Yamaha MT-07 topic, deel 4

En wat was hetgeen wat voor de hoog opgelopen temperatuur zorgde, is dat al bekend?
Ja vreemd, was de fan wel aangeslagen. Wel apart dat die ook bij 103 als vanzelf afslaat, op een zomerse dag haalde mijn vorige motor dat ook makkelijk als je even stil staat bij het stoplicht.

Ander puntje, mij is altijd geleerd om hem niet te starten als hij in de winterstalling staat en je er toch niet op gaat rijden, zou vooral met het koude weer condens in de motor kunnen veroorzaken wat natuurlijk niet goed is. Of kijken hier mensen anders tegen aan?
 
Ander puntje, mij is altijd geleerd om hem niet te starten als hij in de winterstalling staat en je er toch niet op gaat rijden, zou vooral met het koude weer condens in de motor kunnen veroorzaken wat natuurlijk niet goed is. Of kijken hier mensen anders tegen aan?
Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld :) Topic
Er gaat niets stuk en van even warmdraaien komt er echt geen liter water in je blok. Als je wilt, af en toe gewoon doen! Ik zou hem persoonlijk dan wel even een minuut of 10 laten draaien, niet na 5 sec weer uitzetten.

Zelf blijf ik eraf, maar zo tegen de tijd dat er weer gereden gaat worden (nu dus) wordt hij echt wel even naar buiten gereden en wordt er gedraaid. Uit nieuwsgierigheid, als er iets niet goed is (accu bv. - ondanks de onderhoudslader) heb je nog even om het in orde te maken.
En om lekker de uitlaatgassen te snuiven terwijl je naar het geplof luistert, ik kom dan helemaal in de stemming ;)
 
Vandaag een MT-07 2021 besteld in black tech, over ongeveer 3 weken geleverd. Ik vroeg aan de verkoper hoe het zat met een andere uitlaatbocht + uitlaat, hij vertelde dat dit gewoon mogelijk was met de systemen van de vorige modellen (scheelt weer wat geld). Alleen iets over de lambdasonde sensor die op een andere plaats zit, die moest verlengt of verkort worden, weet het niet exact meer. Iemand hier ervaring mee en weet hoe dit zit? Excuses als dit al gevraagd is, kon het zo snel niet terug vinden in ieder geval.
 
Vandaag een MT-07 2021 besteld in black tech, over ongeveer 3 weken geleverd. Ik vroeg aan de verkoper hoe het zat met een andere uitlaatbocht + uitlaat, hij vertelde dat dit gewoon mogelijk was met de systemen van de vorige modellen (scheelt weer wat geld). Alleen iets over de lambdasonde sensor die op een andere plaats zit, die moest verlengt of verkort worden, weet het niet exact meer. Iemand hier ervaring mee en weet hoe dit zit? Excuses als dit al gevraagd is, kon het zo snel niet terug vinden in ieder geval.
1614458086455.png

De sensor zit bij bovenstaande 2021 model meer naar voren (in de cirkel) en bij de modellen hiervoor op de plaats waar de pijl naartoe wijst. Aan de kabel te zien is deze te lang dus zou deze ingekort moeten worden, of misschien opgerold verder naar boven toe? Over de pasvorm ben ik het nog niet eens, zelfs akrapovic heeft een heel nieuw model uitgebracht voor deze mt-07...

1614458225773.png

(2021)

1614458303689.png

(2020, in mijn bezit)


Daarnaast zou ik graag willen weten hoe ik aan de originele 2021 knipperlichten kan komen?
 
Bekijk bijlage 1601390
De sensor zit bij bovenstaande 2021 model meer naar voren (in de cirkel) en bij de modellen hiervoor op de plaats waar de pijl naartoe wijst. Aan de kabel te zien is deze te lang dus zou deze ingekort moeten worden, of misschien opgerold verder naar boven toe? Over de pasvorm ben ik het nog niet eens, zelfs akrapovic heeft een heel nieuw model uitgebracht voor deze mt-07...

Bekijk bijlage 1601397
(2021)

Bekijk bijlage 1601401
(2020, in mijn bezit)


Daarnaast zou ik graag willen weten hoe ik aan de originele 2021 knipperlichten kan komen?
Gewoon bestellen?
 
Bekijk bijlage 1601390
De sensor zit bij bovenstaande 2021 model meer naar voren (in de cirkel) en bij de modellen hiervoor op de plaats waar de pijl naartoe wijst. Aan de kabel te zien is deze te lang dus zou deze ingekort moeten worden, of misschien opgerold verder naar boven toe? Over de pasvorm ben ik het nog niet eens, zelfs akrapovic heeft een heel nieuw model uitgebracht voor deze mt-07...

Bekijk bijlage 1601397
(2021)

Bekijk bijlage 1601401
(2020, in mijn bezit)


Daarnaast zou ik graag willen weten hoe ik aan de originele 2021 knipperlichten kan komen?
Bedankt voor je duidelijke bericht. Oprollen is geen probleem dat moet lukken, dan ga ik het zelf doen. Ik heb er duidelijk naar gevraagd omdat ik inderdaad zag dat er speciale was uitgebracht voor het 2021 model, maar dit was geen probleem volgens de dealer (misschien meer te maken met de euro 5 norm)? Scheelt in ieder geval best wat geld.
 
Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld :) Topic
Er gaat niets stuk en van even warmdraaien komt er echt geen liter water in je blok. Als je wilt, af en toe gewoon doen! Ik zou hem persoonlijk dan wel even een minuut of 10 laten draaien, niet na 5 sec weer uitzetten.

Zelf blijf ik eraf, maar zo tegen de tijd dat er weer gereden gaat worden (nu dus) wordt hij echt wel even naar buiten gereden en wordt er gedraaid. Uit nieuwsgierigheid, als er iets niet goed is (accu bv. - ondanks de onderhoudslader) heb je nog even om het in orde te maken.
En om lekker de uitlaatgassen te snuiven terwijl je naar het geplof luistert, ik kom dan helemaal in de stemming ;)
Aaah ok, ik zie dat ze het in dat topic ook niet helemaal eens worden alhoewel er wel een meerderheid vind dat je het beter niet kan doen als het niet nodig is. Denk dat ik daar ook maar bij blijf.
 
Ook nog een vraagje, ik heb een andere uitlaat besteld voor mijn MT07, de Mivv Oval Carbon met catalysator. Weet iemand of je hier standaard nieuwe pakkingen bij krijgt of dat je die echt los moet kopen? Indien je ze los moet kopen, iemand een goede shop?
 
@Stehof2 Het is een beetje als een topic over olie: iedereen heeft wel een mening. Als jij af en toe je motor start, zal dat best wat voor- en nadelen hebben, maar niet om wakker van te liggen.
Als je niet start, krijg je misschien wel “sta-schade” :+
 
Zit erover te denken om een mt-07 te kopen maar vraag me af of deze niet te klein is (lijkt) als ik erop zit. Ben ongeveer 1,90m en heb het gevoel dat de motor heel klein oogt als ik erop rijd. Heeft iemand toevallig een foto met hem/haar erop die ongeveer dezelfde lengte heeft? Zou enorm helpen!
 
Zit erover te denken om een mt-07 te kopen maar vraag me af of deze niet te klein is (lijkt) als ik erop zit. Ben ongeveer 1,90m en heb het gevoel dat de motor heel klein oogt als ik erop rijd. Heeft iemand toevallig een foto met hem/haar erop die ongeveer dezelfde lengte heeft? Zou enorm helpen!
Ik ben ook 1.90, maar zit er gewoon goed op, heb er alleen geen foto van. Motor kan misschien klein ogen, maar het gaat er meer om of je er zelf goed op zit en of je ‘m prettig vind rijden :]
 
Is er iemand hier die onderdeel nr. 7 over heeft?
1614623417806.png


Ik heb nu een Mivv speed edge uitlaat, maar zeker bij lange ritten wordt ik gek van de herrie. Ik ben dus van plan mijn originele uitlaat terug te plaatsen, maar dit onderdeel mis ik dus...

Of heeft er iemand een tip om een uitlaat wat stiller te krijgen? Ik rij al met oordoppen in en de db-killer zit nog in de uitlaat
 
Hej allen!

Ik zal hier ook beetje in dit topic komen rond neuzen. Mijn vriendin heeft afgelopen weekend een MT-07 uit 2019 gekocht. Net ingereden met 1.200km. En ik rij er zelf waarschijnlijk ook weleens op.

De motor heeft al een korte plaathouder en led lampjes achter. Eerste op t lijstje zijn led knipperlichten voor. En erna de passagier steps eraf en een fly screen.

Plaatje:
9631755B-A271-48AB-AA75-6CAF758B2A77.jpeg
 
Is er iemand hier die onderdeel nr. 7 over heeft?
Bekijk bijlage 1602224

Ik heb nu een Mivv speed edge uitlaat, maar zeker bij lange ritten wordt ik gek van de herrie. Ik ben dus van plan mijn originele uitlaat terug te plaatsen, maar dit onderdeel mis ik dus...

Of heeft er iemand een tip om een uitlaat wat stiller te krijgen? Ik rij al met oordoppen in en de db-killer zit nog in de uitlaat
Aardig gek dan. Ik heb een carbon Akra er onder, maar bij normale toeren klinkt ie zowat als oem (wel met killer). Alleen bij het gas volledig open komen de klappen uit de uitlaat. Rijd je wel met oordoppen in?
 
Is er iemand hier die onderdeel nr. 7 over heeft?
Bekijk bijlage 1602224

Ik heb nu een Mivv speed edge uitlaat, maar zeker bij lange ritten wordt ik gek van de herrie. Ik ben dus van plan mijn originele uitlaat terug te plaatsen, maar dit onderdeel mis ik dus...

Of heeft er iemand een tip om een uitlaat wat stiller te krijgen? Ik rij al met oordoppen in en de db-killer zit nog in de uitlaat

Ik heb de Akra carbon line (zonder e-keur) deze gaat ook redelijk hard maar als ik netjes rij dan valt het reuze mee. (Vind ik zelf en de mensen waarmee ik in een groep rij)

Is het mogelijk om een katalysator te plaatsen in de uitlaat? Dit scheelt ook aanzienlijk.
 
Ik heb de Akra carbon line (zonder e-keur) deze gaat ook redelijk hard maar als ik netjes rij dan valt het reuze mee. (Vind ik zelf en de mensen waarmee ik in een groep rij)

Is het mogelijk om een katalysator te plaatsen in de uitlaat? Dit scheelt ook aanzienlijk.
Ah dat ga ik eens uitzoeken! Bedankt voor de tip. Ik zag ook op internet dat er twee DB-killers in zitten. Één voor de demper en één na. Eens kijken of die ene voor de demper er ook daadwerkelijk in zit.
 
Ah dat ga ik eens uitzoeken! Bedankt voor de tip. Ik zag ook op internet dat er twee DB-killers in zitten. Één voor de demper en één na. Eens kijken of die ene voor de demper er ook daadwerkelijk in zit.
Ik heb snel gezocht op je uitlaat het lijkt erop dat hier een katalysator in kan.
Tenminste als dit je uitlaat is: Y.046.LHX Mivv Speed edge RVS high compleet MT-07 14-16

Het lijkt erop dat je dan de volgende katalysator nodig hebt: mivv acc.044.a1

Zie onderstaande tekening


Als je de katalysator erin hebt voldoe je ook pas aan de e-norm, ik kan me niet voorstellen dat het geluid dan nog te hard gaat.

Ik heb deze uitlaat ook nog niet eerder gezien, vind hem er wel mooi uitzien, doet me denken aan MotoGP
 

Bijlagen

  • 992516B0-CE5F-45B3-BBA1-368522C77141.jpeg
    992516B0-CE5F-45B3-BBA1-368522C77141.jpeg
    254,6 KB · Weergaven: 9
Ik heb snel gezocht op je uitlaat het lijkt erop dat hier een katalysator in kan.
Tenminste als dit je uitlaat is: Y.046.LHX Mivv Speed edge RVS high compleet MT-07 14-16

Het lijkt erop dat je dan de volgende katalysator nodig hebt: mivv acc.044.a1

Zie onderstaande tekening


Als je de katalysator erin hebt voldoe je ook pas aan de e-norm, ik kan me niet voorstellen dat het geluid dan nog te hard gaat.

Ik heb deze uitlaat ook nog niet eerder gezien, vind hem er wel mooi uitzien, doet me denken aan MotoGP

Ik heb even zitten zoeken, maar ik heb deze uitlaat. Ik moet dus even uitzoeken of ik de variant met of zonder katalysator heb.
 

Bijlagen

  • 1614664444879.png
    1614664444879.png
    321,9 KB · Weergaven: 6
  • 1614664866229.png
    1614664866229.png
    233 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan