Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Geen problemen met de koppeling, prima beheersbaar en doseerbaar, maar ben ook een fijn gevoelig persoon.

Iets anders,
Iemand ervaring met de akra racing line? Dit wat het geluid met de db killer. De originele is me net iets te zacht. Ben dol op mijn gehoor, dus wil net een fractie harder. Mijn idee is om , mocht het te hard zijn, een paar gaten bij te boren in de db killer. Maar dat gaat lastig als hij met db killer mij al te hard is. Andere optie is een scorpion, maar vind het rauwe geluik van de akra mooier..

Ik had de racing line op mijn 09 en vond hem zelf niet eens zo heel veel meer lawaai maken, pas in de hogere toeren begon hij luid te worden.
 
Ik heb momenteel de koppeling los liggen om te kijken hoe hij eraan toe is na 48k kilometer. Dit is meer uit nieuwsgierigheid dan uit technische noodzaak. Ik kan zeggen dat in eerste instantie de platen nauwelijks dunner geworden zijn en allemaal binnen spec zijn. De veren zijn ook nog binnen de spec.

Het koppelingshuis heeft wel wat loopsporen, evenals de meeneemplaat.
 
Houden jullie rekening met de Km stand van de motor om te bepalen wanneer hij vervangen wordT? en zo ja bij welke km stand? Ik heb op de MT in een krap jaar zo'n 15K gezet, km stand nu zo'n 33K. Ik wil me niet puur laten leiden door het financiële plaatje, maar het is wel iets om rekening mee te houden als het aanzienlijk kan schelen in inruilwaarde..
 
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een MT-09. Nu heb ik er een gezien met een Leovince uitlaat, maar dit is geen uitlaat voor een MT-09, althans, volgens de website van Leovince. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
yamaha-mt-09-abs-1291444_1.jpg
 
Zo te zien zijn het originele voorbochten,dus zelfbouw of maatwerk met een linkpijp op de afgezaagde voorbochten.
 
Hallo allemaal,
Ik mag me vanaf vrijdag de gelukkige eigenaar noemen van deze MT09 uit 2014.
Stiekem al een paar jaar verliefd op deze*D
Ik ga er van uit dat hij me jaren plezier gaat bezorgen.:]
mt0901.jpg
 
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een MT-09. Nu heb ik er een gezien met een Leovince uitlaat, maar dit is geen uitlaat voor een MT-09, althans, volgens de website van Leovince. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
yamaha-mt-09-abs-1291444_1.jpg

Ziet er op de foto ook niet uit alsof het ooit zo bedoeld is. Dat gezegd hebbende kan het natuurlijk prima functioneren als men zoals boven ook gezegd men zelf aan het knutselen geslagen is ;)

Verder prima toko barbier, heb daar mijn vorige motor gekocht en vriendelijke kerel en voor mij toen goede service. Veel buitenlandse import heb ik het idee, als je dat vervelend vind even doorvragen voor je tot aankoop over gaat! Ze hebben nog een aantal andere ook staan zie ik dus je moet er daar wel uitkomen lijkt mij? :)
 
Verder prima toko barbier, heb daar mijn vorige motor gekocht en vriendelijke kerel en voor mij toen goede service. Veel buitenlandse import heb ik het idee, als je dat vervelend vind even doorvragen voor je tot aankoop over gaat! Ze hebben nog een aantal andere ook staan zie ik dus je moet er daar wel uitkomen lijkt mij? :)

Import is voor mij geen probleem, ik denk dat ik zelf ook voor een import ga. Ik woon vrij dicht bij de Duitse grens, dus ik ben snel in Duitsland. Dat is voor mij net zo ver rijden dan bijv. Barbier, maar scheelt wel flink in prijs, zelfs mét bpm etc.
 
Import is voor mij geen probleem, ik denk dat ik zelf ook voor een import ga. Ik woon vrij dicht bij de Duitse grens, dus ik ben snel in Duitsland. Dat is voor mij net zo ver rijden dan bijv. Barbier, maar scheelt wel flink in prijs, zelfs mét bpm etc.

Dat scheelt wel! Over de grens staat een hoop mooi spul te koop! :) Weet niet wat je budget is maar daar moet je voor een mooi aangeklede zeker kunnen slagen
 
Ik ben opzoek naar een mooi plekje voor mijn tomtom. Graag naast de display. Met originele beugels staat hij veel te hoog wordt een heel gepruts om hem daar te krijgen en ook je contact nog te kunnen bedienen. Iemand al een geniale oplossing? Graag foto's of link waar te halen. Tekening om zelf te maken
Laat maar horen
 
Net even het laatste ritje van het jaar gereden, was een héél kort ritje wegens regen.
Maar zet um nu binnen om goed schoon te maken en te poetsen(dat laatste moet ie maar van genieten want dat gebeurt maar een paar keer in het jaar)

Nog een filmpje met de ingebouwde knippers:

 
Vast een verbetering:Y

Heb zelf proefgereden op een standaard MT-09 en vond daar de vering niet slecht van, maar kon in snellere bochten wel vernemen dat ie wat minder strak stuurde.
 
Voor mij de reden om meteen voor een SP te gaan. Heb de normale uitvoering niet geprobeerd. Direct op de SP proef gereden, daarna meteen maar de adoptie papieren getekend. De schuur komt later wel }) .. staat nu prima in de woonkamer...:}
 
Voor mij de reden om meteen voor een SP te gaan. Heb de normale uitvoering niet geprobeerd. Direct op de SP proef gereden, daarna meteen maar de adoptie papieren getekend. De schuur komt later wel }) .. staat nu prima in de woonkamer...:}
Als je echt goede vering wil, moet je er aftermarket vering op monteren. Die is beter dan de OEM verbeterde vering. (Maar dan moet je al op het circuit rijden of heel goed kunnen rijden om het verschil te merken)

Veel plezier ermee:)
 
Motor 1.jpg


Beste allen, ik ga jullie verlaten :-(

Morgen komen ze mij ophalen en ga ik de showroom in.

Ik word vervangen door een MT-10

Al mijn accessoires gaan met mij mee.

Enkel mijn (vrijwel nieuwe) originele schokdemper welke na 1000km vervangen is door een hyperpro schokdemper blijft achter... Bij interesse mag je mij een PB sturen.

We hebben het mooi gehad samen, dat dan weer wel :-)
 
Middag,

Vandaag even bij Gebben geweest in de Najaarsshow. Altijd weer teveel mooi spul.
Even kleine foto gemaakt van de nieuwe kleurstelling.

Ziet er beter uit dan op internet.
Moet wel zeggen dat het voor mij nog steeds lijkt of dat ding in de primer staat.
 

Bijlagen

  • 20181228_122811.jpg
    20181228_122811.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 51
Middag,

Vandaag even bij Gebben geweest in de Najaarsshow. Altijd weer teveel mooi spul.
Even kleine foto gemaakt van de nieuwe kleurstelling.

Ziet er beter uit dan op internet.
Moet wel zeggen dat het voor mij nog steeds lijkt of dat ding in de primer staat.

ik wou vandaag gaan maar word nu morgen, ben benieuwd naar de nieuwe spullen
 
Voor mij de reden om meteen voor een SP te gaan. Heb de normale uitvoering niet geprobeerd. Direct op de SP proef gereden, daarna meteen maar de adoptie papieren getekend. De schuur komt later wel }) .. staat nu prima in de woonkamer...:}

Had mijn bobber geruild voor deze fiets. Moet teveel bijleggen voor een SP, dus dan maar zelf aan de slag met veren en ECU. Had vroeger ook vaak de fiets in de woonkamer, maar denk dat vrouw en kids dat nu niet meer accepteren haha. Veel plezier er mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan