Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vandaag ook nog even rondom Ommen geweest. N34 is inderdaad aardig op de kop gegaan.
Vilsteren/Beerzerveld etc kun je ook leuk rijden!

Kaz
Zeker leuk rijden in die omgeving:Y
Rijd elk weekend in het Groninger land, met af en toe een uitstapje naar Friesland,Drenthe of Overijssel.
Genoeg wegen om je goed uit te leven op de MT! :]
 
Ik heb achter al wat kleine aanpassingen gedaan, maar voor zou ik de originele knippers ook graag vervangen door hetzelfde type als achter. Echter, voor zitten die gemonteerd in die uitstekende pukkels. In die pukkels zit een vrij groot ovaal gat. Is er hier iemand die al een oplossing heeft gevonden die niet de originele onderdelen verzaagd? (Iemand op YouTube gezien die de rubberen delen verzaagd en daarmee een oplossing maakt)
Geprobeerd twee filmpjes te maken.....maar na een kwartier zegt het forum dat MP4 niet mag... Dan maar een foto, van de voorkant.
1567500734405121840018959516657.jpg
 
yep en het moet je lijken overal te snel/hard rijden en voorwiel los bij iets teveel gasgeven
kan je welliswaar met tc wat temperen maar hij was mij te losvoetig dus na 5 mnd weer verkocht!!!
nu motor met zelfde vermogen gekocht en plusminus 28kg zwaarder en hier valt wel normaal mee te toeren lees niet dat uitnodigende om te hooligangen:+
Het probleem was nochtans gemakkelijk op te lossen, een andere schokdemper eronder achteraan.
Met een betere schokdemper die daadwerkelijk dempt, komt je voorwiel niet meer onverwacht omhoog/gaat het zelfs een beetje moeilijker omhoog als je het echt wil.
 
Hmm, heb een sp, en deze is afgesteld op mijn gewicht, dus een andere achter veer..
Voor alles goed afgesteld, maar het blijft makkelijk om het neusje naar boven te krijgen.,karakter noemen we het maar...
 
Hmm, heb een sp, en deze is afgesteld op mijn gewicht, dus een andere achter veer..
Voor alles goed afgesteld, maar het blijft makkelijk om het neusje naar boven te krijgen.,karakter noemen we het maar...
Zet je ingaande demping eens omhoog, bij mijn schokdemper (Ohlins) kan ik het wheeliegehalte beïnvloeden daarmee. (1 klikt te weinig en hij wheeliet vaker, 1 klik meer en het valt duidelijk op dat je veel lomper gas moet geven)
Uitgaande demping van de voorvork heeft ook invloed op hoe gemakkelijk hij wheeliet.

(Ik weet niet hoe veel verschil er is tussen volledig dicht en volledig open, bij de aftermarket Ohlins is er veeel verschil)
 
Hmm, heb een sp, en deze is afgesteld op mijn gewicht, dus een andere achter veer..
Voor alles goed afgesteld, maar het blijft makkelijk om het neusje naar boven te krijgen.,karakter noemen we het maar...

is de veer zelf ook veranderd? of alleen de instellingen? ik rijd een MT-10SP en daar ga ik aankomende winter een nieuwe veer op laten zetten en voor ook andere veren in de voorpoten aangzien ik merk dat de veren gewoon veel te slap zijn terwijl de rest gewoon goed is
 
ECU flashen.

Ik heb het hier al eens eerder gevraagd. Mijn MT09 is motorisch origineel. Er zijn leden die hun ecu opsturen en ergens in het buitenland laten flashen.
Is het mogelijk om hier een kopie van te trekken en over te zetten. Eerst een backup maken dan*D. Is hier bijzondere apparatuur voor nodig en zo ja, is er hier iemand die kan assisteren?
 
ECU flashen.

Ik heb het hier al eens eerder gevraagd. Mijn MT09 is motorisch origineel. Er zijn leden die hun ecu opsturen en ergens in het buitenland laten flashen.
Is het mogelijk om hier een kopie van te trekken en over te zetten. Eerst een backup maken dan*D. Is hier bijzondere apparatuur voor nodig en zo ja, is er hier iemand die kan assisteren?

Je kan eens setje kopen en het zelf doen (ftecu volgens mij) ecu opsturen ben ik fan van aangezien je vrij standaard mapping krijgt en ik meer fan ben van afstellen op een dyno, en dat hoeft niet duur te zijn, heb mijne toen laten doen voor 300€
 
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar foto van de voorkant/achterkant met nieuwe knippers. Ben van plan in de winter ook misschien aan te passen. Foto's helpen bij maken van de keuze. Bedankt alvast!
Dingen gaan heeeel langzaam hier. Net verhuisd, ander werk, kind van 2.... Dus er komt een dag dat de voorkant aan de beurt is... Maar niet heel snel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan