Yamaha MT-07 topic, deel 4

Sinds een jaar rij ik rond op een ice fluo mt07, met veel pleier.
Echter vind ik de engine breaking heftiger dan ik zou willen, kan een power commander daar iets aan veranderen of is dat enkel aan te passen met een ECU flash?

Ik ben ook benieuwd of iemand een slipper clutch heeft op zijn/haar mt heeft en wat daar de bevindingen van zijn?

Voor zover ik weet is dat niet met een PCV uit te schakelen, maar met een ECU flash kan dat zeker weten. Kwestie van TRUE > FALSE.
 
Even een berichtje voor iedereen die wil weten hoe mn ervaring was om van 35kwh naar vol vermogen te gaan.

Vorig jaar september heb ik hem terug laten zetten, in eerste instantie dachten ze dat dit alleen elektronisch gedaan moest worden.

Ik kon hem een dag later dus al ophalen maar merkte eigenlijk weinig verschil (dit was maar een klein stukje, van de dealer naar huis).
De eerste beste zaterdag heb ik een groter rondje gereden en ik merkte inderdaad geen verschil met voorheen.
Diezelfde dag terug gegaan naar de dealer, die hebben de software opnieuw geladen, maar nog steeds geen verschil.
Toen een proefrit gemaakt op een vol vermogen MT-07 huur motor die ze hadden staan, deze had aanzienlijk meer vermogen dan mijne.
Bij terugkomst zeiden ze dat ze de handleiding opnieuw aan het doorbladeren waren en ze zeiden dat ze 2 slangen (van de inlaat naar het blok) waren vergeten te vervangen.

Dus toen de motor daar laten staan en paar dagen later weer opgehaald.
Toen kon ik nog niet echt verschil merken, maar het regende ook dus heb niet vol losgetrokken.

Toen kwam het slechte weer en heb ik de motor ook een lange tijd niet gebruikt.

Dit jaar heb ik al weer een kleine 1500km gereden en ik kan nu wel met overtuiging zeggen dat het daadwerkelijk veel scheelt om hem terug te laten zetten.

Bij het optrekken kom ik geregeld los met mn voorwiel (dat was hiervoor niet).

Alhoewel het opvoeren niet helemaal vlekkeloos is verlopen ben ik er wel blij mee dat ik het gedaan heb.

Qua verbruik heb ik geen idee, dit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je rechterhand.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 😄
 
Sinds een jaar rij ik rond op een ice fluo mt07, met veel pleier.
Echter vind ik de engine breaking heftiger dan ik zou willen, kan een power commander daar iets aan veranderen of is dat enkel aan te passen met een ECU flash?

Ik ben ook benieuwd of iemand een slipper clutch heeft op zijn/haar mt heeft en wat daar de bevindingen van zijn?

FTecu en ik dacht ook Wooling Racing hebben een optie om dit te kunnen verhelpen.
 
Naar wat ik online allemaal heb gelezen, zou een ECU flash hier zeker bij kunnen helpen. Hierdoor zou je motor minder bokkerig kunnen worden door hem beter af te stellen.

Ik laat mijn motor over 3 weken op de dyno bank ECU flashen, en laat hier dan ook naar kijken. Zal tzt laten weten wat de bevindingen zijn 😉

Top, wacht nu op hyperpro street box setje, kan niet wachten *D
 
Ik ga morgen kijken voor een tweedehands MT07 uit 2016.
Op het internet vond ik niet echt iets wat uniek is voor de MT07 als dingen die mis gaan of kapot gaan.
Naast het kijken naar de algemene staat van banden, ketting, vloeistoffen en krassen/beschadigen is er iets specifieks wat mis kan zijn bij een MT07?
Een net onderhoudsboekje is natuurlijk ook fijn.
 
Ik ga morgen kijken voor een tweedehands MT07 uit 2016.
Op het internet vond ik niet echt iets wat uniek is voor de MT07 als dingen die mis gaan of kapot gaan.
Naast het kijken naar de algemene staat van banden, ketting, vloeistoffen en krassen/beschadigen is er iets specifieks wat mis kan zijn bij een MT07?
Een net onderhoudsboekje is natuurlijk ook fijn.

In principe als je alle normale zaken controleert of alles het doet dan zou je geen gekke mankementen tegen mogen komen, zoals je zelf al gevonden hebt op het grote web zijn er geen "standaard defecten" . Enkele keer gaat de sensor van de shift indicator stuk, je ziet dan niet alle versnellingen in het display als je schakelt. hij schakelt wel maar de versnelling is niet zichtbaar.

Wat ik wel een aandachtspuntje vind tegenwoordig is het AliExpress gehalte. En hier bedoel ik mee, zijn de eventuele (non branded) LED knipperlichten netjes aangesloten of is het in elkaar gefrommeld, dit kan storing of uitval veroorzaken.

Suc6 en veel plezier met de bezichtiging
 
Ik ga morgen kijken voor een tweedehands MT07 uit 2016.
Op het internet vond ik niet echt iets wat uniek is voor de MT07 als dingen die mis gaan of kapot gaan.
Naast het kijken naar de algemene staat van banden, ketting, vloeistoffen en krassen/beschadigen is er iets specifieks wat mis kan zijn bij een MT07?
Een net onderhoudsboekje is natuurlijk ook fijn.

Toen ik mijn motor ging uitzoeken keek ik ook nog specifiek naar de achterbrug. Bij de wat oudere modellen begon het vaak te roesten bij de lasnaden, een verroestte achterbrug wil je zeker niet hebben.
 
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een nieuwe mt-07, wat ik mij afvroeg is waar die 2 verticale (rubber) lijntjes voor zijn op je linker bedieningspaneel?
 
Ook geen idee, wellicht wordt die voor meerdere modellen gebruikt en zit daar een optie die op de MT07 niet zit? Ben ook wel benieuwd wie daar een antwoord op heeft....
 
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een nieuwe mt-07, wat ik mij afvroeg is waar die 2 verticale (rubber) lijntjes voor zijn op je linker bedieningspaneel?
Gewoon standaard gemaakt zo voor meerdere modellen. Daarop wordt een druk/schakelaar knop gezet.
 
Gewoon standaard gemaakt zo voor meerdere modellen. Daarop wordt een druk/schakelaar knop gezet.

Zie hier de schakelaar op de MT09
1587560176949.png
 
Beste MTers,

ik ben nieuw hier. Ik ben ook trotse eigenaar van een Yamaha MT07 deep armor uit 2014.
Heerlijke machine.

vraagje, heeft er iemand ervaring met de kleurcode van het frame van de yamaha? Ik heb onwijs veel sites al geprobeerd maar ik kan niet achter de code komen. Er zitten wat plekjes op het frame, vandaar dat ik het eea wil aantippen. Het gaat uiteraard om het zilveren metallic frame.
 

Bijlagen

  • E48B0FE8-B7D2-4EF5-9690-AD8009AD3485.jpeg
    E48B0FE8-B7D2-4EF5-9690-AD8009AD3485.jpeg
    20,8 KB · Weergaven: 16
Na een hele tijd vooral meegekeken te hebben in de 4 topics en hier en daar ook gereageerd te hebben, denk ik dat de tijd is aangebroken om mezelf ook maar eens voor te stellen.

Mijn naam is Robin, 28 jaar en ik heb gisteravond na lang dromen, ein-de-lijk een splinternieuwe 2020 Icon Blue MT-07 gekocht bij Termaat Motoren in Nijmegen.

Het kenteken is besteld en met een beetje geluk kan ik de motor morgen al ophalen. Fingers crossed!

Ik heb er meteen een korte kentekenplaathouder en LED knipperlichten bij besteld en kan niet wachten om de motor nog verder helemaal eigen te maken.

Zodra ik de motor heb staan, zal ik een paar foto’s posten.
 
Ik heb gister de Mergellandroute gereden en wat was dit een mooie route zeg!! Nu was ik benieuwd (en ja vast wel ergens te vinden op dit forum) maar wat zijn jullie favoriete routes in NL?
 
Ik heb gister de Mergellandroute gereden en wat was dit een mooie route zeg!! Nu was ik benieuwd (en ja vast wel ergens te vinden op dit forum) maar wat zijn jullie favoriete routes in NL?
Ivm gebrek aan tijd, is dat denk ik het rondje om de kerk, maar om dat nou mijn favoriete route te noemen... :N
 
Vorige maand een setje Proton knipperlichten besteld à $84,99 incl verzenden, krijg ik gisteren bericht van PostNL dat mijn pakketj op het afhaalpunt ligt om af te halen. Maar of ik wel ff €151,40 af wil tikken aan invoerrechten, wat een incompetent køtbedrijf is dat toch, is al het zoveelste drama wat ik met hun heb. :( Vanmiddag maar eens “ophalen”, maar dat bedrag ga ik dus niet betalen. Volgens berekening zou ik incl declaratiekosten rond de €30,- uit moeten komen. Vermoed dat ze weer retour zullen gaan naar de VS... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan