Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ga straks ff bellen of ze eventueel dit weekend een MT09 beschikbaar hebben om eens op te rijden. Kan ik het verschil zelf eens ervaren. De 09 spreekt mij qua design en power meer aan dan de 07.

Neem aan dat je gewoon begon in Modi B en TC 1 of 2?

Die van mij is 2016 en heeft nog net geen TC.
Verder rijd ik nog steeds in standaard mode. Heb hem nu een maand of 3.
 
Hi allemaal, klein vraagje:-) Heb mijn mt-09 nu ongeveer 2 jaar geleden nieuw gekocht en er inmiddels 15.500km gereden. Ogeveer 500 km geleden vind ik dat de motor veel meer vibratie heeft in stuur en voetsteuntjes na 45min snelweg zijn mijn handen en voeten bijna lam:-) Ook hoor ik een mechanisch geluid uit de motor regio komen, dit is niet gelijk aan het fluiten wat ie in zijn 6e versnelling doet. Ketting is al vervangen samen met de tandwielen. Dealer zegt na wat testen dat het een product eigenschap is, dit zit mij niet lekker aangezien dit voorheen echt niet zo was.

Hoor graag hoe dit bij jullie MT-09's is.
 
Ik heb er alleszins geen last van.

Beste zou zijn om eens te vergelijken met een andere MT09 en zien of het vergelijkbaar is.
 
Hi allemaal, klein vraagje:-) Heb mijn mt-09 nu ongeveer 2 jaar geleden nieuw gekocht en er inmiddels 15.500km gereden. Ogeveer 500 km geleden vind ik dat de motor veel meer vibratie heeft in stuur en voetsteuntjes na 45min snelweg zijn mijn handen en voeten bijna lam:-) Ook hoor ik een mechanisch geluid uit de motor regio komen, dit is niet gelijk aan het fluiten wat ie in zijn 6e versnelling doet. Ketting is al vervangen samen met de tandwielen. Dealer zegt na wat testen dat het een product eigenschap is, dit zit mij niet lekker aangezien dit voorheen echt niet zo was.

Hoor graag hoe dit bij jullie MT-09's is.

gaskleppen al eens laten synchroniseren ?
 
Zo vandaag een paar mooie goodies binnen!

Hopen op beter weggedrag!
 

Bijlagen

  • 20190821_200508.jpg
    20190821_200508.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 25
ketting spanning staat 0.5-1.5cm speling op geloof ik in het boekje.

Zijn al mensen dat daarvoor al contact hebben opgenomen met yamaha en daar blijven ze erbij.
Bij mij staat het ook gewoon op 2a3cm hoor.
 
Goedemiddag allemaal!
Sinds een jaar rijd ik de MT09 (blazing orange, Akra) en ik kan niet anders zeggen: SUPER tevreden! Gaat als een speer, maar ook rustig mee te rijden. Ik gebruik de MT vooral voor woon-werk ritjes, regelmatig een leuk omweggetje en soms een dagtocht.
Tot nu toe heb ik vooral meegelezen op het forum, maar zal vanaf vandaag ook zelf actief meedoen.
 
Nog niet, heb hier na jouw antwoord wel even naar gekeken, schijnt als ze uit sync zijn enorm veel vibratie op te leveren. Is dit iets wat ze onder garantie doen bij de dealer?

Nee moet zoals al gezegd is dat onderhoud, mijne heeft het gehad en aangezien die nog garantie had ben ik terug gegaan met mijn klachten en werd het wel onder garantie gedaan(net doen of je dom bent)

Verder heb ik vaak gehoord en gelezen dat de cp3 blokken van Yamaha er erg gevoelig voor zijn en het eigenlijk bij elke beurt even gecheckt moet worden maar als je het niet aangeeft dan doen ze er ook niks aan
 
Hi allemaal, klein vraagje:-) Heb mijn mt-09 nu ongeveer 2 jaar geleden nieuw gekocht en er inmiddels 15.500km gereden. Ogeveer 500 km geleden vind ik dat de motor veel meer vibratie heeft in stuur en voetsteuntjes na 45min snelweg zijn mijn handen en voeten bijna lam:-) Ook hoor ik een mechanisch geluid uit de motor regio komen, dit is niet gelijk aan het fluiten wat ie in zijn 6e versnelling doet. Ketting is al vervangen samen met de tandwielen. Dealer zegt na wat testen dat het een product eigenschap is, dit zit mij niet lekker aangezien dit voorheen echt niet zo was.

Hoor graag hoe dit bij jullie MT-09's is.


Die van mij heeft nu 10000 gelopen en is ook 2 jaar oud en heb er geen last van tot op heden.

Weet niet waar je woont, maar mag een keer vergelijken hoor.
 
Carb reiniger schijn je het er zo mee af te poetsen.
https://www.fz09.org/threads/pro-taper-decal.65096/
Heb een hele excel format gemaakt met alle stuur maten, maar niks komt lekker in de buurt van de Carmichael, dus ga hem ook bestellen.
Eerste even gezocht of die :rdecals er af kunnen.

Top, zal er nog eens naar kijken in de verre toekomst :-)
Ben benieuwd of je hem al binnen hebt gekregen en ook of het allemaal gelukt is met installeren!
 
Top, zal er nog eens naar kijken in de verre toekomst :-)
Ben benieuwd of je hem al binnen hebt gekregen en ook of het allemaal gelukt is met installeren!
Vandaag terug van vakantie en kwam samen met de bezorger aan de deur;).
Nog even wachten op de nieuwe grips en dan zet ik hem er van de week op. Morgen even carb cleaner halen om ze er vast af te poetsen. Laat het wel even weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan