Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hallo,

Is de akrapovic titanium de enige uitlaat die geen andere mapping vereist buiten een andere katalysotor die yamaha voorschrijft? En is dat dan met killer nog in of ook zonder killer?
En heeft die geen invloed op het motorverloop? On/off?
 
Zonder cat gaat gewoon goed. Zonder db killer met de euro 3 schijnt het ook goed te gaan, met de euro4 niet.
De db killer erhaal is van horen zeggen, dus hier kan je geen rechten aan ontlenen..maar uit zeer betrouwbare bron.

Loop blijft hetzelfde, wellicht iets meer "aan uit" door een iets verhoogd koppel en vermogen.
 
Zijn er hier met een ander stuur op hun mt? Welk merk? Zou graag wat meer voor over zitten. Dacht zelf aan een rizoma ma011.
 
Op mijn vorige 2016 MT09 had ik een rizoma stuur (weet niet exact welk type) maar die vorm was volgens mij redelijk gelijk aan het originele.

Kijkend naar alle foto's/info in de FB groepen gebruiken ze in de US veel de "protaper carmichael". Die lijkt platter waardoor je de zitpositie redelijk aanpast. (Klik hier!)
 
Zijn er hier met een ander stuur op hun mt? Welk merk? Zou graag wat meer voor over zitten. Dacht zelf aan een rizoma ma011.

Weet niet of Munkey nog meeleest hier, maar hij heeft een anders stuur gemonteerd om wat meer voorover te zitten.(sportiever)
Anders een pb tje naar hem sturen😉
 
wie weet of de XSR 900 digi teller een directe plug and play/gelijk is als de bekabeling op de MT-09 de stekkers dus
wil de teller van de XSR erop schroeven ivm scrambler ombouw van de winter.
 
wie weet of de XSR 900 digi teller een directe plug and play/gelijk is als de bekabeling op de MT-09 de stekkers dus
wil de teller van de XSR erop schroeven ivm scrambler ombouw van de winter.

Zit er geen canbus/beveiliging koppeling tussen tellerpartij en ECU? Zijn ze wel uitwisselbaar?
 
wie weet of de XSR 900 digi teller een directe plug and play/gelijk is als de bekabeling op de MT-09 de stekkers dus
wil de teller van de XSR erop schroeven ivm scrambler ombouw van de winter.
Als ze dezelfde functies hebben zoals bvb. TCS en QS denk ik dat het gaat lukken.
Niet elk bouwjaar MT-09 heeft dat,daar zou ik dus zeker op letten.
Zit er geen canbus/beveiliging koppeling tussen tellerpartij en ECU? Zijn ze wel uitwisselbaar?
Een teller is niet gekoppeld aan de ECU,die is dus gewoon te wisselen,ik heb dat zowel bij een MT-09 als bij een Tracer al gedaan.
De ring antenne van het contactslot is wel gekoppeld aan de ECU.
 
zal binnenkort eens kijken of de xsr ook een q shifter voorbereiding heeft
vergeet op mijn motor deze vaak te gebruiken_O-
heb het nog nooit gehad en als ik hem dan weer in de schuur gooi denk ik oja had niet hoeven koppelen met opschakelen volgende keer beter dan maar:+
 
met kleine wijzigingen is dit een leuk uitgangspunt
 

Bijlagen

  • scrambler mt.jpg
    scrambler mt.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 31
Kom net van de yamaha dealer af om eens te gaan kijken naar de MT-09. Wat een gaaf ding zeg!

Aangezien het mijn 1e motor word kreeg ik wel te horen van de verkoper dat het niet slim is om een MT-09 te kopen. Waarom eigenlijk? Dit ligt toch aan je eigen instelling en je rechterhand? Ben totaal geen waaghals of iemand die grenzen opzoekt.

Hoe denken jullie hier over?

Om hierop nog even terug te komen. Ik heb nu zo’n 11 jaar motorrijd ervaring waarvan de laatste 7 jaar op een Tuono. Dat vermogen is leuk maar op een alpenpas of bochtig eifel weggetje krijg je dat toch niet benut. Na een proefrit heb ik begin dit jaar een mt07 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad, hij is niet te duur, lekker licht en genoeg koppel en vermogen om heerlijk te scheuren. En een tuono 2gen bij te houden (op een bochtig stuk).

Met andere woorden het is niet gezegd dat je wanneer je een mt07 koopt na een jaar iets anders wil.
 
Om hierop nog even terug te komen. Ik heb nu zo’n 11 jaar motorrijd ervaring waarvan de laatste 7 jaar op een Tuono. Dat vermogen is leuk maar op een alpenpas of bochtig eifel weggetje krijg je dat toch niet benut. Na een proefrit heb ik begin dit jaar een mt07 aangeschaft. Geen moment spijt van gehad, hij is niet te duur, lekker licht en genoeg koppel en vermogen om heerlijk te scheuren. En een tuono 2gen bij te houden (op een bochtig stuk).

Met andere woorden het is niet gezegd dat je wanneer je een mt07 koopt na een jaar iets anders wil.
Toevallig heb ik voor vandaag een proefrit gepland staan haha! Ben erg benieuwd of het iets is! Lijkt me bij nader inzien toch een verstandigere keuze om op te beginnen!
 
Laatst bewerkt:
Berm wel gezond verklaard?
Zelf niet aan over gehouden? Denk dat het lastig word, meestal gaan de voorpoten na(ast) glijschade
Twee boompjes met wat schors af maar voor de rest nog toppie ok :)
Zelf niet veel aan overgehouden, geraakt op onderrug maar had gelukkig een goede rugbeschermer aan, anders was het wel een ander verhaal geweest.
Klopt idd dat de voorkant er meestal wel aan is bij een crash, maar kan altijd dat mensen een andere kleur wouden voor hun vorkpoten ofzo en ze er andere hebben besteld. Dacht ik vraag het toch maar moest er iemand zijn.
 
Zijn er hier met een ander stuur op hun mt? Welk merk? Zou graag wat meer voor over zitten. Dacht zelf aan een rizoma ma011.

Ik heb een protaper carmicheal bend. Persoonlijk ben ik er erg over te spreken.
De vervanging was ook makkelijk met wat geduld. Toevallig een paar maanden een nieuwe gemonteerd.

Alleen die stickers erop is zo'n ding en lelijk.
 
Ook een proefrit gemaakt op de Mt09? Ik ben wel benieuwd hoe je het hebt ervaren :P
Haha daar heb ik wel ff met m'n reet op gezeten. Maar aangezien ik vorige maand mijn rijbewijs heb gehaald en dus nauwelijks ervaring heb op de motor gaf de verkoper mij het advies dat het verstandiger is om te beginnen op een 07. Al vind ik de mt09 wel veel dikker
 
Haha daar heb ik wel ff met m'n reet op gezeten. Maar aangezien ik vorige maand mijn rijbewijs heb gehaald en dus nauwelijks ervaring heb op de motor gaf de verkoper mij het advies dat het verstandiger is om te beginnen op een 07. Al vind ik de mt09 wel veel dikker


In dat geval zou ik lekker gaan proef rijden. Niet dat de MT07 geen goede fiets is, heb daar echter ook proef op gereden en vond het destijds een stuk minder spannend dan ik aanvankelijk had verwacht.

Ik zou nog steeds zeggen beide lekker proefrijden en achteraf kijken wat je het prettigst vind. Met beide motoren kan je jezelf goed pijn doen wanneer je je rechter pols niet onder controle hebt..
 
Haha daar heb ik wel ff met m'n reet op gezeten. Maar aangezien ik vorige maand mijn rijbewijs heb gehaald en dus nauwelijks ervaring heb op de motor gaf de verkoper mij het advies dat het verstandiger is om te beginnen op een 07. Al vind ik de mt09 wel veel dikker

Ik ben zelf begonnen met de MT09 als eerste fiets, net na behalen rijbewijs.
Bevalt mij prima, geen moment spijt van gehad.
 
Ik ben zelf begonnen met de MT09 als eerste fiets, net na behalen rijbewijs.
Bevalt mij prima, geen moment spijt van gehad.
Ga straks ff bellen of ze eventueel dit weekend een MT09 beschikbaar hebben om eens op te rijden. Kan ik het verschil zelf eens ervaren. De 09 spreekt mij qua design en power meer aan dan de 07.

Neem aan dat je gewoon begon in Modi B en TC 1 of 2?
 
Terug
Bovenaan Onderaan