Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ja die voor de zijkant. Had gehoord dat die plekken gauw dof worden als je er teveel met je broek langs schuurt tijdens t rijdsn
Dat klopt, als je ze er op heb zitten blijf je ook beter op je zadel zitten (je kan je lekker positioneren met het bochtenwerk zeg maar).
Ik vind ze ideaal iig. Heb er nu van Babi Pangang op zitten, maar die plaklaag is ruk. Geloof dat R&G ze ook heeft, anders denk ik dat ik voor Stompgrips ga kijken. Weet niet of iemand andere heeft die goed bevallen?
 
Zo de eerste 50 kilometertjes erop zitten. Morgen is een ritje maken!
20190830_213246.jpg20190830_213231.jpg
 
M'n dealer zei dat het slim is om euro 98 of shell v-power te tanken. Wat tanken jullie?
Ik vind dat onzin, ik tank gewoon euro 95. Voor oudere motoren (van bijv voor 2000) met carburateurs wordt dat wel aangeraden omdat er meer ethanol in 95 zit dan in 98. Heb nl ook ervaring met de gevolgen daarvan gehad, carbs waren helemaal dichtgekoekt/verkalkt en niet meer schoon te krijgen. Dat is vaak als er een langere tijd niet mee gereden wordt.

Maar als je gewoon geregeld ermee rijd, is er niets aan de hand.

Edit: Weet je dat je er meer dan een jaar niet mee gaat rijden om wat voor reden dan ook, zou je wellicht eerst een tank met 98 leeg kunnen rijden voordat ie de stalling in gaat....
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat onzin, ik tank gewoon euro 95. Voor oudere motoren (van bijv voor 2000) met carburateurs wordt dat wel aangeraden omdat er meer ethanol in 95 zit dan in 98. Heb nl ook ervaring met de gevolgen daarvan gehad, carbs waren helemaal dichtgekoekt/verkalkt en niet meer schoon te krijgen. Dat is vaak als er een langere tijd niet mee gereden wordt.

Maar als je gewoon geregeld ermee rijd, is er niets aan de hand.

Edit: Weet je dat je er meer dan een jaar niet mee gaat rijden om wat voor reden dan ook, zou je wellicht eerst een tank met 98 leeg kunnen rijden voordat ie de stalling in gaat....

Ik tank ook altijd Euro 95 in mijn MT-07 (E5), mits ik in Duitsland/Luxemburg ben. Daar zit in de Euro 95 benzine een toevoeging met 10% bioethanol. Hier in Nederland is het nog 5%. In Duitsland/Luxemburg doe ik altijd Euro 98 (5% bioethanol toevoeging) in mijn tank.
 
Ff een andere vraag. Binnenkort ben ik aan nieuwe banden toe. Momenteel heb ik Michelin Pilot Road 4 banden. Ik zit er aan te denken weer voor wat sportievers te gaan. Jaren geleden onder mijn CBR600RR had ik Michelin Pilot Power 2CT`s. Deze bevielen erg goed (ook bij regen!). Ik zit er aan te denken weer voor deze te gaan, al is dit type band al erg oud en is deze opgevolgd door de Michelin Pilot Power 3. Deze laatste zou ook een optie kunnen zijn. De recensies over deze band zijn ieder geval goed.

Iemand ervaring met bovenstaande banden, of een andere goede tip :t :] ?
 
Ff een andere vraag. Binnenkort ben ik aan nieuwe banden toe. Momenteel heb ik Michelin Pilot Road 4 banden. Ik zit er aan te denken weer voor wat sportievers te gaan. Jaren geleden onder mijn CBR600RR had ik Michelin Pilot Power 2CT`s. Deze bevielen erg goed (ook bij regen!). Ik zit er aan te denken weer voor deze te gaan, al is dit type band al erg oud en is deze opgevolgd door de Michelin Pilot Power 3. Deze laatste zou ook een optie kunnen zijn. De recensies over deze band zijn ieder geval goed.

Iemand ervaring met bovenstaande banden, of een andere goede tip :t :] ?
Heb vrij nieuwe PP3 overgenomen van een kennis van mij. Hij had ze onder zijn blade, maar omdat hij ook nog eens een keer een circuitdagje pakt, zouden de PP2 beter zijn dan de PP3 (grip, gevoel, feedback oid, vraag me niet exact wat) en was hij weer teruggestapt op de PP2. Aangezien ik toch als een natte krant rijd, kon ik de PP3 mooi oprijden. :] :P
 
Heb vrij nieuwe PP3 overgenomen van een kennis van mij. Hij had ze onder zijn blade, maar omdat hij ook nog eens een keer een circuitdagje pakt, zouden de PP2 beter zijn dan de PP3 (grip, gevoel, feedback oid, vraag me niet exact wat) en was hij weer teruggestapt op de PP2. Aangezien ik toch als een natte krant rijd, kon ik de PP3 mooi oprijden. :] :P

Hoe bevallen jou de PP3 banden :]?

En bedoel je met de PP2 de Pilot Power 2CT banden :)? Voor op de openbare weg zijn de PP 2CT`s prima banden, niets dan lof hierover. Voor op het circuit tot op zekere hoogte ook. Benader je op het TT-circuit van Assen de 2 minuten c.q. gaat het allemaal wat vlotter, dan adviseer ik wat meer circuit geënte banden (Pirelli Supercorsa ofzo). De PP 2CT`s kunnen erg heet worden en in één keer - zonder goede waarschuwing - grip verliezen. Ik spreek uit ervaring. Was op mijn oude CBR600RR in de Strubben in één keer de grip kwijt en toen vloog ik ineens door de lucht :X.
 
Hoe bevallen jou de PP3 banden :]?

En bedoel je met de PP2 de Pilot Power 2CT banden :)? Voor op de openbare weg zijn de PP 2CT`s prima banden, niets dan lof hierover. Voor op het circuit tot op zekere hoogte ook. Benader je op het TT-circuit van Assen de 2 minuten c.q. gaat het allemaal wat vlotter, dan adviseer ik wat meer circuit geënte banden (Pirelli Supercorsa ofzo). De PP 2CT`s kunnen erg heet worden en in één keer - zonder goede waarschuwing - grip verliezen. Ik spreek uit ervaring. Was op mijn oude CBR600RR in de Strubben in één keer de grip kwijt en toen vloog ik ineens door de lucht :X.
Klopt, de pp2ct :Y Ik heb geen ervaring met circuitrijden, dus ik kan daar niets over zeggen. In 2014 ben ik plat gegaan (de dag nadat mijn vrouw uitgerekend was van de 2e, dan kan je vast wel voorstellen wat voor hormonen er om de hoek komen kijken :')), maar goed, dat heeft mijn vertrouwen wel een knauwtje gegeven. Aangezien ik ook niet zoveel rijd per jaar, gaat dat ook wel ff duren voordat dat weer een beetje terug is. Vandaar dat ik nog een beetje rijd als een natte krant en kan ik wel zeggen dat ze mij goed bevallen (doen ze ook wel), maar als je wat meer uit je bike haalt als ik, denk ik niet dat ik je een goede recensie kan geven :/
 
Iemand nog interesse in een Haynes manual voor de MT-07/Tracer 700/xsr 700 bouwjaar 2014 TM 2017?

Dit boek heeft mij al zo vaak bijgestaan *D
 
Net terug van een leuk ritje, 120km samen met een maatje van me. Best wat bochten gehad, zit er nog niet helemaal zelfverzekerd op.. beetje zoeken nog allemaal haha!
 
Net terug van een leuk ritje, 120km samen met een maatje van me. Best wat bochten gehad, zit er nog niet helemaal zelfverzekerd op.. beetje zoeken nog allemaal haha!
Sparen voor andere banden! Ik ben zoveel zekerder geworden nadat ik er een setje Michelin pilot road 4 op had gegooid. Wat een verschil!
 
Ik denk dat ie eerst meer ervaring op moet doen voordat ie überhaupt kan vertellen of het aan de banden ligt. De eerste paar km’s nadat je je pasje hebt gehaald zijn altijd wat onzeker, je mist toch je instructeur die je tips en tricks influistert tijdens de les. Dat gaat na verloop van tijd steeds minder worden en je leert je bike dan ook vanzelf beter kennen, dat vertrouwen komt vanzelf wel.
Heb ook de pilot roads er onder liggen, zijn prima banden voor onder de MT. Heb voor deze geen andere gehad op deze machine, dus kan niet zeggen dat deze de ultieme banden zijn. Nieuwe banden rijden sowieso een stuk beter dan banden die aan het einde zijn, merk en type maakt dan niet veel uit. Is ook een persoonlijk dingetje, de ene vind een band enorm goed en de ander vind diezelfde band enorm ruk.
Denk dat je na verloop van tijd, als je je bike een beetje kent en er het eea verbeterd zou kunnen worden, je dmv andere vering wel een enorm verschil kan merken tov origineel.
 
Gewoon standaard gewicht, dus van 70-100kg. Op welk gewicht hij nu ingesteld staat weet ik niet exact meer. Volgens mij rond de 80-90kg, maar dit is aan te passen door HyperPro dacht ik.
Ik ga het er eens over hebben met moeders de vrouw (het is tenslotte haar bike)...
 
Klopt, de pp2ct :Y Ik heb geen ervaring met circuitrijden, dus ik kan daar niets over zeggen. In 2014 ben ik plat gegaan (de dag nadat mijn vrouw uitgerekend was van de 2e, dan kan je vast wel voorstellen wat voor hormonen er om de hoek komen kijken :')), maar goed, dat heeft mijn vertrouwen wel een knauwtje gegeven. Aangezien ik ook niet zoveel rijd per jaar, gaat dat ook wel ff duren voordat dat weer een beetje terug is. Vandaar dat ik nog een beetje rijd als een natte krant en kan ik wel zeggen dat ze mij goed bevallen (doen ze ook wel), maar als je wat meer uit je bike haalt als ik, denk ik niet dat ik je een goede recensie kan geven :/

Ai, dat kan ik goed begrijpen. Vallen is nooit leuk. Helemaal niet in deze situatie. Het kost vaak ook even tijd voordat je het vertrouwen weer terug hebt. Meestal helpt het om weer op te stappen, rustig aan te doen en stapje bij stapje krijg je dan weer vertrouwen in het rijden. Na die valpartij toentertijd wilde ik het circuit die dag niet meer op. Vader van een race genoot gaf toen ik aan, ik repareer je motor wel en jij stapt weer op en gaat rustig rijden. Blij dat ik dat gedaan heb toen. Vertrouwen kwam weer terug en twee sessies later zat ik weer op mijn oude tijden. Een week later zelfs mijn pr met 2 seconden verbeterd.

Ik denk dat ie eerst meer ervaring op moet doen voordat ie überhaupt kan vertellen of het aan de banden ligt. De eerste paar km’s nadat je je pasje hebt gehaald zijn altijd wat onzeker, je mist toch je instructeur die je tips en tricks influistert tijdens de les. Dat gaat na verloop van tijd steeds minder worden en je leert je bike dan ook vanzelf beter kennen, dat vertrouwen komt vanzelf wel.
Heb ook de pilot roads er onder liggen, zijn prima banden voor onder de MT. Heb voor deze geen andere gehad op deze machine, dus kan niet zeggen dat deze de ultieme banden zijn. Nieuwe banden rijden sowieso een stuk beter dan banden die aan het einde zijn, merk en type maakt dan niet veel uit. Is ook een persoonlijk dingetje, de ene vind een band enorm goed en de ander vind diezelfde band enorm ruk.
Denk dat je na verloop van tijd, als je je bike een beetje kent en er het eea verbeterd zou kunnen worden, je dmv andere vering wel een enorm verschil kan merken tov origineel.

Mee eens :t . Ik zie dat Daveyy nog niet zo lang zijn rijbewijs heeft. Dus gewoon nu lekker rijden en vertrouwen/ervaring opbouwen :). Je hebt immers ook nog maar 120 km op deze motor gereden en na het lessen komt het échte leerproces pas. Ook niet anderen koste wat kost iemand volgen. Ik weet nog goed - toen had ik mijn rijbewijs ook nog niet zo lang - dat ik met eek kennis mee reed en die ging me toch hard door de bochten heen :X. Toen maar besloten mijn eigen tempo te rijden. Iemand koste wat kost volgen zal op den duur niet goed gaan en is ook niet goed voor je zelfvertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan