Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Je kunt ook gewoon minder in je stuur knijpen, gewoon losjes vasthouden, dijen wel knijpen. Dijen tegen de tank aan, en het stuur losjes in de hand. Ik had ook bij 160 plus zwabberen, maar de aller beste tip was gewoon...loslaten. (of zoals een beroepsrijder ooit zei: het is altijd de bestuurder.)
 
Je kunt ook gewoon minder in je stuur knijpen, gewoon losjes vasthouden, dijen wel knijpen. Dijen tegen de tank aan, en het stuur losjes in de hand. Ik had ook bij 160 plus zwabberen, maar de aller beste tip was gewoon...loslaten. (of zoals een beroepsrijder ooit zei: het is altijd de bestuurder.)

Dat zwabberen heb ik nog nooit last van gehad. Heb een streetbox van hyperpro gemonteerd, maar kan me niet herinneren dat hij daarvoor wel zwabberde. Rijd op Bridgestone s21.
 
Vering afstellen.
Meestal is de oplossing de achterkant minder veervoorspanning geven en vooraan meer uitgaande demping (rechter poot).
1-2kliks extra ingaande (linker poot) kan ook geen kwaad.
Voor je de verandering doet, noteer de stand waarop het nu staat.

Ik heb er ook geen last van alhoewel er stabielere motoren zijn op hoge snelheid.
Heeft denk ik ook te maken met de bouw van de motor wat gemaakt is voor lekker raggen en geen snelheids records vestigen. Het lage gewicht zal ook niet helpen als je wil laagvliegen.

Wat ik tot op heden nog niet voor elkaar heb gekregen is de achterveer strakker zetten.
Er zit wel een tooltje voor in het gereedschapstasje maar het lijkt net of je er niet goed bij kan komen.
Iemand anders wel makkelijk gelukt? :)
 
Ik heb er ook geen last van alhoewel er stabielere motoren zijn op hoge snelheid.
Heeft denk ik ook te maken met de bouw van de motor wat gemaakt is voor lekker raggen en geen snelheids records vestigen. Het lage gewicht zal ook niet helpen als je wil laagvliegen.

Wat ik tot op heden nog niet voor elkaar heb gekregen is de achterveer strakker zetten.
Er zit wel een tooltje voor in het gereedschapstasje maar het lijkt net of je er niet goed bij kan komen.
Iemand anders wel makkelijk gelukt? :)

Ja, gewoon met meegeleverde haaksleutel.
Het is niet super ruim, maar het wil prima.
 
Ik heb er ook geen last van alhoewel er stabielere motoren zijn op hoge snelheid.
Heeft denk ik ook te maken met de bouw van de motor wat gemaakt is voor lekker raggen en geen snelheids records vestigen. Het lage gewicht zal ook niet helpen als je wil laagvliegen.

Wat ik tot op heden nog niet voor elkaar heb gekregen is de achterveer strakker zetten.
Er zit wel een tooltje voor in het gereedschapstasje maar het lijkt net of je er niet goed bij kan komen.
Iemand anders wel makkelijk gelukt? :)
 
Ik heb er ook geen last van alhoewel er stabielere motoren zijn op hoge snelheid.
Heeft denk ik ook te maken met de bouw van de motor wat gemaakt is voor lekker raggen en geen snelheids records vestigen. Het lage gewicht zal ook niet helpen als je wil laagvliegen.

Wat ik tot op heden nog niet voor elkaar heb gekregen is de achterveer strakker zetten.
Er zit wel een tooltje voor in het gereedschapstasje maar het lijkt net of je er niet goed bij kan komen.
Iemand anders wel makkelijk gelukt? :)
Geen last van? Of nog geen last van gehad?
Probeer maar eens 220 te halen met de standaard vering.
Dat was bij mij onmogelijk, vanaf 180 begon bijna een tankslapper.
Met correct afgestelde vering heb ik er geen last van en ben ik al aan het kijken om de standaard snelheidsbegrenzing eraf te halen.
 
In de 27500 km die ik gereden heb kan ik het me niet herinneren.
Hoogste snelheid die genoteerd stond in mijn gps was 199.
Uiteraard op de Duitse autobahn :)
Als je harder dan dit wil rijden vraag ik me af wat je op een naked bike te zoeken hebt.
 
Mijn s20 fabrieksbrand was ook na 4K km op.
Instabiliteit heb ik geen last van, iets naar voren leunen en de vering wat beter afstellen doet wonderen en zelfs toen ik de top ging uittesten geen instabiel gedrag gemerkt

Ik ga denk ik achter een S21 monteren (hoop dat die wat langer meegaat), en als die op is een setje metzeler roadtec 01. Vind dat nu nog zonde van de voorband die prima is.
 
Iemand ervaring met het gebruik van een topkoffer op de 09? En dan doel ik met name op de stabiliteit van de motor. Heb zelf wel een Streetbox met HPA, dus kan de veervoorspanning verhogen indien ik met bagage rij.

Ik overweeg om er 1 te kopen op vakanties.... wel een vrij grote (50 Liter).
 
Voor zover ik hoor van mensen is een topkoffer lelijk, vangt veel wind en zorgt dat je motor meer zwabbert door het gewicht helemaal achteraan op de motor te plaatsen.


@wobbelingen:
Ik had er na nieuwe bandjes (s21) ook last van op de autostrade, zodra ik over de 160 ging. Achteraf bleek het gewoon aan m'n textiel pak te liggen dat wapperde. Met m'n lederen pak heb ik er noot problemen bij tot 210, sneller ben ik nog niet geweest :+
 
Was er trouwens al iemand met de Andreani cartridges? Ik heb ze besteld, samen met een Wilders 641 shock, ben heel benieuwd of iemand hier al zoiets heeft.
 
Mijn ECU is gisteravond uitgebouwd, en wordt straks afgegeven bij een lokale tuner hier, Carmo Electronics in Helmond.

Financieel meevallertje, en wilde dit al langer doen. De volgende upgrade wordt dan de vering.
 
Ik zoek al een poosje een zaakje voor een ecu flash maar helaas niks in de buurt waar ze een custom flash op de testbank doen dus binnenkort ook maar wat anders doen
 
Zo richting het Politiecircuit Lelystad voor een training. Ben heel benieuwd hoe de 09 het gaan doen daar :]
 
Mijne is ook binnen bij de dealer voor onderhoud en enkele aanpassingen.
Ook word de ecu opgestuurd naar ergens in Nederland om te flashen. Maar weet niet juist naar waar. Enkel de A-modus word aangepast. Std en B blijven hetzelfde.
Verder word er een K&N luchtfilter gemonteerd, ook nog blockoffplates en stalen remleidingen vooraan. En dat in combinatie met de blackwidow uitlaat die ik reeds gemonteerd heb, hoop ik toch op een voelbare verbetering (als er al wat moest verbeterd worden natuurlijk) wanneer ik hem terug heb volgende week
 
Ik zit nu op Mettet en ben wel tevreden van de mt09, eerste keer met de mt09 op het circuit en het bevalt me wel.
Het enigste probleem is dat de standaard remblokjes de hitte niet aankunnen. ( Had ik al voorzien, zitten nu ebc double hh op )
De bridgestone s21 vooraan is echt geweldig.
De t30 evo achteraan begint tegen het einde van de sessie overhit te geraken maar de grens is heel goed merkbaar zonder abrupt gripverlies.
 
Benieuwd naar de resultaten van al die ECU flashes. Die van mij moet nogsteeds een keer.

Gisteren na zo'n 7 uur op de motor te hebben gezeten merk ik dat een comfortzadel geen overbodige luxe zal zijn op de motor. M'n kont heeft er nog steeds last van '( Iemand ervaring met types/merken ?
 
Gisteren een dagje op het politiecircuit in lelystad gereden en vond de MT09 echt prima met de standaard vering. De motor kan meer dan ik in ieder geval :)

De banden begonnen wel een beetje te rullen, maar ik merkte er zelf weinig van

Whats_App_Image_2018-05-06_at_16.10.42.jpg
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd naar de resultaten van al die ECU flashes. Die van mij moet nogsteeds een keer.

Gisteren na zo'n 7 uur op de motor te hebben gezeten merk ik dat een comfortzadel geen overbodige luxe zal zijn op de motor. M'n kont heeft er nog steeds last van '( Iemand ervaring met types/merken ?

Ik heb nu het originele comfortzadel van Yamaha.
Na 2 jaar op het originele zadel gezeten te hebben is dit toch wel iets beter.
Het ziet er ook mooier uit.
Na een lange dag toeren merk je ook hiermee wel iets van een houten r**t
Duurdere zadels zullen denk ik wel meer comfort geven maar vind het er niet uit zien zo'n dikke buddy op een MT 09.
 
Ik heb nu het originele comfortzadel van Yamaha.
Na 2 jaar op het originele zadel gezeten te hebben is dit toch wel iets beter.
Het ziet er ook mooier uit.
Na een lange dag toeren merk je ook hiermee wel iets van een houten r**t
Duurdere zadels zullen denk ik wel meer comfort geven maar vind het er niet uit zien zo'n dikke buddy op een MT 09.

Ja die lelijke bulten achterop vind ik ook absoluut niets. Nu ben ik gisteravond nog de Shad tegen gekomen, mensen lijken allemaal aardig positief over deze zadels en heeft tenminste niet zo'n bult

Comfort Seats - Shad - Engineered for riding
 
Terug
Bovenaan Onderaan