Yamaha MT-09 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

dallastx

MF veteraan
19 jan 2009
1.363
4
Oosterhout(N-B)
Rij zelf een XT660Z Tenere, maar wil jullie naked-liefhebbers dit melden.
Yamaha komt met de MT-09, een 3-cilinder 850cc naked fiets:
www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/naked/mt-09.aspx
Voor ons allroad/offroad rijders ook interessant omdat er dan misschien een tegenhanger komt voor de F800GS en de Tiger 800XC, een XT850Z Tenere b.v.?
Greetz, Hans.
full
 
ik vind't maar gewoon een japanse naked, hoewel ik het fijne zadel wel kan smaken.
 
Lijkt op een gestripte TDM, ik vind het maar niks en had op wat sportievers gehoopt.

Geluid van de motor
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is een naked zoals ze die in Japan maken en het is niet de sportiefste, maar het vernieuwende zit em (voor moderne Yamaha's) in de 3-cylinder... :Y Ik denk in elk geval dat het een heel fijn en veelzijdig motorblok zal zijn, zoals de meeste 3-cylinders...

Als ik dan toch echt een puntje van kritiek mag geven: benzinetank van 14l? Dan sta je wss om de 220km aan de pomp? -O-

Ik ben in elk geval benieuwd... Maar dan ook vooral welke andere motoren die motor zouden krijgen. Ik vermoed:
- Een TDM-opvolger die net iets meer allroad zal zijn (vs Triumph Tiger 800, F800GS, ...) EDIT: of zoals de topicstarter het verwoordt: een potentere tenere.
- Een meer gekuipte versie


Misschien:
- Een sportmotor?
- een t-max-max?
 
Laatst bewerkt:
Vind de lijnen mooi, maar de voorkant vind ik geen porum. Dat zal wel smaak zijn, aangezien heel veel mensen de voorkant van een Street/Speed triple ook mooi vinden.
 
Heb sinds begin dit jaar m'n motorrijbewijs. Rijd momenteel een MT-03 en dit is zeker een mooie potentiële opvolger voor over een paar jaartjes!
 
Als ik dan toch echt een puntje van kritiek mag geven: benzinetank van 14l? Dan sta je wss om de 220km aan de pomp? -O-
Hé, een MT heeft nou eenmaal een kleine benzinetank. Mijn MT-01 neemt niet meer als 13 liter en ik ben al blij als ik de 220 überhaupt haal. Met woon-werkverkeer tank ik om de 180 km, da's 2 dagen ;) .

Greetz, kowalski.
 
Heeft de 01 een 13 liter tank? Whaaa?! :o

Een fly screen zal de voorkant zeker goed doen :Y
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf een XT660Z Tenere, maar wil jullie naked-liefhebbers dit melden.
Yamaha komt met de MT-09, een 3-cilinder 850cc naked fiets:
www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/naked/mt-09.aspx
Voor ons allroad/offroad rijders ook interessant omdat er dan misschien een tegenhanger komt voor de F800GS en de Tiger 800XC, een XT850Z Tenere b.v.?
Greetz, Hans.[afbeelding]


Nou, veel hoef je er niet aan te doen, dat ding ziet er al uit als een enduro-achtig iets

Zet er een maar eens een hoog spatbord op en noppenbanden en je bent klaar.
 
Nou, da´s wel heel simpel gedacht, maar Yamaha zal ongetwijfeld al z´n design afdeling aan het werk hebben gezet....wait&see...
 
Ik vind m zéér geslaagd!
En de motorconfiguratie is al helemaal om van te smullen.

Dit is absoluut geen f800gs, tiger 800xc tegenhanger... Geen offroad gedoe!
Het is een naked.... Hij gaat écht de strijd aan met de streettriple en de kawa z800.
 
Hij zal moeten gaan concurreren met:

Suzuki gsr 750
Kawa z800
Duc monster/streetfighter
triumph streettriple
mv agusta brutale

En dan vind ik hem van dat rijtje toch echt met enorme voorsprong de lelijkste. Ben wel benieuwd naar dat blok trouwens, misschien eindelijk wat koppel onderin de toeren bij een yamaha.
 
De MT-09 is gemaakt voor de aftermarket :+ als je dat achterlicht en die kentekenplaathouder ziet, loop je rechtstreeks vanaf de dealer naar de eerste de beste die daar een kleiner achterlicht en subtielere kentekenplaathouder voor heeft...
Jammer dat ook hier de bochtenset en katalysator één geheel zijn, zit je meteen aan een bochtenset vast als je meer geluid wilt hebben :N verder vind ik hem steeds mooier worden, hij moest wat wennen, maar met name frame en zadel staan me steeds meer aan.
 
nog ff dumpen:
< kleine 2 minuten, idle en rev.

< hetzelfde maar dan van een afstand met een aardappel gefilmd.

tot nu toe gevonden prijzen:

£6799 + OTR
$7,990

Zegt nog niets over onze prijs natuurlijk... maar iig een indicatie.

edit: Over de helmen van de commercial:
Shark Streetfighter (Raw)
Roof Boxer v8?
 
Laatst bewerkt:
Vind de lijnen mooi, maar de voorkant vind ik geen porum. Dat zal wel smaak zijn, aangezien heel veel mensen de voorkant van een Street/Speed triple ook mooi vinden.
Koplamp laten zakken doet een hoop. Al klinkt dat makkelijker dan de uitvoering.

Vind het wel een strakke machine.
 
als we dan toch linkjes aan het posten zijn. Dít maakt hem toch wel een stukje leuker!
Heb er al 4 zien rondrijden in de France, vanaf de achterkant vind ik hem heel gaaf! De voorkant is mij een beetje lomp; grote/hoge spiegels en knipperlichten die een formaat hebben van een koplamp.
En wat is dat toch altijd met die gouden voorvorken................

Wat Savage zegt: beetje aftermarket spul erop en het is smullen :)

Ga deze week maar is hier in de buurt kijken of ze er 1 hebben staan ergens bij de dealer.
Lijkt me niet dat ik er al 4 heb zien rijden en ze hier nog niet te koop zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan