Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

De oude hergebruiken, of nieuwe contra stekkers kopen, meer keus heb je niet als je bij de Yamaha stekkers wil blijven.
Ik heb zelf de oude hergebruikt, zelfs originele aftermarket Yamaha knippers hadden kale draadeindjes
 
Laatst bewerkt:
Je kunt met spade stekkers in de stekkers aan de kabelboom steken. Dat heb ik gedaan
 
Als je de vering een update wilt geven maar daar niet teveel aan uit wilt geven ben je dan aan de hyperpro progressieve verenset (dus voorvorkpoten verenset + vervangen van enkel de veer achter) al goed uit? Merk je dan noembaar verschil? Ik kan hier weinig ervaringen over vinden maar hoor graag mensen die dit ook gedaan hebben. Ik ben geen circuitrijder, rijd wel regelmatig met mijn vriendin achterop.
Mvg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200601-223849_Chrome.jpg
    Screenshot_20200601-223849_Chrome.jpg
    121,9 KB · Weergaven: 8
Als je de vering een update wilt geven maar daar niet teveel aan uit wilt geven ben je dan aan de hyperpro progressieve verenset (dus voorvorkpoten verenset + vervangen van enkel de veer achter) al goed uit? Merk je dan noembaar verschil? Ik kan hier weinig ervaringen over vinden maar hoor graag mensen die dit ook gedaan hebben. Ik ben geen circuitrijder, rijd wel regelmatig met mijn vriendin achterop.
Mvg

Heb hierover getwijfeld, maar de standaard schokbreker is gewoon niet zo goed.

Voor iets meer geld heb je de Hyperpro streetbox en heb je echt een hele degelijke schokbreker die goed genoeg is voor sportief rijgedrag.

Rij zelf met de streetbox en bevalt goed

Kaz
 
Heeft iemand nog een Yamaha comfort zadel liggen waar ze van af willen?
Hello, afgelopen vrijdag mijn nieuwe MT09 (2020) opgehaald.

Mijn vraag over het comfort zadel: Is dit een verbetering tov het orgineel? (wat betreft zit comfort) Welk zadel heb je dan?
 
Zo iets?
First hit on Google. Of het de goede zijn weet ik niet maar ze bestaan wel.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200602_073625_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200602_073625_com.android.chrome.jpg
    66 KB · Weergaven: 19
Wellicht spam, maar de kans zit erin dat ik mijn 2018 09sp weg doe.
Vrouwlief wil ook het motorrijden oppakken, en dan komen er dus 2 gelijwaardige motoren voorin de plaats. Ze wil samen rijden.. daar zit vóór haar het plezier in. Die kans wil ik haar zeker gunnen.ze geeft mij alle vrijheid, dus dat gun ik haar.
Liefst koop ik er gewoon 2 bij.. maar dat zit er financieel niet in, zeker omdat het rijbewijs ook se nodige centen zal kosten.

Korte beschrijving.

2018 mt09 sp.
6375km
Achterband s21, voorband s20, achterband bijna nieuw, voorband genoeg profiel.
Ketting tandwielen als nieuw.
Originele boekjes, en rekeningen van verplicht onderhoud aanwezig

Opties:
Yamaha flyscreen
Yamaha Gilles tooling verstelbare rem en kopplingshendels
Yamaha hoge verkorte kentekenplaat houder, zonder middenstuk, de hoek is aangepast en is nu verstelbaar.
Mt09 logo rvs radiator bescherming
Gouden kleur dopje remvloeistof achter, zelfde kleur als de voorvork en ohlins reservoir.
Yamaha led plus verlichting achter, remlicht en knipper in een.
Felle led knipperlichten voorzijde, géén ali troep!
Volledig Akra titanium uitlaat.

Alle originele delen aanwezig!
Uitlaat is er na inrijd periode op gekomen.
Schade vrij, en alles in absolute nieuwstaat.
Motor keuring geen enkel probleem.

Motor staat altijd in de woonkamer.
Voor meer info, fotos graag een pb.


Ik zie wel een paar onderdelen waar ik interesse in zou hebben als je hem bij inruil bijvoorbeeld terug brengt naar standaard :+

De SP heb ik al :]
 
Ik ben opzoek naar andere knipperlichten, echter wil ik mijn kabelboom intact houden.

Weet iemand of er kant en klare knipperlichten zijn en betaalbaar zijn en voorzien de OEM stekkers?

Of weet iemand welke OEM stekkers het zíjn? Dan knutsel ik ze zelf er wel aan

Deze heb ik gebruikt in combinatie met Yamaha knipperlichten (niet specifiek deze site maar kan me herinneren dat de stekkertjes er zo uit zagen). Yamaha LED lampjes steek je in de uiteinden van de adapter en het stekkertje steek je in je stekker van je kabelboom, heb niet hoeven knippen.
 
Als je de vering een update wilt geven maar daar niet teveel aan uit wilt geven ben je dan aan de hyperpro progressieve verenset (dus voorvorkpoten verenset + vervangen van enkel de veer achter) al goed uit? Merk je dan noembaar verschil? Ik kan hier weinig ervaringen over vinden maar hoor graag mensen die dit ook gedaan hebben. Ik ben geen circuitrijder, rijd wel regelmatig met mijn vriendin achterop.
Mvg
Ik zou sowieso wel voor een andere schokbreker gaan ook. De kosten om je schokbreker er uit te halen en veer te vervangen zijn ook al best hoog.

Ideaal is wel dat je een schokbreker neemt met makkelijk instelbare preload adjuster. Dan kan je als je vriendin meerijd deze daar snel of afstellen.
 
Vandaag bij Druijff Racing op de bank geweest om de 09SP met Leo Evo One te laten afstellen. Ik had de DB killer er nog in, omdat ik het zonder killer nogal asociaal hard vind, maar hierdoor kwam de eerste meting op een lagere waarde dan de meeste MT-09 XSR900's (ook stock) uit. Ter plekke besloten omdat de DB killer eruit te halen en het achterste plaatje eraf te zagen. Daardoor meer geluid, maar niet zo extreem als zonder killer. Door de betere air flow direct zagen we ook gelijk meer vermogen. Wel echt 6-8 runs ofzo nodig gehad om hem helemaal goed te krijgen.

Erg tevreden mee! Super service en de motor loopt een stuk lekkerder en soepeler, vooral in lagere toeren. Ook het aan/uit effect is nagenoeg verdwenen.

Voor met DB-killer:
Vermogen: 98pk
Koppel: 73Nm

Na met aangepaste DB-killer:
Vermogen: 113pk
Koppel: 86Nm


Op het achterwiel dus, dus niet vergelijkbaar met fabrieksopgave
 
Vandaag bij Druijff Racing op de bank geweest om de 09SP met Leo Evo One te laten afstellen. Ik had de DB killer er nog in, omdat ik het zonder killer nogal asociaal hard vind, maar hierdoor kwam de eerste meting op een lagere waarde dan de meeste MT-09 XSR900's (ook stock) uit. Ter plekke besloten omdat de DB killer eruit te halen en het achterste plaatje eraf te zagen. Daardoor meer geluid, maar niet zo extreem als zonder killer. Door de betere air flow direct zagen we ook gelijk meer vermogen. Wel echt 6-8 runs ofzo nodig gehad om hem helemaal goed te krijgen.

Erg tevreden mee! Super service en de motor loopt een stuk lekkerder en soepeler, vooral in lagere toeren. Ook het aan/uit effect is nagenoeg verdwenen.

Voor met DB-killer:
Vermogen: 98pk
Koppel: 73Nm

Na met aangepaste DB-killer:
Vermogen: 113pk
Koppel: 86Nm


Op het achterwiel dus, dus niet vergelijkbaar met fabrieksopgave
Heb je een afspraak moeten maken. Of kon je er gewoon heen?
 
@tmoons ik heb wel een afspraak moeten maken. En terwijl ik geholpen werd kwamen er ook wat mensen langs die niet direct geholpen konden worden, dus zou het er niet op gokken. Hij is bij mij uiteindelijk ruim 3 uur bezig geweest.
 
Hello, afgelopen vrijdag mijn nieuwe MT09 (2020) opgehaald.

Mijn vraag over het comfort zadel: Is dit een verbetering tov het orgineel? (wat betreft zit comfort) Welk zadel heb je dan?
Ik heb het standaard zadel. Na 1-2 uurtjes rijden krijg ik echt een houten kont. Ik heb verhalen gehoord dat het comfort zadel stukken beter is voor de wat langere ritjes.
 
@tmoons ik heb wel een afspraak moeten maken. En terwijl ik geholpen werd kwamen er ook wat mensen langs die niet direct geholpen konden worden, dus zou het er niet op gokken. Hij is bij mij uiteindelijk ruim 3 uur bezig geweest.
Helder. Ik heb mijn vakantie wat verlengd aan de voorkant, klusjes in en rond het huis, kan dit er ook wel bij.
 
Hello, afgelopen vrijdag mijn nieuwe MT09 (2020) opgehaald.

Mijn vraag over het comfort zadel: Is dit een verbetering tov het orgineel? (wat betreft zit comfort) Welk zadel heb je dan?
Ik heb de mijne gelijk met het comfort-zadel laten afleveren en geen moment spijt van gehad. Totaal geen "houten kont" gevoel en ook de vrouw, die incidenteel achterop zit, kan het waarderen.
 
Vandaag bij Druijff Racing op de bank geweest om de 09SP met Leo Evo One te laten afstellen. Ik had de DB killer er nog in, omdat ik het zonder killer nogal asociaal hard vind, maar hierdoor kwam de eerste meting op een lagere waarde dan de meeste MT-09 XSR900's (ook stock) uit. Ter plekke besloten omdat de DB killer eruit te halen en het achterste plaatje eraf te zagen. Daardoor meer geluid, maar niet zo extreem als zonder killer. Door de betere air flow direct zagen we ook gelijk meer vermogen. Wel echt 6-8 runs ofzo nodig gehad om hem helemaal goed te krijgen.

Erg tevreden mee! Super service en de motor loopt een stuk lekkerder en soepeler, vooral in lagere toeren. Ook het aan/uit effect is nagenoeg verdwenen.

Voor met DB-killer:
Vermogen: 98pk
Koppel: 73Nm

Na met aangepaste DB-killer:
Vermogen: 113pk
Koppel: 86Nm


Op het achterwiel dus, dus niet vergelijkbaar met fabrieksopgave


Wat was je kwijt? €
 
Terug
Bovenaan Onderaan