Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vanmiddag voor het eerst een proefrit gemaakt op de (vorige generatie) MT-09. Holy sh*t wat een raket! Zeker in vergelijking met mijn huidige motor (MT-03 660cc) :$
 
ik heb van de week een dagje de tracer 900 mee gekregen als leen motor, ding rijd best lekker maar voelt wel langzamer aan tijdens het accelereren.
het ruitje is gewoon te laag voor mij dus ik had enorme turbulentie aan de boven kant van de helm en dus meer last van rijwind als op mijn mt09 en ik miste de quickshifter.
 
ik heb van de week een dagje de tracer 900 mee gekregen als leen motor, ding rijd best lekker maar voelt wel langzamer aan tijdens het accelereren.
het ruitje is gewoon te laag voor mij dus ik had enorme turbulentie aan de boven kant van de helm en dus meer last van rijwind als op mijn mt09 en ik miste de quickshifter.


:WJe bent niet de enigste.
Heb gister ook op de Tracer 900 gereden, de hele tijd op en neer staan drukken met dat scherm maar constant wind of turbulentie.
Het zal dan wel een GT moeten worden met QS en Cruise en een hoger of ander schermpje.
 
:WJe bent niet de enigste.
Heb gister ook op de Tracer 900 gereden, de hele tijd op en neer staan drukken met dat scherm maar constant wind of turbulentie.
Het zal dan wel een GT moeten worden met QS en Cruise en een hoger of ander schermpje.

toen ik hem terug bracht en ze vroegen wat ik er van vond zei ik ook dat als ik ooit zo iets koop het de GT zou worden
 
iemand hier al eens de 20k beurt laten doen door de dealer? ben er net geweest en die man vertelde mij dat dat rond de 500 euro gaat kosten, als ik in het boekje kijk lijkt mij dat wat duur?
Ik heb die van mij vorig jaar laten doen, 492 uit mijn hoofd. Was in de groter winter actie van de dealer waar hij gekocht is. Halen en brengen, incl. Wassen.
 
Hallo, begin deze maand heeft de mijne (is wel een MT-09 Tracer '15) ook de 20k beurt gehad en dit koste mij €369,30. Dit voor het vervangen van motorolie + filter; nieuwe luchtfilter; vervangen bougies; synchroniseren; uitlezen foutcodes/wissen?; vervangen en spoelen remvloeistof; ABS pomp spoelen, activeren en testen; smeren sloten, hendels, voetsteunen, grote en zijstandaard, ketting spannen en smeren; nazicht bandenspanning en lichten... (dit alles staat zo op de factuur en nam zo'n 3,85u arbeid in beslag). Voor hetgeen allemaal op de factuur staat, vind ik de prijs nog meevallen.
Grappig, volgens de dealer waar die van mij wegkomt is synchroonstellen niet nodig voor 20.000. Of was het nu kleppen stellen... nu twijfel ik.
 
Ik heb die van mij vorig jaar laten doen, 492 uit mijn hoofd. Was in de groter winter actie van de dealer waar hij gekocht is. Halen en brengen, incl. Wassen.

Afgelopen donderdag naar topmotor gebracht in Apeldoorn, was 379€ kwijt. Olie+filter, koelvloeistof vervangen en remmen+ abs pomp geflushed en verde remvloeistof en controle van de gaskleppen, en kreeg dus een leen motor mee
 
Pas geleden de Yamaha Niken aan de tand mogen voelen in het Limburgse landschap. Als je er mee rijdt dan heb je niet in de gaten dat er een wiel meer is aan de voorkant. Mega veel grip in de bochten. Elk onstakel op de weg ramt hij gewoon overheen. Grind geen enkel probleem :) Geweldig ding ! Zou mijn motor er niet op inruilen want het blijft een beetje vreemd. :)

8eorNSh.jpg
 
Uiterlijk is ook niet mijn ding maar.....dat ding rijdt wel geweldig :)
Mocht je de kans krijgen om er mee te rijden dan zou ik dat echt doen.
Je zult verbaasd zijn over de grip van voren!
 
Uiterlijk is ook niet mijn ding maar.....dat ding rijdt wel geweldig :)
Mocht je de kans krijgen om er mee te rijden dan zou ik dat echt doen.
Je zult verbaasd zijn over de grip van voren!

Ja, dat snap ik wel. Als ze er nog een wiel bijzetten heeft tie nog meer grip.
Hoe goed het ook rijdt, het is en blijft een lelijk ding...
De Fiat Multipla onder de motoren zeg maar.
 
ik heb geen boordgereedschapjes bij mijn brommer gekregen, maar na een belletje met de dealer komt het als nog goed, maar.....! Kan je met het MT-09 boord gereedschapsetje de kettingspeling bijstellen als je onderweg bent? (vraag anders verwoord.... wat zit er allemaal in het setje? )
 
Het grote verschil is dat de Niken gewoon omvalt als je hem los laat en wel degelijk de hoek om wil :)

Eens een keer wat anders die Niken. Piaggio mp3 en dat babyblauwe ding hierboven zijn gewoonweg de scooters met motorkenteken:')

Apart, Niken, gewoon omdat het kan iets aparts te maken
 
Eens een keer wat anders die Niken. Piaggio mp3 en dat babyblauwe ding hierboven zijn gewoonweg de scooters met motorkenteken:')

Apart, Niken, gewoon omdat het kan iets aparts te maken

Ja, of:
Lelijk, Niken, gewoon omdat het kan iets lelijks te maken.

Hoe goed en leuk het ook rijdt, ik vindt het niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan