yamaha MT 07 vs Kawasaki Z650

Dirk79

MF'er
23 feb 2024
50
34
Geachte Naked rijders

als ik zo wat vergelijkingen lees dan heb ik als leek niet echt het idee dat deze nakeds veel voor elkaar onderdoen de een Yamaha iets meer vermogen de kawasaki trekt wat meer door waar de yamaha het boven in de toeren wat laat afweten (indien ik die vergelijkingen moet/mag geloven.

wat zijn jullie ervaringen met deze motoren en wat was voor jullie de reden om uiteindelijk voor de Yamaha MT 07 te gaan of juist voor de Kawasaki Z 650.
bij voorbaat dank.
 
Dit is precies het dilemma wat ik de afgelopen weken gehad hebt. Op de Motorbeurs heb ik beide motoren uitgeprobeerd, het viel mij op dat de zitpositie op de nieuwe MT-07 modeljaar vanaf 2021 aanzienlijk prettiger voelt dan de Z650. Ook voelt de Mt-07 een stuk meer premium aan qua afwerking. Uiteindelijk heb ik een nieuwe MT-07 Pure aangeschaft, uiteraard met andere uitlaat.
 
Het CP2 blok van Yamaha moet je echt eens getest hebben voordat je een keuze maakt!
 
Ik heb in 2016 op beide motoren gereden. Mijn ervaring met de motoren is dus niet actueel.

Kawasaki Z650
- leuke motorfiets, vond de vering beter dan de MT-07. Het iets mindere vermogen ten opzichte van de MT-07 miste ik eigenlijk niet.

Yamaha MT-07
- mindere vering ten opzichte van de Z650. Blok voelde wel speelser aan.

Vermogen van beide motoren is meer dan voldoende voor de openbare weg. Wat mij betreft hoeven die pk pakhuizen niet. Minder vermogen rijdt veel speelser en je kunt de motor nog eens in de toeren jagen (al gaat dit op deze motorfietsen ook al snel richting illegale snelheden 😂😉.
 
ik moet eerst mijn stempeltje nog halen echter zal het uiteindelijk één van deze twee worden, in vergelijkingstesten doen ze weinig voor elkaar onder, dan is het oplaatst wat geniet de eigen voorkeur nu aan het lessen op de Z650 tegen die tijd maar eens een mt huren en zien of ik als leek dan wat wijzer word.
 
ja dat is ook een goede echter denk ik als leek dat ik weinig verschil ga opmerken
 
Ik zou beiden laten en gaan voor Z900RS, die is zeker speels genoeg voor iedereen en op alle versnellingen kan je m over alle toeren heen jagen zonder haperingen. Speels zat zou ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan