Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

ben van plan om een nieuwe SC project pijp eronder te leggen.
is de cat en DB killer verwijderbaar.
gaat om een euro 4.

DB killer is sowieso verwijderbaar dmv een ring die je met een punt tang eruit kan halen. Er zit een kat in die kan je er wel uitrammen. Net aan de kant van de spruitstuk achter de 'box'.

Ikzelf heb deze SC-Project, pracht pijpje
 
DB killer is sowieso verwijderbaar dmv een ring die je met een punt tang eruit kan halen. Er zit een kat in die kan je er wel uitrammen. Net aan de kant van de spruitstuk achter de 'box'.

Ikzelf heb deze SC-Project, pracht pijpje

kijk dit is info:)
zit bij jou de cat en db killer er nog in??

foto toevallig van hoe die bij je bike staat?
 
kijk dit is info:)
zit bij jou de cat en db killer er nog in??

foto toevallig van hoe die bij je bike staat?

DB killer is eruit en heb deze altijd bij me met een punt tang. De cat zit er nog in. Ikzelf vind het wel goed zo. Hij klinkt dus heel diep, ik rijd met oordoppen maar heel sporadisch heb ik ze even uit en dan denk ik mua, hij klinkt best leuk hard zonder DB killer maar naar mijn gevoel niet te asociaal.
 

Bijlagen

  • IMG_20200304_184503.jpg
    IMG_20200304_184503.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 42
  • IMG_20200304_182724.jpg
    IMG_20200304_182724.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 39
iemand ervaring met geen prik hebben op de output van de handvatverwarming rechts? Het is niet de zekering. Dacht eerst dat mijn nieuwe koso handvatverwarming stuk was, maar toen ik de out ging meten stond er niks op. Zie ik iets over het hoofd of misschien een fabrieksfoutje?
 
Ja, gelukkig wel droog!
Zijn goedkope ebay spiegels, om te proberen en te zien of het wat is. Wilde niet meteen dure kopen.
Maar ze bevallen wel, dus nu eens op zoek naar een fatsoenlijk merk.

Heb ze op het dunnere deel van de bestaande stuurgewichten.
Heb daarvoor een afstandsbusje gebruikt om de stuurgewicht iets naar buiten te zetten.
 
Vandaag ECU laten herschrijven bij Druijff Racing.
Wereld van verschil. Veel soepelere gasopname en beter rijgedrag in A en STD modus.

Ook zijn de Euro-4 Begrenzingen eruit en trekt de motor in hoge versnellingen beter door.
Netto resultaat 122pk aan het achterwiel

Betreft een 2014 MT09 Akra en K&N filter.

Was ook prima weer voor een ritje trouwens!
 
Zaterdag eerste ritje van het jaar gereden, was me later op de middag nog koud zat,haha.
Maar toch lekker kunnen sturen:]

En ook maar een fotootje dan:
Verrek, jij woont in de buurt zeg! Omgeving Winschoten hiero :)
Vandaag nog een MT 09 Anniversary tegengekomen in Groningen stad. Pracht machine!
 
Vandaag ECU laten herschrijven bij Druijff Racing.
Wereld van verschil. Veel soepelere gasopname en beter rijgedrag in A en STD modus.

Ook zijn de Euro-4 Begrenzingen eruit en trekt de motor in hoge versnellingen beter door.
Netto resultaat 122pk aan het achterwiel

Betreft een 2014 MT09 Akra en K&N filter.

Was ook prima weer voor een ritje trouwens!
En het aantal nm?
ik wil volgende maand ook daar langs voor een betere afstelling.
 
En het aantal nm?
ik wil volgende maand ook daar langs voor een betere afstelling.

Over de nm kan ik niets zeggen helaas.
Heb de grafiekjes bijgevoegd.

Vooral rijgedrag in lage toeren is enorm verbeterd
 

Bijlagen

  • run1a.jpg
    run1a.jpg
    76 KB · Weergaven: 36
  • run2a.jpg
    run2a.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 32
Vandaag ECU laten herschrijven bij Druijff Racing.
Wereld van verschil. Veel soepelere gasopname en beter rijgedrag in A en STD modus.

Ook zijn de Euro-4 Begrenzingen eruit en trekt de motor in hoge versnellingen beter door.
Netto resultaat 122pk aan het achterwiel

Betreft een 2014 MT09 Akra en K&N filter.

Was ook prima weer voor een ritje trouwens!
Over de nm kan ik niets zeggen helaas.
Heb de grafiekjes bijgevoegd.

Vooral rijgedrag in lage toeren is enorm verbeterd
Hoeveel pk is er nu bij gekomen?
Is 107 zogezegd origineel?
Of eerder 117?
 
Over de nm kan ik niets zeggen helaas.
Heb de grafiekjes bijgevoegd.

Vooral rijgedrag in lage toeren is enorm verbeterd
Raar dat je daar geen grafiek van hebt gekregen.
Origineel is 115pk op het nieuwere model dan is de winst niks.
 
De 115 pk is wat Yamaha opgeeft en dat is krukas pk, daar kun je gerust 10pk vanaf halen en dan heb je achterwiel pk en dan is 122pk op het achterwiel is een nette 17pk extra en je zal dan ongeveer rond de 132pk op de krukas hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaz
Standaard geeft Yamaha 106 op aan het achterwiel.
De run van 117 is al met Akra en K&N filter dus al niet te matchen met standaard. Na de fijnafstelling komt dat op 122

Nu zal de bank wel wat positief gestemd zijn hoor. Maar ik kan de vergelijking met een stock 09 niet maken.

Eerste run met begrenzing deed die in 6 107pk. Na alle begrenzing eruit trok die ook daar door tot 121.

Grootste winst voor mij zit vooral in het lage toeren gebied. Daar liep de motor gewoon veel te arm en te stotterig
 
Standaard geeft Yamaha 106 op aan het achterwiel.
De run van 117 is al met Akra en K&N filter dus al niet te matchen met standaard. Na de fijnafstelling komt dat op 122

Nu zal de bank wel wat positief gestemd zijn hoor. Maar ik kan de vergelijking met een stock 09 niet maken.

Eerste run met begrenzing deed die in 6 107pk. Na alle begrenzing eruit trok die ook daar door tot 121.

Grootste winst voor mij zit vooral in het lage toeren gebied. Daar liep de motor gewoon veel te arm en te stotterig
Ik vind het gewoon vreemd dat de 107pk run afgebroken wordt bij 8800 toeren, de volgende bij 10200rpm (realistisch voor een standaard model) en de derde loop door tot 11200.

Raar dat de run in 6de ipv 5de gebeurt..
16 pk erbij op een paar uurtjes is zeeer veel, als je in 6de versnelling meet is dat gemakkelijk mogelijk. (Motor is begrenst op 230)
 
Raar dat de run in 6de ipv 5de gebeurt..
16 pk erbij op een paar uurtjes is zeeer veel, als je in 6de versnelling meet is dat gemakkelijk mogelijk. (Motor is begrenst op 230)

Ja daarom zie ik het als 4pk. (122-118)

De 107 tov 122 geeft alleen aan dat ie flink doortrekt zonder begrenzing.
 
Standaard geeft Yamaha 106 op aan het achterwiel.
De run van 117 is al met Akra en K&N filter dus al niet te matchen met standaard. Na de fijnafstelling komt dat op 122

Nu zal de bank wel wat positief gestemd zijn hoor. Maar ik kan de vergelijking met een stock 09 niet maken.

Eerste run met begrenzing deed die in 6 107pk. Na alle begrenzing eruit trok die ook daar door tot 121.

Grootste winst voor mij zit vooral in het lage toeren gebied. Daar liep de motor gewoon veel te arm en te stotterig
Dan is het zeker netjes maar dan nog zou ik liever de koppel grafiek zien, dat is immers wat je wil op je mt. (Al is die al ruim voldoende)
 
Terug
Bovenaan Onderaan