Yamaha MT-09 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klein vraagje over de KVS temperatuur.
Wat wordt de temperatuur gemiddeld bij jullie? En vooral met name de koudere dagen.
Als ik niet in de stad rijd, maar snelweg/b-wegen, komt deze nauwelijks boven de 65graden uit.

Vind de schommeling tussen 60 - 95 nogal veel eigenlijk :X

Het is mij ook al vaker opgevallen. Motor wordt bij stilstaan snel warm, boven de 100 graden gaat de fan aan. Als je dan weer gaat rijden, zeg maar 80 km/u, dan daalt de temperatuur ook weer heel snel.

Bij koudere dagen wordt ie misschien 65 - 70 graden. Bij mijn auto staat de meter altijd op 90 graden, en stabiel.

Maar eigenlijk is de olietemperatuur veel interessanter. Vanaf 80 graden smeert deze het beste. Opwarmen van de olie duurt langer dan het opwarmen van de koelvloeistof.
 
Laatst bewerkt:
Het is mij ook al vaker opgevallen. Motor wordt bij stilstaan snel warm, boven de 100 graden gaat de fan aan. Als je dan weer gaat rijden, zeg maar 80 km/u, dan daalt de temperatuur ook weer heel snel.

Bij koudere dagen wordt ie misschien 65 - 70 graden. Bij mijn auto staat de meter altijd op 90 graden, en stabiel.

Maar eigenlijk is de olietemperatuur veel interessanter. Vanaf 80 graden smeert deze het beste. Opwarmen van de olie duurt langer dan het opwarmen van de koelvloeistof.

Okee, gelukkig! Waarschijnlijk zal de bypass (gaatje) langs de thermostaat redelijk groot zijn, dit icm de grote radiateur zal de oorzaak zijn.
Klopt inderdaad van de olie, dat was ook mijn reden hierachter. Ook de olie wordt dan niet zijn bedrijfstemperatuur.


En 'Tmoons', succes morgen!
 
Laatst bewerkt:
Zoooooo dat was lekker!! 100 km gereden. Als een zonnetje, in het zonnetje. Vanavond de handschoen verwarming aansluiten en hopen op een nieuwe droge dag. Temperatuur van het koelwater lag rond de 65 bij door rijden en liep op naar 75 bij verkeerslichten.
 
Gisteren een rondje Haarlem Vianen (klein lusje aldaar) Hoogwoud, Haarlem gedaan..... was erg leuk...zelfs met het matig weer. Heerlijk gereden, met zusje ( op een divvy 600) en de net opgehaalde zx6r van een collega. (Ze moest nog een beetje wennen zullen we maar zeggen. ) vandaag eens kijken hoe ik het makkelijkste de ketting kan smeren en stellen. Ohja wat is jullie verbruik? Ik zat op de 1 op17.....
 
Gisteren een rondje Haarlem Vianen (klein lusje aldaar) Hoogwoud, Haarlem gedaan..... was erg leuk...zelfs met het matig weer. Heerlijk gereden, met zusje ( op een divvy 600) en de net opgehaalde zx6r van een collega. (Ze moest nog een beetje wennen zullen we maar zeggen. ) vandaag eens kijken hoe ik het makkelijkste de ketting kan smeren en stellen. Ohja wat is jullie verbruik? Ik zat op de 1 op17.....

Geen idee, als die leeg is gooi ik hem vol ;p vandaag de healtech quickshifter uit getest. Werkt super!
 
Gisteren een rondje Haarlem Vianen (klein lusje aldaar) Hoogwoud, Haarlem gedaan..... was erg leuk...zelfs met het matig weer. Heerlijk gereden, met zusje ( op een divvy 600) en de net opgehaalde zx6r van een collega. (Ze moest nog een beetje wennen zullen we maar zeggen. ) vandaag eens kijken hoe ik het makkelijkste de ketting kan smeren en stellen. Ohja wat is jullie verbruik? Ik zat op de 1 op17.....

Toen ik hem net had reed ik ook ongeveer 1/17. Het blok is geweldig en nodigt uit tot scheuren. Tegenwoordig haal ik ca. 1/19 1/20, beetje afhankelijk van mijn humeur. Let wel: de verbruiksmeter geeft bij mij vrijwel altijd 1 km positiever dan het in werkelijkheid is.
 
Primeur: klaar om onder de MT-09 te gaan... *O* :Y

bikepics-2774895-full.jpg
 
Ow das minder!

Sta je zaterdags om 17:00 bij je Duitse hotel met dit uitzicht :(

Gelukkig in de buurt een overijverige KTM dealer die nog open was met de mededeling nadat hij de spijker eruit getrokken had....''Der ist nog zu'' :) :)
En inderdaad nu 4 maanden later nog steeds hard.
 
Heb je wel geluk gehad! 2 keer eigenlijk.
Deze week zal er wel niet veel rubber van gaan slijten... koud en nat.... jammer....
 
Lees net dat de 2016 MT-09 voorzien is van Traction Control, net als de Tracer denk ik...
 
Lees net dat de 2016 MT-09 voorzien is van Traction Control, net als de Tracer denk ik...

Nee net als de XSR900, volgens mij heeft die TC 2 of 3 standen. Effe op youtube de XSR900 tests checken daar wordt zoiets gemeld, belangrijker vind ik dat de nieuwe ook een slipperclutch krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Nee net als de XSR900, volgens mij heeft die TC 2 of 3 standen. Effe op youtube de XSR900 tests checken daar wordt zoiets gemeld, belangrijker vind ik dat de nieuwe ook een slipperclutch krijgt.

You're right! Maar of ie een slipperclutch krijgt, vraag ik mij af. Kan het niet vinden in de 2016 spec's.
 
You're right! Maar of ie een slipperclutch krijgt, vraag ik mij af. Kan het niet vinden in de 2016 spec's.

Zou best kunnen kloppen, ik ging ervan uit dat alle MT-09's hetzelfde blok krijgen, maar zo te lezen heeft alleen de XSR900 een slipperclutch maar de Tracer en de gewone MT-09 niet.
 
Die slipper clutch kan je door enkel wat centrale onderdeeltjes te bestellen ook op een "ouwe" mt09 krijgen.... fz forum heeft iemand dat uit gedoktert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan