Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Wilbers 641 vanachter bij mij.

Eerst de schokbreker vervangen en dat was al pak beter maar later ook voorveren op mijn gewicht en toen kwam alles pas echt tot z'n recht.
Cartridges zijn waarschijnlijk nog beter maar die zijn vaak eerder track gericht en ik rijd toch 95% op de baan.
Ik had ook een volledig instelbare Wilbers op mijn gewicht,type weet ik niet meer.
Vooraan is het dempingssysteem gewijzigd met de standaard veren.
Het verschil was enorm,in positieve zin.
 
Mijn 2017 MT09 zat binnen voor een 40k beurt en er is ontdekt dat de nokkenasketting spanner defect was.
Ik ben niet alleen, ik heb dit nog bij anderen gehoord.
Hopelijk valt het onder garantie...
 
Wilbers 641 achter en Ohlins NIX30 cartridges voor.
Alles afgesteld op gewicht en street/track gebruik.
Je herkend de fiets niet meer terug.
 
Mijn 2017 MT09 zat binnen voor een 40k beurt en er is ontdekt dat de nokkenasketting spanner defect was.
Ik ben niet alleen, ik heb dit nog bij anderen gehoord.
Hopelijk valt het onder garantie...

Voor de rest geen schade? of problemen met de kleppen?
Vreemd dat dit nog steeds speelt en het internet er vol mee staat.
Je zou verwachten dat Yamaha dit goedkope onderdeeltje toch wel verbeterd zou hebben...
 
Ik had ook nog een vraagje.
Zijn er mensen die rijden met de standaard soft saddlebags van Yamaha op een 1st gen?

Ben erg benieuwd naar de passing tov andere kentekenplaathouder. Als iemand maten heeft zou het nog mooier zijn.

Alvast bedankt
Kaz

Ik heb ze van sw motech,maar zijn gelijk aan de orginele.
Ik heb van de stang waar ze overheen schuiven gewoon 2 cm afgezaagd.
Hierdoor konden de tassen 2cm naar voren en zitten ze net achter mijn knippers.
Heb kleine knippers rechtstreeks op de verkorte kentekenplaat (barracuda)
 
Ik heb ze van sw motech,maar zijn gelijk aan de orginele.
Ik heb van de stang waar ze overheen schuiven gewoon 2 cm afgezaagd.
Hierdoor konden de tassen 2cm naar voren en zitten ze net achter mijn knippers.
Heb kleine knippers rechtstreeks op de verkorte kentekenplaat (barracuda)

Thanks voor de info!
 
Eerste post en gelijk een reeks met vragen... sorry bij voorbaat

In het verleden een YZF600R en een R6 gereden, maar nu beslist in de markt voor een MT-09. De motor zal vooral voor plezierritjes zijn en incidenteel om naar het werk te rijden (30 a 40 km enkele reis).
Keuze is gevallen op de kleur Icon Blue en gelijk ook maar wat aanpassingen vanuit de dealer.

Extra Sportpakket
Dit leken mij wel leuke opties, maar het zal ook persoonlijk zijn (gok ik zo).
Voor mij: iemand een foto van zijn MT-09 met die hooggeplaatste kentekenplaathouder?

Daarnaast wil ik het zadel gelijk vervangen naar een iets comfortabele variant. De dealer had 2 opties:
Designzadel specifiek voor '17 en jonger
Designzadel voor '14 model (schijnbaar moet het ook gewoon op het '20 model passen)

Zijn er nog must-have opties, voor een her-intreder, die ik volgens jullie zeker moet overwegen?
 
@Bucket73 prima keuze!

Leuk dat sportpakket, beetje zelfde opties als ik heb, echter heb ik het laaggeplaatste kenteken gekozen en geen sierstuk over mijn uitlaat.

Ander zadel lijkt me ook een goede keuze! Ik krijg toch wel snel last van mijn zitvlak en overweeg ook een comfortabel zadel. Ik heb meer gelezen over het zadel voor het 14-17 model, maar weet nog niet zeker of dat past. Dat is namelijk wel een stuk goedkoper. Het nieuwe comfortzadel is best prijzig.
 
Voor de rest geen schade? of problemen met de kleppen?
Vreemd dat dit nog steeds speelt en het internet er vol mee staat.
Je zou verwachten dat Yamaha dit goedkope onderdeeltje toch wel verbeterd zou hebben...
Normaal niet, een automatische spanner behoudt zijn laatste stand. (En ik hoorde nog niks rammelen)
Hier Nix30 cartridges met Ohlins achter schokdemper. (Op mijn gewicht +rijstijl)
Rijdt beter dan een R1.
 
Daarnaast wil ik het zadel gelijk vervangen naar een iets comfortabele variant. De dealer had 2 opties:
Designzadel specifiek voor '17 en jonger
Designzadel voor '14 model (schijnbaar moet het ook gewoon op het '20 model passen)
Ik zou het vlakke (en iets hogere) zadel van de SP aanraden i.p.v. het comfortzadel.
Zelf heb ik een '14 gehad toen ze er pas waren,en van meerdere eigenaars toen gehoord dat het comfortzadel niet veel beter was.
Ik heb toen mijn zadel laten aanpassen,een vriend heeft het vlakke zadel gekocht en is daar ook zeer tevreden van.
 
Ik zou het vlakke (en iets hogere) zadel van de SP aanraden i.p.v. het comfortzadel.
Zelf heb ik een '14 gehad toen ze er pas waren,en van meerdere eigenaars toen gehoord dat het comfortzadel niet veel beter was.
Ik heb toen mijn zadel laten aanpassen,een vriend heeft het vlakke zadel gekocht en is daar ook zeer tevreden van.

De SP heeft geen ander zadel..
 
Misschien bedoelt hij wel het zadel van de sport tracker. Ben ik best tevreden van.
In het begin van het seizoen is het altijd ff wennen maar heb er ook al zonder moeite 2250km op een week mee gereden.
 
Misschien bedoelt hij wel het zadel van de sport tracker. Ben ik best tevreden van.
Dat bedoelde ik inderdaad,ik dacht dat de SP dat ook had.
Buiten de sport tracker was er nog een type die dat had bij de 1e generatie MT-09.
Ze zijn in meerdere kleuren en met verschillende stiksel kleuren gemaakt,afhankelijk van de motorkleur.
 
Ik had ook nog een vraagje.
Zijn er mensen die rijden met de standaard soft saddlebags van Yamaha op een 1st gen?

Ben erg benieuwd naar de passing tov andere kentekenplaathouder. Als iemand maten heeft zou het nog mooier zijn.

Alvast bedankt
Kaz

Op mijn vorige MT09 2016 model heb ik deze tassen met een korte kentekenplaat houder in gebruik gehad. Zonder te zagen ging dat prima, zaten wat dicht bij de richtingaanwijzers maar dat ging prima, vond het zonde en niet nodig om de zaag erin te zetten. Verder top tassen!! Erg jammer dat ze niet met dezelfde buizen op de SP passen.


Eerste post en gelijk een reeks met vragen... sorry bij voorbaat

In het verleden een YZF600R en een R6 gereden, maar nu beslist in de markt voor een MT-09. De motor zal vooral voor plezierritjes zijn en incidenteel om naar het werk te rijden (30 a 40 km enkele reis).
Keuze is gevallen op de kleur Icon Blue en gelijk ook maar wat aanpassingen vanuit de dealer.

Extra Sportpakket
Dit leken mij wel leuke opties, maar het zal ook persoonlijk zijn (gok ik zo).
Voor mij: iemand een foto van zijn MT-09 met die hooggeplaatste kentekenplaathouder?

Daarnaast wil ik het zadel gelijk vervangen naar een iets comfortabele variant. De dealer had 2 opties:
Designzadel specifiek voor '17 en jonger
Designzadel voor '14 model (schijnbaar moet het ook gewoon op het '20 model passen)

Zijn er nog must-have opties, voor een her-intreder, die ik volgens jullie zeker moet overwegen?


Leuk pakket, dat zijn geld als je alle onderdelen los vergelijkt meer dan waard is!

Wat betreft de zadels heb ik nu een SP waar ik voorheen een 2016 model had (oude model) en het 2e zadel dat jij linkt. Deze past op mijn SP maar heb ik eigenlijk nooit meer in gebruik genomen omdat ik toch het idee heb dat het SP zadel beter zit dan het standaard zadel dat op mijn 2016 model zat. Dus ligt nu stof te happen 8)7 Misschien dat ik het van het voorjaar nog eens probeer..
 
Heren,

Heb nog een paar spulletjes te koop:

Professioneel gespoten zijkappen in Blazing orange

Bekijk media item 1349405
Bekijk media item 1349593
In zeer goede staat, krasvrij.


Hyperpro achterveer voor Hyperpro schokbreker:

Bekijk media item 1350007
Paar kleine gebruikssporen, maar zeer netjes.


Achterbrug MT-09 incl. onderdelen:

Bekijk media item 1350008
Bekijk media item 1350009
Achterbrug heeft wel wat schade aan de schetsplaat linksachter (scheur ca. 2,5 cm); wellicht is dit te lassen. De rest van de onderdelen zijn schadevrij.


Info via PB.
 
Mijn 2017 MT09 zat binnen voor een 40k beurt en er is ontdekt dat de nokkenasketting spanner defect was.
Ik ben niet alleen, ik heb dit nog bij anderen gehoord.
Hopelijk valt het onder garantie...
9 van de 12 shims moesten geruild worden.
Kettingspanner die defect is had de dealer nog niet meegemaakt met de nieuwe MT09.
Net geen 900 euro voor de 40k beurt . De grootste kosten waren werkuren.

(Kleppen zijn gesteld en gaskleppen gesynchroniseerd)
 
9 van de 12 shims moesten geruild worden.
Kettingspanner die defect is had de dealer nog niet meegemaakt met de nieuwe MT09.
Net geen 900 euro voor de 40k beurt . De grootste kosten waren werkuren.

(Kleppen zijn gesteld en gaskleppen gesynchroniseerd)

Hier ook een zelfde rekening voor 40k beurt van mijn '14 MT09
Nog geen problemen met mijn kettingspanner.
Ook flink wat stelwerk aan de kleppen dus geen overbodige luxe.
Wel was mijn startknop overleden,die kwam niet meer terug uit zichzelf.
Vond mijn startmotor niet zo leuk.

Iemand met het eerste type zijn dimlicht al vervangen voor een led exemplaar?
Welke en waar te koop?
 
Hallo allemaal,

Als ex-eigenaar van een Yamaha MT-09 uit 2018 heb ik nog een Hepco en Becker zadeltassen set met C-Bow bevestiging liggen. Beetje jammer dat ik er maar 1 keer gebruik van heb gemaakt met een weekendje weg. De set is zo goed als nieuw.

Mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik dit graag! Hier een link naar de gerelateerde marktplaats advertentie.

 

Bijlagen

  • FC2890F0-537C-4580-9F1F-16FEB940605D.jpeg
    FC2890F0-537C-4580-9F1F-16FEB940605D.jpeg
    238 KB · Weergaven: 28
hello!
Wil waarschijnlijk een MT 09 kopen, vanaf 2017.
is er een bepaalde bouwjaar die beter is? door upgrades bijvoorbeeld of welke juist minder is?
of is het eigenlijk allemaal onveranderd gebleven?
Alvast bedankt, Jelle
 
hello!
Wil waarschijnlijk een MT 09 kopen, vanaf 2017.
is er een bepaalde bouwjaar die beter is? door upgrades bijvoorbeeld of welke juist minder is?
of is het eigenlijk allemaal onveranderd gebleven?
Alvast bedankt, Jelle
Vanaf 2017 hebben ze upgrade gehad met traction control en 2 verstelbare voor poten en led verlichting
 
hello!
Wil waarschijnlijk een MT 09 kopen, vanaf 2017.
is er een bepaalde bouwjaar die beter is? door upgrades bijvoorbeeld of welke juist minder is?
of is het eigenlijk allemaal onveranderd gebleven?
Alvast bedankt, Jelle
Volgensmij is van 2017 tot 2020 verder niets veranderd aan de Mt09
 
Terug
Bovenaan Onderaan