Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

hier nog een fotootje met de termignoni eronder, 2 weken geleden geplaatst en zeker geen spijt van😇
 

Bijlagen

  • IMG-20220101-WA0007.jpg
    IMG-20220101-WA0007.jpg
    386 KB · Weergaven: 79
Ik zal eerst is kijken wat deze upgraden doet, merk het vooral met aanremmen. het is echt verschrikkelijk, achteraf toch de SP moeten overwegen want verder is het werkelijkwaar echt een fantastische fiets. maarja achter af is een koe in zijn ... kijken
Ik had ik 2018 de SP net gemist met 3 maand ...
Eerst had ik standaard vering, dan vooraan vering op m'n gewicht.
Dan schokdemper achter van ohlins (instapmodel),dat was een groot verschil.
Daarna ohlins nix30 cartridges en dat was terug een gigantisch verschil.
Maar als je betaalbare upgrades wil doen en niet zo moeilijk bent als ik dan is nieuwe veren voor en andere schokdemper achter een goed compromis.
 
Na flink wat onderzoek het progressieve setje van hyper pro geannuleerd en voor een Wilbers 641 achter schokbreker gegaan, na deze upgrade maar even kijken wat we aan de voorkant doen. foto's volgen nog, ik houd jullie op de hoogte:]:t
 
Ah kijk, er zit leven in dit topic :+

Sinds november 2021 ben ik eigenaar geworden van een MT09 SP uit 2020 met 3k op de teller, 2 keer pas gereden maar wat een top ding!

tempImagewaQnU8.jpg


Zaten al wat aanpassingen op (Tail Tidy, Uitlaat en optische dingen). Ik ben rustig verder gegaan met een andere achterlicht van TST met geïntegreerde knipperlichten en inmiddels een setje originele handvatverwarming erop!

Nu nog mooi weer, dan kan er gereden worden!
 
Ah kijk, er zit leven in dit topic :+

Sinds november 2021 ben ik eigenaar geworden van een MT09 SP uit 2020 met 3k op de teller, 2 keer pas gereden maar wat een top ding!

Bekijk bijlage 1715072

Zaten al wat aanpassingen op (Tail Tidy, Uitlaat en optische dingen). Ik ben rustig verder gegaan met een andere achterlicht van TST met geïntegreerde knipperlichten en inmiddels een setje originele handvatverwarming erop!

Nu nog mooi weer, dan kan er gereden worden!
Prachtig apparaat, mijn mt ook pas sinds november. ja volgens mij zijn er een aantal die weer een beetje leven in dit topic willen brengen. Vooral zo blijven doorgaan denk ik en van het voorjaar maar wat organiseren :]
 
Hi,

Mijn orginele ketting set is aan vervanging toe van mijn mt09 en ik wil deze vervangen voor een setje van Supersprox. Nu wil ik meteen de ketting ratio aanpassen zodat ik snellere accleratie heb en wat inlever op de top gezien volgas rijden niet te doen is met het apparaat.

Nu was mijn idee in eerste instantie om het voortandwiel welke 16T orgineel is te wijzigen naar een 15T en het achtertandwiel niet te wijzigen, echter lees ik hier verschillende verhalen over.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier mee helpen ?
 
Hi,

Mijn orginele ketting set is aan vervanging toe van mijn mt09 en ik wil deze vervangen voor een setje van Supersprox. Nu wil ik meteen de ketting ratio aanpassen zodat ik snellere accleratie heb en wat inlever op de top gezien volgas rijden niet te doen is met het apparaat.

Nu was mijn idee in eerste instantie om het voortandwiel welke 16T orgineel is te wijzigen naar een 15T en het achtertandwiel niet te wijzigen, echter lees ik hier verschillende verhalen over.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier mee helpen ?
Wat ik van mijn brommertijd weet vroeger was het altijd 1 tandje inleveren voor is 1 erbij achter. hoe groter het verschil tussen de tandwielen, hoe groter de trekkracht. let wel op dat dit het rijgedrag van je motor aardig kan beïnvloeden, ik heb dit in het verleden met mijn rsv mille gedaan om het bokken een beetje er uit te krijgen (niet te vergelijken twin). verder kan ik je niet helpen, experimenteren of een tandwielverhouding van een mede MT rijder overnemen:t
 
Een Mt is toch al redelijk kort gegeared, gaat zo tot 3de al het achterwiel op, en je wilt hem nog korter gearen?

Nou goed, maar laat dat voortandwiel voor wat het is en maak het achterste groter.
- 1 tand voor is ongeveer +3 achter.
Hoe kleiner het tandwiel voor, hoe krapper de hoek van je ketting en des temeer slijtage je krijgt.
Groter achter is een grotere hoek dus je ketting gaat ook iets langer mee (theoretisch).
 
Wat ik van mijn brommertijd weet vroeger was het altijd 1 tandje inleveren voor is 1 erbij achter. hoe groter het verschil tussen de tandwielen, hoe groter de trekkracht. let wel op dat dit het rijgedrag van je motor aardig kan beïnvloeden, ik heb dit in het verleden met mijn rsv mille gedaan om het bokken een beetje er uit te krijgen (niet te vergelijken twin). verder kan ik je niet helpen, experimenteren of een tandwielverhouding van een mede MT rijder overnemen:t
1 tand inleveren vooraan is vaak eerder +-3 tanden erbij achter.
Een Mt is toch al redelijk kort gegeared, gaat zo tot 3de al het achterwiel op, en je wilt hem nog korter gearen?
In 3de krijg je hem niet op alleen het gas omhoog als je de vering aangepast hebt.
Met originele vering lukt het soms wel als je op het juiste moment aan je gas rukt.
Met een andere schokdemper achter gaat de mt09 ook niet meer omhoog op onverwachte momenten. ( Wat toch wel vaak gebeurde met originele vering )
Dat was af en toe spannend als ik een vervang mt09 meekreeg van de dealer...
 
Een Mt is toch al redelijk kort gegeared, gaat zo tot 3de al het achterwiel op, en je wilt hem nog korter gearen?

Nou goed, maar laat dat voortandwiel voor wat het is en maak het achterste groter.
- 1 tand voor is ongeveer +3 achter.
Hoe kleiner het tandwiel voor, hoe krapper de hoek van je ketting en des temeer slijtage je krijgt.
Groter achter is een grotere hoek dus je ketting gaat ook iets langer mee (theoretisch).
dit lijkt mij ook, standaard verhouding lijkt mij prima.
 
Dikke fiets, zal je geen spijt van krijgen. ik heb die van mij pas een keer of 6 bereden maar wat een apparaat:}
Hij wordt nog dikker. Komt een akra carbon onder of de arrow. Akra carbon is zonder e-keur en de arrow is met e-keur. Alleen vind ik de akra dikker eronder staan.
Bar end mirrors liggen al te wachten en er komt nog een klein schermpjes op. Andere koppeling en remhendel. En dat was het voor nu zo'n beetje.
 
Hij wordt nog dikker. Komt een akra carbon onder of de arrow. Akra carbon is zonder e-keur en de arrow is met e-keur. Alleen vind ik de akra dikker eronder staan.
Bar end mirrors liggen al te wachten en er komt nog een klein schermpjes op. Andere koppeling en remhendel. En dat was het voor nu zo'n beetje.
Dikke motor!
En zelf heel tevreden van de Arrow uitlaat onder de 09. :Y
En let maar op met de uitspraak: 'Dat was het voor nu zo'n beetje'. Dat zei ik ook maar uiteindelijk blijf je dingen veranderen. _O-
 
Ik heb toch de akra gekocht. Vind deze mooier staan met de einddemper. Als het goed is komt de akra morgen binnen. Heb de motor nog niet eens 🤣
 
Hij wordt nog dikker. Komt een akra carbon onder of de arrow. Akra carbon is zonder e-keur en de arrow is met e-keur. Alleen vind ik de akra dikker eronder staan.
Bar end mirrors liggen al te wachten en er komt nog een klein schermpjes op. Andere koppeling en remhendel. En dat was het voor nu zo'n beetje.
Heel bekend, had de motor 1 week en kocht een termignoni, bar end mirrors een windschermpje etc. toen dacht ik ook dat dat het was, heb de motor nu een maand of 3 inmiddels ook al een wilbers 641 achtershock gekocht en nog kijkende naar een ander zadel. dus dat het het nu zo even was denk ik ook elke keer _O-
 
Netjes! Die Gilles set is een behoorlijke investering, maar staat wel erg vet! Wat is de overweging geweest deze te kopen? Puur looks?
 
Dikke motor!
En zelf heel tevreden van de Arrow uitlaat onder de 09. :Y
En let maar op met de uitspraak: 'Dat was het voor nu zo'n beetje'. Dat zei ik ook maar uiteindelijk blijf je dingen veranderen. _O-
Jaaaa ik ben toch nog op zoek naar wat spulletjes. Welke tankgrips gebruiken jullie? Mag ook ali spul zijn hoor...

Akra is vandaag binnen gekomen 🤩
 
Welke uitlaat hebben jullie voor de next gen? Ben aan het rondkijken, maar ik vind ze er allemaal niet uit zien. De mooiste uitlaat vind ik nog altijd de akra racing line van de vorige generatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan