Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Er gaat zeker een remap komen, in de vorm van FT-ecu. Heb ooit geïnvesteerd in zo’n stekker voor m’n vorige R6. Even een bike side harness voor de mt 09 ecu bestellen en dan kan het remappen beginnen. Zag al een aantal leuke features in de software:

Ga er vanuit dat je ecu een ander nummer heeft en het opgelost zou moeten zijn, maar in het verleden zijn er problemen met Ft-ecu geweest.
Zou het zeker even uitzoeken, voordat je tegen problemen aan loopt.
Succes!

Deze
En deze uit Fz09.org
 
Vanmiddag misschien een MT09 overkopen.. ben benieuwd. Moet wel zeggen, die krengen schrijven maar weinig af op jaarbasis.. Verkoper wilt er nog een stevig bedrag voor, hehe.
 
Laatst bewerkt:
Nice! Ik hou het ook een beetje in de gaten en ze blijven idd wel geld waard. Zag zelfs een SP voor de nieuwprijs staan van jaar oud. Enige mod was andere uitlaat. Maargoed, vraagprijs is maar vraagprijs hè.
 
Is ook zo.. maar goed, zelfs de MT09 exemplaren uit 2014 - 2016 zie je voor €5500-8000 worden aangeboden (afhankelijk van gebruikerssporen/uitlaat/KM stand uiteraard).

Hierom denk ik ook wel dat de vraagprijs welke de beste man vraagt rechtvaardig is.. hij heeft ook al exact de uitlaat eronder welke ik er anders onder zou laten willen monteren. Zou dan ook al met al weer €1000 kosten (uitlaat incl.montage). Dan is de vraagprijs wel weer acceptabel, haha.
 
Is ook zo.. maar goed, zelfs de MT09 exemplaren uit 2014 - 2016 zie je voor €5500-8000 worden aangeboden (afhankelijk van gebruikerssporen/uitlaat/KM stand uiteraard).

Hierom denk ik ook wel dat de vraagprijs welke de beste man vraagt rechtvaardig is.. hij heeft ook al exact de uitlaat eronder welke ik er anders onder zou laten willen monteren. Zou dan ook al met al weer €1000 kosten (uitlaat incl.montage). Dan is de vraagprijs wel weer acceptabel, haha.

Ja de performance mods maken het verschil.
Vering,ECU, uitlaat dat zijn de punten die relatief veel geld kosten in aanschaf van een 2e handsje

Qua KM stand kunnen ze flink eind doorlopen enige is het onderhoud op 40k (Das een flinke)

Kaz
 
Vanmiddag misschien een MT09 overkopen.. ben benieuwd. Moet wel zeggen, die krengen schrijven maar weinig af op jaarbasis.. Verkoper wilt er nog een stevig bedrag voor, hehe.

Als je een 2017+ model koopt zit je idd al vrij snel dicht bij de nieuwprijs. Ik overweeg daarom zelf ook om de Mt09 nieuw aan te schaffen
 
Als je een 2017+ model koopt zit je idd al vrij snel dicht bij de nieuwprijs. Ik overweeg daarom zelf ook om de Mt09 nieuw aan te schaffen

Toen ik voor de een gebruikte MT-09 SP ging kijken scheelde het me nog geen 2.000 euro met een nieuwe (met inachtneming van extra's enzo die ik ook op nieuwe zou nemen). En dan was hij 1,5 jaar oud met 6.000km. Ik ben zelf dus voor nieuw gegaan, met de volle garantie, etc, etc.
 
Uiteraard dan geen gekke gedachte om gewoon voor een nieuwe te gaan.. klopt.

Het exemplaar welke ik op het oog heb, is bijna 3 jaar oud (2017) met 3800KM op de teller. De akrapovic carbon exhaust welke erop zit is nieuw ook €800-900 waard zonder montage kosten, denk ik. Mocht ik de MT09 nieuw kopen met de mods welke deze heeft.. ben ik wel meer dan €12-13K kwijt, denk ik.

Dat is mij persoonlijk net de moeite niet..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de helemaal rechte lijn van SC Project. DB killer zit erbij maar heb ik er voor even niet ingezet, maar wat is dat geluid hard!😅
Moet er niet per se vanaf, maar mocht iemand opzoek zijn hiernaar...

Ik vind dat de Akra met db killer erin nog best beschaafd klinkt. In ieder geval niet asociaal hard zodat ik s'ochtends in de garage mijn motor niet kan starten :)
 
Na 4.500km is mijn af fabriek S20 EVO er bijna aan aan de achterkant. Besloten om voor een sporttoerband te gaan en vrijdag de Roadsmart III eronder te laten leggen voor en achter.
 
Via een bekende een SC project op de kop weten te tikken, alleen ik ga toch de Akrapovic carbon kopen. Mocht iemand interesse hebben in de SC, stuur maar een dm.

Welke SC uitlaat is het? Ik heb misschien wel interesse. Ik wil een mt09 gaan kopen. En dan wil ik een sc uit kopen.
 

Bijlagen

  • motor 2.jpg
    motor 2.jpg
    637,6 KB · Weergaven: 14
  • motor.jpg
    motor.jpg
    565,6 KB · Weergaven: 15
Belangrijkste van een plaathouder is dat hij past en hij voor een EU plaat past ;)
Die barracuda lijkt me niet EU plaat passen :+
 
Ga er vanuit dat je ecu een ander nummer heeft en het opgelost zou moeten zijn, maar in het verleden zijn er problemen met Ft-ecu geweest.
Zou het zeker even uitzoeken, voordat je tegen problemen aan loopt.
Succes!

Deze
En deze uit Fz09.org

Ecu nummer is BS2-8591A-00, flash is zojuist uitgevoerd in prima gegaan. Tenminste, de motor start en ik heb geen CEL die aan staat. Daarnaast lijkt de immobilizer ook nog steeds te werken en krijg ik in de activetune monitor de live AFR waarden van de wideband lambda te zien. Nu maar eens een stukje rijden om wat data te loggen en daarmee de map te optimaliseren.
 

Bijlagen

  • A937D30F-DDA1-4533-97A7-0EFA40D95F4E.jpeg
    A937D30F-DDA1-4533-97A7-0EFA40D95F4E.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Wellicht spam, maar de kans zit erin dat ik mijn 2018 09sp weg doe.
Vrouwlief wil ook het motorrijden oppakken, en dan komen er dus 2 gelijwaardige motoren voorin de plaats. Ze wil samen rijden.. daar zit vóór haar het plezier in. Die kans wil ik haar zeker gunnen.ze geeft mij alle vrijheid, dus dat gun ik haar.
Liefst koop ik er gewoon 2 bij.. maar dat zit er financieel niet in, zeker omdat het rijbewijs ook se nodige centen zal kosten.

Korte beschrijving.

2018 mt09 sp.
6375km
Achterband s21, voorband s20, achterband bijna nieuw, voorband genoeg profiel.
Ketting tandwielen als nieuw.
Originele boekjes, en rekeningen van verplicht onderhoud aanwezig

Opties:
Yamaha flyscreen
Yamaha Gilles tooling verstelbare rem en kopplingshendels
Yamaha hoge verkorte kentekenplaat houder, zonder middenstuk, de hoek is aangepast en is nu verstelbaar.
Mt09 logo rvs radiator bescherming
Gouden kleur dopje remvloeistof achter, zelfde kleur als de voorvork en ohlins reservoir.
Yamaha led plus verlichting achter, remlicht en knipper in een.
Felle led knipperlichten voorzijde, géén ali troep!
Volledig Akra titanium uitlaat.

Alle originele delen aanwezig!
Uitlaat is er na inrijd periode op gekomen.
Schade vrij, en alles in absolute nieuwstaat.
Motor keuring geen enkel probleem.

Motor staat altijd in de woonkamer.
Voor meer info, fotos graag een pb.
 
Je eigen motor wegdoen terwijl je vrouw nog niet eens ervaring heeft is echt geen slim idee.
Er zijn er genoeg 'die willen proberen' maar al het al snel weer beu raken.

Kzou gwn een goedkope motor bijkopen en zien hoe het gaat voor haar.
 
Wellicht spam, maar de kans zit erin dat ik mijn 2018 09sp weg doe.
Vrouwlief wil ook het motorrijden oppakken, en dan komen er dus 2 gelijwaardige motoren voorin de plaats. Ze wil samen rijden.. daar zit vóór haar het plezier in. Die kans wil ik haar zeker gunnen.ze geeft mij alle vrijheid, dus dat gun ik haar.
Liefst koop ik er gewoon 2 bij.. maar dat zit er financieel niet in, zeker omdat het rijbewijs ook se nodige centen zal kosten.

Korte beschrijving.

2018 mt09 sp.
6375km
Achterband s21, voorband s20, achterband bijna nieuw, voorband genoeg profiel.
Ketting tandwielen als nieuw.
Originele boekjes, en rekeningen van verplicht onderhoud aanwezig

Opties:
Yamaha flyscreen
Yamaha Gilles tooling verstelbare rem en kopplingshendels
Yamaha hoge verkorte kentekenplaat houder, zonder middenstuk, de hoek is aangepast en is nu verstelbaar.
Mt09 logo rvs radiator bescherming
Gouden kleur dopje remvloeistof achter, zelfde kleur als de voorvork en ohlins reservoir.
Yamaha led plus verlichting achter, remlicht en knipper in een.
Felle led knipperlichten voorzijde, géén ali troep!
Volledig Akra titanium uitlaat.

Alle originele delen aanwezig!
Uitlaat is er na inrijd periode op gekomen.
Schade vrij, en alles in absolute nieuwstaat.
Motor keuring geen enkel probleem.

Motor staat altijd in de woonkamer.
Voor meer info, fotos graag een pb.

hoezo zou je er 2 bij Moeten kopen? Alleen een voor je vrouw werkt ook toch. Anyway. Je zal zo van de MT09 af zijn denk. Aardig populair en waardevast.
 
hoezo zou je er 2 bij Moeten kopen? Alleen een voor je vrouw werkt ook toch. Anyway. Je zal zo van de MT09 af zijn denk. Aardig populair en waardevast.
Ze wil samen rijden, dus ongeveer net zelfde vermogen is dan fijn. Gelukkig heb ik naast de 09 nog wel wat om op te rijden .. maar dan daarnaast dus vermoedelijk 2 andere. Mocht ze toch anders besluiten onderweg, is er zo ook weer wat gekocht... of verkocht. Het is maar ijzer... tuurlijk zonde, maar soms is de reis het plezier, en niet het ding zelf.
 
Ik ben opzoek naar andere knipperlichten, echter wil ik mijn kabelboom intact houden.

Weet iemand of er kant en klare knipperlichten zijn en betaalbaar zijn en voorzien de OEM stekkers?

Of weet iemand welke OEM stekkers het zíjn? Dan knutsel ik ze zelf er wel aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan