Yamaha MT-09 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ff de exploded views van de koppelingen bekeken, van zowel de MT-09 als de XSR900, maar daar zitten toch wel significante verschillen tussen. Plaats later nog wel ff een overzicht, maar ik denk dat je aan onderdelen zo 300€ verder bent. Denk dat de helft vd onderdelen hergebruikt kan worden (incl. de korf).
 
Ik zie wel de voordelen van een slipperclutch maar heb tot op heden nooit problemen gehad met de MT-09 bij terugschakelen, dus ik laat het lekker zoals het is.
 
Net zo'n 350 ml olie uit de mt-09 gehaald... nu staat de olie net bovenaan het kijkglaasje..motoport hippolytushoef heeft de stagiaire de olie laten wisselen denk ik zo....
Ik heb er een paar plaatjes bij geschoten maar krijg die maar zeer moeilijk zichtbaar hier... (ze zijn te groot voor de documenten lijst)
 
Laatst bewerkt:
Gelukt... before en after...en wat er uit kwam....

full


full


full
 
Net zo'n 350 ml olie uit de mt-09 gehaald... nu staat de olie net bovenaan het kijkglaasje..motoport hippolytushoef heeft de stagiaire de olie laten wisselen denk ik zo....
Ik heb er een paar plaatjes bij geschoten maar krijg die maar zeer moeilijk zichtbaar hier... (ze zijn te groot voor de documenten lijst)
Geen idee joe het bij jullie mt's is maar bij mijn rsv mille moet het blok warm zijn ipv koud, zou dat de reden kunnen zijn dat het lijk alsof er teveel gevuld is? Zo niet is het echt prutswerk, teveel bijvullen kan toch flinke schade opleveren.
 
Uit het boekje :
To check the engine oil level1. Place the vehicle on a level surfa-ce and hold it in an upright position. A slight tilt to the side canresult in a false reading.2. Start the engine, warm it up forseveral minutes, and then turn itoff.3. Wait a few minutes until the oil set-tles, and then check the oil levelthrough the check window locat-ed at the bottom-right side of thecrankcase
Het niveau was minuten na een ritje altijd boven Max....
 
Mijn ervaring is dat er niet veel verschil zit in het peilen met warme, of koude motor. Volgens mij staat er in de gebruikershandleiding dat je de motor een paar minuten moet laten lopen (stationair), dan afzetten, en na een paar minuten peilen. De olie is dat deels weer teruggezakt in het carter...
 
Lijkt mij weinig noodzakelijk voor een motor als de MT... maar altijd leuk om te hebben

Ja.... in principe heb je gelijk. Meer noodzakelijk op het circuit. Ofwel in een noodsituatie kan ie wel eens van pas komen. Tis voor mij meer het sleutelen en uitzoeken wat ik erg leuk vind... :Y
 
Net zo'n 350 ml olie uit de mt-09 gehaald... nu staat de olie net bovenaan het kijkglaasje..motoport hippolytushoef heeft de stagiaire de olie laten wisselen denk ik zo....
Ik heb er een paar plaatjes bij geschoten maar krijg die maar zeer moeilijk zichtbaar hier... (ze zijn te groot voor de documenten lijst)

Daar stond de mijne ook (matt grey) en die heeft sinds begin deze maand ook een nieuw baasje gevonden maar die heeft zich hier nog niet gemeldt...
 
Motor olie gewisseld en gelijk maar een tankpad gekocht en de motor was technisch vertroeteld...
 
Geachte lezers, het aantal berichten in dit topic is over de 2500 heen, vandaar dat ik de vrijheid genomen heb om deel 2 te beginnen : Yamaha MT 09 21016 deel 2
indien iemand info heeft uit dit deel wat belangrijk zou kunnen zijn voor huidige en toekomstige mt09 eigenaren en eigenaresses dan graag vermelden, dan zet ik deze in de OP , de Openingspost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan