Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik gebruik al bijna 15 jaar bokken van GR!P (grip), achter en voor (balhoofd en onder de voorvork). Bij de MT-09 de balhoofdversie nog niet gebruikt, maar dat moet sowieso goed komen.

Ik heb laatst zo'n bok geprobeerd op de MT09. Het lukte toendertijd met mijn brommer, op mijn MT07 herinner ik het me niet meer.. maar op mn MT09 werkte deze bok niet en stond ie gewoon eigenwijs op zn voorpoten en een rood schrammetje rijker op me voorspatbord 🤠
 
Ik heb laatst zo'n bok geprobeerd op de MT09. Het lukte toendertijd met mijn brommer, op mijn MT07 herinner ik het me niet meer.. maar op mn MT09 werkte deze bok niet en stond ie gewoon eigenwijs op zn voorpoten en een rood schrammetje rijker op me voorspatbord 🤠

Ik snap je niet. Heb je het over de balhoofd bok? Ik heb daar superbikes en allroads op gehad en van alles daartussen. Zal binnenkort eens proberen.
 
Ik heb even gegoogled, maar kan de GR!P bokjes nergens vinden..
Lastig te vinden inderdaad. Volgens mij is de fabrikant failliet gegaan. Je komt ze tweedehands nog wel eens tegen, zeker in Duitsland.
Jaap Middel (destijds Motoport Stadskanaal) zou nog een voorraadje kunnen hebben. Hij adverteert regelmatig op speurders.
 
iemand hier al eens de 20k beurt laten doen door de dealer? ben er net geweest en die man vertelde mij dat dat rond de 500 euro gaat kosten, als ik in het boekje kijk lijkt mij dat wat duur?
 
iemand hier al eens de 20k beurt laten doen door de dealer? ben er net geweest en die man vertelde mij dat dat rond de 500 euro gaat kosten, als ik in het boekje kijk lijkt mij dat wat duur?
Hallo, begin deze maand heeft de mijne (is wel een MT-09 Tracer '15) ook de 20k beurt gehad en dit koste mij €369,30. Dit voor het vervangen van motorolie + filter; nieuwe luchtfilter; vervangen bougies; synchroniseren; uitlezen foutcodes/wissen?; vervangen en spoelen remvloeistof; ABS pomp spoelen, activeren en testen; smeren sloten, hendels, voetsteunen, grote en zijstandaard, ketting spannen en smeren; nazicht bandenspanning en lichten... (dit alles staat zo op de factuur en nam zo'n 3,85u arbeid in beslag). Voor hetgeen allemaal op de factuur staat, vind ik de prijs nog meevallen.
 
Hallo, begin deze maand heeft de mijne (is wel een MT-09 Tracer '15) ook de 20k beurt gehad en dit koste mij €369,30. Dit voor het vervangen van motorolie + filter; nieuwe luchtfilter; vervangen bougies; synchroniseren; uitlezen foutcodes/wissen?; vervangen en spoelen remvloeistof; ABS pomp spoelen, activeren en testen; smeren sloten, hendels, voetsteunen, grote en zijstandaard, ketting spannen en smeren; nazicht bandenspanning en lichten... (dit alles staat zo op de factuur en nam zo'n 3,85u arbeid in beslag). Voor hetgeen allemaal op de factuur staat, vind ik de prijs nog meevallen.


Het leek mij ook al aan de hoge kant en dan moet er nog een achterband bij komen waardoor het al gauw richting de 700 euro zou gaan, ging juist voor een japanner omdat ik mij heb laten vertellen dat die betrouwbaar en niet zo duur in onderhoud zijn als de Europeanen en italianen
 
Ik ben geen mechanicien maar dat lijkt me toch wel heel veel werkuren voor wat er maar gedaan is. Meeste zaken zijn dingetjes van 1min max..
 
Ik ben geen mechanicien maar dat lijkt me toch wel heel veel werkuren voor wat er maar gedaan is. Meeste zaken zijn dingetjes van 1min max..
3.45u lijkt me zeer redelijk voor dat werk. En 400 euro is ook redelijk, ik ben bijna aan de 20k beurt en zal wss ook een nieuwe achterband nodig hebben.
 
Zo vandaag de motor weer opgehaald na de 1000km beurt en eindelijk korte kentekenplaat houder op de motor laten zetten en kleine knipperlichten(: veel beter zo naar mijn mening. Voorste knipperlichten vanmiddag nog zelf even vervangen.
2C8C238C-9FFF-40F7-9265-92ABD2E4C1FE.jpeg
93BCD84E-7535-4835-AFC7-5323ECED3205.jpeg
 
Leuk! :)

Geinig hoe de meningen zo verdeeld zijn over de kentekenplaat. Ik vind de lage positie juist mooi, omdat je dan geen kentekenplaat hebt die de lijn van de kont verstoort.
IMG_20180919_164444565kl.jpg
 
Weet nog niet wat ik er van vind, vind hem wel wat hebben. Ik denk dat ik hem in het echt moet zien om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Waar heb je die foto vandaan als ik vragen mag?

Hier staat er een heel artikel over Nieuw: 2019 Yamaha MT-125, MT-03, MT-07, MT-09, MT-10 Ice Fluo kleurstelling

Vind het persoonlijk maar niks al die gekke kleuren en ook deze nieuwe combinatie niet, was ook geen fan van de night fluo. Tech black blijft het mooist(:
 
Weet nog niet wat ik er van vind, vind hem wel wat hebben. Ik denk dat ik hem in het echt moet zien om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Waar heb je die foto vandaan als ik vragen mag?

De foto komt zo van de yamaha site vandaan. Ik ben er ook niet weg van. Misschien eerst even in het echt zien. Denk ook dat het even een kwestie van wennen is net als bij de night fluo kleur.
 
Prachtig gewoon weer. Weer iets nieuws en omdat het nieuw is leuker dan de night fluo:t
Is toch leuk dat aparte. Dat saaie zwart of grijs (nee, nardo is niet grijs:9) heeft ook iedereen en lekker standaard simpel
 
Terug
Bovenaan Onderaan