Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

gisteren akrapovic titanium (euro 4) gekocht, zit geen katalysator in, wel een afgezaagde db killer. Ik vind hem voor mijn doen/mening net wat 'te' hard klinken. Zit te denken om hem of weer te verkopen of een nieuwe killer te monteren, neem aan dat dat toch wel wat scheelt.. heeft iemand toevallig zijn killer over of gebruikt deze niet ter overname? Mvg
 
Bovenstaande was naast de looks, de reden om een eurom3 te nemen, zonder cat.
Met db killer, precies de juiste sound!

Nieuwe db killer kopen..., is goedkoopste oplossing, denk ik.
 
Bovenstaande was naast de looks, de reden om een eurom3 te nemen, zonder cat.
Met db killer, precies de juiste sound!

Nieuwe db killer kopen..., is goedkoopste oplossing, denk ik.
Door jouw berichten in dit topic over de Euro 3 neig ik echt naar die Euro 3 haha.

Wat vindt jij van het geluid van een SC-Project met db killer?
 
Ik vind het jammer dat de blauwe kleurstelling van het 2020 model een grijs voorspatbord en grijs onder de koplamp heeft gekregen. Kan aan mij liggen hoor, maar hoe het was is veel mooier :9

Zie links het 2020 model en rechts 2017-2019.
Yamaha Mt09 blue.jpg
 
gisteren akrapovic titanium (euro 4) gekocht, zit geen katalysator in, wel een afgezaagde db killer. Ik vind hem voor mijn doen/mening net wat 'te' hard klinken. Zit te denken om hem of weer te verkopen of een nieuwe killer te monteren, neem aan dat dat toch wel wat scheelt.. heeft iemand toevallig zijn killer over of gebruikt deze niet ter overname? Mvg

Nog even over nagedacht, ik ga hem toch weer verkopen. Zijn er leden die interesse hebben? Akrapovic titanium euro 4 dus.
 
Nog even over nagedacht, ik ga hem toch weer verkopen. Zijn er leden die interesse hebben? Akrapovic titanium euro 4 dus.

Je kunt ook prima losse DB killers krijgen voor al het akra spul. Dingen kosten rond de 50 euro (uitlaatstore.nl)

Vrij groot verschil tussen een volledige DB killer en een afgezaagde

Kaz
 
Als je wilt, zou je mijn originele DB killer of(volgens mij is dat makkelijker) mijn demper met de DB killer erin lenen? Ik woon net iets ten zuiden van de "polderbaan".... Is de titanium versie uit 2014
 
Door jouw berichten in dit topic over de Euro 3 neig ik echt naar die Euro 3 haha.

Wat vindt jij van het geluid van een SC-Project met db killer?
Ik vond het niet mooi ogen.. dus geluid niet gehoord, en dusmook géén moeite vóór gedaan.
Mocht je in de buurt zijn, mag je wel even horen hoe wat klinkt.
 
Ik vond het niet mooi ogen.. dus geluid niet gehoord, en dusmook géén moeite vóór gedaan.
Mocht je in de buurt zijn, mag je wel even horen hoe wat klinkt.
Gisteren heel toevallig een MT09 met SC-Project tegengekomen. Met db-killer in klinkt hij voor mij wat te hard. (lees politie in Rotterdam).

Thanks voor het aanbod, maar voor mij wat te ver haha
 
Ik ben een Mt09 demo tegen gekomen met 14k kilometers. Uiteraard wel onderhouden volgens het boekje. Wat denken jullie, verstandig of uit de buurt blijven? Dus gewoon nieuw of een tweedehands van een particulier :P
 
Ik ben een Mt09 demo tegen gekomen met 14k kilometers. Uiteraard wel onderhouden volgens het boekje. Wat denken jullie, verstandig of uit de buurt blijven? Dus gewoon nieuw of een tweedehands van een particulier :P

14K kilometers vind ik wel heel veel voor een demo. Ik zou zelf bij demo’s en ex-verhuur uit de buurt blijven. Je gaat mij niet vertellen dat die altijd netjes worden warmgereden en dat er voorzichtig mee wordt omgegaan.Dan is bij de gemiddelde particulier die een nieuwe motor koopt wel anders.

Gaat hem om een SP? Dan weet ik wel welke je bedoelt. Hou de markt een beetje in de gaten omdat ik zelf miss m’n SP wil verkopen.
 
14K kilometers vind ik wel heel veel voor een demo. Ik zou zelf bij demo’s en ex-verhuur uit de buurt blijven. Je gaat mij niet vertellen dat die altijd netjes worden warmgereden en dat er voorzichtig mee wordt omgegaan.Dan is bij de gemiddelde particulier die een nieuwe motor koopt wel anders.

Gaat hem om een SP? Dan weet ik wel welke je bedoelt. Hou de markt een beetje in de gaten omdat ik zelf miss m’n SP wil verkopen.
Een sp inderdaad. Ik denk er nog even overna. Mocht je binnenkort je sp verkopen houd mij dan even op de hoogte :)
 
Wel iets minder km’s dan degene die ik op het oog heb :) bevalt verder goed en geen problemen ondervonden?
Ik heb de originele 2 jaar garantie erbij gevraagd en gekregen(vanaf dat ik hem kocht) ik heb hem door de dealer laten onderhouden, en heb er ook de originele veren en uitlaat (naast de ti akra) bij gehad. Geen problemen ondervonden. Wel stond het achterwiel scheef bij afleveringen (nieuwe band achter)..

Verder helemaal geen problemen gehad.
 
Mijn MT-09 staat sinds kort bij motoport Uithoorn. Was een ex demo en heb er toch 32.000 km's mee gereden.
Deze is volledig aangekleed en echt klaar. Hier hoef je niks aan te verspijkeren en kan makkelijk nog een ton mee!
 
@Dartiax wat anders gekocht?

Yesss, na 3 jaar en 37.000 kilometer op de teller te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. Gezien de 'kilometerstand-gelukszoekers' zal het blok wel af zijn na 40,000 kilometers en zal de motor mij niks meer opleveren in de verkoop. Want 'de kilometerstand is te hoog maar ik wil hem wel hebben' vliegen om je oren als je deze aanbied. Maar dat is een andere discussie :')

De MT heeft me echt wel veel plezier gegeven en echt veel lol mee kunnen maken. Super wendbaar en erg leuk in de bochten te trekken met de knie aan de grond.
Naast de MT heb ik uiteraard zitten kijken wat nou eventueel de opvolger zou kunnen zijn. Dit zijn er heel wat geweest maar het was toch, Naked of Toer.
Om eens wat anders te proberen ben ik voor Toer gegaan. Wel moest de 'toer' enigszins wel pit hebben. Pit en comfort.

De S1000XR. 160pk en een windscherm voor je neus. Ik vind het geweldig. bochten gaan nog soepeler dan de MT09, toch een 4-cilinder wat niet op het lijstje stond maar achteraf echt heerlijk klinkt in de hoge toeren en echt niet verkeerd rijdt. Blipper en Dynamic-pakket Het is een wolf in schaapskleren. Hoge fiets met de performance van een racer. Maar op de dijken op de cruise control genieten van de omgeving is er ook bij met de XR. Dat kan ie ook erg goed :P
 
Yesss, na 3 jaar en 37.000 kilometer op de teller te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. Gezien de 'kilometerstand-gelukszoekers' zal het blok wel af zijn na 40,000 kilometers en zal de motor mij niks meer opleveren in de verkoop. Want 'de kilometerstand is te hoog maar ik wil hem wel hebben' vliegen om je oren als je deze aanbied. Maar dat is een andere discussie :')

De MT heeft me echt wel veel plezier gegeven en echt veel lol mee kunnen maken. Super wendbaar en erg leuk in de bochten te trekken met de knie aan de grond.
Naast de MT heb ik uiteraard zitten kijken wat nou eventueel de opvolger zou kunnen zijn. Dit zijn er heel wat geweest maar het was toch, Naked of Toer.
Om eens wat anders te proberen ben ik voor Toer gegaan. Wel moest de 'toer' enigszins wel pit hebben. Pit en comfort.

De S1000XR. 160pk en een windscherm voor je neus. Ik vind het geweldig. bochten gaan nog soepeler dan de MT09, toch een 4-cilinder wat niet op het lijstje stond maar achteraf echt heerlijk klinkt in de hoge toeren en echt niet verkeerd rijdt. Blipper en Dynamic-pakket Het is een wolf in schaapskleren. Hoge fiets met de performance van een racer. Maar op de dijken op de cruise control genieten van de omgeving is er ook bij met de XR. Dat kan ie ook erg goed :P

Gefeliciteerd met de S1000XR, erg nice! En ook wat beter verhandelbaar met hogere kilometerstand.

Snap wel wat je zegt over je kilometers met de MT-09. Ik denk dat de motor het meer dan prima aan kan, Tracers met hetzelfde blok draaien vaak ook wat meer dan de gemiddelde MT-09 rijder. Maar dat is het “probleem” denk. Gemiddeld wordt er zo’n 3-5.000 km per jaar met een MT-09 gereden als ik de advertenties zie. Dus dan valt de jouwe er wel significant boven.

Ik speel een beetje met hetzelfde. Rij ook meer dan verwacht en kom op deze manier ook op 12.000 per jaar uit. Dus ik speel ook wel met de gedachte deze bijtijds (<10.000km) te verkopen en iets te kopen waar meer kilometers wat minder opvallen (toer-achting dus waarschijnlijk). Nu is mijn motor nog goed geld waard lijkt het.
 
Leuk! Gefeliciteerd met de XR. Ook een gaaf ding.

Mijn volgende wordt de 890 Duke-R of de nieuwe Aprilia RS 660. Nog even kijken. :)
Dank! Ook hele goeie keuzes, ik ben wel benieuwd naar de RS660. Dat is even andere koek van Aprilia

Gefeliciteerd met de S1000XR, erg nice! En ook wat beter verhandelbaar met hogere kilometerstand.

Snap wel wat je zegt over je kilometers met de MT-09. Ik denk dat de motor het meer dan prima aan kan, Tracers met hetzelfde blok draaien vaak ook wat meer dan de gemiddelde MT-09 rijder. Maar dat is het “probleem” denk. Gemiddeld wordt er zo’n 3-5.000 km per jaar met een MT-09 gereden als ik de advertenties zie. Dus dan valt de jouwe er wel significant boven.

Ik speel een beetje met hetzelfde. Rij ook meer dan verwacht en kom op deze manier ook op 12.000 per jaar uit. Dus ik speel ook wel met de gedachte deze bijtijds (<10.000km) te verkopen en iets te kopen waar meer kilometers wat minder opvallen (toer-achting dus waarschijnlijk). Nu is mijn motor nog goed geld waard lijkt het.

Dankjewel!
Waar ik de MT-09 heb achter moeten laten vertelde mij ook dat de markt wat dat er gaat wel verziekt is daardoor. Rijden moet je, daar zijn ze voor gemaakt! Ik kan me niet bedenken dat je iets koopt van 10,000 euro en het meer stil zet dan gebruikt. Dat is een gewoon zonde van de centen, kan je net zo goed een caravan kopen. Die rijdt misschien nog meer in het jaar dan menig MT-09.

Een MT-09 zakt gewoon heel erg in prijs na een goeie tijd in bezit te hebben, gezien de aankoop prijs natuurlijk ook niet zo 'hoog' is vergeleken andere motoren.
Om safe te spelen zou je op tijd de motor weg moeten doen, maar als ie je prima bevalt en de enige reden is het geld dat je hem weg zou doen dan ga je er misschien spijt van krijgen. Het is een heerlijke fiets. (moet ik zeggen ik terwijl ik de mijne weg heb gedaan :')).

Hogere kilometerstand is meer ervan genoten is meer bijleggen. Of weinig op rijden, meer inruil krijgen en klein beetje bijleggen, minder kunnen genieten van de MT-09.Dus ja.. Ook zit er nog bij dat het hobby is, en je er wel het 1 en ander aan verspijkerd.Verhoudingsgewijs zit je wel enigszins in er continue tussenin.

Al met al stapelt het zich op, maar ach. Soms wil je ook gewoon weer eens wat anders.:9:9
 
Dank! Ook hele goeie keuzes, ik ben wel benieuwd naar de RS660. Dat is even andere koek van Aprilia



Dankjewel!
Waar ik de MT-09 heb achter moeten laten vertelde mij ook dat de markt wat dat er gaat wel verziekt is daardoor. Rijden moet je, daar zijn ze voor gemaakt! Ik kan me niet bedenken dat je iets koopt van 10,000 euro en het meer stil zet dan gebruikt. Dat is een gewoon zonde van de centen, kan je net zo goed een caravan kopen. Die rijdt misschien nog meer in het jaar dan menig MT-09.

Een MT-09 zakt gewoon heel erg in prijs na een goeie tijd in bezit te hebben, gezien de aankoop prijs natuurlijk ook niet zo 'hoog' is vergeleken andere motoren.
Om safe te spelen zou je op tijd de motor weg moeten doen, maar als ie je prima bevalt en de enige reden is het geld dat je hem weg zou doen dan ga je er misschien spijt van krijgen. Het is een heerlijke fiets. (moet ik zeggen ik terwijl ik de mijne weg heb gedaan :')).

Hogere kilometerstand is meer ervan genoten is meer bijleggen. Of weinig op rijden, meer inruil krijgen en klein beetje bijleggen, minder kunnen genieten van de MT-09.Dus ja.. Ook zit er nog bij dat het hobby is, en je er wel het 1 en ander aan verspijkerd.Verhoudingsgewijs zit je wel enigszins in er continue tussenin.

Al met al stapelt het zich op, maar ach. Soms wil je ook gewoon weer eens wat anders.:9:9

Ben het met je eens hoor! Ik vind de MT-09 best aardig de prijs vasthouden, als je kijkt naar het nieuwste model, wat jij ook had. Maargoed, die hebben dan inderdaad wel maar paar K kilometer per jaar gereden.

Ik zie MT-09 SP's te koop komen van jaar oud voor de nieuwprijs, met enkel een andere uitlaat ofzo.

Ik ga hem sowieso niet laten staan omdat ik dan wat extra afschrijf. Ding is gemaakt om mee te rijden en geniet er teveel van. Dan maar wat minder opbrengst. Als ik hem verkoop zal het ook niet enkel hierom zijn hoor, is miss een van de factoren die meespeelt. Maar ik ben stiekem wel aan het kijken naar wat groters (allroad achtig). Maar zal op zijn vroegst pas richting einde vh seizoen gaan spelen, al weet ik dan weer niet of dat qua verkoop handig is.

Binnenkort maar eens proefritje maken op een 1200GS Rallye. KTM Adventure beviel qua type motor wel, maar niet qua merk/motor zelf.
 
Ben het met je eens hoor! Ik vind de MT-09 best aardig de prijs vasthouden, als je kijkt naar het nieuwste model, wat jij ook had. Maargoed, die hebben dan inderdaad wel maar paar K kilometer per jaar gereden.

Ik zie MT-09 SP's te koop komen van jaar oud voor de nieuwprijs, met enkel een andere uitlaat ofzo.

Ik ga hem sowieso niet laten staan omdat ik dan wat extra afschrijf. Ding is gemaakt om mee te rijden en geniet er teveel van. Dan maar wat minder opbrengst. Als ik hem verkoop zal het ook niet enkel hierom zijn hoor, is miss een van de factoren die meespeelt. Maar ik ben stiekem wel aan het kijken naar wat groters (allroad achtig). Maar zal op zijn vroegst pas richting einde vh seizoen gaan spelen, al weet ik dan weer niet of dat qua verkoop handig is.

Binnenkort maar eens proefritje maken op een 1200GS Rallye. KTM Adventure beviel qua type motor wel, maar niet qua merk/motor zelf.

Geinig he. Zo zit je op de MT09, en zo komen de plannen er vanuit dat je hierna wel een toer wilt!
Zo'n GS lijkt me ook meesterlijk, King of the road fiets. Groot, breed en wel een mooie fiets. KTM Adventure lijkt me ook wel een hooligan tour. Ben benieuwd naar jou ervaringen! GS lijkt me ook altijd nog leuk om er eens op te hebben gereden. Wat de MT er toe gaat, eind van het seizoen heb je gerust volk wat ernaar zal zoeken. Wel met al het geleur op marktplaats hehe. Inruilen is een wel overwogen optie om te bekijken.. Ja je levert er wat meer in, maar heb niet het gezeur en als je het goed doet heb je nog 6 maanden bovag garantie erop(niet dat dat zo geweldig is)
 
@Dartiax inruilen zou zeker een optie zijn, maar best veel BMW dealers zijn BMW only (niet allemaal natuurlijk, maar beperkt je keuze wel als je voor een jong gebruikte GS wilt gaan).

KTM heb ik op gereden, maar dat deed het hem gewoon niet voor mij. Zoals gezegd: het gevoel van zo'n grote, comfortabele bike beviel me wel en het is zeker vlot en verrassend makkelijk te sturen. Maar die KTM werd LOEI-heet, echt niet normaal leuk meer. Absolute keiharde afknapper.

548aeb76-3143-485c-9345-e8a56b879094.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan