Yamaha MT-07 topic, deel 4

Vraagie: welke bandenspanning gebruiken jullie voor de michelin road 5? Gewoon uit het boekie? Michelin zelf geeft geen bandenspanning weer.
 
Goedemiddag,

Iemand die weet hoe je deze sticker er knap af kan krijgen? En de lijmresten?

Thanks
 

Bijlagen

  • 20220322_075755.jpg
    20220322_075755.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 28
Goedemiddag,

Iemand die weet hoe je deze sticker er knap af kan krijgen? En de lijmresten?

Thanks
Ik heb deze verwarmd met een föhn. Toen voorzichtig losgetrokken. Daarna heb ik de lijmresten met stickerverwijderaar weggepoetst. Met die laatste moet je even voorzichtig zijn. Sommige stickerverwijderaars kunnen de lak aantasten.
 
In verband met het verbruik. Bij mij flikkerde deze morgen direct het reservestreepje (na 173 km.) Maar als ik dan de tank vol deed ging er maar 7,78 liter in. Toen ik hem gisteren in de garage reed had ik echter nog drie streepjes. Raar…
 
Bij mij gaan de blokjes er ook snel af (model 2021) wellicht iets te maken met kleine inhoud van de tank en veel beweging van de benzine. Ik heb eens een motor gehad met een benzinemeter waarvan het wijzertje steeds iets anders aangaf of schommelde nadat ik bij een verkeerslicht was gestopt. Ik heb ook geen idee hoe het precies werkt bij de MT. Ik heb in ieder geval geleerd me niet zo druk te maken om de hoeveelheid die wordt aangegeven. Ik weet wat ik gemiddeld op een tank kan rijden en houd de tripteller in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om het nerveuze karakter en de engine brake te verminderen?
Zodat t gas beter te doseren valt. Nu als je iets gas geeft dan boktie . en dat je niet over het voorwiel leg als je terugschakelt . Rev matching werkt niet voldoende
 
Is het mogelijk om het nerveuze karakter en de engine brake te verminderen?
Zodat t gas beter te doseren valt. Nu als je iets gas geeft dan boktie . en dat je niet over het voorwiel leg als je terugschakelt . Rev matching werkt niet voldoende
Gaat dit over de mt-07?
 
Ja klopt. Vergeten te vermelden
Dat vind ik vreemd want het gedrag dat je benoemd kan ik totaal niet rijmen met dat van mijn mt07. Met rev-matching moet je gewoon zonder horten of stoten kunnen terugschakelen en de engine brake is echt niet zo heftig dat je over je voorwiel heen slaat.
 
Ik rij al 27 jaar op een cb500 en daar kon je heerlijk mee rev matchen en was eigenlijk perfect met de engine brake. Mijn mt 07 remt echt mega op de motor. Zal ook wennen zijn of anders te leren rijden maar is knap lastig na 27 jaar. Waar ik met de cb500 in zijn 2e versnelling een rotonde neem neem ik die met de mt in zijn 3. Anders istie veel te zenuwachtig en lijken de toeren veel hoger. Kan niet maar lijkt zo. Soms bij verkeerslicht rij ik met de mt in zijn 2 weg wat hetzelfde gevoel geeft als in zijn 1 met de cb500.

wat mij ook opvalt dat de motor heel snel op temeratuur is. fijn natuurlijk, maar ook dat heel vaak de fan aangaat. dan kijk je en is de temperatuur 109 graden!! De cb500 kwam niet boven de 80 graden, soms 90 in een file. Klopt dit? zit nog wel inloopolie in het blok, misschien dat dat de rede is.
 
Laatst bewerkt:
Ga is rijden op een KTM 990, dan weet je pas wat engine brake is :+

Zal gewoon gewenning zijn als je zo lang op een cb500 hebt gereden. Een mt07 is onderin de toeren een stuk potenter.

Temperatuur is een modern iets, een hete motor is efficiënter :)
 
Ga is rijden op een KTM 990, dan weet je pas wat engine brake is :+

Ik reed hiervoor een Fazer (600cc 4-cilinder) en toen ik keer op een Firestorm (1000cc 2cilinder) ging engine-braken trok ik meteen een zwarte streep :Y Was eerst bang dat dat bij MT-07 ook zou zijn maar je moet wel je best doen om dat voor elkaar te krijgen (pas 1 keer gehad).

Weet dat een cb500 ook 2-cilinder is maar is die is minimaal 20 jaar oud dus ietsie anders ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Gisteren toch maar overstag gegaan en een MT07 nieuw uit de doos besteld
Tech black
(ze zijn hier goedkoper nieuw dan in nederland 2e hands )

nu lees ik toch wel heel veel over vering en dergelijke
is het raadzaam om direct een hypro setje te bestellen met andere veren en olie ?

in ieder geval heel erg bedankt voor jullie jarenlange contributie aan dit stukje van het forum
heel leerzaam O-)
 
Wat is eigenlijk de levertijd van een nieuwe MT-07? Zit er misschien aan te denken om de CB500 misschien te verruilen voor iets nieuws, nog nooit op een MT-07 gereden maar hij spreekt me nog wel het meeste aan van de lichte middelgewichten. Het heeft totaal geen haast maar het zou bijv. lullig zijn als je in juli besteld en hem dan pas in december krijgt. :9

nu lees ik toch wel heel veel over vering en dergelijke
is het raadzaam om direct een hypro setje te bestellen met andere veren en olie ?
Tenzij je een stuk zwaarder bent dan gemiddeld zou ik eerst gewoon eerst kilometers maken. :)
 
zit net tegen de 80 kg aan dus dat is niet te gek denk ik dan ;)

hierzo in hongarije is de levertijd 1-2 weken , tenminste die ik wilde , ze hadden een 2022 in het blauw klaar staan kon ik direct mee weg
maar in nederland zal hij wel op voorraad staan , oog op de haven
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Net voor de 2e keer getankt.Ging knipperen bij 238 km, er ging 10.3 liter in. Das best netjes 1 op 23
Vandaag heb ik een tour gemaakt naar de Nürburgring. Kwam uit op 1:18. We hebben wel hard gestuurd moet ik erbij vertellen 😋
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan