Yamaha MT-07 topic, deel 4

Was vooral huiverig dat ze de "Yamaha World GP 60th Anniversary" kleuren ook voor de MT-serie zouden doen (was vast ook mooi geweest)
2022_YAM_R-SERIES60THANNIV-FAMILY_EU_SW_STA_001_03_preview.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jora
Ik vind de blauwe eigenlijk ook wat mooier geworden.
De appelblauwgroene velgen vind ik ook beter smoelen dan de oranje exemplaren van 2021 en de zwarte... tja... da's nog steeds gewoon een zwarte...
 
Ik ben dus sinds gisteren de trotse eigenaar van een MT07. Omdat ik nog rijbewijs A met code 80 heb staat de motor op 35kw. Nu vind ik het geluid van de standaard uitlaat net klinken als een stofzuiger, dus ik zou graag een andere uitlaat erop knallen. ik vind de Black Widow uitlaat wel kneiter hard, maar helaas is die niet legaal, dus ik moet kiezen tussen de Arrow of de Mivv GP Pro. welke uitlaat zouden jullie aanraden of welke uitlaat hebben jullie?

Ik vroeg mij ook af of ik de motor dan opnieuw moet laten afstellen, of dat de motor met de datakabel die naar de uitlaat loopt zichzelf afstelt op de nieuwe uitlaat. mede omdat hij natuurlijk op 35kw moet blijven voor de verzekering.
 
1638699596833.png


5 December, die S en dat paars, dat kan er maar eentje zijn en die heeft zijn paard ingewisseld voor een MT-07, goede keus ;)
Welkom op het forum :W

M.b.t. uitlaat: meestal is het wel nodig om om de ECU bij te regelen maar ik ben hier volgens mij de enige die er geen andere uitlaat op heeft gezet dus laat ik het even over aan de ervaringsdeskundigen :P
 
Ik ben dus sinds gisteren de trotse eigenaar van een MT07. Omdat ik nog rijbewijs A met code 80 heb staat de motor op 35kw. Nu vind ik het geluid van de standaard uitlaat net klinken als een stofzuiger, dus ik zou graag een andere uitlaat erop knallen. ik vind de Black Widow uitlaat wel kneiter hard, maar helaas is die niet legaal, dus ik moet kiezen tussen de Arrow of de Mivv GP Pro. welke uitlaat zouden jullie aanraden of welke uitlaat hebben jullie?

Ik vroeg mij ook af of ik de motor dan opnieuw moet laten afstellen, of dat de motor met de datakabel die naar de uitlaat loopt zichzelf afstelt op de nieuwe uitlaat. mede omdat hij natuurlijk op 35kw moet blijven voor de verzekering.
Ik heb ook 35kw model gehad, deze later terug laten zetten naar vol vermogen.
Ik had na een paar weken de Akra carbon line er opgezet. Heb hem niet laten mappen. Dat ging prima en nooit ergens problemen mee gehad.
 
Bekijk bijlage 1701115

5 December, die S en dat paars, dat kan er maar eentje zijn en die heeft zijn paard ingewisseld voor een MT-07, goede keus ;)
Welkom op het forum :W

M.b.t. uitlaat: meestal is het wel nodig om om de ECU bij te regelen maar ik ben hier volgens mij de enige die er geen andere uitlaat op heeft gezet dus laat ik het even over aan de ervaringsdeskundigen :P
😂😂 en nu maar eens bedenken wat hij met een snatsbats bedoelt
 
Ik heb ook 35kw model gehad, deze later terug laten zetten naar vol vermogen.
Ik had na een paar weken de Akra carbon line er opgezet. Heb hem niet laten mappen. Dat ging prima en nooit ergens problemen mee gehad.
Maar ga ik daar dan geen problemen mee krijgen verzekeringstechnisch? Omdat het dan niet meer origineel is en dus niet meer voldoet aan die keuring.

Bekijk bijlage 1701115

5 December, die S en dat paars, dat kan er maar eentje zijn en die heeft zijn paard ingewisseld voor een MT-07, goede keus ;)
Welkom op het forum :W

M.b.t. uitlaat: meestal is het wel nodig om om de ECU bij te regelen maar ik ben hier volgens mij de enige die er geen andere uitlaat op heeft gezet dus laat ik het even over aan de ervaringsdeskundigen :P
Haha, heb wel eens op een paard gereden, maar rijd toch liever op een motor
😂😂 en nu maar eens bedenken wat hij met een snatsbats bedoelt
Dat weet je vast wel🤣
 
Nu vind ik het geluid van de standaard uitlaat net klinken als een stofzuiger, dus ik zou graag een andere uitlaat erop knallen. ik vind de Black Widow uitlaat wel kneiter hard, maar helaas is die niet legaal,

Helaas??

Je beseft toch dat het in 2021 redelijk asociaal is om herrie te maken met je motor?
Of wil je nog meer wegafsluitingen?


Ik snap het niet.
 
Niet interessant voor de Nederlanders onder ons, maar hier lezen toch ook nog wel wat Belgen mee...

Mijn MT07 staat te koop op de gekende sites, maar krijg vooral handelaars die erop bieden...
Weten dat ze die met winst gaan doorverkopen lijkt het me toch nog een poging waard om hier ook nog eens te proberen.

Is van juni 2021 en mag in januari weg.
1400km op de teller en eerste onderhoud achter de rug.
Zit ook een SW motech tanktashouder op, de nieuwste versie...



262523123_893322961375240_1826040599696375381_n.jpg
 
Helaas??

Je beseft toch dat het in 2021 redelijk asociaal is om herrie te maken met je motor?
Of wil je nog meer wegafsluitingen?


Ik snap het niet.

Wel fijn dat hij het niet doet omdat het illegaal is.
Genoeg van die "alfamannetjes" die het alsnog doen en dan heel verontwaardigt zijn als ze een bekeuring krijgen...

Het was voor 2021 ook al asociaal ;-)

Uitlaat met mooie roffel = helemaal prima, wil ik ook.
Uitlaat zonder demper.... --> doe nou niet...
Hebben het hier in de thread al in oktober over gehad maar wees niet de kneus die "in de trein met een speaker hard muziek zit af te spelen"...
Hij vindt dat vermoedelijk ook een heel mooi geluid...
 
Goedemiddag, mijn naam is Rutger 26 jaar. Gister m'n eerste motor afgeleverd gekregen. Een witte MT-07 uit 2014. Zal dit weekend even wat plaatjes schieten. De eerste aankoop voor de motor zal een setje valdoppen zijn. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
 
Ik heb geen ervaring met de werking van de valdoppen, enkel met de montage en het uiterlijk. Zelf heb ik de valdoppen van Evotech (vooras, achteras en naast het motorblok) en ik ben er tevreden over.
IMG_1048.JPEG
IMG_1046.JPEG
IMG_1049.JPEG
 
Goedemiddag, mijn naam is Rutger 26 jaar. Gister m'n eerste motor afgeleverd gekregen. Een witte MT-07 uit 2014. Zal dit weekend even wat plaatjes schieten. De eerste aankoop voor de motor zal een setje valdoppen zijn. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Ik had zelf de Barracuda valdoppen op m’n MT, paste mooi bij het slanke design van de motor
 
Goedemiddag, mijn naam is Rutger 26 jaar. Gister m'n eerste motor afgeleverd gekregen. Een witte MT-07 uit 2014. Zal dit weekend even wat plaatjes schieten. De eerste aankoop voor de motor zal een setje valdoppen zijn. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Hallo, de mijne zijn onderweg vanuit China. Heb een setje besteld met mt-07 logo. Zal een foto maken als ik ze heb gemonteerd. Eigenlijk alleen gekocht om de motor op de paddockstand te zetten. Ik betwijfel of die valdoppen wel nut hebben als je de motor wilt beschermen tegen vals had. Ik ben 1,5 jaar geleden in Luxemburg met 70km uit een bocht gevlogen. Ik had toen een CBR zonder valdoppen. Er was van alles kapot, behalve op de plekken waar valdoppen kunnen zitten. Ik ga ze dus wel monteren, maar eigenlijk vooral om achter de paddockstand te gebruiken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220120-235801_AliExpress.jpg
    Screenshot_20220120-235801_AliExpress.jpg
    35 KB · Weergaven: 12
Ik had zelf de Barracuda valdoppen op m’n MT, paste mooi bij het slanke design van de motor
Bedankt voor jullie reactie heren!

Die van Barracuda zien er inderdaaad mooi uit. Bestaat er een complete set met achter ( paddock variant ), midden en voor?
 
Bedankt voor jullie reactie heren!

Die van Barracuda zien er inderdaaad mooi uit. Bestaat er een complete set met achter ( paddock variant ), midden en voor?
Pfoeh geen idee, ik had ze alleen in het midden, ik wilde mijn motor graag zo clean mogelijk. Alles meer dan vallen met stilstand of 30kmh vallen is je motor toch naar de klote. Beter rubber onder houden :+

Ze hebben wel de stuuruiteinden mooi bijpassend iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan