik daar natuurlijk iedere keer pas tegenaan op het moment dat ik iets nodig heb en bestel dus veel dingen afzonderlijk met iedere keer afzonderlijke verzendkosten als gevolg...

Zijn er nog meer van die must have dingen die je als motorrijder gewoon in huis moet hebben? Dan kan ik eens kijken of ik ergens een wat grotere bestelling kan doen om zo op verzendkosten te besparen.
 
Let even op met telefoon houders als je een telefoon hebt met optische stabilisatie in de camera. (iPhone X/XR/XS, Samsung Galaxy S10(?) bv)
Deze trilt kaduuk, wat bij mijn iPhone XR al 3x gebeurt is. Bij de 3e keer gaf Apple toch aan het niet meer onder garantie te willen doen.
Toen bleek het dus door erge trilling naar de knoppe te gaan... Bij mijn 6S was dit geen probleem omdat die dit nog niet had..

En hoe merk je als deze kaduuk is? Thanks voor de tip zal het eens in de gaten houden!! 👍
 
Als beginnende motorrijder moet ik nu met regelmaat nieuwe, vaak ook maar kleine/goedkope, dingen kopen. Om even wat voorbeelden te noemem;
- poetsdoeken
- shampoo
- ketting ontvetter
- ketting olie
- Inbus setje

Nu loop ik daar natuurlijk iedere keer pas tegenaan op het moment dat ik iets nodig heb en bestel dus veel dingen afzonderlijk met iedere keer afzonderlijke verzendkosten als gevolg...

Zijn er nog meer van die must have dingen die je als motorrijder gewoon in huis moet hebben? Dan kan ik eens kijken of ik ergens een wat grotere bestelling kan doen om zo op verzendkosten te besparen.

Arrow Street Thunder demper hoort iedere motorrijder in huis te hebben
2AD0D98C-4F05-4858-AA92-7996F96D526E.jpeg
 
Bedankt voor alle reacties!
Die ram mount past inderdaad wel mooi boven het display met die onderdelen uit het filmpje.
Zat alleen inderdaad met of dat goed zou gaan met de knoppen aan de zijkant.
Heb zelf een iPhone 8 plus. Heb ook gekeken naar zo’n sp set. Die zit met een draai bevestiging vast aan de achterkant van je telefoon. Dit kan met een hoesje. Nadeel daarvan is wel weer dat mocht je een nieuwe telefoon kopen, je ook een nieuw hoesje moet aanschaffen.

Ik ga in elk geval wel die setup uit het filmpje bestellen en dan nog even kijken of het de grotere x-grip wordt of toch iets anders
 
Als beginnende motorrijder moet ik nu met regelmaat nieuwe, vaak ook maar kleine/goedkope, dingen kopen. Om even wat voorbeelden te noemem;
- poetsdoeken
- shampoo
- ketting ontvetter
- ketting olie
- Inbus setje

Nu loop ik daar natuurlijk iedere keer pas tegenaan op het moment dat ik iets nodig heb en bestel dus veel dingen afzonderlijk met iedere keer afzonderlijke verzendkosten als gevolg...

Zijn er nog meer van die must have dingen die je als motorrijder gewoon in huis moet hebben? Dan kan ik eens kijken of ik ergens een wat grotere bestelling kan doen om zo op verzendkosten te besparen.
Ik heb zelf een paddock besteld om je ketting makkelijk in te sprayen en tijdens het sleutelen.
En ik heb een koffer met ratels en alle maten doppen besteld. Hier zitten ook doppen met inbus in dus ik ben er tot nu toe zeer tevreden over!
 
Ik heb zelf een paddock besteld om je ketting makkelijk in te sprayen en tijdens het sleutelen.
En ik heb een koffer met ratels en alle maten doppen besteld. Hier zitten ook doppen met inbus in dus ik ben er tot nu toe zeer tevreden over!
En zo begint je verzameling. ;)
 
Bedankt voor alle reacties!
Die ram mount past inderdaad wel mooi boven het display met die onderdelen uit het filmpje.
Zat alleen inderdaad met of dat goed zou gaan met de knoppen aan de zijkant.
Heb zelf een iPhone 8 plus. Heb ook gekeken naar zo’n sp set. Die zit met een draai bevestiging vast aan de achterkant van je telefoon. Dit kan met een hoesje. Nadeel daarvan is wel weer dat mocht je een nieuwe telefoon kopen, je ook een nieuw hoesje moet aanschaffen.

Ik ga in elk geval wel die setup uit het filmpje bestellen en dan nog even kijken of het de grotere x-grip wordt of toch iets anders

Voor de 8 plus heb je sowieso de grote nodig. Die past niet op de kleine. Dit kun je ook terugvinden op de originele RAM site.
 
Ik heb zelf een paddock besteld om je ketting makkelijk in te sprayen en tijdens het sleutelen.
En ik heb een koffer met ratels en alle maten doppen besteld. Hier zitten ook doppen met inbus in dus ik ben er tot nu toe zeer tevreden over!

Oja de paddock moest ook nog aan het lijstje worden toegevoegd. Die heb ik idd om dezelfde redenen besteld. Doppenset staat ook nog op m'n lijstje.
 
Ben nooit zo weg van die LED lampen, heel dat lichtbeeld is vernacheld. Beter ombouw doen naar lens van Retrofit, kant en klaar kitje.


Dat is het geval bij vrijwel alle aftermarket LEDlampen (H4, H7 e.d.). Dit komt door de plaatsing van de LEDs die totaal niet overeenkomt met de plek van de halogeen gloeidraden. Ook de reflector (die in een H4 zit) wordt vaak compleet weggelaten. Je hebt dan veel licht, vooral op plekken waar je het niet wilt en dat vaak sterk verblindt. Niet handig voor jezelf en zeker niet voor je tegenliggers.

Er zijn ook soorten die wél goed werken, bv. de Philips "Lumiled Zes" serie. Heb er 1 in mijn motor (XT660R) ingebouwd en geeft goed lichtbeeld dat je gewoon kunt afstellen zoals het hoort (redelijk vlak patroon dat rechts naar boven verloopt). Ook in de auto zo'n zelfde set ingebouwd. Drie weken geleden zonder problemen door de APK gekomen waarbij het lichtbeeld is gecontroleerd volgens de regels.

En lampen met fans aan de achterzijde: die gaan meestal niet zo lang mee. Het fannetje is vaak van beroerde kwaliteit, stopt na enige tijd en dan fikt je lamp af. Bovengenoemde (passief gekoelde) lamp wordt overigens niet heel warm. Je kunt hem gewoon beethouden.

Dit zijn geen 10 euro per set-lampjes. Maar bv. op Ebay DL kun je ze nog wel eens voor een leuke prijs vinden.

Edit: hier heb ik ze destijds gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Als beginnende motorrijder moet ik nu met regelmaat nieuwe, vaak ook maar kleine/goedkope, dingen kopen. Om even wat voorbeelden te noemem;
- poetsdoeken
- shampoo
- ketting ontvetter
- ketting olie
- Inbus setje

Nu loop ik daar natuurlijk iedere keer pas tegenaan op het moment dat ik iets nodig heb en bestel dus veel dingen afzonderlijk met iedere keer afzonderlijke verzendkosten als gevolg...

Zijn er nog meer van die must have dingen die je als motorrijder gewoon in huis moet hebben? Dan kan ik eens kijken of ik ergens een wat grotere bestelling kan doen om zo op verzendkosten te besparen.

een momentsleutel en grote doppen om je achteras mee los te draaien weet zo even niet welke maar de MT07 gebruikt maar 27-34 is wel het meest gangbare. Dopjes 10 een steek/ring sleutels 10 verdwijnen als sneeuw voor de zon dus die kun je nooit teveel hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan