Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Welke uitlaat hebben jullie voor de next gen? Ben aan het rondkijken, maar ik vind ze er allemaal niet uit zien. De mooiste uitlaat vind ik nog altijd de akra racing line van de vorige generatie.
Zelfde probleem. Hoop dat er dit jaar nog wat mooie uitkomen..
 
Gisteren was de 2e hands akra carbon binnen gekomen. Was nog in nette staat maar niet in de staat hoe ik het graag wil hebben! Vanmorgen maar eens aan de slag gegaan met Belgom. Resultaat mag er wezen na een keer poetsen. De bochten waren bruin en smerig. Volgende week nog een poetsbeurt en dan inspuiten met wd40 voor de glans 👌
 

Bijlagen

  • 20220127_112903.jpg
    20220127_112903.jpg
    140,1 KB · Weergaven: 51
Gisteren was de 2e hands akra carbon binnen gekomen. Was nog in nette staat maar niet in de staat hoe ik het graag wil hebben! Vanmorgen maar eens aan de slag gegaan met Belgom. Resultaat mag er wezen na een keer poetsen. De bochten waren bruin en smerig. Volgende week nog een poetsbeurt en dan inspuiten met wd40 voor de glans 👌
lekker bezig rob, wanneer komt de 09? ben benieuwd met de akra eronder:t
 
lekker bezig rob, wanneer komt de 09? ben benieuwd met de akra eronder:t
Thnx!

Vandaag belt de motorzaak mij op omdat hij tot vandaag op vakantie is. Dan zullen we een afspraak maken voor het leveren van de mt. Motor is klaar en kan dus meteen geleverd worden. Alleen nog even bekijken hoe we het leveren gaan regelen aangezien de motorzaak in het noorden van NL woont en ik in het zuiden. Denk volgende week ergens en anders de week erop. Het heeft geen haast. Weer is toch bagger.

Ben ook beniewd hoe de akra onder de bike staat. Voor nu moet ik het maar even doen met dit filmpje.

Iemand een goed adresje in het zuiden van Limburg voor de motor af te stellen als de akra eronder hangt?

 
Laatst bewerkt:
Thnx!

Vandaag belt de motorzaak mij op omdat hij tot vandaag op vakantie is. Dan zullen we een afspraak maken voor het leveren van de mt. Motor is klaar en kan dus meteen geleverd worden. Alleen nog even bekijken hoe we het leveren gaan regelen aangezien de motorzaak in het noorden van NL woont en ik in het zuiden. Denk volgende week ergens en anders de week erop. Het heeft geen haast. Weer is toch bagger.

Ben ook beniewd hoe de akra onder de bike staat. Voor nu moet ik het maar even doen met dit filmpje.

Iemand een goed adresje in het zuiden van Limburg voor de motor af te stellen als de akra eronder hangt?

Weet dat iedereen zweert bij druijff racing, schijnt de MT guru te zijn. dan maar een stuk verder rijden, moet zelf ook nog een afspraak maken voor het afstellen met de termignoni
 
Vandaag mt op de testbank gehad. Om de rapid bike en quickshifter af te stellen.
Tot mijn verbazing 101 pk op het achterwiel.. nu heeft die op kenteken 78 inplaats van 85kw (Duitse fiets).
Nu moet de ecu gereflashed worden.. heb het probleem aangegeven bij yamaha dealer ,die pakken het op. Zijn er mensen bekende hiermee waarom die afgeknepen is?
 

Bijlagen

  • 20220129_102500.mp4
    83 MB
Vandaag mt op de testbank gehad. Om de rapid bike en quickshifter af te stellen.
Tot mijn verbazing 101 pk op het achterwiel.. nu heeft die op kenteken 78 inplaats van 85kw (Duitse fiets).
Nu moet de ecu gereflashed worden.. heb het probleem aangegeven bij yamaha dealer ,die pakken het op. Zijn er mensen bekende hiermee waarom die afgeknepen is?
Waar ben je geweest?
 
Vandaag mt op de testbank gehad. Om de rapid bike en quickshifter af te stellen.
Tot mijn verbazing 101 pk op het achterwiel.. nu heeft die op kenteken 78 inplaats van 85kw (Duitse fiets).
Nu moet de ecu gereflashed worden.. heb het probleem aangegeven bij yamaha dealer ,die pakken het op. Zijn er mensen bekende hiermee waarom die afgeknepen is?
Zou het een ex 35kw fiets kunnen zijn , die mogen in Duitsland niet meer naar het vol vermogen
 
Ook 78kW op COC/CVO ,of alleen op kenteken?
Als hij minder vermogen heeft op kenteken dan op COC kan hij later geknepen zijn voor de verzekering.
Hij word in het toerengebied afgeknepen door de ecu. Rapid bike heeft alles geoptimaliseerd waardoor die nu 101 pk op het achterwiel heeft.
 
Als ik het goed begrepen heb ooit kan een 78kw versie alleen een Belg zijn.

Daar zijn ze op 78 uitgebracht. Rest van EU niet. Misschien via België naar Duitsland naar NL.

70kw versies zijn niet uitgebracht zoals bijvoorbeeld de z900 als ik het goed heb

Edit: als je echt er wat uit wilt halen moet ECU flashen dat doet Eibergen niet. Dan moet je naar de welbekende Druijff zoals hierboven staat. Dan moet je de Rapid bike er eigenlijk ook uit mikken
 
Als ik het goed begrepen heb ooit kan een 78kw versie alleen een Belg zijn.

Daar zijn ze op 78 uitgebracht. Rest van EU niet. Misschien via België naar Duitsland naar NL.

70kw versies zijn niet uitgebracht zoals bijvoorbeeld de z900 als ik het goed heb
Zou ook België kunnen zijn ging er vanuit dat het Duitsland zou zijn 👻. Iedergeval ik ben 1ste eigenaar in Nederland en is geïmporteerd door leerkes in twello
 
Had nog stukje hierboven geedit
Nou ben best tevreden over de rapid bike vooral omdat de quickshifter er ook achter zit en die in verschillende toerengebied kan afstellen.
Heb nu yamaha dealer gevraagt voor Nederlandse flash. Of wat nog optie is maar weet niet of dit kan een andere ecu erin doen. Bouwjaar 2014 maar weet niet of de sleutels er in geprogrammeerd zijn
 
Vandaag helaas vervelend bericht gekregen van de dealer. Wel een eerlijk bericht!
De dealer heeft de mt09 nog een goed bekeken en her en der zit er kleine beschadigingen. De dealer weet hoe kritisch ik ben en hij gaf mijzelf het advies om de motor niet te kopen / in te ruilen. Heeel zuur, maar wel heeeel eerlijk en dat waardeer ik. Nu maar op zoek naar een andere MT09....
 
Vandaag helaas vervelend bericht gekregen van de dealer. Wel een eerlijk bericht!
De dealer heeft de mt09 nog een goed bekeken en her en der zit er kleine beschadigingen. De dealer weet hoe kritisch ik ben en hij gaf mijzelf het advies om de motor niet te kopen / in te ruilen. Heeel zuur, maar wel heeeel eerlijk en dat waardeer ik. Nu maar op zoek naar een andere MT09....
Datis vervelend rob, nu al wat anders gevonden?
 
Vandaag de Wilbers 641 achtershock gemonteerd, nog best een klusje maar het is weer gelukt. nu nog wachten op een mooie dag om de boel in de praktijk te testen :}
 

Bijlagen

  • IMG-20220202-WA0004.jpg
    IMG-20220202-WA0004.jpg
    131,4 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20220202-WA0005.jpg
    IMG-20220202-WA0005.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20220202-WA0006.jpg
    IMG-20220202-WA0006.jpg
    183,7 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan