Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Precies dat. De beugel voor de tassen zit achter de beugel van de bijrijders steps weggewerkt. Hier zit de Öhlins instel unit inderdaad en daarom gaat het geheel niet passen.

Ik zie zelf niet echt modificatie mogelijkheden omdat je de beugel wanneer je hem niet gebruikt er normaliter makkelijk uit zou kunnen halen, dit zou ik willen behouden en dat gaat mij niet lukken om dat alles pas te krijgen.

Ik vind het wel zonde want was erg gecharmeerd van de set. Vooral het makkelijk op/af halen en dat je indien je hem niet gebruikt bijna niks zag zitten sprak mij heel erg aan.

Owja de zeeën van ruimte in tegenstelling tot een rug tas/tailbag ook niet te vergeten :)

Dat is wel jammer.
Ik ben zeer gecharmeerd van de SP maar heb ook de tassenset op mijn 2014 MT09 zitten en zou niet zonder willen aangezien ik regelmatig buitenland trips maak.
Ik heb wel de duo steps beugel verwijderd.( vind ik mooier en er gaat toch niemand achterop) Kun je de beugel van de tassenset niet iets verbuigen zodat je wel ruimte hebt?
 
Dan moet ie best wel een flonk stuk naar achter. Ik denk dat de tas dan zover naar binnen getrokken wordt dat deze "onder" de motor hangt
 
Gaat hem ook niet worden omdat ie dan alsnog tegen de verstek unit aankomt.

Enige optie voor deze tassen die ik zie is het verplaatsen van de ohlins unit en daar heb ik geen zin in ;)
 
Voor mij geen SP dus want ik heb een hekel aan rugtassen of zadeltas :)

dan maar zelf een andere veer monteren op je huidige mocht je wat aan je vering willen doen :)

Tailbag is opzich ook geen verkeerd systeem toch? Rugtas vind ik ook niks dus dat gaat er zeker niet komen!
 
Iemand nog interesse in een tail-bag en/of side bags voordat ik deze op marktplaats/verkoop topic zet?

Bagster - Spider tas
  • Wordt gemonteerd middels een "netje" & beugeltjes onder het zadel dat je verbind aan de tas
  • 15 - 23 liter
  • Regenhoes

Bekijk bijlage 1386795 Bekijk bijlage 1386796 Bekijk bijlage 1386797 Bekijk bijlage 1386798


SW Motech - Blaze side bags

Fantastisch systeem met quicklock om de tassen binnen een paar tellen van de motor af te halen, helaas passen de beugels niet op mijn nieuwe SP dus mag deze set naar een nieuwe eigenaar
  • Compleet met beugels alle montage materialen voor een MT09
  • Waterdichte binnen tassen
  • slotjes voor de ritsen
  • LET OP: past niet op een SP versie
Bekijk bijlage 1386801 Bekijk bijlage 1386802 Bekijk bijlage 1386803

Mocht je geïnteresseerd zijn laat het even weten middels een PB. Anders gaan ze een dezer dagen op MP.


Bagster is verkocht, blaze is not beschikbaar!
 
Van alle bagage opties vind ik de tanktas 1 van de meest slechtste uitvinding ooit. Ik heb er wel een kleintje op zitten van Givi. Dat gaat prima maar een grote? Dat stuurt vreselijk.
 
Tanktas indien niet te groot vind ik een prima optie! Dat is ook meteen het probleem, niet groot genoeg om spullentjes voor een weekend mee te nemen. Ik heb 2 varianten klein/iets groter en dat werkt perfect. Ook van SW motech met een quicklock ring op de tank, werkt perfect en je hoeft niet bang te zijn dat je iets beschadigd.

Zo zat het op mijn oude MT09 en dat is prima te doen (dit is de iets grotere variant).

1387284
 
Van alle bagage opties vind ik de tanktas 1 van de meest slechtste uitvinding ooit. Ik heb er wel een kleintje op zitten van Givi. Dat gaat prima maar een grote? Dat stuurt vreselijk.

Ieder z'n ding natuurlijk. Als je een goede hebt zou je er geen last van moeten hebben. Dan past de vorm bij de tank. :)
 
zo heb de eerste 300km erop zitten
korte bevinding van de motor na 3 weken
eerst de negatieve punten..
1-de buddyseat verwijderen en plaatsen, is een vreselijk omslachtig ,onhandig systeem zeker als je ook nog een seat cover hebt gemonteerd
maar om je verplichte art slot mee te nemen ivm diefstal uitkering verzekeraar moet je dit wel af en toe gebruiken
2-het gieren/janken in de 6e versnelling (of dat je een V8 met gearcam in motorblok rijdt) je moet ervan houden ik dus niet
3-rauwe lopen trillen/schuurgeluid van blok in vrijstand zo gauw je de koppeling intrekt is dit schuurgeluid in frame en stuur weg,meer mensen met dit probleem?
4-de buddyseat 150 km achter mekaar rijden lijkt 1500 km
5- wheelies onbedoeld vanaf modus b zeer irritant en gevaarlijk
de positieve punten
1-smeuigheid van blok en vermogensafgifte in elke versnelling,geeft je grijns van oor tot oor elke keer als je gas geeft alleen in de standaard modus
overige 2 standen van de modus rijbewijs gevaarlijk
2-de zit op de motor met betrekking stuur zithouding voor mensen met kleinere lichaamslengte,kortere armen
3- gewicht is goed verdeeld ondanks de 200 plus kilo,s denk je dat je met lichtere motor onderweg bent
en dit is wat ik met noisy geardrive mean,dat gierende geluid hoop dat het gaat wennen in zijn 6e versnelling herkenbaar? of ben ik muggenzifter.
 
Laatst bewerkt:
zo heb de eerste 300km erop zitten
korte bevinding van de motor na 3 weken
eerst de negatieve punten..
1-de buddyseat verwijderen en plaatsen, is een vreselijk omslachtig ,onhandig systeem zeker als je ook nog een seat cover hebt gemonteerd
maar om je verplichte art slot mee te nemen ivm diefstal uitkering verzekeraar moet je dit wel af en toe gebruiken
2-het gieren/janken in de 6e versnelling (of dat je een V8 met gearcam in motorblok rijdt) je moet ervan houden ik dus niet
3-rauwe lopen trillen/schuurgeluid van blok in vrijstand zo gauw je de koppeling intrekt is dit schuurgeluid in frame en stuur weg,meer mensen met dit probleem?
positieve punten
1-smeuigheid van blok en vermogensafgifte in elke versnelling,geeft je grijns van oor tot oor elke keer als je gas geeft
2-de zit op de motor met betrekking stuur zithouding voor mensen met kleinere lichaamslengte,kortere armen
3- gewicht is goed verdeeld ondanks de 200 plus kilo,s denk je dat je met lichtere motor onderweg bent
en dit is wat ik met noisy geardrive mean,dat gierende geluid hoop dat het gaat wennen in zijn 6e versnelling.

1: zadel erop en eraf halen krijg je vanzelf handigheid in, een Seat cowl maakt het er dan niet makkelijker op

2: het fluiten van de versnellingen is vrij normaal bij de cp3 blokken en dat zullen ze allemaal wel hebben

3: is ook iets wat ze allemaal hebben vanaf de 2017 en dat schijnt te komen door de grip/slip koppeling

Gewicht vond ik alles behalve goed verdeeld, ik had vaak het idee dat de voorkant veel te licht is en eigenlijk altijd omhoog wil komen
 
mijn update op de mt 09
seatcover-done
tailtidy-done
achterlicht mod -done
rvs grill inserts -done
mt 09 originele radiator guard-done
aftermarket spiegels-done
navi -done
to do
1- knipperlichten voor
2-kuipje schermpje
3-velgenstriping wit
 

Bijlagen

  • 20190419_122003.jpg
    20190419_122003.jpg
    156,7 KB · Weergaven: 44
  • 20190420_101311.jpg
    20190420_101311.jpg
    177,5 KB · Weergaven: 48
  • 20190420_101421.jpg
    20190420_101421.jpg
    185 KB · Weergaven: 48
  • 20190420_102351.jpg
    20190420_102351.jpg
    153,2 KB · Weergaven: 59
  • 20190420_103217.jpg
    20190420_103217.jpg
    180,9 KB · Weergaven: 48
Heb een sp, uit 2018. De whine word wel wat iets minder. Zeker naar de eerste service beurt.. Maar weg gaat het nooit.
Als je het weet valt het op. Het is al minder dan de 2014 tm 2016 modellen.

@tonnetje,
Waar heb je die rvs inserts weg?, als ik vragen mag? Gewoon zelf op maat gemaakt gok ik?
 
nope origineel yamaha zat bij de aankoop inbegrepen na onderhandeling samen met radiator guard;)
rvs gaasjes kosten nieuw 36 euro niet de hele wereld en staat leuk
heb vandaag 150km aan een stuk gereden en dan valt het zadel tegen kwa comfort heb jij dat ook op een sp of is deze beter,anders?.
 
Laatst bewerkt:
3: is ook iets wat ze allemaal hebben vanaf de 2017 en dat schijnt te komen door de grip/slip koppeling

ok dan moet ik me daar maar bij neerleggen ,vind het blok en aandrijflijn sowieso lomp
maar de hele motor is rauw en zeer rijbewijs gevaarlijk
gelukkig wijkt de teller 7 km af tov mn navigatie dus heb hem met rijden in standaard mode en asr op 2
 
Laatst bewerkt:
Precies dat. De beugel voor de tassen zit achter de beugel van de bijrijders steps weggewerkt. Hier zit de Öhlins instel unit inderdaad en daarom gaat het geheel niet passen.

Ik zie zelf niet echt modificatie mogelijkheden omdat je de beugel wanneer je hem niet gebruikt er normaliter makkelijk uit zou kunnen halen, dit zou ik willen behouden en dat gaat mij niet lukken om dat alles pas te krijgen.

Ik vind het wel zonde want was erg gecharmeerd van de set. Vooral het makkelijk op/af halen en dat je indien je hem niet gebruikt bijna niks zag zitten sprak mij heel erg aan.

Owja de zeeën van ruimte in tegenstelling tot een rug tas/tailbag ook niet te vergeten :)
Ik heb hetzelfde probleem gehad, andere pijp gemaakt en afstands bussen gedraaid, heeft het toch een vakantie vol gehouden. 😅 Inmiddels heb ik de juiste SW Motec MT-09SP beugels binnen, zit hopelijk net wat beter (heb ze nog niet gemonteerd).
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, andere pijp gemaakt en afstands bussen gedraaid, heeft het toch een vakantie vol gehouden. 😅 Inmiddels heb ik de juiste SW Motec MT-09SP beugels binnen, zit hopelijk net wat beter (heb ze nog niet gemonteerd).

Speciale beugels voor de SP? Graag ff foto's :)
 
zo heb de eerste 300km erop zitten
korte bevinding van de motor na 3 weken
eerst de negatieve punten..
1-de buddyseat verwijderen en plaatsen, is een vreselijk omslachtig ,onhandig systeem zeker als je ook nog een seat cover hebt gemonteerd
maar om je verplichte art slot mee te nemen ivm diefstal uitkering verzekeraar moet je dit wel af en toe gebruiken
2-het gieren/janken in de 6e versnelling (of dat je een V8 met gearcam in motorblok rijdt) je moet ervan houden ik dus niet
3-rauwe lopen trillen/schuurgeluid van blok in vrijstand zo gauw je de koppeling intrekt is dit schuurgeluid in frame en stuur weg,meer mensen met dit probleem?
4-de buddyseat 150 km achter mekaar rijden lijkt 1500 km
5- wheelies onbedoeld vanaf modus b zeer irritant en gevaarlijk
de positieve punten
1-smeuigheid van blok en vermogensafgifte in elke versnelling,geeft je grijns van oor tot oor elke keer als je gas geeft alleen in de standaard modus
overige 2 standen van de modus rijbewijs gevaarlijk
2-de zit op de motor met betrekking stuur zithouding voor mensen met kleinere lichaamslengte,kortere armen
3- gewicht is goed verdeeld ondanks de 200 plus kilo,s denk je dat je met lichtere motor onderweg bent
en dit is wat ik met noisy geardrive mean,dat gierende geluid hoop dat het gaat wennen in zijn 6e versnelling herkenbaar? of ben ik muggenzifter.

Grappig, gisteren ook een wat langere rit (250 km) gemaakt op mijn hagelnieuwe 09. Een aantal punten herken ik wel: Buddy verwijderen idd een drama. Gieren versnellingbak in de zesde wel gemerkt, maar niet aan gestoord. Rauw lopen stationair, niet gemerkt. Buddycomfort vond ik op zich meevallen, reed wel in vol leer, wellicht dat dat uitmaakt? Wheelies nog niet gehad, maar heb een voorzichtig rechterhandje. Wat ik wel mischien als nadeel kan aangeven is dag de machine echt uitnodigt tot flink doorrijden, daar moet je als berijder erg van bewust zijn anders kost dat je rbw...

Wat mij ook nog opviel tijdens deze langere rit is het snelle reageren van de motor op stuur/gewichtsbeweging. Kan ook zijn dat ik van een XT660Z kom welke met dat grote voorwiel heel graag voorruit wil en letterlijk de bocht in moet duwen...

Groet,

Henk
 
Laatst bewerkt:
@tonnetje
Heb geen last van de buddy. Heb textiel pak, en John Doe kevlar jeans en hoodie.
Zit wel op al vanaf me 16e op brommers en scooters, dus geoefend zitvlees. Maar in vergelijk met recente naked Honda motoren, vind ik het niet beter of minder zitten.

@Heinrich von Sprudel
Kijken is al genoeg om hem te laten sturen.. korte wielbasis, en balhoofdhoek. Ideeal om hem van oor op oor te gooien. Laat zich prima corrigeren, en remmen in een bocht, mocht dat nodig zijn, of altijd als het je rijstijl is. Het is echt scherp ontworpen voor wendbaarheid , nog iets scherper en ik durf hem zenuwachtig, richting vervelend te noemen. Nu op scherp van de snede. En dat vind ik wel leuk.. erg leuk zelfs.

Mijn eerste onbedoelde power hopje, was binnen 300 meter van de dealer tijdens de proef rit op een Yamaha demo model SP. Gewoon in standaard mode, even voorzichtig bij 3k even accelereren, om een idee te krijgen van het koppel op lage toeren.

Het is idd een machine die mensen kan verassen, ook al heb je een bult ervaring....
Geen beginner fiets, geen fiets voor mensen die soms wat last hebben van bravoure.

Weet je wat er onder je zit, respecteer je dit, en ken je jezelf goed genoeg, dan is het een pracht machine!
Zo,niet, dan brengt hij je sneller in de problemen, dan dat je je zelf er uit kan halen...
Het ding heeft een reputatie, en dat is niet voor niets....
 
Terug
Bovenaan Onderaan