Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Beiden Op's weer even aangepast vanwege een compliment op mijn afbeeldingplaatsskilzz :)
 
Die ik overigens vandaag nog in het echt heb bekeken, toch wel een erg mooi apparaat voor het geld hoor.
vond de meerprijs van de 9 tov de 7 redelijk fors, vergeleken met de mt 10 valt dat nou ook wel weer mee ;)
 
Heeft iemand toevallig een isbn nummertje van een hayens of peters werkplaatshandboek van de mt-09?
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Net zo'n 350 ml olie uit de mt-09 gehaald... nu staat de olie net bovenaan het kijkglaasje..motoport hippolytushoef heeft de stagiaire de olie laten wisselen denk ik zo....
Ik heb er een paar plaatjes bij geschoten maar krijg die maar zeer moeilijk zichtbaar hier... (ze zijn te groot voor de documenten lijst)


Wilde nog even laten weten dat de dealer het super netjes heeft opgelost!!
 
Heeft iemand toevallig een isbn nummertje van een hayens of peters werkplaatshandboek van de mt-09?

Er is ook wel een origineel Yamaha exemplaar op Internet te vinden hoor.... die van de FZ-09.
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Na het lezen van het forum zal ik me dan maar even voorstellen als nieuwe mt09 rijder en het nieuw baasje van de mt09 van e-Mille. Ik kom van een gsxr 750 waar ik heerlijk op gereden heb maar de race houding kon mij niet meer bekoren op de Nederlandse wegen waar het al snel te hard gaat en miste mijn oude fz1. Na wat zoeken op het net kwam ik op de mt09 uit welke zeer goede reviews had.
Heb nu een stukje naar huis gereden op de mt en dit is mij zeer goed bevallen(zeker het blok) maar moet wel erg wennen aan de rechte zit(is het weer niet goed). Ik hoop dat als de pekel verdwenen is ik eindelijk eens een groter stuk kan gaan rijden.
Ik heb tevens meteen een verenset laten monteren op advies van hypo en de ervaringen op het internet en een akra uitlaat aangezien een triple wel gehoord mag worden :)

gr Bram
 
Laatst bewerkt:
en welkom terug op motor-forum :]
tenzij je natuurlijk dagelijks leest en zelden berichten plaatst ;)
 
beste mensen ook ik heb afgelopen zaterdag een mt 09 tracer aangeschaft en nieuwe dus hier
ik heb hem in Naaldwijk bij MCW gekocht kan hem pas over 3 weken ophalen maar kjk er nu al wel naar uit....
wie heeft er al een juide/juiste beugel gevonden voor oa telefoon/Navi
graag daar plaatjes of site;s van waar ik die kan kopen
gr Fons
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Na het lezen van het forum zal ik me dan maar even voorstellen als nieuwe mt09 rijder en het nieuw baasje van de mt09 van e-Mille. Ik kom van een gsxr 750 waar ik heerlijk op gereden heb maar de race houding kon mij niet meer bekoren op de Nederlandse wegen waar het al snel te hard gaat en miste mijn oude fz1. Na wat zoeken op het net kwam ik op de mt09 uit welke zeer goede reviews had.
Heb nu een stukje naar huis gereden op de mt en dit is mij zeer goed bevallen(zeker het blok) maar moet wel erg wennen aan de rechte zit(is het weer niet goed). Ik hoop dat als de pekel verdwenen is ik eindelijk eens een groter stuk kan gaan rijden.
Ik heb tevens meteen een verenset laten monteren op advies van hypo en de ervaringen op het internet en een akra uitlaat aangezien een triple wel gehoord mag worden :)

gr Bram

Proficiat!
 
Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke uitlaat ik zou kopen.
Eerst wilde ik de carbon Akra kopen,maar die heeft geen E-keur en dat wil ik toch wel.
De titanium Akra vind ik te duur en niet zo mooi.
Van sommige merken lees ik dat er onderin een dip in het vermogen ontstaat,en dat zie ik ook op de vermogenskromme op de Arrow site. -O-
Zijn er hier mensen met een Arrow en merken jullie verschil tegenover een originele uitlaat?
Ik heb ook al eens gehoord om een linkpijp met extra lus (zoals bij de carbon Akra) met een E-keur demper aan de standaard voorbochten te laten maken.
Topvermogen vind ik niet belangrijk,ik wil zeker onderin geen vermogen verliezen.
 
Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke uitlaat ik zou kopen.
Eerst wilde ik de carbon Akra kopen,maar die heeft geen E-keur en dat wil ik toch wel.
De titanium Akra vind ik te duur en niet zo mooi.
Van sommige merken lees ik dat er onderin een dip in het vermogen ontstaat,en dat zie ik ook op de vermogenskromme op de Arrow site. -O-
Zijn er hier mensen met een Arrow en merken jullie verschil tegenover een originele uitlaat?
Ik heb ook al eens gehoord om een linkpijp met extra lus (zoals bij de carbon Akra) met een E-keur demper aan de standaard voorbochten te laten maken.
Topvermogen vind ik niet belangrijk,ik wil zeker onderin geen vermogen verliezen.

Ik heb de Arrow en merk geen noemenswaardig verschil. Wel moet gezegd worden dat ik de uitlaat na de winter gewisseld heb, en niet halverwege het seizoen. Er zal vast iets verschil in zitten, maar Arrow is een gedegen uitlatenboer met een goede reputatie.

Bovendien is de lengte van het systeem van de titanium Akrapovic ongeveer net zo lang als de Arrow, en Yamaha biedt de Akra ook aan in haar officiele accessoirelijst.

Ik heb veel minder vertrouwen in systemen welke geen balanspijpjes bij de voorbochten hebben. De echte goedkope systemen hebben dat niet, zoals Takkoni, Ixil etc. etc. Ik zou me niet al teveel zorgen maken en gewoon de Arrow kopen. Het geluid is heel gaaf, zonder dB-killer zelfs té (ik rijd met killer).
 
Hoi mensen!
Ik heb vier dagen op de MT09 mogen rondrijden terwijl mijn Moto Guzzi Stelvio in onderhoud was bij Gebben. Ik dacht voor mensen die misschien deze fiets overwegen; misschien leuk om een andere mening te horen dan mensen die er al 1 hebben. :)

Positieve punten
- Trekkracht blok (fe-no-me-naal)
- Geluid (standaard uitlaat; mooie gorgel)
- remmen (zeer goed!)
- dash (goed afleesbaar; veel informatie voor zo'n klein ding)
- fijn sturen
- mooie looks (wat miij betreft)
- Spiegels mooi en functioneel

Mindere punten
- gasrespons erg zenuwachtig
- veel fijne (die niet fijn waren; maar mijn guzzi twin trilt anders; minder irritant voor mijn idee) trillingen op het stuur en de voetpedalen
- De koppelingsplaten maken meer herrie dan mijn droge koppeling van de Guzzi!
- In de 2e, 3e en 4e versnelling voelt het schurend aan (versnellingsbak?)

Mijn dagelijks verkeer is 20km binnendoor en 10km snelweg (en hetzelfde terug natuurlijk). Op de snelweg is elke naked niet echt een feest, maar binnendoor is het een heerlijke gooi-en-smijt fiets. Het geluid en gevoel van het blok kon mij wel bekoren. Wie weet als mijn Guzzi af is gereden ga ik kijken naar de Tracer..... :). :]
 
Hey jpreesink wat leuk dat je het met ons eens bent. :-).
Die gasresponds kan je makkelijk laten verhelpen.... maar de meeste zullen je hier gelijk geven.
 
is ook een beetje de kat op het spek binden als je met je guzzi naar een yamaha dealer gaat ;)
maar leuke korte recensie, je kan er ook 1 maken voor mf he !?
 
Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke uitlaat ik zou kopen.
Eerst wilde ik de carbon Akra kopen,maar die heeft geen E-keur en dat wil ik toch wel.
De titanium Akra vind ik te duur en niet zo mooi.
Van sommige merken lees ik dat er onderin een dip in het vermogen ontstaat,en dat zie ik ook op de vermogenskromme op de Arrow site. -O-
Zijn er hier mensen met een Arrow en merken jullie verschil tegenover een originele uitlaat?
Ik heb ook al eens gehoord om een linkpijp met extra lus (zoals bij de carbon Akra) met een E-keur demper aan de standaard voorbochten te laten maken.
Topvermogen vind ik niet belangrijk,ik wil zeker onderin geen vermogen verliezen.

Ik heb de akra titanium maar merk niet veel van de dip. Alles behalve de gpr doen!!!! Kut pijp motor loopt er kut op.
 
De motor loopt eigenlijk niet heel best af fabriek met de huidige emissie eisen en de standaard ecu instellingen.
Als je er dan een open pijp aan hangt wordt het nog armer. Das niet goed....
 
Bedankt voor de reacties. :) Zal es kijken hoe dat werkt een recensie hier op mf plaatsen. :)

Wat was mijn Guzzi traag vandaag zeg. haha! Maar goed; wel weer lekker vertrouwd die ploffende twin. Naast de windbescherming die fijn was. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan