Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Tot dus ver niks aangekondigd voor alle Yamaha modellen. Vorig jaar kwam het (gebrek aan) nieuws in oktober dacht ik.



Weer net terug uit Duitsland, valt mij altijd op dat iedereen zich druk maakt om DB-killers etc maar ik ben in al die jaren duitsland nog nooit aangehouden voor controle. Zelfs de duitsers rijden met open dempers en ook een aantal superdukes gezien met aston racing dempers (google maar eens :') )

Tja, door de vele 'ernstige' verhalen ga ik erg twijfelen. Maar het zal vast in de Eifel ook erger zijn met controles dan elders. Bedankt voor je reactie!
 
Zo. Net terug uit een motortripje door Europa.
4008km op de klok gezet.

Moezel, Eifel, Oostenrijk, Dolemiten, Zwitserland, Zwarte Woud.
Prachtige stukken gereden met wisselend weer.
MT heeft het prima gedaan!

Je voelt je toch een outsider op zo'n trip tussen de Allroads.
Kaz
 
Voor langere reizen gebruik ik een dryback die ik aan stepjes & kentekenplaathouder vast maak. Een paar minuutjes werk en genoeg ruimte voor een trip van 1-2 weken. Dit type is de Drybag 350 van SW-Motch.
8CE1574A-5A46-4CA6-B53B-667A7331F610_1_105_c.jpeg
 
Nice!

Kan zeker he, alleen ist wa minder praktisch :P

Wat heb je allemaal mee op zo'n trip?

Ik ben een lichte bepakker. Beetje kleren een paar platte sneakers.
Past prima in de SW motech blaze + tanktas heb ik zo'n 48L ruimte

Kaz
 
Da's een ferme tas wel!

Zo'n ADV's hebben vaak echt vanalles mee maar ook gewoon veel zooi voor 'als er ooit eens...'
 
Afgelopen zaterdag bij Gebben motoren een nieuwe MT-09 Blue besteld, met sportpakket.
Alleen nog geen andere uitlaat, deze zou ik zelf willen monteren.
Is dit een lastige taak of juist niet?
Enige tips voor uitlaten?
Suggesties zijn altijd welkom!
 
Afgelopen zaterdag bij Gebben motoren een nieuwe MT-09 Blue besteld, met sportpakket.
Alleen nog geen andere uitlaat, deze zou ik zelf willen monteren.
Is dit een lastige taak of juist niet?
Enige tips voor uitlaten?
Suggesties zijn altijd welkom!

Zo klaar. Je kan overal prima bij! Alleen ff boutjes op moment zetten op het blok.
De 09's lopen vrij arm in lage toeren. Met de meeste sportuitlaten lopen ze op lage toeren slechter.

Je kan overwegen ECU te flashen om dat te verhelpen

Gefeliciteerd trouwens en welkom bij de club! Woon je ook in de buurt van Gebben?
 
Zo klaar. Je kan overal prima bij! Alleen ff boutjes op moment zetten op het blok.
De 09's lopen vrij arm in lage toeren. Met de meeste sportuitlaten lopen ze op lage toeren slechter.

Je kan overwegen ECU te flashen om dat te verhelpen

Gefeliciteerd trouwens en welkom bij de club! Woon je ook in de buurt van Gebben?

Ah, kijk daar houden we van!
Wat bedoel je precies met ECU?

Danku danku! Een hele verandering van een R6 naar een MT-09!
Woon in de buurt van Leek!
 
Afgelopen zaterdag bij Gebben motoren een nieuwe MT-09 Blue besteld, met sportpakket.
Alleen nog geen andere uitlaat, deze zou ik zelf willen monteren.
Is dit een lastige taak of juist niet?
Enige tips voor uitlaten?
Suggesties zijn altijd welkom!
Welkom bij de club! Wat houdt het sportpakket in? Ik heb zelf een 2014 model met Akra. Daar ben ik super blij mee: oogt mooi (maar daar denken anderen vast anders over), sluit mooi aan rond het blok en in de lijn van de motor en maak lekker geluid. Ik laat wel de dB killer erin.... Veel plezier met de MT_O-. Zodra je de MT hebt opgehaald verwachten we wel wat foto's natuurlijk!
 
Middag,
Ik ga jullie denk ik deze winter verlaten.

Ik wil eigenlijk terug naar de supersports. Neig naar een daytona 675 of 848. Maar ben er nog niet uit.

Ik heb hem nog niet te koop staan maat mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag

Betreft een 2014 met 18500 op de klok.

-Ti Akra
-Hyperpro schokbreker achter en veren voor
-KN luchtfilter
-ECU flash en tuning op akra en K&N
-tanktas givi met ring
-Puig windscherm
-SW motech saddle bags.
-RG korte kentekenplaathouder
-Zgan Bridgestone S22's

Wel een paar gebruikerssporen en krasjes op de linkerzijde.

Tot die tijd zal ik jullie nog wel gezelschap houden

Kaz
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de club! Wat houdt het sportpakket in? Ik heb zelf een 2014 model met Akra. Daar ben ik super blij mee: oogt mooi (maar daar denken anderen vast anders over), sluit mooi aan rond het blok en in de lijn van de motor en maak lekker geluid. Ik laat wel de dB killer erin.... Veel plezier met de MT_O-. Zodra je de MT hebt opgehaald verwachten we wel wat foto's natuurlijk!

Dankjewel!
Het sportpakket houdt in dat er een schermpje voorop komt, kentekenplaat omhoog, LED Knippers en tankpad!
Ik zit er idd ook aan te denken om een akra te halen, maar vindt zo’n AR ook wel super gaaf...
Als ik hem ophaal laat ik uiteraard foto’s zien!
 
Mijn MT-09 SP gaat ook in de verkoop.

10.000 km
BTW motor
Akrapovic full systeem met e-keur
andere kentekenplaathouder
bar end spiegels
duoseat cover in kleur
twee verschillende windschermen (gemonteerd is een hoge Puig, maar ik heb ook een kleine bugscreen)

Er komt nog wel een nette adverentie. :)
 
Mijn MT-09 SP gaat ook in de verkoop.

10.000 km
BTW motor
Akrapovic full systeem met e-keur
andere kentekenplaathouder
bar end spiegels
duoseat cover in kleur
twee verschillende windschermen (gemonteerd is een hoge Puig, maar ik heb ook een kleine bugscreen)

Er komt nog wel een nette adverentie. :)

Hey kan je een aantal foto's en een richtprijs sturen via PM? Ik heb misschien een vriend die wel interesse heeft.
 
Komende Februari kan ik dan eindelijk mijn A-rijbewijs ophalen (jaja, code 80 regeling) en ik ben van plan om het nieuwe motorseizoen te beginnen met een upgrade naar een MT09.
Nou vraag ik me af wat de beste keuze zal zijn tussen een pre-facelift en facelift model en/of er mensen zijn die op beide modellen gereden hebben en wat hun ervaringen zijn daarmee.

Het eerst opvallende, naast de looks, is dat de prijs erg veel verschilt; pre-facelift modellen gaan voor gemiddeld rond 8.000eu en de facelift modellen (2017) voor €9.000+
Die +-1.000eu is toch wel leuk voor bijvoorbeeld een nieuw uitlaatsysteem aangezien ze bij de dealers vaak stock zijn.
Ook heb ik ergens gelezen dat er mogelijk een 'vernieuwde' versie van de MT09 in 2021 uit zal komen (Vernieuwde MT09). Geen idee of dit impact zal hebben op de prijs van de oudere modellen gezien; een nieuw jaar en 'nieuw' model.
Daarnaast, lees ik vaak dat het facelift model een stuk vloeiender is op het gas en dat pre-facelift modellen toch wel wat schokkerig kunnen zijn.

Kortom, zijn er mensen, die met hun eigen ervaring/mening, die mij hierin kunnen helpen en zijn er nog meerdere verschillen tussen de modellen?
 
@Bilsterr

Verschil zit hem inderdaad in de volgende zaken ( Voordelen van 2017+)
- Betere vering (Al is het nog niet fantastisch)
- Gasrespons
- Euro4 emissie
- New design en kleuren
-TCS
- SP uitvoering al is deze nog iets prijziger
- QS

Maar al met al kun je ook prima uitgevoerde eerste generaties vinden voor een stukje minder geld.
Ik hoop niet dat je een eerste generatie voor 8k op de kop tikt tenzij het een hele speciale is, maar gemiddeld gaan ze al voor wat minder weg.

De facelifts zijn inderdaad iets duurder en de SP's nog weer wat duurder.

Als je geinteresseerd bent in een éérste generatie die van mij mag echt wel weg voor minder dan 8k met alle mogelijke opties (Vering, ECU voor gasrespons, uitlaat, bagage mogelijkheden etc.+- 18500 op de teller.


Kaz
 
pre-facelift modellen gaan voor gemiddeld rond 8.000eu en de facelift modellen (2017) voor €9.000+

pre-facelift kan je veeeel goedkoper krijgen. Je ziet ze bij handelaren al voor 6500,- langs komen. Misschien dat je op marktplaats bij een particulier een leuke pre-facelift kan vinden met een Hyperpro streetbox (voorveren en achterschokbreker) dit is namelijk wel een must en maakt het rijden zoveel plezieriger! Ik zou dit verkiezen boven een uitlaat. Het is straks winter dus gebruik die tijd om lekker rond te kijken en wie weet kom je de komende maanden een koopje tegen :)
 
Middag,
Ik ga jullie denk ik deze winter verlaten.

Ik wil eigenlijk terug naar de supersports. Neig naar een daytona 675 of 848. Maar ben er nog niet uit.

Ik heb hem nog niet te koop staan maat mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag

Betreft een 2014 met 18500 op de klok.

-Ti Akra
-Hyperpro schokbreker achter en veren voor
-KN luchtfilter
-ECU flash en tuning op akra en K&N
-tanktas givi met ring
-Puig windscherm
-SW motech saddle bags.
-RG korte kentekenplaathouder
-Zgan Bridgestone S22's

Wel een paar gebruikerssporen en krasjes op de linkerzijde.

Tot die tijd zal ik jullie nog wel gezelschap houden

Kaz
Foto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan