Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik ben zeker tevreden!
De kleur is top. Niks mis mee. :)

Montage: je moet je buddy erin schuiven en dan op twee boutjes vastdraaien. Daarvoor gebruik je de boutgaten va de 'band' om de buddy. Ik zou hem er niet zo weer af halen, want je moet wel wat spanning zetten op de montagepunten van de cover om hem op z'n plaats te krijgen. Eenmaal geplaatst is die spanning eraf.
Rijd je dus veel met een duo: geen cover plaatsen óf een tweede buddy zoeken.

Ik vond het afhalen van de buddy sowieso al een lastig ding. Dat is niet beter geworden, maar ook niet slechter. De cover loopt nergens tegenaan.

De foto: De strepen in het zwart komt van de wolken. Dat is niet het spuitwerk.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2018-10-05 at 14.42.07.jpeg
    WhatsApp Image 2018-10-05 at 14.42.07.jpeg
    177,8 KB · Weergaven: 27
Hoe kom je erachter of een MT-09 SP standaard SCM 1 heeft? Ik kan geen verzekeraar vinden die geen SCM 1 of 2 eist..
 
Vandaag mijn eerste motor opgehaald: Yamaha MT-09 SP. Zo blij als een kind natuurlijk vanmorgen.. O+

Opties:
- flyscreen
- LED knippers
- andere plaathouder

Ontzettende mazzel met het weer natuurlijk en gelijk meer dan 250 km gereden. "Helaas" wel het inrij advies gekregen om de eerste 500km niet over de 6.000 tpm te gaan en gemarkt dat dat wel irritant is. Morgen maar mijn motor beetje wassen, want aardig wat modder opgepikt..

Verder heerlijke dag gehad, de motor nodigt wel echt uit tot doorrijden en sturen! Comfort wel duidelijk iets minder dan de Tracer 900 die ik 3 weken geleden gehuurd heb, ook in het zadel merk ik het wel. Verder totaal geen last na al die uren op de motor.

[img=800,600]
[img=800,1067]
[img=800,600]
[img=800,600]
 
Vooral weinig gebruiken. Mijn MT stonk een uur in de wind, wat bleek te komen van kettingvet dat uiteindelijk op de uitlaat belandde. Vooral achter de beschermkap van het voortandwiel verzamelt zich een hoop kettingvet.
 
Ik heb de s100 transparant. Vlekt niet! Nadeel, om de 400 tot 600 km spuiten, en na iedere regenbui, mits je in de regen hebt gereden.
Da's standaard bij elke ketting he :P

Heb er van S100 en van eurol oid, beide doen hun ding. Regelmatig smeren is belangrijker dan welke je gebruikt (wd40 is géén kettingsmering).
 
Eerste mods besteld voor de MT-09:
- Evotech bobbins
- Evotech cover voor de buddy voetsteunen, die wil ik eraf hebben.

binnenkort even een paddockstand en druppellader aanschaffen. Maar hoop stiekem nog minimaal x te kunnen rijden dit jaar. Vooralsnog weinig kans..
 
Eerste mods besteld voor de MT-09:
- Evotech bobbins
- Evotech cover voor de buddy voetsteunen, die wil ik eraf hebben.

binnenkort even een paddockstand en druppellader aanschaffen. Maar hoop stiekem nog minimaal x te kunnen rijden dit jaar. Vooralsnog weinig kans..

Klein beginnen ;)

En idd het weer houdt niet over. Wat een 'top' nazomer.
 
Eerste mods besteld voor de MT-09:
- Evotech bobbins
- Evotech cover voor de buddy voetsteunen, die wil ik eraf hebben.

binnenkort even een paddockstand en druppellader aanschaffen. Maar hoop stiekem nog minimaal x te kunnen rijden dit jaar. Vooralsnog weinig kans..
Geene evotech radiator cover? :+
 
Rem/koppelingshendel is al zwart bij de SP. Wat wil je nog meer? ;)
Een radiale instelbare remhendel/pomp met stalen leidingen en bijhorende brembo klauwen en schijven :+ Ne mens kan dromen he :9

Maar kwist niet dat die standaard zwart waren :P Dan zou ik ze ook wsl niet vervangen. Vond het er wel veel beter uitzien van zilver naar zwart (aftermarket dan wel).
 
De gilles tooling hendels zijn erg fijn,,en erg duur.. maar meer fijn dan duur... en ook nog zwart..en verstelbaar..
.

Zijn die ook wat "kleiner" en misschien wat dichter op t stuur? Ik vind de reach redelijk ver bij de standaards hendels. Niet te, maar net iets minder lijkt me fijner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan