Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik mocht em laatst aanduwen. Ook echt van genoten!
Hij startte niet echt optimaal, even tanken om de hoek, starten die hap, maar 0,0 sjoege :/
Dus weer terug naar huis gelopen, had nog 2 heuveltjes naar beneden, hoopte dat dat zou werken, maar helaas. Gelukkig was het maar een wandeling van 10 minuten. Deed je dat aanduwen door ‘m in z’n 2 op te laten komen?

Heb ‘m nu al een aantal uur aan de lader staan, maar zal een nieuwe accu nodig hebben. Wil eerst de boel na laten meten, ook maar even kijken of de dynamo en spanningsregelaar nog goed zijn...
Uiteindelijk de SP maar gepakt en daar een rondje op gedaan :]
 
Wat een luxe 😬

Maar das klote ja, hopelijk is de rest wel gewoon goed.
Verwacht dat de accu gewoon aan z’n einde is, had vorig jaar al zo’n gevoel dat ie het niet lang meer zou uithouden. Maar omdat er niet zoveel op gereden is het afgelopen jaar, voor de zekerheid het toch allemaal maar nameten. :)
 
Komt dit op kenteken? Zo nee dan zou ik een vermogensuitdraai naar de verzekering sturen of bij de RDW een keuring laten uitvoeren. Ik wist overigens niet dat het mogelijk was met een 2018 model om deze naar vol vermogen te zetten?
Met mijn zoektocht naar een MT07 werd mij juist verteld dat een MT07 van vóór bouwjaar 2017 niet begrensd mochten worden. Dit heb ik bij meerdere officiele Yamaha dealers nagevraagd en zij gaven allemaal hetzelfde antwoord. Ik moest op zoek gaan naar een 35kW model of eén van bouwjaar 2017+. Ze mochten niks met het vermogen doen vanwege de Euro4 normen.

En idd, als de motor 35kW op kenteken staat kun je beter een vermogensuitdraai naar de verzekering sturen (als je verzekering dit accepteert natuurlijk) i.p.v rdw te laten keuren. Dit scheelt je een hoop geld.
 
Zo die zit!
20190921_110946.jpg
 
Het duurt nog langer om die zwarte rubbers over de veren heen te krijgen dan het demonteren en monteren van de uitlaat zelf.
 
Het duurt nog langer om die zwarte rubbers over de veren heen te krijgen dan het demonteren en monteren van de uitlaat zelf.

EDIT: (verkeerd gelezen) Dat had ik dus ook met mijn mivv demper, al die rubbertjes, ben er volgens mij een half uur mee bezig geweest om dat goed te krijgen :X
 
Inderdaad ongeveer 30 min extra was dat. Uitlaat meteen zonder db killer gemonteerd. Nou dat doen we dus niet. Wat een geluid. Zelfs met beide killers erin klinkt die nog lekker.

Waarschijnlijk zal ik de binnenste wel eruit halen.
 
Ik heb dezelfde, heb wel het idee dat die sindsdien ongeveer 5 graden warmer wordt dan daarvoor.
Net terug van een ritje, eerste keer met de cover. Even gekeken wat de temperatuur doet tijdens het rijden. Inderdaad op een 80 weg bijvoorbeeld was de temperatuur voorheen 81 graden, nu rond de 88-90
 
  • Leuk
Waarderingen: MW11
€ 12,03 | CK VEE KONING Motorfiets Radiator Side Guard Grill Grille Cover Protector voor Yamaha MT07 MT-07 mt 07 2014 2015 2016 2017 2018
https://s.click.aliexpress.com/e/B2wLaGta
Thx!

Wat betreft de temperatuur: Je bedekt grofweg 30-50% van je radiateur met deze cover, dus met het weer zoals vandaag moet dat haast wel merkbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MW11
Thx!

Wat betreft de temperatuur: Je bedekt grofweg 30-50% van je radiateur met deze cover, dus met het weer zoals vandaag moet dat haast wel merkbaar zijn.
Dat is inderdaad zo, verder niet schadelijk, reedt gisteren een stukje stapvoets opzoek naar een terrasje, toen kwam de temperatuur even boven de 105 graden en sloeg de ventilator aan.
Weet ik ook weer dat die nog werkt 😂
 
"Deed je dat aanduwen door ‘m in z’n 2 op te laten komen?"

Een parkeergarage een verdieping omhoog geduwd, daarna naar beneden laten rollen en in de laatste meter in z'n 2 geschopt en op het zadel gesprongen.

Easy peasy. Het werkte en ik was weer 5 jaar ouder. Did that, not doing that again!
 
Ik heb het ook gehad met een dooie accu.

Heb ooit mijn originele accu helemaal leeg laten lopen door de sleutels in mijn MT te laten zitten met licht aan
Kwam daarna 's morgens in de schuur en deed niets meer.
Daarna aan een acculader gehangen waarna hij wel weer in start kwam.
Daarna liet hij mij 2x ergens in de fcking middle of nowhere staan en was ik er klaar mee.
Nu zit er een gele kanarie in die het al 2+ jaar prima doet.
Accubat gel accu gelook ik

Ik kreeg het voor elkaar om met al mijn energie een heel licht heuveltje af te rennen en op het laatste moment erop te springen.
Ik geloof dat ik het in zijn 3 deed maar weet het niet zeker zou ook zomaar zijn 2 kunnen zijn.
Zou dit wel met aandacht doen anders gaat hij er vandoor zonder dat er iemand op zit;)
Mijn MT was elektronisch wel een beetje van de wap maar dat kwam denk ik dat hij helemaal geen prik meer had van de accu.
Ik weet dat de CAT van een auto dat ook niet erg leuk vindt sterker nog dat is erg slecht voor de CAT.
Hoe dat met een motor en CAT is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
@marski69 je cat kan wat onverbrande benzine voor z'n kiezen krijgen, als dat niet te lang duurt zal dat niet zo'n probleem zijn lijkt me.

Wat wel een probleem is, is een totaal ontladen accu. Dat zorgt ervoor dat er onomkeerbare schade optreedt, waardoor je in het beste geval capaciteit verliest, maar vaak hou je er een slechte, onbetrouwbare accu aan over. Zo een die je in de steek laat als het een keer wat kouder is of die na 2 weken stilstand weer leeg is. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om altijd de onderhoudslader (Optimate 3) aan te sluiten na ieder ritje. Kost je 10 euro aan stroom per jaar, maar je hoeft ook geen accu's meer te kopen.
 
Hi ff voorstellen:]
Sinds maand happy owner van deze batmobile uit 2019. Kon geen betere keuze maken. Hiervoor was ik eigenaar van een mt 09 uit 2015. Uiteindelijk geswitched omdat ik de motor van de mt 07 beter bij het frame vind passen. Wellicht omdat ik supermotos gewend ben van vroeger, i dont know. Meer fun iig!

Mods die er nu opzitten:
-LED blinkers voor en achter
-MT tail tidy
-Motard zadel

Mods die ik nog moet installeren:
-RhinoMoto bar ends
-CRG arrow spiegels

image2-1.jpeg


blabla.jpg


Wat ik nog wil doen:
Als eerste aanpassing, wil ik het liefste de koplamp van de mt 07 volledig door led vervangen. Ik vind de gele tint niet passen bij de bike en bij de led knipperlichten.
Ik heb begrepen van een ander motor-forum lid dat de H4 in het midden vervangen kan worden door deze LED:
Schermafbeelding 2019-09-22 om 21.50.23.png


Nou verkoopt Tradevision automotive deze alleen per 2.
Als een overige mt 07 eigenaar dit ook tof zou vinden stuur mij dan even een dm, dan kunnen we hem misschien splitten.

Voor de 2 daglicht lampjes aan de zijkant van de headlight lijkt me zoiets prima:
download (1).jpeg


Als iemand mee wilt doen of andere ideeën heeft, please let me know =D!
 
Welkom @bbyamaha. Zo te zien al lekker op weg met je upgrades. Nog een aftermarket uitlaat in gedachte?

180 voor een led kitje is wat mij betreft veel te duur. Ik zou gewoon een goeie ali kitje zoeken van rond de 20-40 euro.
 
Iemand die een link kan geven naar onderhoudschema/kostenschema van een mt07? Ik wil graag wat rekenen tegenover een Zero fiets.

Ik vind helaas geen kostenoverzicht op de yamaha site of dealer sites.

alvast bedankt.
 
Hoe maken jullie je MT schoon? Gewoon met een spons en een sopje of?
Ben benieuwd, wil hem aankomend weekend eens gaan schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan