Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

ik heb hier geen last van bij mijn SP. Maar indien je een SP hebt dan heb je waarschijnlijk ook nog fabrieksgarantie? Kan de dealer niks voor je doen?
Klopt Patrick, mijn ervaring is dat een dealer vaak ook niet zo goed weet wat de oplossing is. Ik hoopte dat iemand zou zeggen wat het probleem zou kunnen zijn.
 
Ik heb al 2x gehad dat m'n knipperlichten niet werken doordat mijn contactsleutel net niet helemaal tot het einde gedraaid was.
De motor startte en reed perfect, alleen de knipperlichten deden niks.
OK, dat zou het niet werken van de knippers kunnen verklaren. Echter niet de alarmlichten, want als ik de knipper (L of R) gebruik dan werken de alarmlichten wel.
 
Vraagje, ik kwam er laats achter dat bij mijn SP van 2018 het knopje van mijn alarmlichten niet werkt. Als ik vervolgens één van de richtingaanwijzer gebruik en het knopje van de alarmlichten verschuif doen ze het wel. Ik heb eerder al een keer gehad dat mijn knipperlichten in het geheel niet werkte. Gestopt, contact aan/uit en toen deden ze het weer. Met de alarmlichten gaat dit echter niet op. Ik las dat bij de Tracers dit enkele keer voorgekomen is, echter geen definitieve oplossing kunnen vinden. Iemand ervaring met dit probleem?

Misschien een domme vraag, maar heb je nog steeds de standaard knippers erop?
 
Misschien een domme vraag, maar heb je nog steeds de standaard knippers erop?
Zeker geen domme vraag, ja ik heb de standaard knippers nog (staat wel op lijstje te vervangen voor LED maar daar wacht ik sowieso nog even mee tot dit opgelost is).
 
Mijn handvatverwarming van yamaha is voor de 2de maal kapot, de vorig keer toen hij 1j oud was, nu al na zes maanden.
Nog iemand problemen met de HVV?

Heb tot nu toe, na 1 jaar om en nabij, geen problemen ermee om eerlijk te zijn. Wel heb ik gehoord dat ze overigens wel slechter zijn dan die andere bekende aftermarket HVV
 
Heb tot nu toe, na 1 jaar om en nabij, geen problemen ermee om eerlijk te zijn. Wel heb ik gehoord dat ze overigens wel slechter zijn dan die andere bekende aftermarket HVV
Gisteren is mijn kettingset vervangen op 27k kilometers. Lijkt me niet vreemd, ik rij ook door pekel en veel regen en een pittige rijstijl. (De ketting had stroeve schakels en moest 4 keer bijgesteld worden in 3k kilometers.)
De prijs viel ook heel goed mee, 250€.

De linker handvatverwarming is vervangen (onder garantie weer) en werkt weer.
 
Vanmiddag vreemd gegaan op twee KTM's, de 790 duke en de 1290 SD.
De 790 is aardig vergelijkbaar met onze MT-09. Blok loopt heerlijk soepel, misschien wel "beter" dan de 09.
Maar onder de 5000 toeren kan ie echt niet tippen aan de MT-09!
Voor de rest aardig gelijkwaardig met wat nuance verschillen.
Ohja, in verschillende test gelezen dat de MT-09 in motormodus A, niet rustig(bijv. in stadsverkeer) te rijden is.
Nou, moeten die zelfde gasten dat eens op de 790 proberen.......
Die gaan jankend naar mammie!
(en normale mensen zetten beide motoren in een andere rijmodus)

De 1290 Super Duke is echt een beest!
In het begin denk je is dat alles?
Maar gewoon een kwestie van dat gas open draaien en HOPPA; feest!!
Vond alleen het in echt lage toerentallen het ietsjes "tegen" vallen.
Maar had um in street-modus staan, dus volgende keer in sport of track zetten, en Gaan Met Die Banaan!!
 
Zo eerst de ezelsoren maar eens verwijderd vooraan ,en de bekabeling normaal onzichtbaar weggewerkt wat dat was /is een schand hoe yamaha dit van de fabriek aflevert
Een alibaba product is nog netter afgewerkt bouwjaren 2017 -2019.
 

Bijlagen

  • 20190507_143055.jpg
    20190507_143055.jpg
    129,6 KB · Weergaven: 32
  • 20190507_143043.jpg
    20190507_143043.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 35
  • 20190507_141400.jpg
    20190507_141400.jpg
    172,2 KB · Weergaven: 34
Voeten Iets meer naar achteren. Heb ook al paar dikke krassen op me motorlaarsen zitten bij mijn tenen..
Voordeel, zo houd ik ze uit elkaar, kameraad van me heeft zelfde kaarsen in zelfde maat....
 
Voeten Iets meer naar achteren. Heb ook al paar dikke krassen op me motorlaarsen zitten bij mijn tenen..
Voordeel, zo houd ik ze uit elkaar, kameraad van me heeft zelfde kaarsen in zelfde maat....
Het probleem is dat mijn voeten te ver naar achter staan en zo tegen de passagiers voetsteunen botsen. (Gebeurt eigenlijk alleen met mijn sportieve laarzen met extra enkelbescherming)
Het geeft geen aangenaam gevoel om tegen de voetsteunen te botsen en zo is je voet dan geblokkeerd in plaats van dat je hem gemakkelijk kan verplaatsen.
De oplossing is om de voetsteunen er af te halen maar af en toe rijdt m'n vriendin mee dus moet ik ze er weer op schroeven...
 
Ik heb precies hetzelfde. Als ik met mijn tenen op de stepjes ga zit ik continu tegen die passagiers stepjes.

Heb je misschien de link waar je die kapjes heb gehaald?
€ 18,06 | Voor YAMAHA Voetsteun Cover Rear Footrest Blanking Plaat Kit MT09 FZ09 2014 2015 2016 2017 US $19.99 |for YAMAHA Footrest Cover Rear Footrest Blanking Plate Kit MT09 FZ09 2014 2015 2016 2017-in Covers & Ornamental Mouldings from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
De eerste bandenwissel gehad. :)

Staat nu op Pirelli Diablo Rosso Corsa 2. (120/70 en 180/60)
Nog niet extreem hard gereden, maar tot zover bieden ze bijzonder veel grip en vertrouwen. Totaal geen vergelijking met de standaard Brigdestones.
 
Eigenlijk twee dingen. Ik vind het mooi (kont komt wat hoger) en het schijnt vlotter te sturen. Dat laatste is natuurlijk niet of amper waarneembaar op straat. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan