Yamaha MT-07 topic, deel 4

Is het verstandig om bij het wisselen van uitlaat ook de 2 pakkingen (ringen) te vervangen?

Die van mij zagen er nog als nieuw uit dus heb ze laten zitten.

Ik heb ergens gelezen dat je de bouten van de uitlaat (op het blok) niet TE strak moet aandraaien. Klopt dit? Ben bang dat ze los trillen ma wil ze dus ook niet TE strak aandraaien.
 
Die van mij zagen er nog als nieuw uit dus heb ze laten zitten.

Ik heb ergens gelezen dat je de bouten van de uitlaat (op het blok) niet TE strak moet aandraaien. Klopt dit? Ben bang dat ze los trillen ma wil ze dus ook niet TE strak aandraaien.
Je zit iedere keer met hitte en afkoelen, krengen zijn na verloop van tijd niet los te krijgen (meestal na wat jaren met wat weers-invloeden). Gewoon goed vastzetten en misschien nog wat kopervet er op?
 
Die van mij zagen er nog als nieuw uit dus heb ze laten zitten.

Ik heb ergens gelezen dat je de bouten van de uitlaat (op het blok) niet TE strak moet aandraaien. Klopt dit? Ben bang dat ze los trillen ma wil ze dus ook niet TE strak aandraaien.

Bij hoeveel kilometer heb jij je uitlaat vervangen?
 
Die van mij zagen er nog als nieuw uit dus heb ze laten zitten.

Ik heb ergens gelezen dat je de bouten van de uitlaat (op het blok) niet TE strak moet aandraaien. Klopt dit? Ben bang dat ze los trillen ma wil ze dus ook niet TE strak aandraaien.
Toen ik mijn uitlaat ging vervangen vroeg ik me ook af hoe strak ik ze moest aandraaien. Iemand stuurde me toen dit plaatje:

A431A418-7260-4D89-B6F2-85DB6631BA9D.jpeg
 
Vandaag de zilvergrijze adapterplaat van de schakelset vervangen voor een zwarte. Klusje waar ik een beetje tegenop zag omdat de as van de achterbrug er uit moest en ik het in mijn eentje moest doen.

Maar goed, met een beetje "buurman en buurman-style" toch gelukt *O* :P
DSC_0462.JPG

DSC_0461.JPG


Volledig zwarte oem schakelset is onderweg, voorlopige resultaat...
DSC_0463.JPG
 
Vandaag mn ebay pre load adjusters gemonteerd!
Het veranderd je voorvering niet in een ohlins setje natuurlijk maar de voorkant duikt nu een stuk minder aggresief bij het aan remmen in bochten.
Voor die paar tientjes perfect!
11726325-F194-4710-89A1-20620D9107DA.jpeg


865DAEDE-9D87-45B4-8A87-936834C08FE7.jpeg


En ik heb een yamaha fzr voor de winter gekocht. Natuurlijk niet te vergelijken met de mt 07 maar blijft een leuk speeltje!
8C03EB9D-625D-41B6-88AD-0802378C7F27.png
 
Ziet er netjes uit :t Zat er nog aan te denken om zoiets voor mijn SP te fixen als die vorkpoten aankomende winter gedaan gaan worden, of ze ervoor te verkrijgen zijn, moet ik nog opzoeken...
 
Ik wil een elektrische bike aanschaffen binnen enkele maanden, maar wanneer dat toch niet haalbaar blijkt dan zou het alternatief toch wel zeker een nieuwe MT-07 zijn.

Heb je met een MT-07 na een jaar ofzo nog steeds het idee dat je een aardige machine onder je kont hebt of blijkt hij na een tijdje toch wat ielig?


Ik hoor graag.
 
Ik wil een elektrische bike aanschaffen binnen enkele maanden, maar wanneer dat toch niet haalbaar blijkt dan zou het alternatief toch wel zeker een nieuwe MT-07 zijn.

Heb je met een MT-07 na een jaar ofzo nog steeds het idee dat je een aardige machine onder je kont hebt of blijkt hij na een tijdje toch wat ielig?


Ik hoor graag.
Ik rij nou 2 weken op de MT maar ik kan nou al zeggen dat ik hier de komende jaren nog veel plezier aan ga hebben! Lekker licht, geen poespas gewoon lekker rijden! Meer heb ik persoonlijk niet nodig.

Maar waarom de keuze voor een elektrische bike?
 
Ik rij nou 2 weken op de MT maar ik kan nou al zeggen dat ik hier de komende jaren nog veel plezier aan ga hebben! Lekker licht, geen poespas gewoon lekker rijden! Meer heb ik persoonlijk niet nodig.

Maar waarom de keuze voor een elektrische bike?

Ik vind elektrisch helemaal cool. Ben met auto ookEV-er sinds het eerste uur. m'n huis is bijna gasvrij en daarbij past dus ook een elektro motorfiets. Maar eerlijk is eerlijk, die zijn nu nog minder compleet en betaalbaar dan de eerste generatie Renault Zoe. Als die dingen van Zero standaard konden snelladen dan zou ik brandstof niet eens meer overwegen. Op het moment kan je vanaf je huis een rondje van 150km maken en dan houd het op. 30 minuten bij Fastned en door naar Duitsland zit er nog niet in.

Fijn aan elektro is ook wel dat je plezier kan hebben zonder dat andere mensen op je pad ook verplicht moeten "genieten"van geluid, gas en geur.
Ik vind het niet meer fatsoenlijk om langs vooral kinderen te rijden en dan uitlaatgassen in het gezicht te puffen eigenlijk.

Dus tenzij Zero nog met een geweldige decemberactie komt dan is de MT07 nog een aardig alternatierf voor de eerste paar jaar. Waarschijnlijk blijft het ook maar bij 4-6000 km per jaar, dus heel veel benzine gaat er dan ook niet doorheen. maar toch jammer.
 
Ik vind elektrisch helemaal cool. Ben met auto ookEV-er sinds het eerste uur. m'n huis is bijna gasvrij en daarbij past dus ook een elektro motorfiets. Maar eerlijk is eerlijk, die zijn nu nog minder compleet en betaalbaar dan de eerste generatie Renault Zoe. Als die dingen van Zero standaard konden snelladen dan zou ik brandstof niet eens meer overwegen. Op het moment kan je vanaf je huis een rondje van 150km maken en dan houd het op. 30 minuten bij Fastned en door naar Duitsland zit er nog niet in.

Fijn aan elektro is ook wel dat je plezier kan hebben zonder dat andere mensen op je pad ook verplicht moeten "genieten"van geluid, gas en geur.
Ik vind het niet meer fatsoenlijk om langs vooral kinderen te rijden en dan uitlaatgassen in het gezicht te puffen eigenlijk.

Dus tenzij Zero nog met een geweldige decemberactie komt dan is de MT07 nog een aardig alternatierf voor de eerste paar jaar. Waarschijnlijk blijft het ook maar bij 4-6000 km per jaar, dus heel veel benzine gaat er dan ook niet doorheen. maar toch jammer.

Elektrische motor lijkt me wel gaaf om een keer op te rijden, maar denk dat die op het moment alleen nog maar geschikt zijn om van a naar b te rijden en niet voor lange toertochten.

De toertochten zijn toch echt de mooiste dingen aan motorrijden...

Daarnaast vindt ik persoonlijk de beleving van het motorrijden ook het mooist is in combinatie met benzine en het geluid, maar dit komt ook omdat ik vroeger altijd met 2 takt brommers aan het sleutelen was. En de geur van benzine en olie associeer ik daardoor ook aan die tijd.

Persoonlijk zou ik op het moment voor een niet elektrische motor kiezen omdat die gewoon nog niet op het niveau zitten van een gewone motor. Zodra het bereik 400-500km is denk ik dat ik het misschien ook wel ga overwegen.
 
Mwa, 400-500km is beetje utopie en mijns inzien onnodig hoor. 200km snelweg + mogelijkheid om 40kW te laden is goed hoor. 20-30 minuten van het zadel af is wel lekker. Als snelladen nu al standaard er op zat dan zou ik er zonder meer voor gaan. Meeste ritje savonds na het werk zijn toch niet zo lang.

Maar goed, we kijken het nog een paar jaartjes aan.
 
een mt07 met wat opties, totaal een kleine 9000euro. Hoeveel korting kan daar zo'n beetje nog van af bij een dealer? Wat zijn de ervaringen?
 
Mwa, 400-500km is beetje utopie en mijns inzien onnodig hoor. 200km snelweg + mogelijkheid om 40kW te laden is goed hoor. 20-30 minuten van het zadel af is wel lekker. Als snelladen nu al standaard er op zat dan zou ik er zonder meer voor gaan. Meeste ritje savonds na het werk zijn toch niet zo lang.

Maar goed, we kijken het nog een paar jaartjes aan.

Moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwe zero SR/F er prima uitziet!

En qua bereik +-250km is het ook wel prima.

Maar de prijs is vanaf €21000 dat vindt ik wel behoorlijk.
 
Ik vind het niet meer fatsoenlijk om langs vooral kinderen te rijden en dan uitlaatgassen in het gezicht te puffen eigenlijk.
Dat is een mooie gedachte. Ik denk wel dat je met die principes ook de Zero van je lijstje af kan strepen, tenzij je het wel ok vindt dat 7-jarige kinderen grondstoffen delven voor jouw accu's. Nog afgezien van de vervuiling die dat met zich meebrengt.
Ik hou mijn MT nog wel, na 100+ jaar zijn verbrandingsmotoren zo ongeveer maximaal schoon.
 
Ik geloof allemaal niet zo in dat elektrisch rijden. Vooral niet me de auto. Het milieuvriendelijk verwerken van zo'n accu staat gelijk aan ~10 jaar benzine rijden.

En dat kinderen gedeelte. Ik liep als kind ook vaak zat door de stad aan oma's hand, geweldig vond ik dat die brullende motoren en die stank. Ben uiteindelijk ook een grote gezonde jongen worden. Denk dat wij nederlanders als klein kikker landje al zat voor het milieu doen vergeleken met veeeel grotere landen met veel meer inwoners.. maar dat is mijn mening. Succes met je keuze iig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan