Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Voorwiel werd bij mij een stukje minder gevoelig toen ik een andere schokbreker had.

Daarvoor was die iets gevoeliger maar ook niet zoals op de filmpjes. Ook niet als ik als een debiel de hendel omdraaide
Thanks voor je bericht, dat klinkt wat vergelijkbaar met mijn situatie!
 
Dag heren en dames!

Ik ben nieuw op dit forum en heb even een vraagje over mijn 2014 MT09. Ik heb er een slip-on uitlaat op gemonteerd (originele header netjes door midden gehaald op de juiste plek). Dit is de GPR Furore en ‘vereist’ geen tune/ecu-flash. Ik heb deze uitlaat een week na aankoop van m’n MT geïnstalleerd. Ik merk dat mijn koppel wat te kort komt, kijkende naar filmpjes zoals:

(2:20) en

Zij trekken hem hier, zonder moeite in standaard modus, in de tweede versnelling omhoog. Pure power wheelies. Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar in z’n 2, welke snelheid ik ook rijd en hoe hard ik ook aan de handel jank. Op z’n meest komt hij dan in A modus een paar centimeter omhoog. In 1 overigens wel bij lage 30-50kmh) snelheden.

Ik vraag me nu sterk af of het iets is met de motor zelf, of het komt door de uitlaat. Heb hem in de eerste week met de originele uitlaat niet open getrokken omdat ik nog aan het wennen was. Nu kan de originele uitlaat niet meer terug. Ik overweeg sterk om een reflash te doen maar wellicht hebben jullie een verklaring.

Thanks allemaal!

Gr,

Danny
Trek niet te snel je conclusie, hoe je vering staat afgesteld, hoeveel je weegt en waar je op de motor zit maakt allemaal veel uit.
 
hallo mensen!

Ik ben opzoek naar een schakelaar voor de linkerkant ( aangereden op rotonde, proberen op te vangen en daardoor m'n grootlichtschakelaar gesloopt ), iemand enig idee waar deze uit te halen zijn ?
 
Dat ziet er strak uit! Zwart stuur smoelt een stuk beter, helemaal op een full black MT :)

Om op dat topic verder te borduren, ik ga binnenkort mijn uitlaat bochten (Akra carbon) keramisch laten coaten. De huidige staat is niet fantastisch, zit ondertussen op de 2e MT en kan wel wat liefde gebruiken :+

Zoals eerder gezegd mijn uitlaat weg gebracht voor een keramische coating. Afgelopen week opgehaald en ben erg tevreden met he resultaat!

En het resultaat

IMG_20210317_180950.jpg


IMG20210317175836.jpg


IMG20210317175857.jpg


IMG20210319171728.jpg
 
Ik heb uiteindelijk €180 betaald.

Moet er wel bij vertellen dat we wat korting hebben gehad omdat ik binnen de vriendengroep meerder uitlaten had verzameld en in 1x naar hem heb gebracht :)
 
Ik heb uiteindelijk €180 betaald.

Moet er wel bij vertellen dat we wat korting hebben gehad omdat ik binnen de vriendengroep meerder uitlaten had verzameld en in 1x naar hem heb gebracht :)
Waar heb je dat laten doen en heb je er lang moeten op wachten?
 
Ik ben bij Cerakote geweest (enige officiele partner in nederland).


Aanvankelijk gaf hij aan dat hij erg druk was en verwerking voor alle uitlaten 3 a 4 weken was. Uiteindelijk heb ik ze 2 weken later op kunnen halen, dus dat was voor ons prima (het was toch k*t weer :+).
 
Weer een goed ritje gehad,lekker weertje *O*
Even posen nu we hier toch zijn :+
Wel een vraagje: Wat heeft iedereen hier qua eventuele upgrades voor de remmen ? Blijft nog altijd een minpuntje vind ik,mist wel wat power en gevoel... :/
Wou EBC HH remblokjes plaatsen maar is dit wel genoeg ? (En weet niet hoeveel stalen remleidingen afdoen i.c.m. al het ABS systeem ?)

IMG_20210326_183910.jpg
 
Goedemorgen, ik ben Teun en nieuw op dit forum. Heb al een tijdje een account maar dat was meer om rond te kijken en wat informatie op te doen. Sinds afgelopen week in het bezit van mijn rijbewijs. Vorig jaar november kocht ik in een ‘impuls’ een Yamaha MT-09 die sindsdien bij Goedhart in de opslag heeft gestaan. Afgelopen woensdag heb ik ‘m na maanden wachten eindelijk op kunnen halen :)
1A93A548-75E8-4701-9106-496E84EBE6F0.jpeg
 
Goedemorgen, ik ben Teun en nieuw op dit forum. Heb al een tijdje een account maar dat was meer om rond te kijken en wat informatie op te doen. Sinds afgelopen week in het bezit van mijn rijbewijs. Vorig jaar november kocht ik in een ‘impuls’ een Yamaha MT-09 die sindsdien bij Goedhart in de opslag heeft gestaan. Afgelopen woensdag heb ik ‘m na maanden wachten eindelijk op kunnen halen :)
Bekijk bijlage 1615313
Mooie machine!:]
 
Mocht iemand tegen een 2de hands set GB-racing engine covers aan lopen, laat het me weten!

Het pakket is door PostNL kwijt geraakt tijdens het verzendingsproces;(
 
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren voor een ander zadel omdat ik bij korte ritten toch een houten kont krijg. Op dit moment heb ik een comfort zadel op mijn Mt09 zitten.

Uiteraard kom ik uit bij bagster maar ik lees dat deze een paar cm lager zijn dan de comfort. Leek me niet helemaal handig met mijn lengte van 191.

Heeft er iemand misschien ervaring mee of kan ik voor deze prijs misschien beter een custom zadel laten maken?

Misschien dat iemand daar dan een adres voor heeft? Het liefst regio Overijssel.

Ik hoor het graag!
 
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren voor een ander zadel omdat ik bij korte ritten toch een houten kont krijg. Op dit moment heb ik een comfort zadel op mijn Mt09 zitten.

Uiteraard kom ik uit bij bagster maar ik lees dat deze een paar cm lager zijn dan de comfort. Leek me niet helemaal handig met mijn lengte van 191.

Heeft er iemand misschien ervaring mee of kan ik voor deze prijs misschien beter een custom zadel laten maken?

Misschien dat iemand daar dan een adres voor heeft? Het liefst regio Overijssel.

Ik hoor het graag!
Niet bij jou in de buurt maar ze leveren wel vakwerk.

Zadel opnieuw laten bekleden en laten vullen is waarschijnlijk voordeliger dan een nieuwe kopen.
 
Hoi hoi MT09’ers!

Vanaf vandaag hoor ik ook bij jullie: heb mijn nieuwe (2021) MT-09 SP vanochtend afgehaald.

Besloten om deze te kopen na een proefrit op een 2018 SP en een dagje huren van een 2020 “gewone”. Intussen alweer 250 km op mijn SP gereden (ondanks het takke weer)....

Mocht iemand vragen hebben....
 
Hoi hoi MT09’ers!

Vanaf vandaag hoor ik ook bij jullie: heb mijn nieuwe (2021) MT-09 SP vanochtend afgehaald.

Besloten om deze te kopen na een proefrit op een 2018 SP en een dagje huren van een 2020 “gewone”. Intussen alweer 250 km op mijn SP gereden (ondanks het takke weer)....

Mocht iemand vragen hebben....
en wat zijn de bevindingen? Ik wacht nog steeds op mijn gewone mt09 21...
 
Terug
Bovenaan Onderaan