Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ja zeker :-) er op zetten duurt 10min en afstellen van slack ben ik zelf 30min mee bezig geweest. Op de oudere modellen (ik heb die van 2021) is het schroefdraad veel langer om je kabel af te stellen aan de kant van je motorblok :-) alles moet op maximaal slack bij 2021 model. Maar het bevalt me wel! Je motor gaat niet harder of trekt harder maar je draait je pols er niet af en voor je gevoel vliegt je MT want je heb een korte draai op je gas _O- Denk wel dat ik vanaf nu de 1 op 20 wel kan vergeten hahaha.. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met snel gas van onze brommer tijd
 
Hoihoi andere motorfanaten, ik ben online iemand tegen mgekomen die een amper gebruikte sc project uitlaat voor me heeft liggen voor een schappelijke prijs. Het is een EURO3 maar ik heb een MT07 2021 model die volgens mij al een eur5 vereist. Weet iemand hier meer over, misschien een beetje advies zelfs voor dit groentje hier 😃
 
Weet iemand of de stock spiegels inklapbaar zijn zodat het makkelijker door een deur past? Die van de Ninja 650 kun je naar boven klappen zag ik.
 
Weet iemand of de stock spiegels inklapbaar zijn zodat het makkelijker door een deur past? Die van de Ninja 650 kun je naar boven klappen zag ik.
Die ik had wel, niet allen de spiegel dan, maar incl de steun, model 2014 (al denk ik dat daar niet veel in gewijzigd is in de loop van de nieuwere modellen).
 
Weet iemand of de stock spiegels inklapbaar zijn zodat het makkelijker door een deur past? Die van de Ninja 650 kun je naar boven klappen zag ik.
Weet niet hoe het bij de andere bouwjaren is maar bij het 2018 model kan dit niet.

Bij mij in de garage werd er geregeld langsgelopen en verplaatste de spiegel zich ook.

Op den duur ging dit steeds makkelijker. Op een gegeven moment begon hij tijdens het rijden te verplaatsen (boven de 120km/u). Dus ik zou er niet te veel aan zitten. Je kunt hem natuurlijk wel weer vastdraaien maar als dit op vakantie in de Eifel gebeurt is het wel vervelend.
 
Ah dat is jammer! Leuke motor is het die MT-07, maar het moet wel binnen kunnen staan. Ik heb een deur opening van 80cm en de tweede deur is rond de 75cm.
 
Bij het 2020 model kan je ze naar binnen draaien, moest er hier ook mee door een smallere deur. Nu heb ik kleinere spiegels
 
Weet iemand of de stock spiegels inklapbaar zijn zodat het makkelijker door een deur past? Die van de Ninja 650 kun je naar boven klappen zag ik.
Bij mijn 2021 model zijn ze naar binnen te draaien. Ben er al eens mee door een deuropening gegaan. Draai ze trouwens altijd naar binnen. Past hij netjes dicht langs een muur.
 
Weet iemand of de stock spiegels inklapbaar zijn zodat het makkelijker door een deur past? Die van de Ninja 650 kun je naar boven klappen zag ik.
Ik draai op mijn 2018 model de spiegels bij de bevestiging op het stuur naar binnen, zodat ze ipv parallel aan het stuur haaks erop staan. Dan krijg ik mijn mt wel door de deur heen van de schuur.
 
Als ik deze bar end spiegels (zie link) wil monteren heb ik dan nog een andere bar end adapters nodig of is deze set voldoende?

LS6 spiegels (Motea)

Of heb ik nog bar end adapters nodig zoals in onderstaande link... En past dit dan ook met de spiegels van de Motea website of is dit enkel voor de barracuda spiegels? De spiegels van barracuda zijn een stuk duurder namelijk...

Bar end adapters (Barracuda)

Ik heb veel gezocht naar het is me nog niet helemaal duidelijk...
 
dag mt07 bezitters!

misschien een stomme vraag of de verkeerde forum.

maar ik ben opzoek naar een mt07. Iemand die eentje (binnenkort) in de verkoop doet?

bwj 2018-2020
Tech black
55kw
Kmstand zou onder de 10.000 meer de voorkeur hebben
 
dag mt07 bezitters!

misschien een stomme vraag of de verkeerde forum.

maar ik ben opzoek naar een mt07. Iemand die eentje (binnenkort) in de verkoop doet?

bwj 2018-2020
Tech black
55kw
Kmstand zou onder de 10.000 meer de voorkeur hebben

Welkom op het forum.

Is wel heel specifiek door redelijk actueel bouwjaar en kleur.
Er staat trouwens wel een MT-07 te koop hier op het forum die dan weer niet tech black is maar verder wel voldoet aan jouw wensen.

https://www.motor-forum.nl/marktplaats/yamaha-mt-07-2019.890/
Verder zou ik marktplaats in de gaten houden.
Zijn wel nog best aan de prijs (op marktplaats) als ik het zo zie 6800-7700 (duurdere met accessoires) vergeleken met een nieuwe (zo rond de 8000-8300). Weet niet of je nog beperkt bent qua budget.

Succes en goede smaak qua motor ;)
 
Welkom op het forum.

Is wel heel specifiek door redelijk actueel bouwjaar en kleur.
Er staat trouwens wel een MT-07 te koop hier op het forum die dan weer niet tech black is maar verder wel voldoet aan jouw wensen.

https://www.motor-forum.nl/marktplaats/yamaha-mt-07-2019.890/
Verder zou ik marktplaats in de gaten houden.
Zijn wel nog best aan de prijs (op marktplaats) als ik het zo zie 6800-7700 (duurdere met accessoires) vergeleken met een nieuwe (zo rond de 8000-8300). Weet niet of je nog beperkt bent qua budget.

Succes en goede smaak qua motor ;)
Dankjewel!

ik vind de helemaal zwarte echt geweldig uitzien. Daar gaat toch echt mijn voorkeur naar. Tweede keuze kan een met blauwe accenten zijn of de night fluo.

haast heeft het niet dus ik ben nog even geduldig. Buget zit rond de €6500/€7000 (met extra opties)
 
Dankjewel!

ik vind de helemaal zwarte echt geweldig uitzien. Daar gaat toch echt mijn voorkeur naar. Tweede keuze kan een met blauwe accenten zijn of de night fluo.

haast heeft het niet dus ik ben nog even geduldig. Buget zit rond de €6500/€7000 (met extra opties)
En als je gewoon doorspaar en voor 1200 euro meer gewoon een splinter nieuwe techblack kan kopen? :)
Dan kan je hem helemaal naar je hand zetten met rijden en extra opties achteraf :)
Je zit ook wel beetje einde seizoen nu. Lekker voor nieuw gaan voor in 2022 :]

Bijvoorbeeld:
https://vanmeelmotoren.nl/Webwinkel-Product-535753932/YAMAHA-MT-07-Tech-Black.html
 
dag mt07 bezitters!

misschien een stomme vraag of de verkeerde forum.

maar ik ben opzoek naar een mt07. Iemand die eentje (binnenkort) in de verkoop doet?

bwj 2018-2020
Tech black
55kw
Kmstand zou onder de 10.000 meer de voorkeur hebben


Niet heel binnenkort, geen tech black, maar wel een Blauwe van 2021 die in januari weg mag met <5000km....
 
Hij remt beter :P
En hij heeft minder uit/aan gevoel.
Maar dat is dan ook alles :)
Maar goed voor 1200 Euro meer is het toch een no brainer om gewoon voor nieuw te gaan
Dit snap ik ook nooit, voor een minimaal bedrag heb je gewoon een nieuwe motor. Dit was ook zo bij de mt 09. Prijzen tussen de 9-9,5 k ( sommige met een alrapovic) voor een 2018 met 20k km terwijl ze nieuw 11k zijn.
 
Sorry maar vind die koplamp lelijk 😅
Een motor die je niet mooi vindt moet je niet kopen. Ik vind hem wel mooi en ik denk dat meerdere merken deze weg in slaan. Suzuki heeft nu ook zoiets geprobeerd. Die vind ik dan weer minder mooi. De prijs was trouwens ook voor mij de rede om hem nieuw te kopen. Voor een weinig gebruikte mt07 betaal je soms bijna de prijs van een nieuwe. Oke er komt nog een nieuwe uitlaat bij die wat centjes kost maar de motor is nieuw. Nog een keer, 8,2k voor een nieuwe mt07. Ik heb er niet lang over nagedacht .
 
Remmen zijn beter, minder aan uit zoals ktmowner al vermeldde, maar ook de zithouding vind ik persoonlijk aangenamer. Breder stuur en iets hoger geplaatst.

Koplamp is wennen, ik vond het bij de voorstelling ook niet echt m'n ding maar kan het nu wel smaken.
Verder is de tank veel mooier en heb je standaard led-pinkers ipv die lelijke dikke dingen van het vorige model.
Ik had iets meer verwacht van het dashboard, daar lopen ze toch wat achter tov de concurrentie, maar hier ook... het is mooier dan de vorige.

In België nog een stukske goedkoper dan 8200€, en ja... ik vraag me soms af of de verkopers van die dingen op de tweedehandsmarkt echt denken dat ze die motor aan zo'n prijzen verkocht krijgen. 😳
 
Geen remap. Is blijkbaar toch niet nodig, omdat het een 35kw motor is.
Als ik ‘m naar vol vermogen ga brengen dan wil ik wel een andere air filter en afgesteld hebben. Volgens de dealer is dat best wel duur
Heb jij de kat in de uitlaat er bij gekocht of heb je hem geinstalleerd zonder kat waardoor de e-keur vervalt van deze uitlaat.
Als je zonder kat hebt, is hij dan niet te luid voor bij voorbeeld naar duitsland te gaan? En mocht je hem met kat hebben is hij dan wel veel luider dan de standaard uitlaat? En knalt hij ook een beetje of klinkt hij heel smooth?
 
Ik heb deze besteld en is ook al binnen ! (ik wacht even op beter weer want ik laat hem monteren doe het niet zelf)
Was in de "aanbieding" nog steeds duur maar ik wilde deze hebben want die 2021 akra model is echt lelijk..

Euro 4 2014/2020: (gekocht)
mt-07-eu4-full-sys-ti_big9079832602-01_ce66.jpg


Euro 5 2021 + model: (lelijk)
2f2380f1-01ad-4dad-9533-52826d404477.png



Het gaat hier om SKU : 90798-32602-00
Ik laat de cat er tussen uit en laat de DB killer er in.
Deze uitlaat is gemaakt voor de MT07 van 2014 tot 2020 maar hij past ook onder de 2021.
De reden dat ik de DB killer laat zitten is voor de tegendruk! als het goed is heeft hij dan geen remap nodig en kan de ECU het verschil zelf regelen. (Ik heb nog geen praktijk ervaring maar zal dit later wel even laten weten)
De CAT laat ik er voor nu tussen uit want ik zie geen toegevoegde waarde voor een CAT..

Ik weet niet hoe het bij MIVV is maar akra zegt echt dat er geen remap nodig is.

https://www.akrapovic.com/en/moto/p...nium-MT-07?brandId=41&modelId=341&yearId=5860
"No remapping is required and it is easy to fit."
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan