Yamaha MT-07 topic, deel 4

Precies, plastidip is wel een optie, maar wat al gezegd is, denk ik wel onderhevig aan slijtage.

@ steffex: Klopt, maar zie ze nergens te koop staan, dat is het probleem. De rem- schakelset van het nieuwere model zou ook moeten passen, maar daar is precies hetzelfde probleem, ook niet te vinden.

@ Rvb: Dat eerste artikelnummer had ik ook gevonden, maar die 2e nog niet.

Ben ook wezen informeren bij Motoport wat de prijzen zijn van de kettingsteller covertjes (waar de as ook doorheen gaat),
Daarvan waren de artikelnummers 1WS-2538D-00-00 voor de zilvergrijze en eindigend op -10-00 voor de zwarte. Dacht dat dat ook met de adapterplaten zo was, dus nog maar even achter de artikelnummers van jou aan....

Slijtage door? Juist dit onderdeel zit wat verder bedekt en is niet iets waar je snel tegen aankomt net als je je tank zou plasti dippen.
 
Slijtage door? Juist dit onderdeel zit wat verder bedekt en is niet iets waar je snel tegen aankomt net als je je tank zou plasti dippen.
Daar heb je een punt, wellicht beschadigingen door montage (druk van de bouten die er op komt te staan, geen idee).

Maarrrrr, ik heb ze gevonden op de Engelse ebay, voor de Tracer voor een schappelijk prijsje. Heb ze aan alle kanten vergeleken met elkaar en ze matchen *D Volgens een oem onderdelen website zou die ook voor de XSR en MT gebruikt worden, dus dat gaat denk ik wel goed komen. (*O* komt pas als ze daadwerkelijk gemonteerd zijn).

De rem-set heb ik ook volledig zwart (incl zwart rempedaal) gevonden. Die ga ik ook maar gelijk bestellen, is rechts gelijk zo goed als af.
De schakelset heb ik ook al op het oog, maar dan met alu kleur schakelpook en -stang. Daar denk ik nog even over na, maar zal het waarschijnlijk ook wel gaan worden, aangezien ik de volledig zwarte nog niet te koop heb zien staan. :)
 
Daar heb je een punt, wellicht beschadigingen door montage (druk van de bouten die er op komt te staan, geen idee).

Maarrrrr, ik heb ze gevonden op de Engelse ebay, voor de Tracer voor een schappelijk prijsje. Heb ze aan alle kanten vergeleken met elkaar en ze matchen *D Volgens een oem onderdelen website zou die ook voor de XSR en MT gebruikt worden, dus dat gaat denk ik wel goed komen. (*O* komt pas als ze daadwerkelijk gemonteerd zijn).

De rem-set heb ik ook volledig zwart (incl zwart rempedaal) gevonden. Die ga ik ook maar gelijk bestellen, is rechts gelijk zo goed als af.
De schakelset heb ik ook al op het oog, maar dan met alu kleur schakelpook en -stang. Daar denk ik nog even over na, maar zal het waarschijnlijk ook wel gaan worden, aangezien ik de volledig zwarte nog niet te koop heb zien staan. :)

Hey, ik heb hier denk ik de linkse variant, of heb je die al? Yamaha MT 07 2014-2015 (MT07 MT-07 FZ-07) Schetsplaat Links Voor (1WS-2 MK-1) - Boonstra Parts
 
Ik heb onlangs mijn uitlaat moeten verwijderen i.v.m. aanpassingen aan de DB-Killer. (verslag/bevindingen volgen later)
Na het terugschroeven en bij de testronde ging het motormanagement lampje oranje branden (wellicht al vanaf de start maar dat was me niet opgevallen)

Eigenlijk kon het voor mijn gevoel enkel de lambdasonde zijn aangezien het verder enkel wat schroefwerk was en er geen verdere aanpassingen hebben plaatsgevonden. Bij controle bleek de connector inderdaad losgeschoten te zijn. Deze heb ik teruggestoken echter verdwijnt het motormanagement lampje niet 🤔

Weet iemand of je dit altijd software matig moet laten resetten? Of zou als het probleem verholpen zou zijn het lampje weer uit moeten gaan? Ofwel dat er bij mij dan wellicht toch nog iets anders aan de hand is?
 
Ik heb onlangs mijn uitlaat moeten verwijderen i.v.m. aanpassingen aan de DB-Killer. (verslag/bevindingen volgen later)
Na het terugschroeven en bij de testronde ging het motormanagement lampje oranje branden (wellicht al vanaf de start maar dat was me niet opgevallen)

Eigenlijk kon het voor mijn gevoel enkel de lambdasonde zijn aangezien het verder enkel wat schroefwerk was en er geen verdere aanpassingen hebben plaatsgevonden. Bij controle bleek de connector inderdaad losgeschoten te zijn. Deze heb ik teruggestoken echter verdwijnt het motormanagement lampje niet 🤔

Weet iemand of je dit altijd software matig moet laten resetten? Of zou als het probleem verholpen zou zijn het lampje weer uit moeten gaan? Ofwel dat er bij mij dan wellicht toch nog iets anders aan de hand is?

Vaak moet dan de waarschuwing gereset worden. Als je het zeker wilt weten, laat hem dan even uitlezen bij de dealer. Zou zonde zijn als er toch iets anders is!
 
Vaak moet dan de waarschuwing gereset worden. Als je het zeker wilt weten, laat hem dan even uitlezen bij de dealer. Zou zonde zijn als er toch iets anders is!

Ja daar was ik al bang voor. De dealer vraagt er echter €25,- voor plus de tijd die ze nodig hebben voor het uitlezen. Beetje zonde als je bijna zeker weet wat de oorzaak is. Maar als het toch wat anders blijkt te zijn wil ik natuurlijk ook niet meer schade oplopen... Er zal dan wellicht toch niks anders op zitten.

Was even benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Ja daar was ik al bang voor. De dealer vraagt er echter €25,- voor plus de tijd die ze nodig hebben voor het uitlezen. Beetje zonde als je bijna zeker weet wat de oorzaak is. Maar als het toch wat anders blijkt te zijn wil ik natuurlijk ook niet meer schade oplopen... Er zal dan wellicht toch niks anders op zitten.

Was even benieuwd naar jullie ervaringen.

Kijk anders even of er meer motorbedrijven in de buurt zijn, ga prijs vergelijken. Voor het zelfde geld dan een non-yamaha dealer je ook gewoon helpen en is die goedkoper.
 
Ik heb onlangs mijn uitlaat moeten verwijderen i.v.m. aanpassingen aan de DB-Killer. (verslag/bevindingen volgen later)
Na het terugschroeven en bij de testronde ging het motormanagement lampje oranje branden (wellicht al vanaf de start maar dat was me niet opgevallen)

Eigenlijk kon het voor mijn gevoel enkel de lambdasonde zijn aangezien het verder enkel wat schroefwerk was en er geen verdere aanpassingen hebben plaatsgevonden. Bij controle bleek de connector inderdaad losgeschoten te zijn. Deze heb ik teruggestoken echter verdwijnt het motormanagement lampje niet 🤔

Weet iemand of je dit altijd software matig moet laten resetten? Of zou als het probleem verholpen zou zijn het lampje weer uit moeten gaan? Ofwel dat er bij mij dan wellicht toch nog iets anders aan de hand is?

Gooi je accu er eens een uurtje af.
 
Heb net bij Boonstra het rechter deel besteld.
De linker ga ik nog even naar op zoek, al heb ik al een volledige (met schakelpook, schakelstang en heelplate) op het oog. Die verkoper heeft ook de rechter heelplate die ik los kan kopen, dan ben ik gelijk klaar *D

Edit: Deze besteld dus... :)
_20190828_215048.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nog 2 nachtjes slapen!

Heb wel een vraagje voor jullie, wat zijn nou fijne/nuttige hebbedingetjes voor het (klein) onderhoud van de mt 07, die je gemakkelijk zelf uit kunt voeren. Bijvoorbeeld ketting onderhouden etc.

Wil het beestje wel zo goed mogelijk bijhouden namelijk, smeren etc. etc.
 
A00E95C9-4EF2-41BF-8CE6-B14D42107920.jpeg


Passenger steps verwijderd en smoke folie op de koplamp! Binnenkort nog wat meer wrappen met brushed aluminium wrap!
 
Gooi je accu er eens een uurtje af.

Helaas heeft dit de melding niet verwijderd. Ik verwacht dat dit dan toch software matig moet gebeuren. Of er is nog meer aan de hand maar dat lijkt me persoonlijk sterk. Er zit dus toch niks anders op dan er even mee langs de dealer te gaan.

Wordt vervolgd...
 
Nog 2 nachtjes slapen!

Heb wel een vraagje voor jullie, wat zijn nou fijne/nuttige hebbedingetjes voor het (klein) onderhoud van de mt 07, die je gemakkelijk zelf uit kunt voeren. Bijvoorbeeld ketting onderhouden etc.

Wil het beestje wel zo goed mogelijk bijhouden namelijk, smeren etc. etc.

Ik ben ook nog niet zo heel lang in het bezit van mijn motor en wil zelf ook het nodige (makkelijke) onderhoud en (de)montage werkzaamheden doen. De volgende zaken heb in inmiddels aangeschaft;
- Paddock stand (dit is makkelijk met het poetsen, sleutelen, smeren van de ketting)
- Torx/Inbus set
- 3/4 doppenset
- WD40 😉
- Muc-Off All Season Chain Lube
- Ipone Chain Cleaner

En volgens mij was het dat wel tot op heden.
 
Ik ben ook nog niet zo heel lang in het bezit van mijn motor en wil zelf ook het nodige (makkelijke) onderhoud en (de)montage werkzaamheden doen. De volgende zaken heb in inmiddels aangeschaft;
- Paddock stand (dit is makkelijk met het poetsen, sleutelen, smeren van de ketting)
- Torx/Inbus set
- 3/4 doppenset
- WD40 😉
- Muc-Off All Season Chain Lube
- Ipone Chain Cleaner

En volgens mij was het dat wel tot op heden.

WD40 prijs ik de hemel in. Ik voorheen met Dasty al die kettingsmeer stukjes van mn kappen af halen. Vorig week WD40 geprobeerd en het ging er zo makkelijk af. 🙌

Misschien ook nog een momentsleutel?
 
Goeie tips ja, want ketting schoomaken en smeren is dat iets wat je na elke rit doet of na een x aantal km's?
 
Goeie tips ja, want ketting schoomaken en smeren is dat iets wat je na elke rit doet of na een x aantal km's?
Aanbevolen elke 500km, maar toch zeker elke 1000km. Ik doe het rond elke 500km, om de ketting in goede staat te houden.

Daarnaast is een momentsleutel een goede voor in de gereedschapskist. Neem dan wel de kleine, daar heb je meer aan.
 
Goeie tips ja, want ketting schoomaken en smeren is dat iets wat je na elke rit doet of na een x aantal km's?
Na elke keer in de regen en anders doe ik ze meestal na 2x tanken! Kan aan mij liggen maar ben beetje poetsgeil:$

Verder gebruik ik lampenolie voor mn ketting van de action! Werkt als een tiet en het kost veel minder dan wd40! Kun je meteen die mooie blauwe microvezel doeken meenemen van 0.89cent. Die gebruik ik voor alles. Spaar ze allemaal op tot ze smering zijn en gooi ik ze in een wasmachine bij een tankstation...
 
Aanbevolen elke 500km, maar toch zeker elke 1000km. Ik doe het rond elke 500km, om de ketting in goede staat te houden.

Daarnaast is een momentsleutel een goede voor in de gereedschapskist. Neem dan wel de kleine, daar heb je meer aan.

Je kan dan beter een range momentsleutels kopen van 3/8 tot 1/2. Een grote heb je sowieso nodig om na het kettingsmeren de grote moer van de achteras op moment te zetten, dat redt je niet met een kleine ;)

Ketting schoonmaken zou ik niet te vaak doen, met regelmatig smeren kom je een heel eind. In principe hoeft een ketting nooit gereinigd te worden.
 
Je kan dan beter een range momentsleutels kopen van 3/8 tot 1/2. Een grote heb je sowieso nodig om na het kettingsmeren de grote moer van de achteras op moment te zetten, dat redt je niet met een kleine ;)

Ketting schoonmaken zou ik niet te vaak doen, met regelmatig smeren kom je een heel eind. In principe hoeft een ketting nooit gereinigd te worden.
Bedoel je dat je je achterwiel elke keer loshaalt voor het ketting smeren of controleer je alleen elke keer of hij nog op moment staat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan