Yamaha MT-07 topic, deel 4

Inmiddels een andere motor. Voor de MT 07 heb ik nog evotech crashprotectors en een origineel Yamaha radiator guard.
Mag voor niet al te veel weg. Stuur maar een pb.
 

Bijlagen

  • IMG_1459.jpg
    IMG_1459.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 37
  • IMG_1460.jpg
    IMG_1460.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 31
Hoi allemaal,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Marinde (25 jaar) en ben sinds een paar weken de trotse eigenaresse van een mt-07 uit 2016.
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Iemand ervaring met een windscherm op de mt-07? Heb op de snelweg geregeld het gevoel dat in opstijg door de druk van de wind 😂
 

Bijlagen

  • IMG-20220321-WA0010(1).jpg
    IMG-20220321-WA0010(1).jpg
    213,3 KB · Weergaven: 39
Hoi allemaal,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Marinde (25 jaar) en ben sinds een paar weken de trotse eigenaresse van een mt-07 uit 2016.
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Iemand ervaring met een windscherm op de mt-07? Heb op de snelweg geregeld het gevoel dat in opstijg door de druk van de wind 😂

Welkom op het forum en goede keuze qua motor ;)
Wat betreft windscherm; zelf heb ik het kleine windscherm wat vooral (ok alleen) voor de "looks" is. Veel windbescherming hoef je van die kleine ruitjes niet te verwachten
1650148820911.png

Er zijn wel van die grotere ruiten die ik persoonlijk heel lelijk vindt maar die wel de wind van je lichaam af halen.
Misschien is het even wennen aan de wind bij hogere snelheden zonder ruit maar anders moet je dus kijken naar van die tourruiten.
Weet niet of ik hier link mag plaatsen maar bij louis hebben ze voor jouw 2016 model de volgende opties:

Ruiten Louis MT-07 2016
Zoiets zal vast aangenaam zijn maar esthetisch.... :r
1650149282318.png
 
Ik heb een MT07 uit 2017 en een windscherm van puig erop gezet. Het houd je iets meer uit de wind dan een kleine ruit.
 

Bijlagen

  • IMG_20220417_152002.jpg
    IMG_20220417_152002.jpg
    221,4 KB · Weergaven: 36
  • IMG_20220417_152016.jpg
    IMG_20220417_152016.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 34
Welkom op het forum en goede keuze qua motor ;)
Wat betreft windscherm; zelf heb ik het kleine windscherm wat vooral (ok alleen) voor de "looks" is. Veel windbescherming hoef je van die kleine ruitjes niet te verwachten
Bekijk bijlage 1750808
Er zijn wel van die grotere ruiten die ik persoonlijk heel lelijk vindt maar die wel de wind van je lichaam af halen.
Misschien is het even wennen aan de wind bij hogere snelheden zonder ruit maar anders moet je dus kijken naar van die tourruiten.
Weet niet of ik hier link mag plaatsen maar bij louis hebben ze voor jouw 2016 model de volgende opties:

Ruiten Louis MT-07 2016
Zoiets zal vast aangenaam zijn maar esthetisch.... :r
Bekijk bijlage 1750810
Thanks voor de reactie, ik ga eens kijken!
 
Hoi allemaal,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Marinde (25 jaar) en ben sinds een paar weken de trotse eigenaresse van een mt-07 uit 2016.
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Iemand ervaring met een windscherm op de mt-07? Heb op de snelweg geregeld het gevoel dat in opstijg door de druk van de wind 😂
Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Ik heb op mijn MT een klein schermpje. Merk je verder niks van. Puur voor de looks. Wil je uit de wind zitten, dan kom je uit bij grote schermen. Vaak minder mooi. Ik zou de rijwind voor lief nemen. Persoonlijk zit ik tot 120 km/h nog comfortabel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m’n mt ook binnen sinds donderdag 🙈
Eindstand na een weekend direct 600 kilometer
Dus die staat weer snel bij de dealer voor zn beurt
 

Bijlagen

  • FB679F68-5BC2-4495-AF1B-8990C8909360.jpeg
    FB679F68-5BC2-4495-AF1B-8990C8909360.jpeg
    322,9 KB · Weergaven: 72
  • B646A524-561C-4765-A3C5-A85C4CE0B0EE.jpeg
    B646A524-561C-4765-A3C5-A85C4CE0B0EE.jpeg
    461,2 KB · Weergaven: 72
Hoi allemaal,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Marinde (25 jaar) en ben sinds een paar weken de trotse eigenaresse van een mt-07 uit 2016.
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Iemand ervaring met een windscherm op de mt-07? Heb op de snelweg geregeld het gevoel dat in opstijg door de druk van de wind 😂
Ik had deze er op zitten, vond 'm erg prettig. Het scheelde al een hele hoop wind tegen het lichaam. Sommigen hadden last van resonantie op de helm van de wind door dit ruitje, maar die ervaring had ik niet. Was een Aliexpress ruitje btw, maar hetzelfde model als de puig hierboven.
DSC_0030.JPG
 
Ik had op mijn MT een flyscreen, dit was meer looks dan windbescherming. Bij een te groot scherm heb je wel de kans dat je last krijgt van turbulentie, ik had een puig scherm deze vond ik wel fijn.
 
Heeft er iemand een subtiele oplossing om een gps op de MT te monteren. Ik heb het nu zoals op de foto, maar ik vind het niet mooi. Ik gebruik mijn Garmin heel veel, dus hij blijft er wel op. Zijn er meer mensen met een navi op de MT?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220422-231744_Gallery.jpg
    Screenshot_20220422-231744_Gallery.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 31
Heeft er iemand een subtiele oplossing om een gps op de MT te monteren. Ik heb het nu zoals op de foto, maar ik vind het niet mooi. Ik gebruik mijn Garmin heel veel, dus hij blijft er wel op. Zijn er meer mensen met een navi op de MT?
IMG_0502.JPEG
 
Heeft er iemand een subtiele oplossing om een gps op de MT te monteren. Ik heb het nu zoals op de foto, maar ik vind het niet mooi. Ik gebruik mijn Garmin heel veel, dus hij blijft er wel op. Zijn er meer mensen met een navi op de MT?
Ja zoals Xtype laat zien. Wat er trouwens netjes uitziet. Moet je iets bedenken zodat je hem kan bevestigen aan 1 van de 2 boutjes van je cockpit. Dat is ook de enige optie om hem netjes te kunnen plaatsen.
Er zijn verschillende mounts en combinaties beschikbaar om het vast passend te krijgen.
Denk als je zoek op mt07 GPS mount op google en of YouTube dat je al mooie opties krijg te zien waar je zelf je twist aan kan geven. Ben wel benieuwd welke mount of combinatie Xtype gebruikt.

https://moto2000.be/nl/yamaha-gps-steunen/385-bpr-mt07.html
Zoiets misschien? Wel prijzig misschien zijn er alternatieven.
 
Ja zoals Xtype laat zien. Wat er trouwens netjes uitziet. Moet je iets bedenken zodat je hem kan bevestigen aan 1 van de 2 boutjes van je cockpit. Dat is ook de enige optie om hem netjes te kunnen plaatsen.
Er zijn verschillende mounts en combinaties beschikbaar om het vast passend te krijgen.
Denk als je zoek op mt07 GPS mount op google en of YouTube dat je al mooie opties krijg te zien waar je zelf je twist aan kan geven. Ben wel benieuwd welke mount of combinatie Xtype gebruikt.

https://moto2000.be/nl/yamaha-gps-steunen/385-bpr-mt07.html
Zoiets misschien? Wel prijzig misschien zijn er alternatieven.
Ik heb het Tomtom pakket met slot aangeschaft, daarnaast de kleinste ram mount welke ik achter 1 van de dashboardschroeven heb vast gezet:

IMG_1211.JPEG
 
Wie heeft er ervaring met het verwijderen van foutcodes in de ECU? Ik heb m'n originele uitlaat weer gemonteerd maar zonder erg de motor gestart voordat ik de o2-sensor weer had aangesloten. Nu blijft het motorlampje branden op het display. Ik heb al een adapter maar de ELM327-kloon die ik heb gekocht, lijkt de foutcode niet te willen verwijderen.
 
Wie heeft er ervaring met het verwijderen van foutcodes in de ECU? Ik heb m'n originele uitlaat weer gemonteerd maar zonder erg de motor gestart voordat ik de o2-sensor weer had aangesloten. Nu blijft het motorlampje branden op het display. Ik heb al een adapter maar de ELM327-kloon die ik heb gekocht, lijkt de foutcode niet te willen verwijderen.
Misschien even een paar keer proberen? Met welke app probeer je het?

Met Torque ging het bij mij zonder problemen.
 
Misschien even een paar keer proberen? Met welke app probeer je het?

Met Torque ging het bij mij zonder problemen.
Torque bleek inderdaad de oplossing. Op m’n iPhone lukte het niet ondanks verschillende apps maar op de Android-telefoon van een vriend wel. 🙂
 
Nu weer getankt. Staat nu bijna 1500 km op. Loopt 1 op 24.4 dat is niet slecht vind ik.
Enige is zodra t laatste blokje gaat knipperen weet je dus niet hoeveel je nog kan rijden. Ging nu bij 280km op de teller tanken en ging 11.5 liter in.
 
Nu weer getankt. Staat nu bijna 1500 km op. Loopt 1 op 24.4 dat is niet slecht vind ik.
Enige is zodra t laatste blokje gaat knipperen weet je dus niet hoeveel je nog kan rijden. Ging nu bij 280km op de teller tanken en ging 11.5 liter in.
Dat is idd zuinig. Ik haalde dit ook tijdens het inrijden, maar nu zit ik steeds net boven de 1:20. Wat de tankmeter betreft hebben we het hier vaker over gehad. De blokjes gaan snel weg. Ik houd meestal bij 250 km aan dat ik moet gaan tanken.
 
he guys (and girls),
Ik zit te kijken om een MT-07 naast mijn café racer aan te schaffen. Budget zou rond de €6.000 liggen, dus daar zijn wel een aantal voor te krijgen, vooral de oudere beestjes (2014-2017) met KMstanden van rond de 20-40K range.

Zijn er punten waar ik rekening mee moet houden zoals zwakke punten, dure slijtage delen etc?

En gelijk een estetische vraag, past het nieuwe model koplamp op de oude zonder al te veel mods?
 
Laatst bewerkt:
he guys (and girls),
Ik zit te kijken om een MT-07 naast mijn café racer aan te schaffen. Budget zou rond de €6.000 liggen, dus daar zijn wel een aantal voor te krijgen, vooral de oudere beestjes (2006-2010) met KMstanden van rond de 20-40K range.

Zijn er punten waar ik rekening mee moet houden zoals zwakke punten, dure slijtage delen etc?

En gelijk een estetische vraag, past het nieuwe model koplamp op de oude zonder al te veel mods?
2006-2010? MT-07 is pas vanaf 2014 op de markt dus dat word lastig. Puntjes zijn check op eventuele roest op achterbrug, daar komt dat nog wel eens voor. Ook wil de startknop soms niet goed contact maken of komt slecht terug. Je kan hem smeren maar een nieuwe is het beste. Voor de oudere modellen is een terugroepactie geweest voor de accukabel. Check of dit uitgevoerd is door je kenteken in te voeren op de RDW website. Controleer of bij 20K het groot onderhoud is uitgevoerd volgens fabrikant. Meestal is bij 20K ook de ketting en tandwielen redelijk versleten dus let daar op. Verder de gangbare puntjes controleren zoals remmen, banden etc. Bij 40K komt ook kleppen stellen aan de beurt, dat is wel een dure om te laten doen. En om antwoord te geven op je koplamp vraag: Ja dat kan, maar is niet het meest makkelijke klusje. Knipperlichten moet je ook verplaatsen overigens. 2018 MT07 Headlight Conversion
 
Terug
Bovenaan Onderaan