Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik wist dat de discussie zo zou gaan verlopen😅
Ik ben zelf ook geen fan van elektrisch maar ik denk dat we hier in de toekomst niet omheen kunnen en wel moeten veranderen.

Daarnaast ben ik echt benieuwd hoe een elektrische motor rijdt, ik ga binnenkort nog naar de dealer voor een 10.000km beurt, zal meteen vragen of het mogelijk is om een elektrische motor als leenmotor mee te krijgen 😜
 
Als beginnende motorrijden heb ik nog geen ervaring met het onderhoud van de motor. Ik ben dus even benieuwd hoe jullie dit aanpakken? Ik ben natuurlijk bekent met de standaard BRAVO check's, echter moet de motor ook ieder jaar door de dealer/motorzaak nagekeken worden voor een kleine beurt? Of doen jullie dergelijk onderhoud allemaal zelf?

Mijn motor heeft inmiddels 4300KM gelopen en volgens het boekje enkel nog de eerste servicebeurt gehad bij 1000km.
 
En ook mijn MT is voorzien van een Radiator Guard van Ome Ali 😃
1E233199-5E72-4259-B3E0-AB8875F0B99B.jpeg
 
Als beginnende motorrijden heb ik nog geen ervaring met het onderhoud van de motor. Ik ben dus even benieuwd hoe jullie dit aanpakken? Ik ben natuurlijk bekent met de standaard BRAVO check's, echter moet de motor ook ieder jaar door de dealer/motorzaak nagekeken worden voor een kleine beurt? Of doen jullie dergelijk onderhoud allemaal zelf?

Mijn motor heeft inmiddels 4300KM gelopen en volgens het boekje enkel nog de eerste servicebeurt gehad bij 1000km.
Er moet in principe niets. Wel is het bij een nieuwe fiets handig om even na te gaan wat je moet doen om de garantie te houden. Dealeronderhoud is meestal wel een vereiste. Daarna is het aan jou. Ben je handig, dan kun je veel zelf. Zo heb ik het werkplaatshandboek van de MT, waar ik veel aan heb. Ook op YT kun je even kijken hoe eea werkt, vaak bespaard je dat een berg tijd en getob.

Als je het zelf doet, weet je wat voor materiaal je gebruikt (vloeistoffen, filters, e.d.). Je koopt dan goed spul, vaak voor minder dan de prijs die je bij de dealer betaalt voor kwalitatief minder goede spulletjes.
 
Er moet in principe niets. Wel is het bij een nieuwe fiets handig om even na te gaan wat je moet doen om de garantie te houden. Dealeronderhoud is meestal wel een vereiste. Daarna is het aan jou. Ben je handig, dan kun je veel zelf. Zo heb ik het werkplaatshandboek van de MT, waar ik veel aan heb. Ook op YT kun je even kijken hoe eea werkt, vaak bespaard je dat een berg tijd en getob.

Als je het zelf doet, weet je wat voor materiaal je gebruikt (vloeistoffen, filters, e.d.). Je koopt dan goed spul, vaak voor minder dan de prijs die je bij de dealer betaalt voor kwalitatief minder goede spulletjes.

En aan wat voor onderhoud moet ik denken als ik dit zelf ga doen?
 
En aan wat voor onderhoud moet ik denken als ik dit zelf ga doen?
In het onderhoudsboekje staat normaal gesproken een onderhoudsschema. Dat kun je aanhouden.
Makkelijk is motorolie/filter en koelvloeistof vervangen. Remvloeistof is ook prima te doen. Kleppen stellen wordt al wat lastiger en moet nauwkeurig gebeuren uiteraard.
Zaken als banden wisselen doen de die-hards ook zelf, maar dat laat ik aan de bandenboer over.
 
Vandaag de zwarte schakelset binnengekregen en daarnet nog ff gemonteerd. Eindelijk weer een hoofdstukkie afgesloten *O*
Morgen eens even een feauteautje schieten ervan *D
 
Wil vandaag m'n motor eens een klein poetsbeurtje geven. Hij is niet super vies, hier en daar wat zand en vooral veel dode insecten. Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon met een zachte was spons en een lauw warme straal uit de tuinslang? Hij is naar mijn idee nog niet vies genoeg om met foam etc aan de gang te gaan.
 
Wil vandaag m'n motor eens een klein poetsbeurtje geven. Hij is niet super vies, hier en daar wat zand en vooral veel dode insecten. Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon met een zachte was spons en een lauw warme straal uit de tuinslang? Hij is naar mijn idee nog niet vies genoeg om met foam etc aan de gang te gaan.
Zand idd eerst afspoelen, ga je met een spons aan de bak, dan gaat dat in de spons zitten en zou je er een krassenparadijs van kunnen maken.
Vliegjes doe ik altijd (als ie helemaal onder zit) met zo'n insecten-verwijder-spray insprayen. Dan een beetje in laten trekken en met een spons afboenen.
Paar vliegjes alleen met de spons en een sopje. Werkt best goed zo :)
 
Zand idd eerst afspoelen, ga je met een spons aan de bak, dan gaat dat in de spons zitten en zou je er een krassenparadijs van kunnen maken.
Vliegjes doe ik altijd (als ie helemaal onder zit) met zo'n insecten-verwijder-spray insprayen. Dan een beetje in laten trekken en met een spons afboenen.
Paar vliegjes alleen met de spons en een sopje. Werkt best goed zo :)
Tenk joe ferie muts!
 
Wil vandaag m'n motor eens een klein poetsbeurtje geven. Hij is niet super vies, hier en daar wat zand en vooral veel dode insecten. Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon met een zachte was spons en een lauw warme straal uit de tuinslang? Hij is naar mijn idee nog niet vies genoeg om met foam etc aan de gang te gaan.

Ik spuit hem dan altijd af met warm water zodat het eerste zand weggespoeld wordt en daarna die ik hem af met autowas. Werkt perfect en als je dat af en toe herhaald dan kost het niet eens zoveel tijd.
 
Volgende week wordt mn motor teruggezet van 35kwh naar vol vermogen, hebben meer mensen hier ervaring mee?
Moet ik zelf nog dingen regelen verzekering/belasting oid?
 
Volgende week wordt mn motor teruggezet van 35kwh naar vol vermogen, hebben meer mensen hier ervaring mee?
Moet ik zelf nog dingen regelen verzekering/belasting oid?

Komt dit op kenteken? Zo nee dan zou ik een vermogensuitdraai naar de verzekering sturen of bij de RDW een keuring laten uitvoeren. Ik wist overigens niet dat het mogelijk was met een 2018 model om deze naar vol vermogen te zetten?
 
Komt dit op kenteken? Zo nee dan zou ik een vermogensuitdraai naar de verzekering sturen of bij de RDW een keuring laten uitvoeren. Ik wist overigens niet dat het mogelijk was met een 2018 model om deze naar vol vermogen te zetten?
Bij aanschaf zeiden ze al dat hij wel terug kon naar origineel vermogen, is elektronisch begrensd.
Ik zal bij de dealer wel vragen of ik zelf nog iets moet regelen en voor de zekerheid even bellen met de verzekering.
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg een ARROW X-KONE uitlaat, hoge uitvoering te kopen voor mijn 2018 MT-07 Tracer.
Heb echter geen idee hoe dit klinkt en of het een beetje een "leuk" geluid geeft.

Is er iemand die zo'n zelfde uitlaat heeft gemonteerd en waar ik eens langs mag komen om het geluid te beluisteren ???

Ik woon in Castricum maar rij hiervoor overal naartoe.
Bel me anders op 06 - 2909 5104.
Bedankt alvast !
Arrow X-Kone.jpg
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg een ARROW X-KONE uitlaat, hoge uitvoering te kopen voor mijn 2018 MT-07 Tracer.
Heb echter geen idee hoe dit klinkt en of het een beetje een "leuk" geluid geeft.

Is er iemand die zo'n zelfde uitlaat heeft gemonteerd en waar ik eens langs mag komen om het geluid te beluisteren ???

Ik woon in Castricum maar rij hiervoor overal naartoe.
Bel me anders op 06 - 2909 5104.
Bedankt alvast !Bekijk bijlage 1428927
Heb 'm niet, maar is dit wat om een idee te krijgen? (al doet die rukker dat half in een garage testen :/ )


Of deze, zal niet veel verschillen...

 
Zo'n MT-tje is een licht fietsie om mee te sturen, maar om er een stuk mee te moeten lopen is het ook gewoon een zwaar hok hoor.... :X
 
Komt dit op kenteken? Zo nee dan zou ik een vermogensuitdraai naar de verzekering sturen of bij de RDW een keuring laten uitvoeren. Ik wist overigens niet dat het mogelijk was met een 2018 model om deze naar vol vermogen te zetten?

Moet dit niet altijd worden gedaan?
Zit zelf met het zelfde. Motor is 35kw en wil omzetten naar vol vermogen
 
Terug
Bovenaan Onderaan