Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik had bij harde acceleratie ook last van beginnende tankslappers maar door het stuur minder hard vast te houden bij het accelereren zijn ze veel minder. Uiteindelijk zal ik er een stuurdemper van ali op gooien als goedkope verzekering tegen echte tankslappers
Ik heb geen probleem tot de begrenzer bij 235 ingrijpt.
Vering correct instellen, vooral de "sag".
 
Even een praktisch vraagje. Is er hier iemand die kan verifiëren dat de uitlaat ophangpunten van de 2014 en 2017 modellen overeenkomen? Ik ben mij bewust van de Euro3 en Euro4 normen. Het gaat mij puur om de ophanging.
 
Wellicht dat het antwoord voor de hand ligt, maar ik kon het niet zo gauw vinden. Ik ben aan het zoeken naar een uitlaat voor mijn MT09 (2015), echter kon ik nergens vinden of een katalysator verplicht is of dat ik daar problemen mee krijg als die niet aanwezig is. Nu verwacht ik in Nederland/ het hoge noorden er geen problemen mee te krijgen, maar ik wil graag een uitlaatsysteem die 'Duitsland proof' is. Iemand die mij kan verhelderen hoe deze regelgeving in elkaar zit?
 
Ik heb het volgende probleem met mijn MT09SP. Ik heb een tijd geleden wat last van tank slapping gehad bij het accelereren vooral. Hierop heb ik de vering zowel voor als achter bij een bedrijf piek fijn laten afstellen, de tank slapping was nagenoeg weg maar kwam nog wel licht terug boven de 200km/u. Maargoed die snelheden rij je bijna nooit dus het daar bij gelaten.

Nu heb ik mijn voorband laten vervangen van een S21 naar een S22 en ik heb nu gigantisch veel last van tankslapping. Dit begint al bij de 140km/u, zo erg dat je bijna de broek vol schijt.

Moet de afstelling van de vering herzien worden of is er wat mis met de voorband ?

De S22 is een hele fijne band maar wel met dit nadeel. Ik had zelf ook flink last van tankslappers bij hard accelereren/topsnelheid en dit is verdwenen nu ik ben overgestapt naar Pirelli Rosso 3. Je bent niet de eerste die ik hierover hoor.
 
De S22 is een hele fijne band maar wel met dit nadeel. Ik had zelf ook flink last van tankslappers bij hard accelereren/topsnelheid en dit is verdwenen nu ik ben overgestapt naar Pirelli Rosso 3. Je bent niet de eerste die ik hierover hoor.
Ik heb ook een set S22's en merk daar niets van. (ook niet op die 2 circuit dagen dat ik ermee gedaan heb)
De vering is niet standaard bij mij en goed afgesteld.
 
Hallo , ook ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een mooie Yamaha mt 09 bj: 2016
Motor loopt en rijdt perfect tot afgelopen zondag , vooral bij een constante snelheid geeft de motor met regelmaat een heftige korte schok ( net als of je het gas dicht draait) , vandaag weer mee gereden en het lijkt steeds vaker voor te komen , rij je hoge snelheden , 100 km/H en hoger is het geen enkel probleem , heb sinds mij bezit 4000 km gereden 😀 , het schokkerige rijden ( waar veel mensen het over hebben is het niet) nou had ik gelezen dat het spannen van een ketting bij een Yamaha mt 09 een uiterst precies klusje is , iemand dit probleem gehad
Alvast bedankt voor de reactie gr Peter
 
20200828_182650.jpg
20200828_182650.jpg
20200828_182608.jpg
20200828_182650.jpgvandaag de Shad zadel geïnstalleerd, zijn geld dubbel en dwars waard. Zowel komfor als uiterlijk 👌
 
Is je ketting en tandwielen nog wel in goede staat?
Ja is in goede staat , motor heeft net 9000 km gereden , vanavond een monteur laten rijden en vind dat er veel speling op de gashendel zit , gaat hij morgen na kijken , als je met de motor rijd is het net alsof het gas dicht wordt gedaan , ik hoop dat het dat is , garantie is uitraad net 2 weken verlopen 🙈bedankt voor je reactie 👍 mocht het opgelost zijn laat ik het weten
 
Laatst bewerkt:
Beste lui. Heb sinds gister een dikke mt09sp in mijn bezit. Allemaal leuke opties erop waaronder een Akrapovic (titanium)
Enige wat mist is een DB killer. Heeft er iemand 1 te koop? Goed weekend! Gr Will
 
Hallo , ook ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een mooie Yamaha mt 09 bj: 2016
Motor loopt en rijdt perfect tot afgelopen zondag , vooral bij een constante snelheid geeft de motor met regelmaat een heftige korte schok ( net als of je het gas dicht draait) , vandaag weer mee gereden en het lijkt steeds vaker voor te komen , rij je hoge snelheden , 100 km/H en hoger is het geen enkel probleem , heb sinds mij bezit 4000 km gereden 😀 , het schokkerige rijden ( waar veel mensen het over hebben is het niet) nou had ik gelezen dat het spannen van een ketting bij een Yamaha mt 09 een uiterst precies klusje is , iemand dit probleem gehad
Alvast bedankt voor de reactie gr Peter
Hoi Peter, heb een mt 09 2017 met het zelfde probleem, nu de bougies vervangen en de gaskleppen gesynchroniseert, loop nu weer prima.
 
Beste lui. Heb sinds gister een dikke mt09sp in mijn bezit. Allemaal leuke opties erop waaronder een Akrapovic (titanium)
Enige wat mist is een DB killer. Heeft er iemand 1 te koop? Goed weekend! Gr Will
Bolski die heeft ze te koop, daar heb ik hem van.
 
De MT staat inderdaad wel gekend door de makkelijke wheelies *D

IMG_20200913_210202_890.jpg


Ben nog maar een beginner met die achterwiel rijden maar de MT geeft wel veel vertrouwen.
 
Suc6..
Met die instelling lig je gauw op je plaat.. zeker als beginner..
Zeker als je hem in een sportieve stand in een bocht van oor tot oor legt...

Natuurlijk moet alles met mate gebeuren ;) Hoe leer je er anders mee omgaan als je eens het wiel omhoog krijgt bij een "te harde" accelleratie?
Bochten rijden is leuk met de MT, leuke fiets om mee te rijden op de bochten (als er dan wel zijn in BE).
 
Is het het waard om te wachten op het 2021 model van de MT-09?
Of komen er geen grote veranderingen?

Tot dus ver niks aangekondigd voor alle Yamaha modellen. Vorig jaar kwam het (gebrek aan) nieuws in oktober dacht ik.

Wellicht dat het antwoord voor de hand ligt, maar ik kon het niet zo gauw vinden. Ik ben aan het zoeken naar een uitlaat voor mijn MT09 (2015), echter kon ik nergens vinden of een katalysator verplicht is of dat ik daar problemen mee krijg als die niet aanwezig is. Nu verwacht ik in Nederland/ het hoge noorden er geen problemen mee te krijgen, maar ik wil graag een uitlaatsysteem die 'Duitsland proof' is. Iemand die mij kan verhelderen hoe deze regelgeving in elkaar zit?

Weer net terug uit Duitsland, valt mij altijd op dat iedereen zich druk maakt om DB-killers etc maar ik ben in al die jaren duitsland nog nooit aangehouden voor controle. Zelfs de duitsers rijden met open dempers en ook een aantal superdukes gezien met aston racing dempers (google maar eens :') )
 
Terug
Bovenaan Onderaan