Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vandaag ECU laten herschrijven bij Druijff Racing.
Wereld van verschil. Veel soepelere gasopname en beter rijgedrag in A en STD modus.

Ook zijn de Euro-4 Begrenzingen eruit en trekt de motor in hoge versnellingen beter door.
Netto resultaat 122pk aan het achterwiel

Betreft een 2014 MT09 Akra en K&N filter.

Was ook prima weer voor een ritje trouwens!

Betekent dit dat ook de snelheidsbegrenzer eruit is?
 
Koppel staat er niet bij omdat er dan een pick-up draad om een bobine kabel gevoegd moet worden. Dat kost tijd, dus geld.
Helaas al een zaak mee gemaakt die het gewoon onzin vond.. behalve als je een powercommander op je motor liet zetten waar hij uren mee mocht planken op de Dyno. Nou daagh...

Dus als je er naar vraagt krijg je het koppel er ook uit. Kost vaak een paar euro meer, is het wel waard in elk geval.

Onderin loopt de motor vaak beter doordat die toerentallen zeer arm afgesteld zijn, had mijn vorige motor zo laten afstellen dat de injectoren <6 rpm gewoon stationair bleven inspuiten (bij gas los). De motor reed daarna als een carburateur fiets, echt zeer aangenaam en totaal niet zenuwachtig wat hij daarvoor wel erg was. Ik weet de in'outs van de MT niet maar daar is genoeg haalbaar en tuning is ook voor straatgebruik wél aan te raden.

275 op een MT09... bloody hell daar moet je ballen voor hebben. Zul je mij niet zien doen en ik rijdt een S1000R, die houd op bij 260 en dat is maargoed ook.
 
Koppel staat er niet bij omdat er dan een pick-up draad om een bobine kabel gevoegd moet worden. Dat kost tijd, dus geld.
Helaas al een zaak mee gemaakt die het gewoon onzin vond.. behalve als je een powercommander op je motor liet zetten waar hij uren mee mocht planken op de Dyno. Nou daagh...

Dus als je er naar vraagt krijg je het koppel er ook uit. Kost vaak een paar euro meer, is het wel waard in elk geval.

Onderin loopt de motor vaak beter doordat die toerentallen zeer arm afgesteld zijn, had mijn vorige motor zo laten afstellen dat de injectoren <6 rpm gewoon stationair bleven inspuiten (bij gas los). De motor reed daarna als een carburateur fiets, echt zeer aangenaam en totaal niet zenuwachtig wat hij daarvoor wel erg was. Ik weet de in'outs van de MT niet maar daar is genoeg haalbaar en tuning is ook voor straatgebruik wél aan te raden.

275 op een MT09... bloody hell daar moet je ballen voor hebben. Zul je mij niet zien doen en ik rijdt een S1000R, die houd op bij 260 en dat is maargoed ook.

wat???? een draad om de bobine?? die bank kan gewoon het koppel meten zonder poespas, mijn uitdraai staat het koppel gewoon op en is bij dezelfde tuner afgesteld
 
Het kan snel gaan... op pagina 129 wilde ik nog wat dingetjes weten en op pagina 133 heb ik de trotse/blije eigenaar van een MT-09.
Gloednieuw, geleverd door Van Meel uit Made.
Buiten hun sportpakket (flyscreen, tankpad, led-richtingaanwijzers (voor en achter), hoge kentekenplaathouder (zonder tussenstuk)) ook een comfortzadel erop genomen... en als kers op de Icon Blue taart ook een Akrapovic.

Nu weer wennen aan het motorrijden, de kracht van deze machine... maar rijd met een constante glimlach rond nu.

Bucket73_15032020_02.JPG
Bucket73_15032020_01.JPG
 
Het kan snel gaan... op pagina 129 wilde ik nog wat dingetjes weten en op pagina 133 heb ik de trotse/blije eigenaar van een MT-09.
Gloednieuw, geleverd door Van Meel uit Made.
Buiten hun sportpakket (flyscreen, tankpad, led-richtingaanwijzers (voor en achter), hoge kentekenplaathouder (zonder tussenstuk)) ook een comfortzadel erop genomen... en als kers op de Icon Blue taart ook een Akrapovic.

Nu weer wennen aan het motorrijden, de kracht van deze machine... maar rijd met een constante glimlach rond nu.

Bekijk bijlage 1474113Bekijk bijlage 1474112
 
dikke bike zeg!
hoe bevalt je zadel t.o.v je orginele?
Dankje!

Zalig zadel! Totaal geen bilpijn (is dat een goed woord?) en ook geen rare zit.
Ga nog wel een keer originele erop zetten dan ook een wat langere rit maken ter vergelijking.
Geen spijt van de extra uitgave in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Dankje!

Zalig zadel! Totaal geen bilpijn (is dat een goed woord?) en ook geen rare zit.
Ga nog wel een keer originele erop zetten dan ook een wat langere rit maken ter vergelijking.
Geen spijt van de extra uitgave in ieder geval.

die moet ik toch ook maar eens halen. Vandaag na 2 uur toch ook wel weer houten reet met t standaardzadel.
 
Dankje!

Zalig zadel! Totaal geen bilpijn (is dat een goed woord?) en ook geen rare zit.
Ga nog wel een keer originele erop zetten dan ook een wat langere rit maken ter vergelijking.
Geen spijt van de extra uitgave in ieder geval.
is ook wat hoger toch?
 
iemand ervaring met deze alie valblokken?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200317-122936_AliExpress.jpg
    Screenshot_20200317-122936_AliExpress.jpg
    323,6 KB · Weergaven: 25
Hallo iedereen,

Ik ben nog niet in het bezit van een MT-09, maar ik ben hard aan het zoeken.

Nu ben ik eentje tegengekomen: Yamaha MT 09 ABS | MotoPort

Bouwjaar 2018
Kilometerstand 19668 km

Eerste eigenaar, woont in Scheveningen en vriendin woont in Sittard, vandaar de hoge kilometerstand.

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij zo'n dergelijke kilometerstand en wat is een reële prijs?
 
en hoe bevallen ze?

Nog net te weinig op mn bek gegaan om daar een oordeel over te hebben :P Zonder gein, ik heb ze gekocht omdat ik het 1 van de mooiere vind. Ze passen perfect en zijn goed stevig. Ik zal er eens een plank oid langshouden om te kijken hoe en wat ze beschermen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan